Beschuldigd door buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:36

Belachelijk dat dit nog steeds verder gaat en er geen actie ondernomen word. Bizar gewoon.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:39

Kimbers schreef:
Verhuizen kan altijd weer, snap je vriend in deze niet hoor. Veiligheid van mijn partner vind ik toch wel belangrijker dan even wat langer reizen naar werk.

Amen.
het loopt toch wel de spuigaten uit zo en dan zou ik toch gewoon asap weg willen.
En dan kun je in t nieuwe huisje alsnog inschrijven gelijk voor een andere plaats.
Maar dan ben je iig weg daar!! Als politie nu zeker weten niks meer gaat doen, de woningbouw zo vreselijk dwars is..
Ik denk dat je opties een beetje weg zijn nu met wat je kunt doen behalve verhuizen.
En dat huisje zal ook vast niet eeuwig beschikbaar blijven.
Vreselijk dit.. en beter zal het echt niet worden, alleen nog maar erger - wat al te zien is aan het feit dat de buurman je vriend al fysiek 'aanvalt'.
Echt heel jammer dat je vriend zo twijfelt om weg te gaan zeg :(
Ik snap het aan de ene kant wel hoor, want je moet toch zomaar weer verhuizen,
maar mij lijkt dat de situatie nu zodanig veranderd is dat je toch gewoon koste wat kost weg wil daar.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 30-05-18 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:40

Het verzwakt de positie van TS wel helaas dat de buurman ook meldingen doet, daardoor lijkt het meer op een ordinaire burenruzie voor de politie ;( Het blijft altijd haar woord tegenover het zijne helaas.

Sterkte TS, ik hoop gewoon dat jullie of een keer serieus worden genomen door instanties, of een nieuw plekje snel vinden

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:44

Maar is het huis in Drenthe een huur of koophuis? Want met dat laatste ga je niet heen om snel weer te verhuizen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:48

Een huurhuis toch ook niet, geen idee hoe het in de regio van ts zit maar hier moet je zeker een jaar of 6, 7 ingeschreven staan om in aanmerking te komen voor iets. En dat zijn dan de mindere buurten, kleine huizen, zonder tuin, in gehorige gebouwen... de leuke woningen zijn pas een optie als je lánger dan dat ingeschreven staat.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 16:49

Dat zegt de politie inderdaad ook. Nu is het gewoon een ordinaire burenruzie terwijl wij vier maanden lang kapot zijn gemaakt zonder ook maar een vinger terug uit te steken. Maar nee, het ligt allemaal bij ons en het is helemaal gerechtvaardigd dat de buurman zo'n last van ons heeft en klaagt.

Prima, doe dan geluidsmetingen? Zal je zien dat er niks te horen valt behalve de hond als hij zélf gaat aanbellen.

Overigens over het huis, wij hebben hier ook zelf niet de beslissing in. De eigenaar gaat zelf beslissen wie het huis krijgt. Dat ligt niet bij ons.

Edit: in Drenthe is huur. Met een opzegtermijn van twee maanden en een minimaal contract van een half jaar. Ze willen niet dat je er eventjes tijdelijk woont en daarna weer weggaat. Ze zijn enorm zorgvuldig in wie ze er laten wonen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 17:03

Je hoeft ook niet de waarheid te spreken over hoelang je er wil wonen hoor... tja je wilt iets graag of niet......

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 17:14

Ik zou het direct aanpakken!

Ik héb klein gewoond met grote hond maar wat was het er fijn en knus!

Veilige buurt, vlakbij het bos zodat de hond 3x per dag flink lopen kon.

Ik wilde maar heel kort wonen in zo'n klein huis, het was maar tijdelijk! Maar uiteindelijk 5 jaar gebleven :D

En een half jaar is zo om!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 17:48

shilady schreef:
Je hoeft ook niet de waarheid te spreken over hoelang je er wil wonen hoor... tja je wilt iets graag of niet......

Als je een contract aangaat voor een half jaar en je wil voor die tijd verhuizen zal je in veel gevallen het contract uit moeten kopen en dus de huursom voor die tijd moeten neertellen. Of het wettelijk ook zo werkt weet ik niet, maar ik weet wel dat het in Amsterdam bij zo'n beetje alle huurwoningen zo gaat maar dan met een jaar contractperiode die daarna overgaat in onbepaalde tijd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 17:48

Denk dat een half jaar zo voorbij is. Zonder nare buren en ontspannen leven.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 17:50

Kaus schreef:
Ja, geluidsoverlast... >;)

Overigens al jullie ervaringen lezen is ook wel heftig. En komt toch vaak terug dat politie en woningbouw niks doen.

Die wet ga ik me ook nogmaals over inlezen en ik ga morgen nogmaals een afspraak maken bij het JL.

