Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 17:36

_Nancy schreef:
Eulogy schreef:
Jawel hoor, zolang minstens een ouder in het buitenland geboren is, ben je volgens de huidige definitie een allochtoon. Of een persoon met een migratieachergrond dan. Die definitie verandert trouwens best vaak. Ik ben dus ook een allochtoon, waar zou ik heen moeten dan? :')

Als jij het nodig vindt om 3x (of meer) de crimineel uit te hangen (overval, iemand vermoorden, noem het maar op), dan moet je het maar elders in de wereld gaan zoeken. Waar is niet mijn probleem, jij kan je ook niet gedragen, dus waarom zou ik daar mijn probleem van maken? Is mijn gedachte dan.

Maar natuurlijk werkt het niet zo, even een ander land opschepen met die vervelende persoon die het nodig vind om mensen te vermoorden of te overvallen (om bij mijn voorbeelden te blijven).
Dat snap ik ook :+ was het maar zo makkelijk.
Maar welkom ben je dan voor mij in ieder geval niet meer.

Maar waar trek je de grens? Iemand die door rood rijdt, begaat ook een misdrijf. En wat als in het geval van moord, de persoon onschuldig is?
Het is allemaal zo enorm subjectief dat je zulke dingen niet kan stellen.
Een overval op een winkel? Die telt dan net zo zwaar als een gewapende overval of zelfs een overval met dodelijke afloop?

Daarbij zijn er ook een hoop Nederlanders die aardig over de scheef gaan, wat ga je daarmee doen? Een Folkert van der G. Bijvoorbeeld. En zo kan ik er nog wel meer opnoemen die zware misdrijven hebben begaan.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 17:38

Ik had het er van de week toevallig over, en werd me een partij raar aangekeken dus past denk wel in dit topic.

Ik vind de remake van the lion king helemaal bagger. Waarom weet ik niet maar vind origineel leuker, niets te maken met sentiment oid, heb het nooit een bijzondere gevonden van disney :')

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 17:43

purny schreef:
_Nancy schreef:
En ik zei óók dat mensen dik worden door medicatie, dus daar ben ik mij al van bewust.
Maar het gebeurd vaker dat mensen om andere redenen dik worden en dat is eigen schuld.

Dus als iemand zo erg getreiterd en vernederd is in zijn jeugd en hij of zij is daarom gaan eten om de emoties te verbergen en hij of zij is daarom dik dan is dat je eigen schuld?

Je bent ook dan nog steeds zelf verantwoordelijk voor wat je in je mond stopt.
En ook hiervoor geldt: werk aan jezelf, geef jezelf een schop onder je hol of laat een ander dat doen, sta op en geniet van het leven.
Met volvreten bereik je helemaal niets.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 17:46

ER is verschil tussen een overtreding die niet documentabel is en niet recidivegevoelig is, een overtreding die recidivegevoelig is, maar niet documentabel en een overtreding, danwel misdrijf die wel documentabel is.
Door rood licht rijden, ja, gevaarlijk, en je krijgt een boete. Is geen misdrijf. Wel een overtreding volgens de wet Mulder. (https://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/h ... g-verkeer/)
Met drank op achter het stuur is wel een misdrijf. Is tevens documentabel.
En je hebt nog andere misdrijven waar je niet alleen een boete en rijontzegging voor krijgt, maar ook een vrijheidsstraf. Diefstal is een misdrijf, iemand in elkaar timmeren ook.
Bij een veroordeling door de rechter krijg je afhankelijk van het misdrijf te maken met een enkelvoudige kamer of een meervoudige kamer. Een moord is meervoudige kamer. Met drank op achter het stuur enkelvoudige kamer (indien er gewoon betrapt is en geen gewonden gevallen zijn).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 17:48

Afbeelding

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 18:12

purny schreef:
_Nancy schreef:
En ik zei óók dat mensen dik worden door medicatie, dus daar ben ik mij al van bewust.
Maar het gebeurd vaker dat mensen om andere redenen dik worden en dat is eigen schuld.

