Waxmeltverzamelaarsgektetopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 14:22

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 14:23

Weet iemand een winkel in Alkmaar waar ze verschillende waxmelt verkopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 14:25

Net bij Coppelmans geweest voor een brander. Kreeg er en klein doosje scent chips bij. Maar 3 geuren samengesteld.
Midnight: blackbarry + driftwood + fireside
The Woods: Driftwood + Sandelwood
Cinnamon Latte: cinnamon + vanilla + coffee.

Ook hadden ze een kleine collectie Haert & Home. Daar heb ik ook die doosjes van meegenomen.
Jasmijn dagdroom
Warme appeltaart
Welkom thuis

Plaats ik deze in 1x in de brander of halveer ik deze?

Verder verkochten ze een merk waarvan ik de naam vergeten ben maar dat rook allemaal zo naar zeep. Brrr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 14:27

Yv_ schreef:
Ik heb toevallig vrijdag een grote doos ScentChips aan een vriendin gegeven. Sinds ik de anderen heb ontdekt, heb ik er nog 1x eentje gebrand, maar vond ze niet meer lekker. En zij was er gelukkig heel erg blij mee :D.

Die van Riverdale heb ik geroken, maar vond ik niet zo lekker. Er was 1 geur die ik wel erg lekker vond, maar dat was geen spannende. Volgens mij rood fruit oid.

Ik had net Winter Wonderland van WME op staan. In het potje vond ik 'm in eerste instantie niet lekker, veel te zeperig. Toen nog een keer geroken en wat langer en toen kwamen er nog veel meer geuren vrij: wel lekker. Op de brander erg lekker en ook héél goed van geur. Even boodschappen gedaan, kwam terug en bij binnenkomst rook ik het meteen. En had er slechts eentje in de woonkamer aan. Alleen net (na zo'n 3 uur brandtijd) merkte ik dat er een zure toon in kwam, niet lekker. Heb 'm er dus uitgehaald en vervangen voor Winter Splendor van GC. Nog niet eerder gebrand, ben benieuwd.

Susem, er zijn ook een aantal winkels waar je gewoon kunt ruiken he! Weet niet welke regio je woont?

Tomatenplant kan ik me ook echt níks bij voorstellen. Ik woon in hét kasgebied van Nederland en heb in mijn schooltijd in heel veel kassen gewerkt, maar vond al die planten maar stinken..

Ik ga dus de scent chips als eerste opmaken :D

Yv_

Re: Waxmeltverzamelaarsgektetopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 14:29

Leuk Vonneke! Welke brander heb je?
Ik heb er eentje van Heart&Home, nog niet gebrand omdat het aardbeiengeur is, dus weet niet hoe de sterkte is. Het is best een flinke, dus ik zou zelf denk ik gewoon met een halve beginnen en als de geur niet sterk genoeg is de andere helft erbij doen.

Waxmelts.nl zit in Krommenie, weet neit of dat aan te rijden is voor je, Cerastes?
Oh, google geeft ene Jacky's Soy Waxmelt Alkmaar, op Aragonstraat 80 in Alkmaar.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 14:33

Yv ik woon in Twente, heb hier nog geen winkel met uitgebreid assortiment gevonden helaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 14:34

Heb net even aan de doosjes van Haert & Home geroken mmmmm wat heerlijk!! Heel wat anders dan de SC.

En hele simpele brander van Scent Chips met een cirkel voorop in een rustige bruin/grijze kleur.

Wat voor winkels verkopen ze buiten tuincentra? V&D?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 14:38

Dan op zondag 29 november een dagje naar Den Haag in plannen Susem :P :))
Afbeelding

Ja, tuincentra, maar ook sommige vestigingen van de Tuinen en ben ze her en der weleens in een bloemenwinkel tegengekomen. Althans, bedoel je nu ScentChips eigenlijk of Heart&Home?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 14:40

Vanalles. Het makkelijkste en schop met meerdere merken haha

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 14:41

NB staat voor Noord Brabant toch? Daar zit Kadoshop de Duizenpoot volgens mij ook in de buurt.
Hun assortiment heeft veel verschillende merken, waaronder ScentChips en Heart&Home, maar ook Goose Creek, Yankee Candle, Kringle Candle en nog veel meer. Wellicht de moeite waard om eens een snuffelafspraak te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 14:45

Die zit voor mij 45 km verderop. Zal eens kijken of ik hier in de buurt wat kan vinden

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 14:45

Yv_ schreef:
Leuk Vonneke! Welke brander heb je?
Ik heb er eentje van Heart&Home, nog niet gebrand omdat het aardbeiengeur is, dus weet niet hoe de sterkte is. Het is best een flinke, dus ik zou zelf denk ik gewoon met een halve beginnen en als de geur niet sterk genoeg is de andere helft erbij doen.