@Kaus, onze ervaring is dat zulke buren kunnen liegen dat het gedrukt staat en idioot genoeg neemt de politie dat vaak voor waar aan "want het klinkt zo logisch". Jullie houden je nog steeds netjes in,te netjes en helaas gaan dat soort idioten als jouw buurman dan steeds verder. Ze voelen gewoon perfect aan dat je niet teveel terug durft te doen en dat geeft ze een gevoel van macht. Eerst is het gewoon pesten maar zodra ze merken dat ze ook nog gehoor krijgen bij de politie wordt het vaak van kwaad tot erger. Probeer er zo snel mogelijk een kentering in te krijgen want anders ga je mogelijk voor de bijl. Of ... toch verhuizen.

Bij die idioot bij ons begon het ook met gewone pesterijen maar uiteindelijk is ie zo doorgedraaid dat hij onze 3 paarden vergiftigd heeft. 3/4 jaar eerder had hij daar al mee gedreigd. Ik heb toen de politie gebeld maar die gaven aan niet eerder te willen komen dan wanneer er een paard doodlag door vergif. Een jaar later is er een rechtszaak van gekomen. Hij werd veroordeeld voor opzettelijk handelen met gif richting onze paarden en weiland. Een dikke boete en een voorwaardelijke celstraf. Hij werd er niet koud of warm van. Tijdens zijn voorwaardelijke celstraf indien hij het binnen 2 jaar weer zou flikken omgezet in daadwerkelijk celstraf, heeft hij onze Golden Retriever nog vergiftigd. Deze buurman trok zich niets aan van wetten, noch van de gemeente en de politie en zelfs van rechters werd ie niet koud of warm.
Hij kreeg aandacht, weliswaar negatieve aandacht maar ook daar genoot hij van.

Kaus, ik wil je alleen maar waarschuwen dat het vreselijk kan escaleren indien je zo'n idioot van een buurman treft.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 18:05

Weet je, en dit zeg ik niet om je ook nog eens even te pesten maar ergens denk ik inderdaad dat hier sprake is van idd een doodordinair afzeiken en tekeer gaan tussen twee huishoudens. Die buurman is echt niet gestoord , die heeft ze allemaal prima op een rijtje anders kon hij niet zo berekend tekeer gaan en waren er al veel meer aangiftes en klachten over hem. Dus ja, een burenruzie en dan komt het probleem, je vriend vind het toch ergens net niet erg genoeg anders zou hij meteen samen met je verhuizen. Jij hebt je mond blijkbaar ook op de juiste plek zitten aangezien je nu wel terug scheld en je in het verleden ook al eens geroerd hebt. Dus wat wil je nou, vanaf begin April loopt dit topic en je schiet geen klap op, voor alles excuses en de schuld ligt bij alle anderen, politie, woningbouw enzenz. wanneer je zo zeker weet dat je in je recht staat dan neem eens maatregelen, door te mailen dat je geen huur meer betaald oid, maar het gaat allemaal zo soft en niemand wil naar de filmpjes kijken enzenz. Of verhuizen en dus eens serieus met je vriend praten of accepteren zoals het nu is en af en toe van je afbekken.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 18:06

TS, de woningbouw kan niet zoveel met je telefoontjes. Als je je verhaal emailt heb je het zwart op wit. Dat doen ze vanwege de bewijslast. En jij kan ook aantonen hoe vaak en waarover je hebt geklaagd.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 18:14

Even een kleine tip van mijn kant: Probeer het woord 'stalking' tegenover de politie en andere instanties te vermijden. Zij verstaan hier namelijk over het algemeen iets anders onder en het is sowieso een vaag begrip. Ze halen het zo onderuit, waardoor jij minder sterk komt te staan.

Als het lastig is om een term te bedenken die de lading dekt hou het dan gewoon bij omschrijvingen van wat er gebeurt, zonder er een kwalificatie aan te hangen. Dus 'hij wacht mij buiten op' in plaats van 'hij stalkt mij'.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 19:43

Bigone, je bericht slaat volledig de plank mis imo. Die buurman heeft wel degelijk een steekje los. Dat heeft ook de woningbouw bevestigd, dat hij nu hulp krijgt.

En ik sta helemaal nergens mee in mijn recht. Niet met huurverminderjng of wat dan ook. Ik doe álles wat de instanties mij aanraden. MOL mailen en bellen, WoonFriesland mailen en bellen, alles opnemen en filmen wat er gebeurt, opname apparatuur bij de deur en langs het JL geweest. Ik heb een logboek waar alles in staat, dat ligt bij alle instanties incl. filmpjes.

Alleen ik hou me óók aan de regels. Ik ga niet slaan of illegaal filmen. Daar bereiken we niks mee. En ja ik heb terug gescholden voor de eerste keer in vier maanden. Niet omdat ik nou opeens zo veel lef heb maar omdat het ondertussen het laatste redmiddel is. Maar zelfs dit haalt niks uit. Wat dan wel?

Natuurlijk ben ik wel teleurgesteld dat mijn vriend niet wil verhuizen naar deze woning. Maar hij heeft hier net een baan, we hebben geen auto en het is ruim 2,5 uur met het OV naar zijn werk. En daarbij weten we nog helemaal niet of wij wel uitgekozen worden voor de woning, we zijn niet de enigen die zijn wezen kijken.

