Resistance schreef:@foxy Dankjewel!

Wat heb jij ook een óngelofelijk leuk jurkje aan, zeg! Denk als je daar nog een chique zwarte tas bij zou hebben (van Ted Baker ofzo) dat dat het echt helemaal af zou maken.

.
Iets zoals dit?

Resistance schreef:-investeer in items waar je lang mee doet en waarvan je weet dat je ze over 10 jaar ook nog graag draagt, zoals tassen, jassen, mooie schoenen, etcetera... Dat zijn de dingen die een normaal "saaie" outfit heel erg kunnen opleuken.
-Koop alleen iets als je er echt helemaal weg van bent en weet dat je het gaat dragen.
-Koop alleen iets wanneer je weet dat het bij minstens drie andere dingen in je kast past.
.
Investeren hoeft trouwens niet duurder dan duur. Ik ben dikke fan van tweedehands/outlet. Zo steun ik de lokale ondernemer ook, en het is eco-friendly. Met een beetje zorg kan het seizoensspul, dankzij de goede kwaliteit, ook weer terug voor verkoop. En ik heb ook de regel dat wat ik koop, gedragen MOET worden. Alleen die regel van: het moet bij 3 dingen in je kast passen zodat het in 3 outfits kan haal ik vaak niet. Dan lijkt je kast gewoon een winkelrek vind ik, alles toon op toon.
Hoe zien jullie kleerkasten een trouwens uit? *niet nieuwsgierig hoor*
Resistance schreef:Er zijn ook een paar basisdingen die je gewoon "moet" hebben omdat je daar eigenlijk wel alles mee kan combineren en vanuit daar heel goed je eigen stijl kan gaan ontwikkelen:
-een mooi passende jeans CHECK
-een trench coat CHECK
-een wit overhemd CHECK
-nude hakken CHECK
-een streepjesshirt CARDIGAN
-een blazer CHECK
-een mooie zonnebril BEN IK NAAR OP ZOEK, RAYBAN GESTOLEN
-een little black dress CHECK
-een zomerjurkje CHECK
-een effen trui van cashmere CHECK
-een nette zwarte broek. CHECK
Resistance schreef:Als je dat hebt en vervolgens je kast uitmest van alles wat je eigenlijk gewoon niet meer draagt, dan kan je als het ware "opnieuw" beginnen. Koop echt alleen iets als je het helemaal prachtig vindt en kijk of je het met iets kan combineren.

Ik kocht vroeger een hele hoop meuk waar ik dan alsnog veel geld voor kwijt was omdat het zoveel was. Dat was dan al snel kapot, ik vond het niet heel leuk maar kocht het omdat het goedkoop was... Nu koop ik voor datzelfde geld één ding waar ik helemaal weg van ben en wat van goede kwaliteit is.
Het is een traag proces, maar wel lonend.
100% mee eens.
Maar bij mij was het eerder omgekeerd, had een uniformschool en alles wat vrijetijdskleding betrof, was al goed. Heb pas sinds 2 jaar leren shoppen en specifiek adressen gezocht met service, goede kwaliteit/prijs... Voordien liep ik de winkelstraat in en moest dan bv een trui hebben, waarop ik me tevreden stelde met wat ik tegen kwam, voor de volle prijs, van middelmatige kwaliteit. Ik had ook gewoon niet veel kleren en droeg alles af. Met een vollere kast wissel ik veel meer af. Het helpt ook om 1 keer per week wat outfits samen te stellen.