Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:58

Ik zie echter wel dat hij bij mij nu storing heeft wat de aanbiedingen recepten betreft. Van de week deed hij het nog. De andere recepten doen het wel.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:26

Goede tip, ga m ook even downloaden.

Hier ver boven budget deze week. 38 Euro voor 1 persoon. Hopelijk compenseert het volgende week weer.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:58

Jullie nog tips voor goedkope maar smakelijke verjaardagshapjes? Jongste zoon en ik zijn volgende week jarig en er komt meer dan 25 man waarvan een groot gedeelte ook,blijft eten. Weg budget :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 23:06

Grote pan soep Pinda? , wat afbak stokbrood erbij eventueel .

En kwa hapjes kan je het zo duur maken als je wil ..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 23:08

Ik maak dan vaak risotto. Pompoenrisotto is bv erg lekker, wat aparter dan saaie pasta of aardappeltjes, vult heel goed en is niet duur.
En een zelfgemaakte appeltaart is ook niet duur en vult ook erg goed.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 23:23

Heb je daar een receptje van 8nnemiek?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 23:39

Of evt een paar zakken witte bolletjes van de Aldi met frikadellen. Maar een pan soep met stokbrood is dan wel voordeliger denk ik.

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 00:31

Een pastasalade met soep en stokbrood. De pastasalade kun je vanalles doorheen doen wat je lekker vindt en je kan het ook vegetarisch maken of met ham of kip er door.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 01:04

Pinda_Dipje schreef:
Jullie nog tips voor goedkope maar smakelijke verjaardagshapjes? Jongste zoon en ik zijn volgende week jarig en er komt meer dan 25 man waarvan een groot gedeelte ook,blijft eten. Weg budget :(

Ik heb deze in het vegatopic gepost. Het meeste is erg budgetvriendelijk :)
Magrathea schreef:
Bij de jumbo haal je 3 voor 5 euro olijfjes / zongedroogde tomaatjes, even opletten dat je ze niet per ongeluk met kaas pakt.
Dan toastjes: Lu mini crackers zijn heerlijk en vegan (alle smaken als het goed is).
Ik postte hem een stukje hierboven ook al, maar deze is echt een aanrader: https://vegetus.nl/knoflook-kruidenroomkaas/ echt supersimpel te maken, je moet alleen 2 dagen van tevoren beginnen :+ (1 nacht weken van cashewnoten en 1 nacht opstijven)
Kaasdipje met tortillachips (zijn ook prima vegan te vinden) http://www.veggieonapenny.com/vegan-cheese/
Heerlijke (en budgetvriendelijke) spread, ook geschikt om na de verjaardag bij de lunch te eten :Y) http://veganchallenge.nl/artisjokhartenspread/ Laat je niet afschrikken door de artisjok, je proeft voornamelijk knoflook en zongedroogde tomaat
Hier vind je nog een leuke lijst met spreads die je kunt maken: http://veganchallenge.nl/zoek-recept/#&Type=146
(Vegan challenge is over het algemeen ook vrij budget- en supermarktvriendelijk)
Verder kun je deze kaasvlinders maken, zijn heerlijk & makkelijk http://veganchallenge.nl/kaasvlinders/
Of haal een pakje Dees worstjes en een pakje bladerdeeg (Tante Fanny is vegan, het croissantdeeg niet!)(AH huismerk is ook vegan), snijd de worstjes in stukjes en maak er mini worsthapjes van. Zijn net saucijzenbroodjes, super lekker <3

Dan het avondeten... Ik zou je aanraden om een enorme pan soep te maken (pompoensoep, courgettesoep, tomatensoep... ) en wat stokbroden af te bakken. Als je er kruidenboter bij wilt dan kan je dat het beste zelf even maken met een pakje Wajang margarine, knoflook, peterselie etc. of een zakje kruidenboterkruiden (maar dat is erg duur meestal). Eventueel kun je er nog een salade bij maken, of de eerder genoemde pizza.

Hopelijk kan je er iets mee. Fijne verjaardag :)

Edit: en als je al die hapjes teveel moeite vindt kun je ook gewoon deze halen: https://gewoonvegan.nl/category/chipszoutjes/

Bladerdeeghapjes zijn sowieso de oliebol, je kunt er zoveel mee en het kost niks!
Als avondeten zou ik lekker een pan soep maken met broodjes erbij, al er ook al gesnackt wordt is dat echt wel prima :+ Bovendien, als je teveel hebt kun je dat weer bewaren voor een andere dag.

Tomatensalsa is ook heel makkelijk en lekker trouwens: 1 tomaat, 1 rode ui, paar tenen knoflook, handje kruiden naar keuze. Paar seconden in de keukenmachine en klaar :) (Niet te lang, het is lekkerder met stukjes.)
Chips of rauwkost met een dipsausje is ook erg makkelijk en lekker

Edit: wat leuk trouwens dat er zoveel budgetters zijn geslaagd op de markt!
Alvast een tip voor de dagen dat er mooier weer komt: in die tijd kan door de warmte groenten en fruit soms een beetje meh worden. Op die dagen wil je echt zodra je thuis komt alles opsnijden en in de vriezer mikken voor maximale houdbaarheid.

