[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 17:44

Brainfail schreef:
Ookal is het wel zo bij bijna letterlijk alles wat ik op Google zoek heeft bokt een topic over.

Komt door je cookies, als je dezelfde google opdracht invult op een pc waar je nooit Bokt op gebruikt zul je heel andere hits krijgen :j

Sanet schreef:
Ik zeg ook “mijn huis” en “mijn paarden”. Ik hoef toch niet altijd aan te duiden dat die van ons samen zijn?

Meer in de context van "ik moet mijn kind wegbrengen want ik heb rust nodig" bijvoorbeeld. Dat snap ik dan niet. Heeft je partner geen rust nodig? Kan die niet iets doen? Zoveel vragen :=
(In dezelfde categorie zie je ook wel eens dat men het heeft over de vader die moet oppassen. Eh nee dat noemt men toch zorgen voor het kind dat je zelf verwekt hebt :o? )

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 17:46

Nee storend vind ik het niet maar wel opvallend.

En een deel van mij denkt dan eigen schuld, je wou zelf kinderen. (maar wss hadden ze dit verkeerd ingeschat of gedacht dat het hun bespaard bleef. Maar het zijn voor mij wel allemaal mede redenen dat ik er niet aan begin.)

En ze zijn ze geven me nog best een lekker gevoel bij het besluit er gewoon niet aan te beginnen, dan zie ik wat ik mezelf bespaar.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 17:47

Sanet schreef:
Thanos? Klinkt als een Grieks mythisch stier-wezen ding?

Dat is de paarse slechterik uit de Marvel avengers film

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 17:50

Mijn man heeft een zogeheten papa dag. En ik een mama dag. Dat vinden mensen gek als den moeder dat zegt :+

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 18:11

Liesje1611 schreef:
Brainfail schreef:
Ja idd de kindeetip topics lijken wel steeds meer hier te komen.

Daar heb je toch speciale mama forums voor? :o?

Ookal is het wel zo bij bijna letterlijk alles wat ik op Google zoek heeft bokt een topic over.

Mwah ik vind het niet persé storend, lees er wel omheen. Ik vind het vooral schokkend hoeveel tips/opvoedingswijzen er dan wel niet zijn en medegedeeld worden..
Wat voor klachten je kind ook heeft, het is SOWIESO koemelkallergie, te warm op zijn kamer, allergisch voor de kat, hoogsensitief, wordt gewoon verwend, slaapt slecht door een overactief immuunsysteem, daar moet je honingzalf op smeren of groentensoep geven.
Da’s toch niet meer te doen :')

Oja en de ergste.. God STEL JE VOOR dat je stopt met borstvoeding geven, dat kun je zo’n klein oetiepoetiehummeltje toch niet aan doen.. De achterstand die je zo’n wondertje aandoet.. Op de brandstapel moeten die moeders!! :j

Magrathea

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 18:14

Oetiepoetiehummeltje :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 18:19

Schandalig idd die niet-borstvoeders! Ik heb alleen flesvoeding gehad vroeger, zo traumatisch :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 18:22

Nou, mijn kat is anders echt heel erg pro borstvoeding hoor :\ Kind is gevoed tot ie zelf niet meer wilde. Zoals de natuur het wil enzo bladiebla. (Was wel een vreemd gezicht, een kater van een halfjaar die lag te drinken in mijn kledingkast := wel echt heel lief!)

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 19:15

Liesje1611 schreef:
*ingekort*

Nouja dat dus.
En waag het niet om een advies van de mammabrigade niet op te volgen, want dan ben je een poedersuiker die nooit kinderen had mogen nemen.

En dan ''neem'' je geen kinderen en dan moet je je weer verantwoorden... Het is ook nooit goed _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 19:24

Oetiepoetiehummeltje _O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 19:32

Hier een straat verderop heet een kind Renas. Ik had er nog nooit van gehoord :?
Soms denk ik idd dat mensen gewoon wat letters door elkaar schudden en daar een naam mee maken :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 19:33

Boggle

Afbeelding

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 19:41

Haha sws. _O-

Iedereen wil tegenwoordig bijzonder zijn of opvallen met iets wat een ander niet heeft lijkt het wel.
En ja als je boggle gebruikt voor je kind zijn naam dan zal der geen 2e met die naam in zen klas zitten.