Dus als iemand zo erg getreiterd en vernederd is in zijn jeugd en hij of zij is daarom gaan eten om de emoties te verbergen en hij of zij is daarom dik dan is dat je eigen schuld?

Nee, maar ik vind het wel typisch dat die mensen dan met volle mond zeggen dat ze er echt niets aan kunnen doen dat ze zo dik zijn.

Kunnen mensen die na een zwangerschap niet meer slank worden of alleen maar aankomen er ook niets aan doen? Of mensen die dik zijn door een suikerverslaving? Kan überhaupt iemand er wat aan doen als diegene dik is?

LadyMadonna

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 18:24

Purny, het pesten en treiteren is niet hun schuld, en niet iedereen die gepest wordt gaat eten. Dat is echt een keuze die ze zelf maken...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 18:27

Poeh wat een harde oordelen zeg.

Als ik om mij heen kinderen zie die op hun 6e jaar al flink overgewicht hebben, ga ik die kinderen zelf niet de schuld geven. Dat is aan de ouders.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 18:37

De arrogantie druipt er al 53 pagina's vanaf. Iets met een balk en splinter. ;)

Dat met volle mond hierboven, is wel grappig, gezien de context maar het moet 'volmondig' zijn. En dat woord is meestal gekoppeld aan beamen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 18:40

ok weer ontopic :

Mensen met overgewicht horen niet op een paard/pony. Ook niet als het door medicijn gebruik komt of whatever, onder het mom dat ze ook mogen genieten..eigenlijk vind ik voor een groot sterk paard 90 kilo incl tuig de max! En voor kleinere paarden natuurlijk minder.

Natuurlijk rood haar bij mensen ( dat rood oranje ) vind ik echt niet mooi, terwijl ik rood geverfd haar ( beetje bordeaux ) prachtig vind!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 18:44

mysa schreef:

Dat met volle mond hierboven, is wel grappig, gezien de context maar het moet 'volmondig' zijn. En dat woord is meestal gekoppeld aan beamen.

Ik denk dat volle mond gewoon bewust geschreven is.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 18:46

Cinnepin schreef:
Natuurlijk rood haar bij mensen ( dat rood oranje ) vind ik echt niet mooi, terwijl ik rood geverfd haar ( beetje bordeaux ) prachtig vind!

Ik vind natural reds prachtig omdat het toch altijd aparter is. Blond en bruin is zo gewoontjes.
En roodharigen hebben vaak ook mooie lichte (vaak groenige) ogen.

Zie hier professionele foto's van natural reds:
https://mymodernmet.com/brian-dowling-redheads/

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 19:01

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 19:03

fransje23 schreef:
Ik hoop dat alle mensen die hun dier hun kind noemen ook een keer daadwerkelijk bevallen van een veulen/pup/kitten etc.

Het is niet je kind, zal het nooit worden ook dus noem het niet zo!

Van een veulen ja _O-

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 19:11

Niobe schreef:
mysa schreef:

Dat denk ik ook.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 19:23

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 19:29

Waar trek je de grens, dat is een goede vraag.
Want inderdaad, de ene overtreding is de andere niet. Gelukkig is het sowieso niet mijn baan om hierover de oordelen/beslissen, maar ik heb er net als iedereen wel een mening over.

En wat Palmera al zegt; Je bent hoe dan ook zelf verantwoordelijk voor wat je in je mond stopt als volwassene.
Een kind kun je dat niet kwalijk nemen, maar er is over alles wel een ‘Ja, maar....’ te zeggen.

Ik heb gewoon wat punten opgenoemd die in mij opkwamen, het is vast nog niet eens volledig, maar ik kwam er zo gauw niet op en ik wilde ook weer niet een ellenlange post maken, want zoals ik zei, je kunt op alles wel ‘Ja, maar...’ zeggen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 19:32

Niobe schreef:
mysa schreef:

Ja jullie hebben gelijk, beetje te veel tekst gezien vandaag. (Of gewoon dom :) )
Maar dat is wel iets wat ik vaak hoor/lees, dat dikke mensen eigenlijk niet meer en public durven eten, omdat ze mensen zien denken......