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 01:49

Hier zat ik deze week op 50 euro met boodschappen doen, en dat met een gezin van 4 waarvan 1 baby, en die heeft flesvoeding en luiers nodig. Vond het niet slecht! Wel heb ik nu voor 3 week aan luiers of zo, dus probeer de komende 3 week weer minimaal uit te geven aan boodschappen, of in elk geval rond de 30 a 40 euro maximaal.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 09:00

wauw echt respect noah. Dat red ik echt niet

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 10:03

Ik heb over de hele maand januari even gekeken wat ik heb uitgegeven.

€ 278,- voor 2 personen. Wij eten wel iedere dag vlees/vis, en ik zak mijn man uit met zachte bolletjes met beleg voor het werk. Vlees wat wij halen is halal, wat denk ik soms duurder is dan 'normaal' vlees.
Hier zit trouwens ook een hond bij (Cane Corso) van 50 kg.
Vind het nog best netjes :D

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 10:58

Als je je vlees bij de turkse slager haalt is dat een heel stuk goedkoper dan bij AH ofzo.

Afgelopen week 60£ uitgegeven voor ons 9en, heb nu voor zeker 3 weken vlees. Woensdag krijg ik een groenten en fruit kist thuis bezorgd, 15 producten voor £20. Helaas heel weinig groenten in de 90% korting, en wat er wat werd om gevochten, en daar heb ik echt geen zin in.
Vlees was wel goed, heb 3 hele kippen voor 45pence per stuk, een lamsbout voor 1,78£ worstjes voor 25pence per pak (zitten er 6 in, heb 8 pakken) en nog een hoop ander vlees/kip.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 11:09

Van die Turkse slager klopt wel. Ik ga vaak naar sahan en ik heb zo' n pasje en dan krijg je nog 10% korting extra. Groentes fruit en eieren zijn er ook goedkoper. 30 eieren voor e2,99

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 11:13

Nadia ik ben jaloers. Waar woon jij ook al weer? Ik kom naar je toe. hahaha

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 11:25

Ik heb ook een pasje van Sahan inderdaad, krijg allee maar 3% korting daar zag ik laatst op de kassabon. Had ook gehakt wat heel erg stonk, dus ik weet niet of ik daar nog heen ga.
Als je naar de grotere turkse supermarkten gaat is het wel goedkoper inderdaad. Bij onze plaatselijke (kleine) turkse supermarkt betaald ik laatst € 9,- voor 1kg kipfile 8)7 Die sla ik voortaan maar even over..

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 11:37

Ohja moest wel lachen op de markt...
Ik vroeg bij die kippenboer of die kip nog steeds 3 bakken voor 10 euro waren.
Jaa zegt ie of 6 voor 20...

ehm :? En wat is daar voordeliger aan? haha :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 11:38

Ik moet zeggen dat ik het nog best lastig vind een balans te vinden tussen welzijn etc en budget

Er word hier beperkt vlees gegeten, maar ik wil alleen vlees waarbij de dieren een bepaald welzijn gegund is tijden leven
Eieren van kippen die een bepaald welzijn genieten (vandaar ook beperkt vlees, liever minder en mijn principes in tact dan meer en de principes de deur uit)

Wil zoveel mogelijk voedsel wat met zo min mogelijk troep is behandeld tijdens groeien en verwerken

Dat maakt het toch wat ingewikkeld soms
Zeker omdat ik in het dorp Zelf alleen een kleine dure super heb met beperkt assortiment
Dus moet al gauw het dorp af
De direct omliggende dorpen hebben grotere supers (AH, Aldi, jumbo, Lidl)
Die liggen allemaal verspreid over verschillende dorpen
Groenteboer ook elders
Slager hebben we wel maar die heeft regulier vlees voor zover ik weet

Maar eens kijken of ik via de groenteboer verderop ook meer kan bestellen met de Vitatas mee ofzo

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 11:44

Booooo schreef:
Ik heb ook een pasje van Sahan inderdaad, krijg allee maar 3% korting daar zag ik laatst op de kassabon. Had ook gehakt wat heel erg stonk, dus ik weet niet of ik daar nog heen ga.
Als je naar de grotere turkse supermarkten gaat is het wel goedkoper inderdaad. Bij onze plaatselijke (kleine) turkse supermarkt betaald ik laatst € 9,- voor 1kg kipfile 8)7 Die sla ik voortaan maar even over..

