Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 08:22

Het is zeker al 2 jaar terug, maar toen had ik ook zo'n engert.
Trein vanaf leiden naar rotterdam. Komt er een man naast mij zitten terwijl de trein maar half vol was. Hij was ontsnapt uit een concentratie kamp, Hitler was boos en zou hem komen halen. Ze kwamen hem halen en de FBI was niet te vertrouwen, allemaal neonazi's. Maar hij zou zich niet zomaar overgeven! Hij ging onderduiken en als ze op het volgende station er zouden zijn kon ik wel als gijzelaar dienen, dan zouden ze hem niks doen.

Jezus wat was ik bang, dus wilde opstaan om hem te peren en hij pakte mij bij de arm. Uit reactie een flinke elleboog in zijn smoel en ben daarna heb ik het op een lopen gezet naar de andere kant van de trein. Maar die man was echt helemaal de weg kwijt!

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:17

miss_lizje schreef:
Het is zeker al 2 jaar terug, maar toen had ik ook zo'n engert.
Trein vanaf leiden naar rotterdam. Komt er een man naast mij zitten terwijl de trein maar half vol was. Hij was ontsnapt uit een concentratie kamp, Hitler was boos en zou hem komen halen. Ze kwamen hem halen en de FBI was niet te vertrouwen, allemaal neonazi's. Maar hij zou zich niet zomaar overgeven! Hij ging onderduiken en als ze op het volgende station er zouden zijn kon ik wel als gijzelaar dienen, dan zouden ze hem niks doen.

Jezus wat was ik bang, dus wilde opstaan om hem te peren en hij pakte mij bij de arm. Uit reactie een flinke elleboog in zijn smoel en ben daarna heb ik het op een lopen gezet naar de andere kant van de trein. Maar die man was echt helemaal de weg kwijt!

Ik snap dat je heel bang was! Maar hoe oud was die man? Kon hij echt nog uit de tijd van de oorlog komen? Ik vind het namelijk voor hem ook wel erg zielig. Wat moet ie een angst voelen.

Vero

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:20

wow dat vind ik inderdaad echt heftig :oo
of die gast is een beetje erg ontspoort, of inderdaad wat snuffie zegt.
maar het maakt niet uit wat van de twee het is het blijft eng voor jezelf :oo

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 15:27

Nee uitelijk van de man paste niet bij de leeftijd van mensen die dat wel hebben meegemaakt. Nou kan iemand natuurlijk ouder zijn als iemand lijkt, maar ga er vanuit dat het niet zo was.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 17:59

Wauw nog even en ik biedt het koppel voor mij een condoom aan verwijs ze naar de wc. :r
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 11-04-16 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 18:01

magda_90 schreef:
Wauw nog even en ik bied het koppel voor mij een condoom aan verwijs ze naar de wc. :r

Maak een foto van ze.. mét flits.. Gegarandeerd dat ze dan ophouden. (Ik spreek uit ervaring. :'))

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 18:27

Ga ik onthouden! _O-
Maar ervaring, als fotograaf zijnde hoop ik? :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 18:32

Als degene die de foto maakte ja.. := :') God wat schaamde ik me toen hahahaha!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 18:34

Dat zal best, wauw. :')

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 18:37

vandaag weer trein vol met koffers -O-, niet heel gek, ik reisde over schiphol, maar alsnog irritant (vooral de xxl formaten, was spitstijd)
en t meurde naar roti in de ochtend

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 18:41

Er zitten hier twee kinderen HEEL hard 'steen papier schaar' te spelen |o

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 07:21

Ik zit naast iemand die gruwelijk, maar dan ook gruwelijk stinkt. Naar rook ofzo? Maar ook alsof die al 2 weken geleden gestorven is.

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 15:11

oomens schreef:
Ann1992 schreef:
Ik zat ooit naast een man die smakelijk een bak Ben en Jerry's leeg aan het eten was.. Zonder lepeltje, met zijn hand. :')

Tja, je moet wat. Ze verkopen die dingen niet met een lepeltje erbij.