Waxmelts.nl zit in Krommenie, weet neit of dat aan te rijden is voor je, Cerastes?
Oh, google geeft ene Jacky's Soy Waxmelt Alkmaar, op Aragonstraat 80 in Alkmaar.

Krommenie is wel in de buurt maar ik heb geen auto...
Oh ik ga wel de kijken een keertje, hopelijk verkopen ze ook de bekende merken want dat zoek ik vooral...Goose Creek en Kringle en Woodwick wil ik proberen.
Maar vind ze best duur dus ik wil liever ff snuffelen voordat ik ze koop.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 14:54

Hé, de duizendpoot zit nog enigszins in de buurt van mijn werk. Toch nog wel een stuk rijden, maar wel te doen. Misschien een keertje op een zaterdag ofzo doen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 15:02

Ik kom er net achter dat die echt vlák bij mijn oom en tante zit, die wonen in Nieuwendijk. Ooooh wat slecht _O-. Dacht eigenlijk dat ze verder richting Duitsland zaten.

Oh dat wordt het denk ik wel wat lastiger, vooral Kringle is volgens mij nauwelijks te koop..
Voor WoodWick kun je kijken op de gewone site voor verkooppunten, zo ben ik ook aan die in Scheveningen en Capelle gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 15:05

Heb nu SC Cinnamon Latte in de brander zitten. Die ruikt best goed! Een warme geur met een heerlijke ondertoon van kaneel/koffie/vanille.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 16:11

Ik heb Honeysuckle van PS opstaan. Zachte, zoete bloemen, best lekker. Niet heel bijzonder.

Ook Black Magic van WME gebrand maar die heb ik weer uitgedaan. Erg sterk en vrij zwaar. Meer parfum en zeep dan het kruidige qaar ik op hoopte.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 16:55

Ik ben net terug van de paarden, kom ik thuis ruikt het heerlijk naar strawberry cheesecake van WME.
Eerst was ik er niet wild van,maar ik vind hm nu toch wel heel lekker!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:46

estja schreef:
Iemand hier al ervaring met de smelthartjes van Riverdale? http://webshop.riverdale.nl/nl-NL/Categ ... 7318097302
Ik heb deze geur weleens als kaars gehad. Echt heerlijk maar helaas een vrij zwakke geur. Ben benieuwd of de hartjes sterker ruiken.

waxmeltsenzo schreef:
De hartjes ruiken sterker dan de kaarsen maar het zijn wel chemische dingen ;)

Dit inderdaad. Ik had een doosje gekocht, eentje in brander gehad en daarna nooit meer. Na lang twijfelen rest weggegooid. Ergens toch zonde om meltjes weg te gooien, maar ze lagen al 1,5 jaar achterin de la.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:50

Wel jammer want droog waren ze op zich veel belovend zeg maar ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:56

Wat voor waxinelichtjes gebruiken jullie? Hier gaan er zodra de klok verder is minstens 10 per avond doorheen.

Koop tot op heden de goedkoopste van de action maar misschien zijn er betere alternatieven?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:05

ik gebruik de 6-uurs van de Action, maar brand zo weinig dat ik op jaarbasis aan 2 zakken ruim voldoende heb.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:16

Hier ook de 6 uur van de action. En nog steeds surprise Candy aan hier. We verbazen ons zo over hoe lang die geur blijft afgeven :=

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:18

Hier ook 6 uur van Action :j.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:15

Ik gebruik de 4 uurs van Ikea :)

Gisteren deze elektrische Scentsy brander besteld:
Afbeelding
:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:19

Ooh zo leuk!

Christmas cookie van YC vind ik niet lekker. Koud ruikt hij heerlijk, maar warm komt er zo een koffiegeur vrij en vind ik het helaas niet lekker. Had hem zelfs besteld en veel verwachting, maar gewoon mijn smaak niet.