Al had ik wel liever een wat simpelere naam gehad..
Sta elke dag met andere mensen dus moet me elke dag opnieuw voorstellen en krijg altijd eerst 3x wat?
Dus kort het tegenwoordig maar af.
Als je het te moeilijk vind dan pak je de eerste 3 letters maar.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 19:49

Ik heb de eenvoudigste naam, 1 gangbare spelling en uitspraak. Ik ben alleen nog nooit de enige met mijn naam in de klas geweest :')

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 20:24

Of je heet Maaike... heel normale naam zou je denken tot je bij de spelling aankomt. Maike, Meike, Mijke, Maaijke, Maijke.

En dan ga je stagelopen in Engeland. Uiteindelijk stond ik daar bekend als ‘the girl called Mike’. Dat leverde leuke telefoongesprekken op.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 20:29

Ach, het kan erger. Je zal maar Joke heten en in Engeland gaan werken :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 20:30

Een vriendin van mij heet Lieke. Dat levert ook hilarische situaties op :+

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 20:37

Mars schreef:
Schandalig idd die niet-borstvoeders! Ik heb alleen flesvoeding gehad vroeger, zo traumatisch :D

_O-
Ik kreeg vanaf drie weken pap met de lepel (medische oorzaak).
Daarom ben ik nu natuurlijk zo’n akelig abnormaal mens, komt doordat mijn “mamahonger” ( :r) nooit gestild is. :j

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 20:50

Magrathea schreef:
Iemand anders die het wel eens opvalt dat als het over moeders en hun kinderen gaat het altijd "ik" "mijn kind" etc is? Soms vraag je je echt af of het zo'n bewust alleenstaande moeder is, maar dan blijkt dat ze gewoon een partner heeft :o? je hebt toch samen een kind?

Ik vind het zo raar als mensen dat zo zeggen. Maar ja, waar ik vandaan kom heet zo'n kind zelfs bij een alleenstaande ouder nog 'ons Pietje/Marietje' en heeft zo'n kind het zelfs als enig kind nog over 'ons pa(p)/ma(m)'.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 20:54

maaikemuis schreef:
Uiteindelijk stond ik daar bekend als ‘the girl called Mike’. Dat leverde leuke telefoongesprekken op.

Doet mij dan weer gelijk denken aan 'A boy named Sue' van Johnny Cash.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 20:58

Grappig, ik erger me juist eerder aan dat gepraat in meervoud :+
Als ik ergens alleen ben dan ga ik naar mijn huis, mijn kat? mijn kind, mijn auto.
Om dan met ‚ons‘ te praten vind ik dan een soort van mislukte pluralis majestatis.
Je gesprekspartner kent ook niet perse je wederhelft.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 20:59

Vooral vanaf minuut 3

(Spoiler big bang theory)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 21:00

Ben blij met mijn naam nu :') , even zeggen 1 B en 2 C's en geen 2 B's en 1 K :+

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 22:02

Sanet schreef:
Ohhh jullie zijn al bij kerst. Sinterklaar komt eerst nog. Dat is maar met alleen mijn schoonfamilie. Maar mijn eigen familie is ook aan het fokken (volgens mij is iedereen nu wel klaar, aan beide kanten 3).

December is echt niet mijn maand. Koud en nat en korte dagen...

Kinderloze mensen vieren weinig Sinterklaas gok ik. Meest zijn dat gezinnen met kids

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 22:14

Christiene schreef:
Sanet schreef:
Ohhh jullie zijn al bij kerst. Sinterklaar komt eerst nog. Dat is maar met alleen mijn schoonfamilie. Maar mijn eigen familie is ook aan het fokken (volgens mij is iedereen nu wel klaar, aan beide kanten 3).

December is echt niet mijn maand. Koud en nat en korte dagen...

Kinderloze mensen vieren weinig Sinterklaas gok ik. Meest zijn dat gezinnen met kids

Wij deden juist met de schoonfamilie zonder kids destijds. Dat was super leuk, heel veel flauwe gedichten, waarbij alle stomme dingen die je gedaan had dat jaar op de hak genomen werden.
Alle boetes, jezelf buiten sluiten of gekke gewoontes die je zou hebben werden dan even lekker uitgelicht.
Mja, dat is nu allemaal niet meer met kinderen erbij. Want die hebben daar geen geduld voor. Dus ..