Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tamary schreef:Paulina schreef:Hoe heb jij ze zitten? Mijn ideaalbeeld is dat ze gewoon 1 hok hebben met een ren. En dat ik gewoon om de zoveel tijd de dieren die ik wil gebruiken er tussenuit haal. Dat het zichzelf dus weer aanvult. Alleen eten en drinken dagelijks controleren en klaar.
Of is dat te makkelijk gedacht?
Risico op ruzie, dat niet alle konijnen jongen mogen krijgen, en je hebt geen zicht op wie hoeveel jongen krijgt (en grootte nest is redelijk belangrijk als vlees je doel is). Je kan wel proberen de dochters bij mama laten totdat ze oud genoeg zijn om op te eten/mama terug naar de ram gaat. Mogelijk de jongens bij papa zetten in hok dat in 2 kan als er een voedster gedekt moet worden. Dan heb je overzicht en zitten ze niet/kort alleen.
Moonfight schreef:Hier gaat onze ram ook op wintersport Arabesk. Heeft nu voor de tweede keer bij ons gedekt maar het afgelopen half jaar is hij echt gevaarlijk geworden. We kunnen nu niet meer de schapenwei in.
Maar wel stoer dat je doorzet!
Century schreef:Ik heb dit boek als eerste oriëntatie voor mijn moestuin en boomgaardje. Daarnaast nog een handboek over kippen. Ik verhuis over een paar maanden als het goed is, neem een paar boompjes/struiken mee en ga dan eigenlijk echt beginnen. Dus we kunnen elkaar een beetje de handschudden @lastig, al heb ik héél wat minder grond haha.
Ik heb er wel enorm veel zin in om veel uit eigen tuin te eten. Ik heb heel wat dromen en plannen!