Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Exitium

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 17:11

Kan ik me voorstellen. Vind het sowieso irritant om daar anderhalf, twee minuten met zo'n ding in m'n handen te moeten staan :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 18:57

Iedereen maakt wel eens fouten hihi, voelt alleen zo stom achteraf :roll: rijd die weg al jaren en er waren werkzaamheden maar wist niet dat de oprit verlengt zou worden tijdens mijn verlof O:) en een busbaan op rijden voelt ook wel knullig kan ik mij voorstellen haha.

Ik moet 1 deze dagen wel eff mijn bandenspanning opmeten, vrees dat ze wat zacht zijn. Is alleen lastig te beoordelen omdat het hele dunne banden zijn en je al heen en weer stuitert :7

verder geen ergernissen in het verkeer gehad, alleen toen ik afgelopen nacht thuis kwam nergens een parkeerplek, overal mensen die dubbel parkeerde, zeker anders 7 plekken nog geweest ofzo. Dus ja, dat is wel echt een irritatiepunt, mensen die zo breed parkeren dat er nergens plek is. Heb uiteindelijk net buiten de wijk moeten parkeren.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 19:15

Ik rij nog steeds op m'n winterbanden, vergeten te wisselen door corona en daar kwam ik in juni achter toen ik al maanden thuiswerkte :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 19:44

Voordeel van dat ik nog in de poule-autos zit... ze hebben allseasons _O- als ik mn vaste kan bestellen (helaas door corona kan dat nog niet) dan moet ik er ook aan gaan denken :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 23:38

Auto's met koplampen waarmee je een compleet voetbalveld kunt verlichten.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 00:06

Nou inderdaad... Of auto's/ fietsen etc. die de koplamp(en) omhoog/ te hoog afgesteld hebben en daardoor recht in je ogen schijnen... Valt dat niet op tijdens de APK of als je ermee rijdt?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 00:13

JPitty schreef:
Nou inderdaad... Of auto's/ fietsen etc. die de koplamp(en) omhoog/ te hoog afgesteld hebben en daardoor recht in je ogen schijnen... Valt dat niet op tijdens de APK of als je ermee rijdt?

Oja die fietsers heb je ook nog... Hele tijd terug bleken sommige lampen 4x feller te zijn als de zon. Ze gingen daar wel meer mee doen maar heb er daarna niks meer over gehoord.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 00:16

Zebrastreep schreef:
Auto's met koplampen waarmee je een compleet voetbalveld kunt verlichten.

Alle nieuwe auto's met die leds dus. :j

Dat ze daar niets aan doen, je wordt op bepaalde 80 wegen door de bossen gewoon verblind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 09:37

Er zijn ook veel mensen die of niet doorhebben dat hun grootlicht aan is, of automatisch groot licht hebben. Die verblinden ook continu, zo irritant!

Ik heb een auto gehad die automatisch groot licht had, die had dus in het donker continu dat groot licht aan. Ik heb zsm uitgezocht hoe dat uit ging.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 09:52

Exitium gelukkig dater geen bussluis was.

Sommige fietsen hebben te fel licht.
Nou ja beter dan geen licht. Maar iets minder fel zou fijn zijn.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 10:19

luuntje schreef:
Exitium gelukkig dater geen bussluis was.

Sommige fietsen hebben te fel licht.
Nou ja beter dan geen licht. Maar iets minder fel zou fijn zijn.

Inderdaad. En dan fietsen ze naast elkaar en denk je dat er een auto aan komt maar blijken het 2 fietsers te zijn.
Al heel vaak gehad :')
Sta je dan voor niets netjes te wachtn zodat 'die auto' er langs kan

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-20 11:43

Ja sowieso vind ik het regelmatig ergerlijk dat fietsers zo vaak maar naast elkaar blijven rijden. Ook op wanneer de verkeerssituatie door bijvb drukte er om vraagt dat je achter elkaar gaat fietsen zodat al het verkeer veilig kan passeren.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 09:16

Klusbussen.
9 van de 10 hebben haast waardoor ze praktisch in je achterbak rijden en je verblinden met hun koplampen. En als ze vervolgens voor je rijden, zie je niks meer van wat er verderop in het verkeer gebeurt.

En vanmorgen bijna een flink ongeluk zien gebeuren.
Afrit Harderwijk vanaf Zwolle richting Lelystad reed een vrachtwagen voor mij rechtsaf kats door het rode stoplicht terwijl er verkeer van links kwam. Het was ook niet zo dat het stoplicht net op rood sprong. Gelukkig had het verkeer ruimte om uit te wijken naar de linker rijbaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 09:26

Jolien87 schreef:
Klusbussen.
9 van de 10 hebben haast waardoor ze praktisch in je achterbak rijden en je verblinden met hun koplampen. En als ze vervolgens voor je rijden, zie je niks meer van wat er verderop in het verkeer gebeurt.

Afrit Harderwijk vanaf Zwolle richting Lelystad reed een vrachtwagen voor mij rechtsaf kats door het rode stoplicht terwijl er verkeer van links kwam. Het was ook niet zo dat het stoplicht net op rood sprong. Gelukkig had het verkeer ruimte om uit te wijken naar de linker rijbaan.

Niet alleen klusbussen hoor. Ik ben laatst meegeweest voor m'n nieuwe baan. Die reed ook alles en iedereen van de weg. Reed gewoon asociaal (nachtkoerier, begonnen rond 10 waren klaar rond 9)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 09:31

Ik erger me juist aan mensen die met die enorme regenbuien geen licht aan hebben. Dat ze niet snappen dat ze veel slechter zichtbaar zijn, vooral grijze auto's of op de snelweg.

