Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 09:07

Ik denk dat je teveel complottheorieën ziet.Ontwikkeling gebeurt door bedrijven niet door de overheid. Het zijn bedrijven die geld willen verdienen. De overheid legt gewoon ergens anders een tax op ter compensatie

Free2

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 09:27

Waarom is het in de mensenwereld zo dat vrouwen altijd heel veel aandacht aan hun uiterlijk (moeten) besteden om indruk te maken op de man, terwijl in de dierenwereld juist het mannetje altijd de mooiste vacht heeft om vrouwtjes te lokken?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 09:29

Free2 schreef:
Waarom is het in de mensenwereld zo dat vrouwen altijd heel veel aandacht aan hun uiterlijk (moeten) besteden om indruk te maken op de man, terwijl in de dierenwereld juist het mannetje altijd de mooiste vacht heeft om vrouwtjes te lokken?

Vrouwtjes hebben vaak ook een minder nooi uiterlijk vanwege de schutkleur, hebben wij niet nodig :P

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 09:34

Er is in NL al een waterstoftankstation. Ik denk dat over 10 jaar is de waterstofauto de Prius van nu is en over 20 jaar van de nieuwe auto's meer waterstof varianten worden afgeleverd dan van auto's met een fossiele brandstofmotor.

Over niet geloven, een sterke mening hebben op de Bijbel en er niets van af weten...
Ik ben atheïst en ik heb de Bijbel echt gelezen. Ik ken hem niet uit men hoofd. Maar ik denk dat niet nodig is om er een mening over te geven.

Ik denk dat voor vrijwel alle christenen in NL geldt dat zij niet echt "iets" tegen homo's hebben. En dan als in,...ze zullen helemaal niks tegen homo's hebben. Alleen dat er wel stromingen zijn die een dergelijke levensstijl verwerpen(ik spreek dan nog niet over de mensen bij deze stromingen aangesloten) denk maar over uitlatingen van de SGP omtrent onderwerpen hierover in de media. Je mag wel homo zijn(ja ik dank je de Koekkoek, als of je daar iets aan kan veranderen) maar niet zo leven. Een regelmatig terugkerend onderwerp omtrent gereformeerde scholen en een leraar die homo is.

Dat mag mijn inziens best strenger aangepakt worden.

En dat dan het beeld ontstaat dat christenen "iets" tegen homo's zouden hebben vind ik echt niet zo gek.

Kijk naar de US waar vanuit onder andere de kerken cursussen zijn om van je homo gevoelens af te komen zijn. Dat je weer "gewoon" als hetero kan gaan leven. Wel eens dominee's daar iets over homo's horen zeggen in de media???

Ja, ja...dat is niet hier. Maar het beeld in de media is dan wel compleet. Misschien dat alle progressieve christenen daar beter iets actief mee kunnen doen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 09:39

Waarom is polygamie verboden in Nederland. Terwijl je een geloof of religie mag uitoefenen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 09:40

purny schreef:
Waarom is polygamie verboden in Nederland. Terwijl je een geloof of religie mag uitoefenen

Alleen als het gaat om trouwen. Je mag wel met meerdere mensen tegelijk een relatie hebben en zelfs een samenlevingscontract opstellen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 10:10

Ik denk dan misschien teveel aan Sister wives. Daar zijn ze toch getrouwd?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 10:30

Dat mag hier niet. In de vs ook niet in elke staat.

Wat betreft pronken bij mensen. Mannen vertonen dat gedrag weldegelijk maar zelden met make up. :P

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 10:38

purny schreef:

Eigenlijk is dag best raar ja. Waarom zou je niet met meerdere mense tegelijk getrouwd mogen zijn?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 10:44

purny schreef:

Die moesten toch ook op de vlucht? :')

Maargoed, ik zie dat ook allemaal niet in. Als iemand 36 vrouwen wil hebben en die vrouwen tevreden zijn om hem te delen met 35 anderen, dan moeten ze dat lekker doen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 10:45

purny schreef:

Neehoor, hij is maar met 1 officieel getrouwd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 11:03

Nies_ schreef:
purny schreef:

Die moesten toch ook op de vlucht? :')

Maargoed, ik zie dat ook allemaal niet in. Als iemand 36 vrouwen wil hebben en die vrouwen tevreden zijn om hem te delen met 35 anderen, dan moeten ze dat lekker doen.

Doen ze dat dan allemaal op een ouderwetse strippenkaart? Zou er niet aan moeten denken om mijn leven te delen met meerdere vrouwen of mannen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 16:22

eilleen333 schreef:
purny schreef:

Eigenlijk is dag best raar ja. Waarom zou je niet met meerdere mense tegelijk getrouwd mogen zijn?

