De eeuwige single.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 00:06

Ik geloof dat ik het mij pas op mijn 26e kon veroorloven. :=

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 10:56

Ik ging op mijn 17e uit huis. Beste zet ooit.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 11:09

Dat heeft ook wel te maken met je achtergrond en situatie. Een boerenzoon\dochter zal toch niet uit huis gaan en het familiebedrijf achterlaten. Aangezien sommigen hier dus geen relatie zeggen te willen met iemand die niet op zichzelf woont, is het maar goed dat binnenkort Boer zoekt vrouw weer begint en Yvonne deze vrijgezellen aan een partner gaat helpen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 11:13

Anjali wat kom jij toch soms ontzettend zwart/wit over.. Alsof iedere boerenzoon/dochter in het familiebedrijf blijft. Ik ken er meer die dit niet doen, dan die het wel doen, helemaal in de huidige tijd. En de wereld is ook heel veel groter dan alleen maar boeren :')

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 12:58

Ik ben alles behalve een boerendochter :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:19

Mijn ouders hebben wel een boerderij, maar dan hobby. Maar ik wil echt geen boer als vriend hoor, die kunnen nooit zomaar ff weg :n

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:23

anjali schreef:
Tiggs schreef:
Ik zo echt nooit gaan samenwonen met iemand die niet op zichzelf heeft gewoond...

Waarom zou je op jezelf gaan wonen in je eentje als dat niet noodzakelijk is.

Om los te komen van je ouders. Om erachter te komen wat jouw normen en waarden zijn, wat jij belangrijk vindt en wat er nou eigenlijk komt kijken bij het runnen van een huishouding.
Zeker bij mannen die rechtstreeks vanuit “hotel mamma” komen is de kans groot dat ze verwachten in “hotel vriendin” terecht te komen, en dat kan de nodige spanning opleveren in de relatie.
Dus het is absoluut een pré als ze weten dat de sokken niet uit zichzelf in de wasmachine terecht komen en dat het eten niet als vanzelfsprekend op tafel staat. Dus ik snap Tiggs wel.
Spoiler:
Dat geldt uiteraard niet voor Bokt-mannen Y;( , die al bonuspunten scoren doordat ze van paarden houden. :+

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:39

Helaas is het tegenwoordig niet meer zo makkelijk om onder moeders vleugels vandaan te komen. Ik lees in het nieuws wel een stukjes van mensen die heel graag op zichzelf willen, maar geen woonruimte kunnen vinden. Omdat die woningen er niet zijn, of omdat de woningen die er zijn niet betaalbaar zijn. Ik denk dat deze factor ook zeker in meespeelt bij sommige mensen die nog thuis wonen of na hun studie weer thuis zijn gaan wonen op moment dat ze hun kamer moeten vrijmaken voor de volgende student.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:54

Relaxed schreef:
Anjali wat kom jij toch soms ontzettend zwart/wit over.. Alsof iedere boerenzoon/dochter in het familiebedrijf blijft. Ik ken er meer die dit niet doen, dan die het wel doen, helemaal in de huidige tijd. En de wereld is ook heel veel groter dan alleen maar boeren :')

Tja dat wordt dan geen materiaal voor Boer zoekt vrouw.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 14:45

Roodvos schreef:
anjali schreef:

Om los te komen van je ouders. Om erachter te komen wat jouw normen en waarden zijn, wat jij belangrijk vindt en wat er nou eigenlijk komt kijken bij het runnen van een huishouding.
Zeker bij mannen die rechtstreeks vanuit “hotel mamma” komen is de kans groot dat ze verwachten in “hotel vriendin” terecht te komen, en dat kan de nodige spanning opleveren in de relatie.
Dus het is absoluut een pré als ze weten dat de sokken niet uit zichzelf in de wasmachine terecht komen en dat het eten niet als vanzelfsprekend op tafel staat. Dus ik snap Tiggs wel.
Spoiler:
Dat geldt uiteraard niet voor Bokt-mannen Y;( , die al bonuspunten scoren doordat ze van paarden houden. :+
Vooral die laatste zin _O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 15:33

Ik heb nooit alleen gewoond. Ik ben vanuit huis samen gaan wonen, nu 30 en pas voor het eerst alleen aan het wonen. _O- Alleen kon ik echt niks betalen, als ik nu niet was blijven zitten had ik zelfs geen huis of appartement meer kunnen krijgen.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 15:50

Op jezelf wonen is makkelijker gezegd dan gedaan. Een huis kopen gaat sowieso niet lukken en als ik ga huren hou ik geen geld over.