Allicht moet je dan een bak Ben en Jerry's kopen als je wel in de setting bent dat je daar een lepeltje bij kan krijgen. Dit was echt zeer onsmakelijk, het was zo'n grote bak en zijn hele hand werd uitvoerig afgelikt.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 15:17

Ieuw. Gisteren stapte er een man op de trein die gewoon heel luid zijn Arabische muziek begon af te spelen. Heel fijn, maar nog nooit gehoord van een koptelefoon zeker?

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 15:41

ik stond te wachten op mijn metro, toen er een andere metro aankwam. Één van de deuren van deze metro deed het niet, dit werd duidelijk aangegeven en er hingen meerdere bordjes waar op stond dat de deur defect was... Tuurlijk waren er weer mensen die twintig keer op het knopje stonden te drukken en heel verbaasd waren dat hij niet open ging :+ lezen is ook heel moeilijk blijkbaar :')

Als er een stinkend iemand naast mij komt zitten, of in ieder geval zo dichtbij dat ik er last van heb, heb ik er geen moeite mee om op te staan en in een andere coupé te gaan zitten. Als er iets is waar ik niet tegen kan zijn het onsmakelijke mensen.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:00

Ik mocht vanmiddag weer tegenover iemand zitten die zijn benen niet bij elkaar kon houden. Hallo kruis :wave:

Degene naast hem zat ook echt in een hoekje weggepropt :=
Laatst bijgewerkt door Iejoorr op 12-04-16 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:01

Ik zit op de trap.. Was bomvol en wilde echt zitten. Geen probleem natuurlijk en sta ook gerust op.. Maar ik ga geen 3 min van te voren opstaan.. Kan ik net zo goed blijven staan. :+
En mensen zuchten omdat ik niet aan de kant wil. Ehh je kan ook gewoon paar min wachten. Trein staat nog laaannggg niet stil, als ik iedere 10 sec kan gaan opstaan omdat mensen graag als eerste eruit willen, dan kan ik net zo goed niet zitten.. :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:38

Iejoorr schreef:
Ik mocht vanmiddag weer tegenover iemand zitten die zijn benen niet bij elkaar kon houden. Hallo kruis :wave:

Die functie zit er bij ons mannen niet op. Benen wijd zit ook een stuk fijner.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 01:28

snuffie123 schreef:
Haha gisteren kwam er opeens een man (lang viezig haar, onverzorgd) met gitaar in de coupé en die begin een liefldje te zingen om vervolgens met pet langs te gaan(ik heb hem niks gegeven, de rest van de coupé ook niet). Maar was leuker om mee te maken dan die vluchtelingen die zakdoekjes proberen te verkopen.

Welk traject was dat? Dat zou wel eens 1 van de gebroeders kunnen zijn. 1 Van de 2 kan nog best aardig zingen als hij niet teveel, of juist wel :+ , onder invloed is. Meestal moet hij stoppen met spelen en rustig gaan zitten van me. Maar ik heb het ook meerdere keren meegemaakt dat hij gewoon voor een goede sfeer aan het zorgen was in een coupe en dan laat ik hem wel zijn gang gaan.
Alleen is vaak zijn gitaar een beetje zwaar prut gestemd :+ https://www.youtube.com/watch?v=dn9kFRJhH4s

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:04

Vanmorgen in de bus een keer mijn mond open getrokken. Van buiten werd er gebaard van: hou ff 2 plekken vrij naar eentje in de ene vierzits (ik zat in de andere en naast mijn aan t gangpad en ertegenover waren 2 plekken vrij). Dus knaap zet z'n rugzak daar neer. Ik zeg: dat vind ik wel een beetje asociaal. Er zijn veel mensen die willen zitten en als ie geluk heeft kan hij hier anders heeft ie pech hoor. Toen kon de tas meteen weer weg en ging er iemand anders dan hun gepland hadden naast mij zitten. Onder mompelend commentaar uiteraard :')

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:42

Gisteren weer een buschauffeur die de betekenis niet kent van de buslijn! Als hij de buslijn had genomen ipv de normale had iedereen zijn overstap kunnen halen, nu moest de helft wachten op de andere bus. Vind dat zo asociaal, zeker omdat hij dus veel te laat bij de haltes aankwam... Die buslijn is er niet voor niks en zeker rond dit tijdstip (spits) is die lijn bedoeld. Alle andere bussen haalden ons dan ook gewoon in. Ik had geluk want mijn bus was ook 1 minuut later waardoor ik die overstap wel redde maar de rest (bijna de helft van de bus) moest op de volgende wachten!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 08:45

