Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JPitty schreef:Nou inderdaad... Of auto's/ fietsen etc. die de koplamp(en) omhoog/ te hoog afgesteld hebben en daardoor recht in je ogen schijnen... Valt dat niet op tijdens de APK of als je ermee rijdt?
luuntje schreef:Exitium gelukkig dater geen bussluis was.
Sommige fietsen hebben te fel licht.
Nou ja beter dan geen licht. Maar iets minder fel zou fijn zijn.
Jolien87 schreef:Klusbussen.
9 van de 10 hebben haast waardoor ze praktisch in je achterbak rijden en je verblinden met hun koplampen. En als ze vervolgens voor je rijden, zie je niks meer van wat er verderop in het verkeer gebeurt.
En vanmorgen bijna een flink ongeluk zien gebeuren.
Afrit Harderwijk vanaf Zwolle richting Lelystad reed een vrachtwagen voor mij rechtsaf kats door het rode stoplicht terwijl er verkeer van links kwam. Het was ook niet zo dat het stoplicht net op rood sprong. Gelukkig had het verkeer ruimte om uit te wijken naar de linker rijbaan.
MyWishMax schreef:Ik erger me juist aan mensen die met die enorme regenbuien geen licht aan hebben. Dat ze niet snappen dat ze veel slechter zichtbaar zijn, vooral grijze auto's of op de snelweg.
Ik heb altijd mijn licht aan, zou eigenlijk iedereen moeten doen. Licht aan als het niet nodig is is niet vervelend, andersom wel en soms zelfs gevaarlijk
Jolien87 schreef:Klusbussen.
9 van de 10 hebben haast waardoor ze praktisch in je achterbak rijden en je verblinden met hun koplampen. En als ze vervolgens voor je rijden, zie je niks meer van wat er verderop in het verkeer gebeurt.
En vanmorgen bijna een flink ongeluk zien gebeuren.
Afrit Harderwijk vanaf Zwolle richting Lelystad reed een vrachtwagen voor mij rechtsaf kats door het rode stoplicht terwijl er verkeer van links kwam. Het was ook niet zo dat het stoplicht net op rood sprong. Gelukkig had het verkeer ruimte om uit te wijken naar de linker rijbaan.
AmyJamess schreef:Ja ik moest ook wel even lachen toen ik er langs reed.
Gelukkig viel het allemaal mee en zal het meeste schrik zijn geweest voor de chauffeur, er was nauwelijks schade aan de auto wat ik zo zag.
Wat ik ook niet snap, mensen die op de snel weg max 100 rijden of zelfs langzamer en op een 80 weg veelste hard rijden
Nayomie schreef:Las net dit artikel: https://www.eemskrant.nl/bestuurder-bro ... mOX98g990g
Blij dat ze er levend vanaf gekomen zijn (hoe dan) maar laat wel goed zien dat een 45km auto niet op een N weg hoort en je altijd moet kijken voor je afslaat.