amoj schreef:Nee inderdaad, ik ga die docu ook niet kijken. Ik ben boer en vleeseter, ik blijf boer en vleeseter. Daar gaat een docu niets aan veranderen. Ik ben overtuigd van mijn 'goeds', en als we dat nou eens van elkaar accepteren, IPV te prediken alsof cowspiracy de Bijbel is. Ieder heeft z'n eigen mening, keuze. Ik heb echt wel docu's gezien wat voor invloed vlees heeft op het milieu en weet ik veel wat allemaal, maar volgens mijn 'goeds' warmt de aarde al jaren op, vroeger al. Maar goed, heb ik eerder ook al eens verteld, ga ik niet weer doen.
Edit, en over de gezondheid, daar geloof ik ook niet in. En al zal het wel zo zijn? Toch mijn keus?
Net als dat mensen gewoon blijven roken, terwijl ze weten dat ze daar ziek van kunnen worden.
Leven en laten leven. Prediken alsof jouw goeds de waarheid is, werkt alleen maar averechts.
Je bevindt je in een groot gezelschap. De meeste mensen veranderen niet graag.
Maar je hebt ook heel beperkte informatie wanneer je weigert dergelijk docu's te kijken, en wanneer je graag wilt dat alles blijft zoals het is kun je je beter maar niet informeren.
Want weten doet denken, en denken zet misschien verandering in gang. En dat wil je duidelijk voorkomen.
Ik vind het lastig wanneer je zegt dat argumenten blijven aandragen prediken zou zijn. Jullie geven argumenten, ik geef tegenargumenten.... in mijn geval betekent dat ik predik, maar andersom geldt voor jullie niet hetzelfde? Jullie blijven toch ook jullie mening herhalen en staven met voorbeelden?