Lindy, nee dat doe ik ook niet want ik weet dat dat het ook niet is hoor. Dat vind ik zelf ook niet. Maar ik vind het wel ziek om iemand 1,5 uur op te wachten om nog eens de huid vol te schelden nadat ik héél duidelijk heb gezegd dat hij ons met rust moet laten.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 19:50

TS, geen goeie raad maar wel een hart onder de riem. Ik begrijp je situatie en kan me ook perfect voorstellen dat je teruggescholden hebt. Zo'n situatie weegt door na verloop van tijd en brengt je ook zo ver dat je dingen gaat doen die je normaal nooit zou doen. Hopelijk komt er snel iets op jullie pad waar jullie beide gelukkig mee zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 20:42

Ts, gen auto en alleen met het ov op je werk kunnen komen maakt het verhaal natuurlijk wel iets anders, wij moeten uitgaan van hetgeen jij schrijft. Ik snap dat hij daar geen zin in heeft en ja, je doet alles volgens de regels maar je schiet niets op, helaas voor jullie. Is het geen optie om dan toch maar het een of ander tv programma in te schakelen die voor jullie op kan komen?? Want verder doet dus niemand iets zoals je aangeeft.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 20:50

2,5 uur met het OV vind ik persoonlijk ook niet acceptabel, dat zou ik ook niet doen en liever een huis zoeken iets dichterbij. Verkijk je niet op de impact die zoveel tijd dagelijks op een leven kan hebben, het is wel minimaal 5 uur elke dag.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 21:08

Ah nee oké, ik wist niet dat ik niet had verteld dat we geen auto hebben. Maar nu ik snap ik inderdaad wel dat met de auto de reisafstand niet zo erg lijkt, met de OV is ook nog verrekte duur als dat niet vergoed wordt en als ze wel vergoeden zoeken ze waarschijnlijk liever iemand uit de stad zelf.

We hebben het huis overigens ook niet gekregen -O- :n

We zitten wel sterk te twijfelen over een tv programma. Nadeel vind ik echter dus de hond die enorm bang is voor vreemde mensen en zo'n tv crew over de vloer gaat heel wat geluid vanuit hem teweeg brengen. Ja, dán veroorzaken we overlast inderdaad. Mede daarom houden we ook niet van bezoek en mensen aan de deur :Y)

Edit: mochten mensen het nog leuk vinden om te helpen zoeken mag je me altijd (bij voorkeur) pb'tjes sturen met linkjes :D

Onze eisen zijn:
-Niet langer dan 1,5 uur vanaf Groningen met OV.
-Honden toegestaan
-Studenten toegestaan
-Max. €750incl en €650excl
-Aparte slaapkamer dus geen studio

En een zéér grote voorkeur naar met tuin en bij voorkeur geen appartement.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 21:16

Kun je de hard blaffende hond dan niet tijdelijk even bij een bokker brengen?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 21:23

Ja aan de ene kant is dat natuurlijk geen probleem maar dan denkt zo'n programma toch ook dat ik snel de oorzaak van de overlast even ergens anders onderbreng zodat het lijkt alsof wij onschuldig zijn.

Overigens zijn de honden nooit de oorzaak geweest van de overlast. Hij was gek op honden zei hij en hoorde ze eigenlijk nooit blaffen. Alleen wanneer er werd aangebeld soms maar dat vond hij zelf ook heel normaal. Hij heeft het pas op de honden gegooid op het moment dat hij de overlastpunten hard moet gaan maken en dan is de honden de schuld geven natuurlijk wel heel makkelijk. Om namelijk te zeggen dat de oorzaak van je overlast is dat de buurman expres op de vloer lopen te stampen en slaan klinkt namelijk een stuk minder aannemelijk dan een constant blaffende hond. Als je dan zelf ook nog eens die hond constant gaat laten blaffen door zelf aan te bellen, dan sta je even lekker in je voordeel... :\

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 21:32

Wanneer ik op funda intik huurwoning groningen met cirkel van 15 kilometer zie ik er eentje in Appingedam, 710 huur, leuk huisje. Je moet zelf elke dag kijken.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 21:40

Yes, contact mee gehad en zij vinden ons inkomen te laag helaas...

Ik kijk ook elke dag hoor. En veel dingen lijken ook prima als je er zelf even doorheen scant, maar als je dan gaat bellen zijn er vaak verborgen eisen die ervoor zorgen dat het niet kan. Ik ben helaas ook nog geen makelaar tegengekomen die ons als studenten wilde :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 21:43

Maar je vriend heeft toch nu een baan of hebben jullie bijbanen want dan word het heel erg meoilijk en Groningen zelf kun je dan wel vergeten. Ook geen ouders die borg willen staan ?? Want dan wil een verhuurder nog wel eens overstag gaan indien hij zekerheid heeft.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 21:56

jemig wat een verhaal....ik heb 1x ergens gewoond waar ik diep ongelukkig was,en was blij dat ik kon verhuizen ( na 8 maanden weg gegaan)...

maar heb je bv ook in Stadskanaal/bad nieuwe schans enz gezocht voor woningen? dat is met de trein binnen een uur in groningen zijn..

in Stadskanaal vind ik zo een eengezinswoning voor 700 euro per maand..