Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 18:00

Lisitano schreef:
Het is je natuurlijk heel vaak uitgelegd en ik weet eigenlijk niet waarom ik het nog eens doe. Want waarom zou het nu wel landen? :')
Maar het is best druk bij de bezorgdiensten ivm die lockdown zeg maar.

:+ het hebben van niet realistische verwachtingen is een vak apart :D

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 18:14

mvdende schreef:
Mijn mening, maar ik vind €9,99 per jaar best prijzig voor een service die ze nu niet meer kunnen leveren.

Ik had het in november afgesloten eigenlijk speciaal voor de avondbezorging en de "bezorging dezelfde dag"

Daar heb ik één keer gebruik van kunnen maken voordat de avondbezorging en bezorging dezelfde dag ineens niet meer mogelijk waren.

Het pakket wat nu besteld is, is groot en zwaar, dus ik hoop dat ze het netjes aan de voordeur afleveren want zelf ophalen bij een pakketpunt gaat hier niet meer. Komt waarschijnlijk met GLS en echt alle punten van GLS, DPD,DHL enz zijn gesloten ivm lockdown.

En wachten is niet bepaald mijn sterkste kant..

Ik denk dat het er een beetje ‘bij hoort’ en door de drukte kunnen ze er helaas niets aan doen. Het is misschien jammer van die 10 euro. Denk maar: beter een tientje ‘kwijt’ voor select bij Bol dan ruim in de 100 euro voor een startpas bij de KNHS voor pietsnot :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 18:21

Hahaha queelens idd. Ik heb mijn startkaart in september weer geactiveerd na 2 jaar blessures. 2 wedstrijden gereden :+ en dan heb ik nog mazzel dat ik er al tijd geen 1 had.

Mijn postnl app doet raar,krijg helemaal geen meldingen meer. Maakt niet uit welke instellingen.

Die 10 euro heb je nog tot november weer om eruit te krijgen. Dat lukt al met nog een paar bestellingen, ik denk dat jebday er nu al uit hebt qua bezorgkosten

Peerke_

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 18:37

Mijn bestelling van hun eigen PostNL webshop kunnen ze niet eens op tijd bezorgen :')
Volgens de app is het pakket nog niet bij PostNL, maar ze zijn zelf de verzender :+

Maar de afgelopen week eigenlijk geen meldingen gehad van pakketjes die te laat waren, dus ben best tevreden over ze :j

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 18:40

Dat tientje haal je er al uit met een paar kleine bestellingen waar je normaal verzendkosten voor moet betalen.

Ik heb gister een telefoonkabel besteld via bol. Lag net al in de brievenbus. Dat had ik niet verwacht zo snel

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 10:13

Ik heb 13 januari select genomen en heb het er al ruim uit. :j
Overigens komt bijna alles netjes de volgende (werk)dag binnen en sommige dingen met ruim een week levertijd zijn binnen 3-4 werkdagen binnen.
Een enkele keer dat het 1-2 dagen later arriveert maar daar heb ik geen problemen mee. :n

AliExpress duurt altijd langer.
Snelste was hier 3 dagen voor een pakje wat uit Duitsland kwam, langzaamste was 3 maanden. :+
Ze mogen er ook 12 weken over doen en het is je eigen verantwoordelijkheid om de purchase protection op tijd te verlengen.
Vraag je die verlenging aan en krijg je nul op het rekest dan kun je een dispuut aanvragen en wordt die goedgekeurd dan heb je binnen 1-2 weken je geld terug.
Ga alleen nooit uit van de aangegeven bezorgdata en tracking op AliExpress zelf, die zijn totaal onbetrouwbaar. :+

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 11:13

Peerke_ schreef:
Waarom zou je dat willen.. dan betaal je toch juist eerst de verzendkosten voor de postzegels al op te sturen?
En als de postzegels niet aankomen.. wat dan?
Zou bijna denken dat zo iemand ergens werkt waar ze veel postzegels gebruiken, en af en toe een velletje achterover drukt :+

Of het is iemand die "geinvesteerd" heeft in postzegels sinds er geen bedrag meer maar een cijfer op staat. Postzegels worden ieder jaar duurder dus volgens mij heb je inmiddels al een mooi rendement te pakken dan.

Of nog postzegels over ergens van, zo verstuur ik nog af en toe wat met geboortezegels :D

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 11:18

Ik kreeg van de week een stapel pakketjes(schoenen van scapino, allemaal in apparte doos). Het werd voor de deur gezet en ik wenkte dat ik t gezien had dus hij ging gelijk weer weg.

Kwam ik erachter dat er nog een pakketje op lag, ging er vanuit van een buurtbewoner, 2 dagen later nog niemand om het op te halen dus denk bekijk het adres even. Adres helemaal andere kant van het dorp, dus ik Post Nl maar even gebeld en pakketje stond nog op onderweg. Ze heeft wel 100x dankjewel gezegd dat ik gebeld had en zo eerlijk was enzo , als het goed is komen ze het binnenkort ophalen om alsnog te bezorgen.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:07

Nou ik moet morgenochtend werken en hoor links en rechts al van collega's dat ze niet gaan komen vanwege het weer. Ben benieuwd of de vrachtwagens wel rijden, zonder pakketten geen werk :+ Morgenochtend maar even horen.