Omdat onze westerse wetten zijn bedacht door mensen die het christelijke geloof aanhangen

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 16:26

Geweldig topic!
Heb niet alle vragen kunnen doorlezen -helaas-.
Ik heb altijd domme vragen waarop ik een antwoord zoek, maar nu ben ik ze even kwijt :')

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 16:29

SindyKaya schreef:
Hoe kan het dat we een geur koppelen aan iets?
Stel je hebt een hele lekkere parfum en je gebruikt hem een paar keer voor de wc, dan denk je opgegeven moment aan de wc als je de parfum op doet en is het niet meer fijn om hem op te doen :+

Dat is inderdaad omdat we geuren aan dingen koppelen, en kan (kon) ook heel praktisch zijn met dingen zoals rook ruiken=vuur.

Helaas werkt dit koppelen wel heel goed, want ik wilde een oude bananengeur uit mijn tas krijgen (oeps, vergeten eruit te halen) door er parfum over te spuiten.. Maar nu als ik die parfum ruik denk ik aan banaan. :')

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 22:23

Mogen/kunnen dove mensen auto rijden?
Kunnen als in: hoe leren ze het dan? Ze kunnen niet focussen op de weg en tegelijk gebarentaal van de instructeur zien.
En mogen als in: ze horen geen claxon en sirenes dus wellicht dat het cbr daar een zegje in heeft?
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 27-06-15 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 22:25

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 22:25

Ik vroeg me vandaag na het zien van verse olifantenpoep ineens af: hoe ziet mierenpoep eruit? :+

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 22:36

xSCWx schreef:
Mogen/kunnen dove mensen auto rijden?
Kunnen als in: hoe leren ze het dan? Ze kunnen niet focussen op de weg en tegelijk gebarentaal van de instructeur zien.
En mogen als in: ze horen geen claxon en sirenes dus wellicht dat het cbr daar een zegje in heeft?

Mijn ouders zijn beide doof, en ze rijden allebei prima hoor ;) heel veel doven horen nog wel wat dingen, ze kunnen het alleen niet verstaan of onderscheiden van elkaar.

Er zijn ook zat mensen die met harde muziek rijden, dan hoor je ook stukken minder.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 22:54

Ik las een vraag over kijkcijfers, maar ik vraag me af hebben radio zenders ook luistercijfers? Als er een dj op is die ik niks vind vraag ik me af of het nut heeft naar een andere zender te gaan in de hoop dat andere dat ook doen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 23:16

Wat zijn de gevolgen voor NL als Griekenland failliet gaat?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 23:55

het woord 'failliet' is maar een term, die niet gelijk staat aan het faillisement van een persoon of een bedrijf..

dan stap je namelijk naar de rechter als schuldeiser en krijg je wellicht een deel van je geld terug.

Griekenland is 'failliet' zodra het besluit geen betalingen meer te doen, of wanneer ze geen maatregelen nemen die de 'eisers' stellen.

Het eerste wat je dan zult gaan zien is dat Griekenland niet meer kan exporteren of importeren door de schuldenlast. wij zullen met moeite aan griekse producten kunnen komen omdat ze niet kunnen exporteren.. de grieken zullen weinig kunnen importeren.

als ze daarbij uit de euro stappen, de enige logische keuze.. kunnen ze hun nieuwe munteenheid devalueren.. hierdoor krijgen ze een sterkere concurrentie positie op de handelsmarkt, echter de schuldenlast naar het buitenland stijgt dan natuurlijk evenredig met de waardedaling van hun eigen munt..

daarnaast zal griekenland hoogstwaarschijnlijk moeite gaan krijgen met het uitkeren van lonen en beloningen.. wat directe gevolgen heeft voor alle bedrijven van Nederlandse bodem die investeringen of obligaties/aandelen hebben in de griekse economie.. dan krijg je een olievleksituatie..

--
dit is overigens wat ik er ongeveer van onthouden heb een paar jaar terug toen iemand het op tv uitlegde.. heb nooit economie gehad, dus ik vind het niet makkelijk om te overzien..

wel is het logisch voor mijn gevoel dat als je een verbintenis hebt met een land dat je onheroepelijk hun problemen zult gaan voelen als het echt op de klippen loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 00:29

Aha thanks!
Vindt zulke dingen lastig, maar vroeg het me wel af, kon me niet voorstellen dat een land failliet kan gaan, maar nu snap ik het :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 06:00

Ik vraag mij regelmatig af waarom mensen niet eerst lezen en dan pas handelen. Staat er ergens duidelijk een bord met een aanwijzing, dan gaat men daar volledig aan voorbij. Staat er ergens een fluoriserende sticker op met een waarschuwing, dan houdt men zich daar niet aan. Of staat er in een folder duidelijk dát er een en wát de maximum termijn is, dan nóg vragen mensen zich af hoelang de termijn is. Kan mij daar best aan ergeren.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 07:17

over dat faillissement was laatst ook wat op het journaal. Griekenland ligt heel centraal namelijk, en vormt de belangrijkste westerse verdediging aan die kant van Europa. Griekenland is al met Rusland in gesprek geweest, maar Europa wil nu natuurlijk koste wat het kost voorkomen dat Griekenland en rusland een verbond sluiten. Anders heeft Europa mogelijk in de toekomst een groot probleem als Rusland daar militairen ed neerzet