Baby en kinderkleding #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:10

Ik ben niet van plan veel kraamvisite te ontvangen. :o

Ik wou dat ik zulke pakjes zelf kon maken! Dergelijk talent bezit ik niet. :+

Qua sjaal en handschoenen kan ik nog niet mee praten. :P

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:18

Hier wil de peuter geen handschoenen aan, en vervolgens brullen omdat ie koude handen heeft... het is een faaassseeee!!!

Zag weer boel moois voorbij komen!
Hier van de week iets besteld bij shoeby voor de grote meneer:
Afbeelding

En vandaag nog wat hemarkt gescoord voor de kleine mevr:
Afbeelding

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 08:47

Hier handschoenen aan in de kinderwagen en op fiets vind ik sjaal en muts ook wel zo handig. Zeker nu het toch echt kouder gaat worden als we de voorspellingen moeten geloven. En inderdaad ook voor de opvang, ook hier een agrarische opvang midden in de weilanden :).

Goed geslaagd SuperLiesje!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 09:41

Met pijn en moeite is een muts nu op de houden als we hem direct afleiden bij het opdoen. Handschoenen zijn stom (hij heeft laatst een handschoen van het touwtje afgetrokken). We hebben wel een sjaal dat mat leidt meestal ook tot moppers dus we houden het met het halfzachte weer van de laatste tijd maar bij zijn buff.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 09:45

Balou_k schreef:
Ik ben niet van plan veel kraamvisite te ontvangen. :o

Ik wou dat ik zulke pakjes zelf kon maken! Dergelijk talent bezit ik niet. :+

Qua sjaal en handschoenen kan ik nog niet mee praten. :P

Mocht ik weer een kind krijgen dan doe ik het ook zeker anders. Waarschijnlijk alleen directe familie en vrienden en daarna een keer ergens een kraamfeest. Doen veel hier in de familie omdat we met zoveel zijn.

Handschoenen gebruik ik niet, muts en sjaal wel. Zeker als met het zachte weer de jas uit blijft, dan wel muts om en sjaal op.

Goed geslaagd superliesje!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:05

Ik zwaai even! Middenin een mega verbouwing en afgelopen weekend naar een 'keet' verkast voor 4 maanden.... k k koud! Kleren uitgezocht en 2 zakken kinderkleding naar een goed doel gedaan, alles past nu in 1 kast en de zomerkleding is in dozen opgeslagen. Mijn eigen kleding ook uitgezocht en 9 zakken weggedaan, zooooo lekker!!

Ik lees nog steeds mee, zag mooie kleertjes en kindjes voorbij komen, ik ga wat dikke truien zoeken want die keet is dus heel koud.. zeil op de vloer.. heb bij Action heeeeeeele lelijke sloffen met dikke zool gekocht want die blijven goed zitten, meer een schoentje want op (dikke) sokken is echt te koud.

Hier een sjaal en dikke jas, soms een muts als ze dat wil. Handschoenen vindt ze een heel leuk idee maar de uitvoering is ruk. :')

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:11

Handschoenen kreeg ik vorig jaar nog wel aan, maar dit jaar eeeeeecht niet meer. Muts op de fiets wel, in de kinderwagen vind hij het te warm denk ik. Qua sjaal hebben we een colsjaaltje, die laat hij redelijk omzitten, maar hij kan hem ook gelijk af willen. Net hoe zijn bui is :=

Kristel, de wollen slofjes van Bergstein hebben eventueel ook nog een best stevige en dikkere zool en zijn ook lekker warm. Geloof best dat zo’n keet enorm koud kan zijn nu!

Leuke kleertjes SL!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:17

Snelle tip: Handschoentjes met vingertjes werden hier veel beter geaccepteerd. Want dan zijn de handjes niet weg / onbruikbaar zeg maar :) En een lekkere (wollen) jas met (te) lange mouwen: dat scheelt ook heel veel kou als je de mouwen dan niet omslaat maar een stuk over de handjes heen laat komen. En dat accepteren ze makkelijker dan wantjes :j Of mouwen met een omslag als ze de handjes toch niet echt nodig hebben. Daar komen die handjes ook niet zomaar uit.

Een Balaclava (bivakmuts zeg maar) werkt ook vaak beter als een muts niet gaat. Dat zit toch een stuk steviger en snokken ze er niet zo makkelijk af. En houdt ook veel lekkerder rondom warm. Hoef je ook meteen geen sjaal meer :)*

Zo'n houthakkers / Elmer Fudd muts werkte hier trouwens ook wel aardig als je die inderdaad op het juiste moment opzette. Bandje onder de kin vast en dan blijkt het toch wel fijn te zijn :D

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:23

B raakt een soort in paniek en heel daarna heel boos als je iets om 'm heen over 'm heen doet. Heel soms mag z'n capuchon van de jas op..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:24

Herkenbaar :j En gewoon een kwestie van desensibiliseren :D

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:26

Hier Gieswein slofjes, die zijn ook heerlijk.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:31

Echt wol of lamsvel maakt de warmste sloffen.
Ik heb zelf uggs met een sneaker zool, dus kan ook stukjes buiten.
Gup heeft giesweinn met een stevige zool.
Mup gaat blootvoets door het leven :+ die trekt alles uit. Voor buiten een maillot onder haar broek

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:44

Heel herkenbaar, buiten wil hij tegenwoordig wel zijn schoenen aan maar binnen moet alles inclusief sokken uit. Alleen de sloffen houdt hij nog wel eens aan.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:46

Handschoentjes met vingers heb ik nog niet gevonden in kleine maatjes (92 ong). Bovendien krijg ik ze niet eens gepast, ik krijg echt niks om die handjes heen.

