Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:12

xSwanHeart schreef:
Onze nieuwe keuken is in mei dit jaar geplaatst (aanschaf december 2024). Totale prijs was net geen €15.000 inclusief apparatuur en montage (m.u.v. de oven, want die hadden we al). We hebben extra diepe kastjes met met wat meer bergruimte, heel fijn. Bewust gekozen voor een neutrale kleur omdat we niet zo goed zijn in kleuren combineren. Met wit is het is ieder geval altijd goed :')

Wat een nette prijs voor zoveel keuken! Denk dat je ook wel zeker aan 5+ meter komt en een stenen werkblad. Waar heb je hem gekocht?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:25

veerledec schreef:
Wij verwachten vandaag een eerste ontwerp, al hadden we wel al een sfeer- en ontwerp idee van onze interieurstyliste gedeeld met de keukenzaak. Lokale zaak, dus geen keten. Ben benieuwd naar de prijs, we hebben alleen aangegeven toch wel onder de 40k te willen blijven. Kleur wordt waarschijnlijk rozig/mauve met wit marmer blad.

Ik ben heel benieuwd hoe dit eruit komt te zien. Klinkt heel goed vind ik.

Ik zit ook te denken aan een interieurstyliste. Ik weet wat ik mooi vind, maar hoe kom je daar? Ik ben zelf niet creatief, maar heb wel een goede smaak. Al zeg ik het zelf :D Kun je ons een beetje vertellen wat de kosten zijn en hoe heb je er 1 gevonden?

Een max. bedrag aangeven aan de keukenboer zou ik zelf nooit doen. Ik lees nu ook dat dat wordt afgeraden. Vroeg je keukenzaak daar naar?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:54

x_spekkie_x schreef:
Ik las de eerste pagina en ik denk, grote keukens voor 5-8k is echt niet meer van deze tijd :')

Iemand nog recent een keuken gekocht?

Ben nu aan het rondkijken, niet bij de Mandemakers groep!, en kom nu met meerdere offertes boven de 10k uit voor ongeveer 6 meter keuken (parallel) met 4m stenen werkblad.

Bij Mandemakers wordt je bij voorbaat genaaid, misschien eens googlen, de recensies liegen er niet om.
Daar kun je bovendien zo maar nog 30-50% afdingen ( waar ik aan een hekel aan heb, want eigenlijk laten ze je dan gewoon te veel betalen.)

Kijk eens bij bijvoorbeeld Superkeukens of een lokale zaak. Zij geven vaak direct al een hele andere prijs die vaak al 30% lager ligt dan bij Mandemakers.

Er zullen best tevreden klanten zijn, maar erg netjes is hun werkwijze niet.... ( Klanten offerte laten ondertekenen onder het motto, anders is het niet geldig, en vervolgens zeggen dat het een orderbevestiging is en mensen een keuken gekocht hebben terwijl ze dat helemaal nog niet wilde)

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:36

anca schreef:
Hoeveel dieper zijn de kastjes @xSwanheart?

Ongeveer 12,5cm dieper dan een doorsnee kastje. Klinkt niet als veel, maar als je de la open doet lijkt er geen eind aan te komen :')

x_spekkie_x schreef:
Wat een nette prijs voor zoveel keuken! Denk dat je ook wel zeker aan 5+ meter komt en een stenen werkblad. Waar heb je hem gekocht?

In totaal precies 5 meter :j 3,20 werkblad (marmercomposiet) en 1,80 hoge kasten. Hij komt van Kvik en ben tot nu toe best tevreden over de kwaliteit. Montage had overigens wel iets beter gekund, dat zou ik in het vervolg misschien zelf doen. Vind het nu net niet helemaal strak gedaan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:46

Ja, er is eigenlijk bij ieder keukenbedrijf wel iets wat fout kan gaan en het blijft natuurlijk mensenwerk waar fouten kunnen worden gemaakt, maar de Mandemakersgroep zou ik ver vandaan blijven.
Je bent daar vooral een nummer ipv een klant en je betaalt zo 30% teveel wanneer je het lef niet hebt om te onderhandelen.
Mijn schoonouders hadden in eerste instantie niet door dat ze bij een winkel waren die onder de Mandemakersgroep viel, tot ze alleen die dag een flinke korting konden krijgen als ze direct zouden tekenen :+ Ze zijn meteen vertrokken :P