Ik typte het verkeerd, is idd 3 % maar toch. Is wel weer mooi meegenomen :j

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 11:59

Dayanaera schreef:
Booooo schreef:

Ik typte het verkeerd, is idd 3 % maar toch. Is wel weer mooi meegenomen :j

Haha ik dacht al 10% :wow: :))
Wij moeten er alleen wel speciaal voor naar toe (20 min enkele reis), en dan deden we ineens inslaan voor 2/3 weken.
Heb nu een 'grotere' winkel in Breda gevonden, daar maar eens even kijken.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:05

Donna89 schreef:
Nadia ik ben jaloers. Waar woon jij ook al weer? Ik kom naar je toe. hahaha

London, normaal hartstikke duur, maar boodschappen vallen reuze mee (tenminste, als je weet wat je doet, en niet gewoon de supermarkt binnenloopt wanneer het je uitkomt)

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:12

Dat klopt wel hoor sonja; als je een beetje daar oplet of aan het diëten bent of allergie voor bepaalde producten enz. hebt ben je snel al meer kwijt in de supermarkten. Die producten komen weinig in de aanbieding en als ze al in de aanbieding komen is het maar enkele centen tot een maximaal van 50 cent ofzo. Maar het blijft een sport om uit te zoeken waar je dan het bepaalde product heel goedkoop kan krijgen. En kijk gerust eens bij kruitvat/action enz. Die willen a merken nog wel eens goedkoper hebben omdat er iets "mis" mee is aan de buitenkant of omdat er weer 1 of ander handelsverbod is en dat ivm de datum er goedkoop af van willen.

Ik heb misschien de komende tijd een mazzeltje vanuit werk. Een supermarkt heeft aangegeven het zonde te vinden dat bepaalde producten over de datum en brood/groente en fruit weggegooid moet worden van hoofdkantoor ipv bijvoorbeeld naar de voedselbank te brengen. Dus willen ze dat aan ons geven in ruil voor een groot bord met naam enz. van de supermarkt in onze binnenbak. Baas zit er echt goed overna te denken en als we dan heel veel binnen krijgen (lees te veel voor +70 paarden) dat wij dat dan mogen meenemen naar huis toe.

Als ze het doet en ik krijg bijvoorbeeld heel veel producten mee die aan de datum zitten of er net overheen dan kan ik veel soepen/pastasauzen enz. maken op voorraad. Dit zou flink schelen in mijn portemonnee.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 13:10

Sonja_vR, hier hetzelfde probleem. Ga maar eens veel noten, kokosbloesemsuiker, dadels etc. kopen. Daar word je niet blij van haha. Maar toch blijf ik zo eten en krijgt vriend alleen biologisch vlees zo'n 1 tot 2 keer per week.

Deze week €62,18, maar €2,18 over het budget heen :D Komt omdat ik veel frisdrank heb ingeslagen omdat dit in de reclame was. Hoef komende maand geen frisdrank meer te kopen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 13:23

Ik heb ook expres het budget ruimer dan nodig gezet
Want bepaalde producten zijn gewoon nog wel eens duurder door bepaalde principes waar ik aan vast wil houden

A merken boeien me gelukkig helemaal niet,
Gebruik ook geen maaltijd pakketten zoals die wereldgerechten etc of pakjes en zakjes kruidenmix muik )
Die vind ik te duur en smerig(ik kook met minimaal zout, die pakketten zijn dan standaard oneetbaar zout over het algemeen en iets met ADHD en in mijn geval gevoeligheid voor bepaalde ingrediënten die dan hun weerslag hebben op mijn drukte of chaos of hoofdpijn)

Ik koop vaak afgeprijsd vlees als ik in de supermarkt vlees loop en ik kom het tegen met een x% korting sticker (biologisch of anderszins niet kiloknallers )
Aanbiedingen van een slager met vriendelijk gehouden vee in eigen beheer
In een ander dorp

Maar ook met vegetarische of vegan dingen ben ik lastig
Soja word ik misselijk van , kikkererwten eet ik alleen als falafel of humus (heel vind ik ze qua textuur niet binnen te houden)

Zaken als kokosbloesemsuiker gebruik ik
Niet meer
Om baksels te zoeten gebruik ik minimaal suiker of banaan of appelmoes (laatste ook ongezoete )

En inmiddels gebruik ik al zo lang zo weinig suiker dat ik het al snel te zoet vind
Dat scheelt echt
Eens in de zoveel tijd koop ik dadels online met een mooie aanbieding (yogi en yousef hebben wel erg lekkere dadels := )
Maar ook die zijn een af en toe dingetje

Op die manier scheelt het ook al wel een hoop

Maar het blijft zoeken (en regelmatig toch wat budget overschrijden :+ )

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 13:38

Ik heb me vorige week zeker wel aan m'n budget gehouden voor boodschappen, hoefde namelijk geen boodschappen te doen. :+

Ga deze week wel weer, beleg is bijna op en weer even fruit halen enzovoorts. Vanavond maar even de aanbiedingen uitzoeken.