Ik had bij de Lidl een skibroek gehaald, leek me wel wat voor op de fiets en op stal. Nou, ik heb hem nog niet kunnen passen zeg maar. Misschien als ik een olympisch worstelgevecht aan ga, maar daarvoor zit mijn zwangere lijf me te veel in de weg :')

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:54

Herkenbaar Britt. :')

Pittig Kristel!

Lekker frisse kleurtjes SuperLiesje.

Wij krijgen een tweede zoontje, dus wij kunnen onze kleertjes hergebruiken. In theorie.

Willen jullie kindjes wel zwembandjes om? Met peuterzwemmen zijn we aan het oefenen met drijven maar ik krijg met geen mogelijkheid de bandjes om zijn armen. := Van de zomer hoop ik toch wel dat ik uit kan leggen dan geen bandjes = niet zwemmen maar tot die tijd doen we lekker voor spek en bonen mee in het zwembad.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 11:11

Ik vind die bandjes echt ondingen. Lijkt me ook echt niet lekker zitten. Als we gaan zwemmen, en dat is niet vaak, dan in het peuterbadje zonder iets, onder mijn toezicht uiteraard en zo'n zit zwemband met stoel voor het diepe, vindt ze geweldig! Ik zie ook wel eens een soort 'hemdje' met kurk/opblaasgedeelte bij die kleintjes.. geen idee of dat was is voor die leeftijd.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 11:13

Eens hoor, ik geef hem groot gelijk dat hij die oranje dingen niet om wil. Maar dit waren drijfdingen van kurk en dat weigert hij ook. Ze mogen bij ons niet in het peuterbad zonder bandjes zodra ze kunnen lopen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 11:15

Hier gingen ze op vakantie met liefde om, want idd, dan werd er gezwommen! Hoe dat nu is weet ik niet eigenlijk, ik hoop dat hij er nog goede herinneringen aan heeft haha.
Zo’n zwemband vond hij hier echt helemaal niks, te weinig vrijheid om te bewegen en met het water te spelen.

Wij hebben trouwens de kraulquappen, die zijn heel makkelijk om te doen en heel snel opgeblazen. Dat scheelt misschien iets, qua geduld?

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 11:43

Ik wil ook naar iets anders kijken want we gaan binnenkort een weekendje weg en daar is een meeeeeega subtropisch zwemparadijs, dan wil ik ook dat ze iets om heeft.. voor mama's gemoedsrust. :P Dat peuterbadje bij 'ons' zwembad is een rondje met een straal van 1,5 meter. :P Ik zit daar dus met mijn gat in en zij dartelt om me heen met gieters en andere speeltjes.

Ik ga die kraulquappen (wat een raar woord) even zoeken.

edit; gevonden maar dat lijken me nog gekkere dingen :x Daar kan een kind toch niet fijn mee spelen in zo'n pierebadje? Of gebruik je ze echt alleen voor het diepe?

Edit 2: Puddlejumpers! Zo heten die dingen die er wel comfi uitzien. :j

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 11:52

In het pierebadje gebruiken wij ze idd eigenlijk niet, omdat bandjes wel gewoon beperken in bewegingsruimte. Maar met deze blijven ze hoger in het water liggen dan met gewone bandjes, dus ze zakken niet zo snel met de kin in/onder water.

Die puddlejumpers schijnen idd ook wel fijn te zijn, als ze groot genoeg zijn. Dat was B nog niet, toen wij ze nodig hadden.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 11:57

Ik zie idd dat het vanaf 15 kilo is, dat is mopje nog net niet.. bijna 2,5 jaar en 13/14 kilo ongeveer. Ik zie bij bol.com echt van alles dus ga er eens even neuzen straks, wel handig om wat in huis te hebben. We zwemmen niet zo vaak omdat ze peuterastma heeft en chloor is dan niet zo fijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 14:29

Hier gewoon Schlori zwembandjes, niet van die vieze plastic broeidingen die zo raar in de weg zitten :P

Die maak je bij hele kleine kindjes hoger vast dat ze goed rechtop in het water drijven, en bij wat grotere kindjes doe je ze lager zodat ze goed echt "plat" kunnen leren zwemmen.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 14:36

Hier wil dochterlief juist zwembandjes om ook thuis dus zo loopt rustig met zwembandjes om door de woonkamer. Op zwemles moeten ze met vrijzwemmen voor en na de zwemles bandjes om maar tijdens de les moeten ze af, nou altijd drama dat ze die dingen af moet doen als de les begint.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 14:39

Hihi, zijn het hele mooie? Of dat nog niet eens :D

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 14:50

Van die prachtige fel oranje standaard dingen :') dus mooi tsja volgens dochterlief wel