Dan is de keuze snel gemaakt hoor. Voor nu lekker thuis blijven waar ik volgend jaar een hemelse airco op mn kamer krijg en 4x op vakantie kunnen :Y)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 15:54

Haha die 4x per jaar op vakantie, daar zit het hem misschien wel in Whale :P Maarja jouw leven, jouw keuzes!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 15:56

Ik heb wel een kamertje over, Whale _O-

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:00

Hahaha. Ik vind cultuur snuiven 10x belangrijker :') Mij kan je zo blij maken met historische gebouwen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:03

Is inderdaad al best lastig om leuk plekje voor alleen te huren/kopen. -O- Ik snap wel dat veel mensen dan tot hun 30e thuis blijven wonen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:17

Ik snap dat dan weer niet, zo extreem veel duurder is het toch ook niet geworden de afgelopen 10 jaar?

Al ben ik wel van mening dat het vabuit DUO steeds lastiger wordt, maar DUO is primair voor studie en niet voor wonen.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:20

Ligt eraan wat je duur vindt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:22

Hier kom je als 18 jarige er gewoon niet tussen bij de woningbouwvereniging. Als 30jarige ook bijna niet. Pas als je samen bent kan je op meerdere woningen reageren. En als ik kijk wat ik per maand aan vaste lasten heb en wat ik verdiende als 20 jarige, dat had echt niet gekund.

Ik ben begonnen in een jongerencomplex. Speciaal voor jongeren tot 27 geloof ik en onder een bepaald inkomen. Die huur was iets als 550 euro? 9 jaar geleden. Nu zit die richting de 700 euro per maand, alleen huur en servicekosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:30

Ik ging op mijn 20e uit huis, werkte net en kon gewoon een huis kopen.. Maar hier in het noorden was en is dat prima te doen :+

Whale, thuis wonen en 4x per jaar op vakantie is leuk, maar dan kom je ook nooit weg. Zonder eigen geld geen woning :+

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:49

Ik ben uit huis geweest maar na de scheiding weer terug. Ik heb er op zich niet zoveel problemen mee, ligt meer aan de persoon en diens instelling leeftijd en ervaring.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:58

Betekent natuurlijk niet dat ik geen eigen geld heb he :+ Het is niet alsof ik 4x 2 weken op een luxe all-inclusive resort ga zitten.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 17:18

Ianthe schreef:
anjali schreef:

Zullen al die ouders ook leuk vinden van die eeuwige singles, op je 30e nog thuis wonen :')

Deze eeuwige single was op haar 20e het huis uit *\o/*
Eerst op kamers, toen ik m'n eerste baan kreeg in een huurappartement (zat net onder de sociale huurgrens, maar was niet van de woningbouwvereniging waardoor er geen wachtlijst was), toen verhuisd naar een vrije sector huurwoning en onlangs een nieuwbouwappartement gekocht.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 17:38

Ik woon op hetzelfde erf als mijn ouders, maar koken ed doe ik wel zelfstandig.
Mijn ouders zijn nogal star in het principe, hun huis, hun regels.. alhoewel ze dat nooit zullen beamen. ;)
Ik heb dat altijd wel gerespecteerd, maar zal ook wel blij zijn als dat een keer over is, straks nog een discussie met mijn moeder die vond dat ik iets (onbenulligs) best kon doen, nu was ik het al van plan om het te doen, maar ik zei wel duidelijk dat ik dat uiteindelijk echt zelf uitmaak, net zo goed dat ik haar niet op ga leggen wat ze moet doen, hoeft ze dat bij mij ook niet!
Na een paar keer pfff en met haar ogen rollen hield ze er maar over op. ik ben 43 dus.. :')

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 18:36

Pfoeh, ik zou echt niet alleen willen wonen.
Heb een soort 'deal' met mijn ouders, dat als ik over 5 jaar nog single ben, we gewoon een flinke lap grond kopen op de Veluwe, er twee huisjes opzetten, in de ene mijn ouders en in de andere ik. Dan woon ik op mezelf, maar toch niet hélémaal alleen. :)

Ohja, en dan natuurlijk ook lekker de paardjes aan huis. Kan ik zelf nooit betalen, maar samen met mijn ouders wel. :D