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 19:33

Pepperrr schreef:
fransje23 schreef:
Ik hoop dat alle mensen die hun dier hun kind noemen ook een keer daadwerkelijk bevallen van een veulen/pup/kitten etc.

Het is niet je kind, zal het nooit worden ook dus noem het niet zo!

Van een veulen ja _O-

Maar vaders van een mensenkind hè, die zijn ook niet van hun kind bevallen...wat nu? :P

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 19:50

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 19:51

Ze kijken er zelf ook niet heel gelukkig bij :(:)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 19:53

Ik vind het prachtig :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:03

_Nancy schreef:
Waar trek je de grens, dat is een goede vraag.
Want inderdaad, de ene overtreding is de andere niet. Gelukkig is het sowieso niet mijn baan om hierover de oordelen/beslissen, maar ik heb er net als iedereen wel een mening over.

En wat Palmera al zegt; Je bent hoe dan ook zelf verantwoordelijk voor wat je in je mond stopt als volwassene.
Een kind kun je dat niet kwalijk nemen, maar er is over alles wel een ‘Ja, maar....’ te zeggen.

Ik heb gewoon wat punten opgenoemd die in mij opkwamen, het is vast nog niet eens volledig, maar ik kwam er zo gauw niet op en ik wilde ook weer niet een ellenlange post maken, want zoals ik zei, je kunt op alles wel ‘Ja, maar...’ zeggen.

Ik praat nu voor mezelf, was na de bevallingen van mijn dochters heel snel op mijn oude gewicht.
Ik werd ziek, een aandoening aan mijn hypofyse waardoor ik veel dikker werd en nog veel meer dingen maar daar gaat het nu niet over, vocht zette zich om in vet.
Na heel veel gedoe en operatie is er veel vanaf maar zoals ik was word ik nooit meer.
Zo zijn er met mij nog veel meer en ik vind het maar makkelijk gezegd dat die dikke lui het allemaal zelf in hun mond stoppen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:28

Cinnepin schreef:
ok weer ontopic :

Mensen met overgewicht horen niet op een paard/pony. Ook niet als het door medicijn gebruik komt of whatever, onder het mom dat ze ook mogen genieten..eigenlijk vind ik voor een groot sterk paard 90 kilo incl tuig de max! En voor kleinere paarden natuurlijk minder.

Mee eens. Ik rij al jaren niet meer, sinds ik zelf door medicatie (en veel te weinig(!!!!) eten) flink ben aangekomen. Zo lang dat er nog aan zit, ga ik dat een paard niet aandoen. Nu door juist meer en vaker te eten, ben ik wel al een paar kilo kwijt. Kost me dagelijks heel veel moeite, want ik ga af en toe nog net niet over mijn nek omdat ik het niet wegkrijg. :o Maar door elke keer te denken dat het voor een goed doel is, probeer ik het toch. :j En dan hoop ik op een dag.... :D

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:38

Shenavallie schreef:
Cinnepin schreef:
ok weer ontopic :

Mee eens. Ik rij al jaren niet meer, sinds ik zelf door medicatie (en veel te weinig(!!!!) eten) flink ben aangekomen. Zo lang dat er nog aan zit, ga ik dat een paard niet aandoen. Nu door juist meer en vaker te eten, ben ik wel al een paar kilo kwijt. Kost me dagelijks heel veel moeite, want ik ga af en toe nog net niet over mijn nek omdat ik het niet wegkrijg. :o Maar door elke keer te denken dat het voor een goed doel is, probeer ik het toch. :j En dan hoop ik op een dag.... :D

Hier heb ik respect voor. Er zijn zat figuren die toch op een paard stappen!