[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 10:18

Ik haat kraamvisite, maar ik ga wel, voor de ouders en ik ben blij voor hen. Zolang er geen baby in mijn handen geduwd wordt kan ik best een uurtje naar bevallingsverhalen en gebabbel over baby luisteren. En gelukkig is het not done om te lang te blijven dus kan ik na dat uurtje er weer vandoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 10:24

Kraamvisite ga ik wel heen, als het geen wereldreis is. Maar nee ik hou die baby niet vast. En na een halve minuut de box in kijken heb ik het wel weer gezien. Vraag ik beleefd of het beetje doorslaapt (aan de wallen te zien weet je al genoeg) en lekker doe maar een biertje of wijntje :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 10:28

Berdien schreef:
Ik ga gerust op kraamvisite. De nieuwbakken ouders zijn er over het algemeen heel blij mee, dus dan ben ik ook wel blij voor hen. De loeders ouders weten óók dat ik geen kinderen wil, dus wordt er altijd gegrapt dat ik de baby vast niet vast durf te houden. Daag me echter niet uit.. :') Dus dan houd ik zo'n klein mormeltje vijf minuten vast voor de foto en dan gaan ze ALTIJD huilen en dan geef ik ze weer af :P Ik zie kraamvisites als hetzelfde als vriendinnen die een nieuw beestje hebben gekregen, dan ga ik ook graag kijken en ze feliciteren :D

Ik ben ook wel blij voor hen. Maar ik heb het hele concept kraamschudden nooit gesnapt :=. Cadeautjes geven en zo.

Ik denk dat t van t zomer even tien minuutjes binnen droppen is, feliciteren, en weer weg.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 11:08

Ik pak nooit een baby vast als ik ergens op kraamvisite moest. Ik werp wel even een beleefde blik in de wieg en dan hop door naar de drank!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 11:19

Nog nooit drank gezien tijdens kraamvisite ;(. Dat zou t draaglijker maken.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 11:20

Hahaha, nee alleen thee of koffie.

En inderdaad zodra het babietje begint te huilen mag ie gelijk terug naar moeder.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 11:21

Ik ook niet ;( Wel koffie/thee en beschuit met muisjes. Die dan weer overal in terecht komen :roll:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 11:21

Berdien schreef:
Ik ook niet ;( Wel koffie/thee en beschuit met muisjes. Die dan weer overal in terecht komen :roll:

Ik vind dat echt zo vies, die muisjes _O-.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 11:24

_San87_ schreef:

Haha, de laatste 2 waar ik geweest was was collectief vanuit het kleine familiebedrijf (dochters van de baas die geworpen hadden) en dus kwamen we met 5 man tegelijk, gingen even binnen bij de wieg kijken en schoven toen aan op het terras voor bier :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 11:27

Hier in België staat normaal altijd de cava koud :D Jullie gaan naar de verkeerde kraamvisites denk ik ;) Hier deze week ook een vriendin bevallen. Heb maar gestuurd dat ze maar wat moet laten weten als de ergste storm is gaan liggen en ze tijd en zin heeft. Ben ik ook weer mooi onder dat bezoek vanuit gekomen en het hele kleine baby gedoe _O- Hun kennende moeten wij pas binnen een maand of 3/4 langs :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 12:31

Babies worden bij mij juist vaak stil :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 12:34

Mars schreef:
Ik haat kraamvisite, maar ik ga wel, voor de ouders en ik ben blij voor hen. Zolang er geen baby in mijn handen geduwd wordt kan ik best een uurtje naar bevallingsverhalen en gebabbel over baby luisteren. En gelukkig is het not done om te lang te blijven dus kan ik na dat uurtje er weer vandoor.

Dat klopt, maar toen ik bij mijn beide neven was om hun kleine te bewonderen toen waren ze beledigd toen we na een uurtje weer wilde opstappen :')
En daar heb ik van geleerd de eerste keer dus de twee keer daarna haalde we chinees en gingen we daar heen voor een avondvullend programma waarbij we ook een keertje de kleine vast hielden :j

Beide neven en hun partners zijn nu bezig met een kinder offensief. Elke keer als we daar zijn of zij bij mij zijn krijg ik het kleine grut en proberen ze te bewijzen dat het een gebrek aan opvoeding is dat ik kinderen vervelend vind en niet het kind zelf :')

_San87_ schreef:

Ligt er aan of je op kraamvisite gaat of naar een kraamfeest :j
Bij die laatste is het wel heel gebruikelijk om drank te hebben, bij die eerste niet

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 12:48

M_D_H: oh dat hoor je niet vaak zo’n vullend programma!

Meestal moet baby/moeder slapen na een uur of moet er iemand verschoond/gehecht/gevoederd/ingesmeerd/gepoederd/gedoucht worden of staat de vader op punt van instorten. Vind ik allemaal mooie cues om op te krassen :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 12:50

Ik ben nu weer uitgenodigd voor een kraamvisite. Tegenwoordig maken ze daar hier een half feest van. kantine afgehuurd en alles. :?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 12:57

Sonja_vR schreef:

Knijp je zo hard? }>

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:01

Sonja_vR schreef:

Je moet het knuffelbeertje wat je gekocht hebt niet op het gezichtje leggen.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:04

Sonja_vR schreef:

Baby moet met zijn/haar gezicht naar boven liggen in je armen. Niet naar beneden :')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:19

Baby moet per definitie niet in mijn armen liggen... }:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:47

Cookies schreef:
Sonja_vR schreef:

Je moet het knuffelbeertje wat je gekocht hebt niet op het gezichtje leggen.

Kak -O-

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 17:30

Ohhhh was dat het
Naja
Wel lekker rustig :')

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 17:52

Ayasha schreef:
Ik ben nu weer uitgenodigd voor een kraamvisite. Tegenwoordig maken ze daar hier een half feest van. kantine afgehuurd en alles. :?

En babyshowers tegen woordig een feestje voor de zwangere. Verschrikkelijk heb ze allemaal nog kunnen afwimpelen en dan krijg je nog de baby borrel als de druif geboren is,op zich is dat te doen,want dan zijn er veel mensen die de baby vast willen houden kan je er mooi onderuit en rechtstreeks aan de borrel.
Kado kan je tegenwoordig via internet aankruisen en betalen en kunnen de ouders zelf gaan inzamelen bij de winkel. In belgie heb je geboortelijsten,heerlijk praktisch hoef je dus zelfs de winkel niet in.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 17:54

Ik zeg altijd af. Met als voornaamste voordeel dat ze je na verloop van tijd niet meer vragen. Ik heb issues met cadeau’s geven omdat je ‘succesvol’ seks gehad hebt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 18:17

Tegenwoordig heeft zo’n jong al 3 feestjes gehad nog voor ze uberhaupt geboren zijn := Verwekkingsfeest, geslachtsfeest, babyshower, kraamfeest.... wie heeft daar allemaal zin in joh.
Lijkt me als nieuwbakken ouders ook helemaal niet chill. Je hebt net een kind op de wereld gezet, hele leven overhoop, je loopt nog nalekkend en uitgescheurd rond met tepelkloven, slaaptekort en gierende hormonen en dan moet je je hele familie nog gaan entertainen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 18:20

Oh nee al die andere flauwekul feestjes begin ik niet aan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 18:31

Ayasha schreef:
Ik zeg altijd af. Met als voornaamste voordeel dat ze je na verloop van tijd niet meer vragen. Ik heb issues met cadeau’s geven omdat je ‘succesvol’ seks gehad hebt.

Gefeliciteerd met het produceren van een klimaatverwoester *\o/*!