_Nancy schreef:Eulogy schreef:Jawel hoor, zolang minstens een ouder in het buitenland geboren is, ben je volgens de huidige definitie een allochtoon. Of een persoon met een migratieachergrond dan. Die definitie verandert trouwens best vaak. Ik ben dus ook een allochtoon, waar zou ik heen moeten dan?
Als jij het nodig vindt om 3x (of meer) de crimineel uit te hangen (overval, iemand vermoorden, noem het maar op), dan moet je het maar elders in de wereld gaan zoeken. Waar is niet mijn probleem, jij kan je ook niet gedragen, dus waarom zou ik daar mijn probleem van maken? Is mijn gedachte dan.
Maar natuurlijk werkt het niet zo, even een ander land opschepen met die vervelende persoon die het nodig vind om mensen te vermoorden of te overvallen (om bij mijn voorbeelden te blijven).
Dat snap ik ookwas het maar zo makkelijk.
Maar welkom ben je dan voor mij in ieder geval niet meer.
Maar waar trek je de grens? Iemand die door rood rijdt, begaat ook een misdrijf. En wat als in het geval van moord, de persoon onschuldig is?
Het is allemaal zo enorm subjectief dat je zulke dingen niet kan stellen.
Een overval op een winkel? Die telt dan net zo zwaar als een gewapende overval of zelfs een overval met dodelijke afloop?
Daarbij zijn er ook een hoop Nederlanders die aardig over de scheef gaan, wat ga je daarmee doen? Een Folkert van der G. Bijvoorbeeld. En zo kan ik er nog wel meer opnoemen die zware misdrijven hebben begaan.