Moet zelf ook nog het een en ander bestellen maar daar wacht ik mooi mee tot de sneeuw en gladheid wat weg zijn :P

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:13

De zondagbezorging ging vandaag iig niet door.
Had wat besteld, aangegeven het vandaag te willen ontvangen maar kreeg eind vd ochtend een melding dat de bezorging wordt uitgesteld.
Mocht het pas volgende week worden is het voor mij ook geen probleem, ze moeten imo wel veilig kunnen werken. :)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:30

In de app staat al sinds 25/1 dat er een brievenbus pakje moet komen op 26/1. Nog niks gehad. Baal ervan want zit er toch op te wachten, al komt het van aliexpress

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:33

Siersma schreef:
In de app staat al sinds 25/1 dat er een brievenbus pakje moet komen op 26/1. Nog niks gehad. Baal ervan want zit er toch op te wachten, al komt het van aliexpress

Verwacht je nog meer van alie?
Bij mij komt het dan wel eens in zo'n verzamelpakket

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 23:16

Oef, al een tijd geleden dat dit is gebeurd, maar kan er nog boos over worden.

Een tijd geleden had ik een zeldzaam beeldje gekocht die ik verzamel. Ik kon deze via een vriend overkopen van iemand uit china. Geen aliexpress kwaliteit maar een echte. Alles betaald plus de verzendkosten van 50 euro zodat het ook verzekerd was. Na een paar week krijg ik opeens een telefoontje van een man die mijn pakketje bij hem thuis heeft gekregen. Met mijn naam, mijn adres maar een sticker van post nl met foute adres gegevens er op. Hij besloot maar gegevens van mij op te zoeken op internet omdat hij bij post nl afgewimpeld werd. Wat ben ik blij dat er mensen zoals hem bestaan.

Ik heb ook met postnl contact gezocht met de vraag hoe we dit op gaan lossen, want hun hebben een fout gemaakt door een sticker te plakken met de verkeerde adres gegevens te plakken over de goede adres gegevens. Na meerdere frustrerende telefoongesprekken kwam het er op neer dat het niet hun probleem was en de verzender contact op moest nemen voordat zij uberhoupt moeite wilden doen om het op te lossen. De verzender is chinees en spreekt geen nederlands en kan geen contact opnemen met postnl.

Als die man niet zo aardig was om de moeite te nemen om mijn telefoonnummer op te zoeken was er nu een duur verzamelitem zomaar kwijt geraakt door een fout van postnl....

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 23:57

Gydja schreef:

Een tijd geleden had ik een zeldzaam beeldje gekocht die ik verzamel. Ik kon deze via een vriend overkopen van iemand uit china. Geen aliexpress kwaliteit maar een echte. Alles betaald plus de verzendkosten van 50 euro zodat het ook verzekerd was. Na een paar week krijg ik opeens een telefoontje van een man die mijn pakketje bij hem thuis heeft gekregen. Met mijn naam, mijn adres maar een sticker van post nl met foute adres gegevens er op. Hij besloot maar gegevens van mij op te zoeken op internet omdat hij bij post nl afgewimpeld werd. Wat ben ik blij dat er mensen zoals hem bestaan.

Ik heb ook met postnl contact gezocht met de vraag hoe we dit op gaan lossen, want hun hebben een fout gemaakt door een sticker te plakken met de verkeerde adres gegevens te plakken over de goede adres gegevens. Na meerdere frustrerende telefoongesprekken kwam het er op neer dat het niet hun probleem was en de verzender contact op moest nemen voordat zij uberhoupt moeite wilden doen om het op te lossen. De verzender is chinees en spreekt geen nederlands en kan geen contact opnemen met postnl.

Als die man niet zo aardig was om de moeite te nemen om mijn telefoonnummer op te zoeken was er nu een duur verzamelitem zomaar kwijt geraakt door een fout van postnl....

De afzender is de opdrachtgever en dus de persoon/partij die een onderzoek of claim kan instellen.

De afzender had in dit geval het Chinese bedrijf moeten mailen/bellen die hij/zij gebruikt heeft voor de verzending.

Misschien heeft postnl wel digitaal de adresgegevens doorgekregen en er dus een sticker opgeplakt.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 00:19

Keet schreef:
Wij missen nog steeds post van ergens in december. 2 weken post verdwenen. Nooit wat over gehoord

Mijn moeder heeft bv nooit mijn kerstkaart gehad, en haar buurvrouw wel. Zelfde dag verstuurd :+

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 00:21

mvdende schreef:
Mijn mening, maar ik vind €9,99 per jaar best prijzig voor een service die ze nu niet meer kunnen leveren.

Ik had het in november afgesloten eigenlijk speciaal voor de avondbezorging en de "bezorging dezelfde dag"

Daar heb ik één keer gebruik van kunnen maken voordat de avondbezorging en bezorging dezelfde dag ineens niet meer mogelijk waren.