Ik heb altijd mijn licht aan, zou eigenlijk iedereen moeten doen. Licht aan als het niet nodig is is niet vervelend, andersom wel en soms zelfs gevaarlijk

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 09:37

MyWishMax schreef:
Ik erger me juist aan mensen die met die enorme regenbuien geen licht aan hebben. Dat ze niet snappen dat ze veel slechter zichtbaar zijn, vooral grijze auto's of op de snelweg.

Ik heb altijd mijn licht aan, zou eigenlijk iedereen moeten doen. Licht aan als het niet nodig is is niet vervelend, andersom wel en soms zelfs gevaarlijk

Ik heb ook eigenlijk altijd mijn lichten aan, weer of geen weer. Je ziet duidelijk verschil wanneer een auto wel of geen lichten aan heeft.

Oh en wat ik echt verschrikkelijk naar vind om te hebben is dat opspattende regenwater als het wegdek nat is, je ziet direct niks meer.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 09:55

Jolien87 schreef:
Klusbussen.

Heeel toevallig werd ik gister avond ingehaald door een klusbus met veel haast, reed minstens 120/130.
Maar goed, haastige spoed is zelden goed.
Bij de afslag van de snelweg naar de n36 heb je een vrij scherpe bocht, 3 maal raden wie daar in de bocht tegen de vangrail aan stond gepakeerd :Y)
Jep, dat busje met haast.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 10:08

Zulke dingen vind ik dan stiekem wel weer grappig := :o

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 10:17

Ooh :=
Misschien niet netjes maar dat soort mensen gun ik dat dan ook gewoon. Uiteraard zonder dat anderen daar last van hebben.

Toen het met oud & nieuw zo enorm mistig was, kwamen een er ook een paar busjes met een noodgang voorbij en dat terwijl je geen hand voor ogen zag.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 10:28

Ja ik moest ook wel even lachen toen ik er langs reed.

Gelukkig viel het allemaal mee en zal het meeste schrik zijn geweest voor de chauffeur, er was nauwelijks schade aan de auto wat ik zo zag.

Wat ik ook niet snap, mensen die op de snel weg max 100 rijden of zelfs langzamer en op een 80 weg veelste hard rijden :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 10:31

AmyJamess schreef:
Ja ik moest ook wel even lachen toen ik er langs reed.

Gelukkig viel het allemaal mee en zal het meeste schrik zijn geweest voor de chauffeur, er was nauwelijks schade aan de auto wat ik zo zag.

Wat ik ook niet snap, mensen die op de snel weg max 100 rijden of zelfs langzamer en op een 80 weg veelste hard rijden :?

Nu het naar 100 is gegaan rijd ik meestal op GPS navigatie 100/105 toch moet ik extreem vaak mensen inhalen. Heb ook wel momenten dat ik dan 120 op de teller rijd (+/- 115) en op de N wegen en normale wegen rijd ik standaard te hard, wel met flistmeister aan. Maar het is mega irritant om steeds in tehalen. En dan die hardrijders die gaan lopen drukken bah, ga ik niet harder van maar langzamer.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 12:52

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 16:49

Nayomie schreef:
Las net dit artikel: https://www.eemskrant.nl/bestuurder-bro ... mOX98g990g
Blij dat ze er levend vanaf gekomen zijn (hoe dan :oo ) maar laat wel goed zien dat een 45km auto niet op een N weg hoort en je altijd moet kijken voor je afslaat.

Probleem is dat ze wel vaak op de 'n wegen mogen rijden waar een fietspad naast is waar ze dan niet mogen rijden.

Ik vraag me bij meer dingen wel af van hoe ben je er levend uit gekomen. Zoals met het ongeval in Ruinerwold laatst, bijrijder is er nog goed uitgekomen, terwijl de hele bus geen voorkant meer had.

Het valt me steeds meer op dat mensen niet meer kijken voordat ze een handeling uitvoeren. Ik kijk zelf altijd in m'n zij spiegels en soms zelfs nog even extra door het raam. Laatst ging er ook iemand niet van baan verschuiven met invoegen op de a32 (was meer als zat ruimte voor) maar deze mensen zaten wel mooi in m'n dooie hoek dus zag ze eerst niet. Dat is ook de reden dat ik liever snachts rijd

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 08:55

Gisteren middag een tut dat veelte langzaam op de linker baan van een tweebaans weg reed. Het is een 50 km weg maar ze reed ongeveer 35/40km/u. Dus mevrouw werd rechts gepasseerd. Door een toeterende automobilist achter haar wilde ze dan toch zonder te kijken naar rechts. Knalt daardoor bijna tegen een die er al reed.

Gaat vervolgens gas geven en sneed mij bijna van m'n baan. Nou die kon op een flinke toeter tierade rekenen en een handgebaar van mij. Idioot! Mevrouw moest de afslag voor het kruis punt naar rechts hebben.
Rij dan niet links.

Of met regen zonder licht en met 50km in willen voegen op de snelweg. Hoe dan?

Überhaupt mensen die blijkbaar bang zijn om in de regen auto te rijden.
De een die gaat als een slak met kin op het stuur naar buiten turen.

De ander crosst door zonder te kijken/snelheid te minderen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 13:49

Ik voelde vanochtend onderweg naar huis toch wel even mijn stuur in mijn handen heen en weer gaan; aquaplanning. Op bepaalde stukken moet je echt niet hard willen rijden met dit hondenweer, en ik heb voor mijn doen echt rustig gereden, wel waar het verantwoord was wat harder gereden maar verder viel het wel mee.

Waar ik mij echt heel erg aan erger zijn de werkzaamheden... ik heb nu bijna een half uur extra reistijd uit mijn nachtdienst om thuis te komen... pfff. Ben blij dat ik morgen ochtend mijn eigen route weer kan rijden... na je nachtdienst wil je gewoon zo snel mogelijk thuis zijn...