Lienek schreef:
Gisteren weer een buschauffeur die de betekenis niet kent van de buslijn! Als hij de buslijn had genomen ipv de normale had iedereen zijn overstap kunnen halen, nu moest de helft wachten op de andere bus. Vind dat zo asociaal, zeker omdat hij dus veel te laat bij de haltes aankwam... Die buslijn is er niet voor niks en zeker rond dit tijdstip (spits) is die lijn bedoeld. Alle andere bussen haalden ons dan ook gewoon in. Ik had geluk want mijn bus was ook 1 minuut later waardoor ik die overstap wel redde maar de rest (bijna de helft van de bus) moest op de volgende wachten!

Jij weet toch helemaal niet waarom hij daar niet reed? Die mensen hebben heus niet voor hub plezier vertraging.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:54

Zoe_97 schreef:
Lienek schreef:

Jij weet toch helemaal niet waarom hij daar niet reed? Die mensen hebben heus niet voor hub plezier vertraging.

Dit is een lijn die er normaal wel rijdt, en doordat hij er nu niet reed stonden wij dik een minuut voor een rood stoplicht omdat de stoplicht voor de bussen wel op wit sprong ernaast en er dus geen bus langs reed op dat moment. En hierdoor miste dus de helft van de bus hun aansluiting omdat hij 5 minuten later bij de halte aankwam. Dat neem ik zo'n chauffeur dan best kwalijk... Want we hadden het makkelijk kunnen redden hoor!

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:52

Inoterry schreef:
snuffie123 schreef:
Haha gisteren kwam er opeens een man (lang viezig haar, onverzorgd) met gitaar in de coupé en die begin een liefldje te zingen om vervolgens met pet langs te gaan(ik heb hem niks gegeven, de rest van de coupé ook niet). Maar was leuker om mee te maken dan die vluchtelingen die zakdoekjes proberen te verkopen.

Welk traject was dat? Dat zou wel eens 1 van de gebroeders kunnen zijn. 1 Van de 2 kan nog best aardig zingen als hij niet teveel, of juist wel :+ , onder invloed is. Meestal moet hij stoppen met spelen en rustig gaan zitten van me. Maar ik heb het ook meerdere keren meegemaakt dat hij gewoon voor een goede sfeer aan het zorgen was in een coupe en dan laat ik hem wel zijn gang gaan.
Alleen is vaak zijn gitaar een beetje zwaar prut gestemd :+ https://www.youtube.com/watch?v=dn9kFRJhH4s

Volgensmij de trein vanaf Leiden richting vlissingen, maar het zou ook die van dordrecht kunnen zijn.

Ja hij zong inderdaad niet slecht! Wel heel erg hard, dus toen die net begon schrok ik wel haha.
Hij lijkt trouwens wel heel erg op de man uit het filmpje maar deze man had echt lang haar.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:53

oomens schreef:
Iejoorr schreef:

Die functie zit er bij ons mannen niet op. Benen wijd zit ook een stuk fijner.

Je kunt toch gewoon je benen bij elkaar houden, wat is dat nou toch. Je hoeft ze niet over elkaar te slaan.

Vanmorgen zag ik een ergernis die was niet eens voor mij maar ik irriteerde me gewoon voor iemand anders :Y)

Ik stap altijd heeeeelemaal achter in, en moet op de plaats van bestemming dus langs de heeeeele trein lopen voor ik bij de trappen van station ben.
Dan heb je van die mensen die zelf even gaan beslissen dat ze een deur dicht gaan doen, zovan 'dan kan hier lekker niemand meer instappen' (ook al is de vertrektijd nog lang niet en staan alle deuren nog gewoon open)

In dit geval stapte dus een jongen nietsvermoedend in, net terwijl een idioot binnen dacht 'haha ik doe die deur lekker dicht' die instappende jongen zat er dus serieus tussen! :oo