Het pakket wat nu besteld is, is groot en zwaar, dus ik hoop dat ze het netjes aan de voordeur afleveren want zelf ophalen bij een pakketpunt gaat hier niet meer. Komt waarschijnlijk met GLS en echt alle punten van GLS, DPD,DHL enz zijn gesloten ivm lockdown.

En wachten is niet bepaald mijn sterkste kant..

Nou, duur? No way!!!

Daarbij, is online al heel vaak rond gegaan dat postnl etx het nu veeeel drukker krijgen doot de lockdown!
Ik doe al 4 jaar aan select bij bol, en meestal begin van het jaar, heb ik het er al aan uit :)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 02:46

robert45 schreef:
Gydja schreef:

De afzender is de opdrachtgever en dus de persoon/partij die een onderzoek of claim kan instellen.

De afzender had in dit geval het Chinese bedrijf moeten mailen/bellen die hij/zij gebruikt heeft voor de verzending.

Misschien heeft postnl wel digitaal de adresgegevens doorgekregen en er dus een sticker opgeplakt.

Ik snap dat de verzender de opdrachtgever is. Maar het pakket was al in Nederland, de persoon waarbij het pakket was beland had zelf al contact opgenomen met postnl en ik heb contact opgenomen.

Hoe moeilijk is het om je eigen fout te erkennen en er gewoon voor te zorgen dat het pakket bij de juiste persoon terecht komt...

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 07:54

Keet schreef:
Siersma schreef:

Verwacht je nog meer van alie?
Bij mij komt het dan wel eens in zo'n verzamelpakket

Uk verwacht nog meer maar dat is dit niet. Ik heb een foto in de app van het pakketje. Is al vaker gebeurd met brievenbuspakketjes. Staan dan al ruim een week in de app aangekondigd maar worden gewoon niet bezorgd

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:03

Nou we hebben vandaag maar ongeveer 9000 pakketten ipv de verwachte 30.000 := Ook een heleboel chauffeurs die er niet zijn.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:05

Smee__ schreef:
Nou we hebben vandaag maar ongeveer 9000 pakketten ipv de verwachte 30.000 := Ook een heleboel chauffeurs die er niet zijn.

Benieuwd of mijn pakket er tussen zit :+ kreeg donderdag een mail dat ie verstuurd is maar geen t&t gekregen van de webshop :+

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:58

Ik zou vandaag 2 pakketjes krijgen, waaronder mijn warme sloffen die wegens drukte bij post.nl al 10 dagen onderweg zijn. Maar denk door de sneeuw dat ze vandaag ook niet komen. Hoop toch wel ergens deze week.. ben de koude voeten zat op de tegels........

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 17:35

Bo_Y schreef:
Ik zou vandaag 2 pakketjes krijgen, waaronder mijn warme sloffen die wegens drukte bij post.nl al 10 dagen onderweg zijn. Maar denk door de sneeuw dat ze vandaag ook niet komen. Hoop toch wel ergens deze week.. ben de koude voeten zat op de tegels........

Ik heb postnl vandaag nog aan de deur gehad met een pakketje. Dacht handig te zijn en een aantal dingen vast vroeg te bestellen 'dan heb ik het in huis tegen de tijd dat het nodig is'. Beetje het idee dat het in ieder geval al in het proces zit zegmaar. Er nog 2 dingen bij besteld voor mezelf. Een daarvan is vandaag dus met postnl al bezorgd, de ander komt straks met dhl volgens de tracker, bezorger is al onderweg. En uiteraard juist de dingen niet voor mezelf staan voor morgen op de planning :') .

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 14:24

Hier hulde voor de DHL bezorger, had eigenlijk een beetje medelijden met hem...
Hij kwam echt rennend door de straat met m'n pakketje. De straat is bijna niet begaanbaar; dus hij had de bus bij het begin van de straat neergezet en het laatst stuk gelopen. Volgens mij was het flink afzien en had hij duidelijk heel veel haast.

Heb hem nog even extra bedankt & veel succes gewenst op de rest van zijn zit. :(:)

Achteraf had ik misschien het bezorgmoment kunnen aanpassen naar later deze week, ik had geen haast met het pakketje. Hij moest eigenlijk vorige week al komen, een weekje langer wachten is nou ook weer geen ramp.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 20:48

Wat lief van jouw dhl bezorger Sanne, die van mij heeft vandaag duidelijk minder goed zijn best gedaan.

PostNL ergernis dat ze zeggen een pakket bij de buren te hebben afgegeven, terwijl op het label alleen huisadres stond aangegeven.
Het nummer waar ze zogenaamd hebben afgeleverd daar woont op dit moment niemand. De andere buren betreft een camping met 30 brievenbussen en de enige echte buurvrouw die heeft het niet ontvangen. Het was ook nog eens een pakket waar voor getekend moest worden. Daaaaag camera *-:) |(

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 21:27

Ik heb een kabeltje besteld om een internetkabel aan te sluiten op mijn laptop gezien ik de lessen amper kan volgen door de beroerde verbinding. Voel me haast schuldig naar de bezorger dat ik zo ongeduldig ben :+ maar verwacht dat die niet meer komt vandaag.