Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:05

purny schreef:
Vanmiddag vroeg een oudere man aan mij of ik getrouwd was. Toen ik hem zei dat ik daar geen antwoord op gaf vroeg ik hem vervolgens of hij iets kleins het bedrag had. Kreeg vervolgens de reactie dat hij daar geen antwoord op gaf. Wat een mafkees

:D zou ik ook gedaan hebben. Al zou ik de vraag nooit stellen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:31

Afgelopen zaterdag ergerde ik me aan de horde mensen die last minute sinterklaaskado's kwam kopen, en dan vooral die met 5 kado's die allemaal moesten worden ingepakt terwijl er een flinke rij achter ze stond (maar ja, veel klanten is goed voor de zaak :P ).

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:40

kohtje schreef:
purny schreef:
Vanmiddag vroeg een oudere man aan mij of ik getrouwd was. Toen ik hem zei dat ik daar geen antwoord op gaf vroeg ik hem vervolgens of hij iets kleins het bedrag had. Kreeg vervolgens de reactie dat hij daar geen antwoord op gaf. Wat een mafkees

:D zou ik ook gedaan hebben. Al zou ik de vraag nooit stellen.

Ach de volgende keer antwoord ik gewoon met tuurlijk, met 5 mannen... maar helaas kwam dat niet in mij op

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:52

Sommige mensen willen gewoon een onderhoudspraatje maken. :) Af en toe kom je op mij een beetje overals of je alles teveel vindt of alles is per definitie gezeur van klanten. Dat kan natuurlijk door dit topic komen, omdat het sowieso over ergernissen gaat. Maar als je aangeeft geen antwoord te geven op een vraag dan kun je natuurlijk ook verwachten eenzelfde reactie terug te krijgen als je vervolgens zelf een vraag stelt. Ik vermoed al helemaal als iemand dat uit pure onschuld en gewoon voor een gezellig gesprekje vraagt. Ik zou vermoedelijk precies hetzelfde zeggen := Geen mafkees dus.. gewone droge humor.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:56

Shenavallie schreef:
Jennifuur schreef:
Wat ik een beetje ongemakkelijk vind, is dat de cassieres van de Albert Heijn nu aan iedere klant moeten vragen 'Heeft u alles kunnen vinden?' of wat ik soms ook meemaak 'Is alles naar wens?'. Ben blij dat ik net voor die nieuwe regel (?) weg ben gegaan bij de Appie :')
Ik snap dat de AH hiermee een stukje extra service wilt verlenen, maar vooral de jonge meiden aan de kassa vragen het niet echt op een aardig toontje en daarbij uh ja, ik kan er vrij weinig anders op antwoorden dan 'Ja ik heb alles kunnen vinden' en 'Jahoor alles is naar wens'. Voelt alsof ik in een restaurant ben :+

Hier wordt het niet gevraagd, maar wat me wel opvalt is dat hier tegenwoordig niet meer gevraagd wordt of je koopzegels wilt. Als ik dan zeg: "Ik zou nog graag koopzegels erbij willen", dan wordt er hard gezucht en gezegd dat ik die dan maar bij de servicebalie moet halen, omdat het totaal al aangeslagen is. Beetje raar... En dat is niet éénmalig gebeurd, het gebeurt nu al een aantal weken bij werkelijk elke cassière. :?

Dat is wel een rare houding van het personeel! :=

Ik moet wel zeggen, toen ik nog achter de kassa werkte, moest ik ook altijd standaard vragen of men koopzegels wilde (Je kent het wel.. Bonuskaart..? Koopzegels? Bestekzegels?), maar vaak ging dat ook mis. Dan vroeg ik 'Koopzegels?' en dan zeiden die mensen 'Ja!', dus die sloeg ik aan en dan betaalden ze, helemaal goed. Tot ik dan dus de bon gaf én de koopzegels, die ze wilden. Dan was het opeens 'Huh, koopzegels, die hoef ik niet!' en ik dan van 'Ja, maar, ja ma-' en dan was het een hoop gezeik maar bleek dat ze de andere actiezegels bedoelden, die er op dat moment niet eens waren dan (anders had ik die ook wel genoemd :+ ). Helaas moeten ze dan dus ook naar de servicebalie om het daar weer in te wisselen voor geld.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:58

Sammie schreef:
Sommige mensen willen gewoon een onderhoudspraatje maken. :) Af en toe kom je op mij een beetje overals of je alles teveel vindt of alles is per definitie gezeur van klanten. Dat kan natuurlijk door dit topic komen, omdat het sowieso over ergernissen gaat. Maar als je aangeeft geen antwoord te geven op een vraag dan kun je natuurlijk ook verwachten eenzelfde reactie terug te krijgen als je vervolgens zelf een vraag stelt. Ik vermoed al helemaal als iemand dat uit pure onschuld en gewoon voor een gezellig gesprekje vraagt. Ik zou vermoedelijk precies hetzelfde zeggen := Geen mafkees dus.. gewone droge humor.

Die man was minstens in de 50. Ik ga toch ook niet aan jou vragen als ik je niet ken, ben je getrouwd? Als je gewoon een praatje met iemand maakt en je vraagt het na een tijd.
Ik vind dat je dat soort vragen gewoon niet moet stellen en ik ben er gewoon niet van gediend.
Of moet ik alles maar accepteren omdat ik achter de kassa werk?

Jennifuur

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 18:00

Ach, mensen vroegen ook wel eens of ik dat weekend nog ging stappen, of juist nog het hele weekend moest werken of iets dergelijks. Bij weinig drukte en veel boodschappen per persoon had ik altijd wel tijd voor een praatje. Ik snap dat 'Ben je getrouwd' anders kan over komen, maar ik zou er niet te veel achter zoeken en door het luchtig op te vatten, wordt het voor jezelf ook alleen maar leuker :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 18:18

Je hoeft niet alles te accepteren, maar of je getrouwd bent is toch niet zo'n rare vraag? Het is niet zo dat dat heel erg privé is toch?

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 00:44

Ik heb de laatste tijd heel vaak als antwoord op " heeft u een bonuskaart bij u?": "nee dankje"
Is niet zozeer een ergernis maar ik raak er altijd een beetje van in de war haha, hoe is "nee dankje" een antwoord op die vraag? :?

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 08:22

Minjon schreef:
Ik heb de laatste tijd heel vaak als antwoord op " heeft u een bonuskaart bij u?": "nee dankje"
Is niet zozeer een ergernis maar ik raak er altijd een beetje van in de war haha, hoe is "nee dankje" een antwoord op die vraag? :?

Als ze het wel willen hebben zullen ze nooit dankje zeggen in de zin :) Zeg zelf ook vaak nee bedankt of dankjewel wanneer ik niets hoef.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 09:08

Nee die heb ik niet dank je voor het vragen..

Wat is er niet duidelijk aan het eerste nee?

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:17

Oké misschien beetje vreemd geformuleerd, tuurlijk snap ik dat dan het antwoord op de vraag is dat ze hem niet mee hebben.
Maar aangezien ik zo'n vijf vragen per klant moet stellen heb ik altijd het idee dat ze een andere vraag verwachten (zoals spaart u koopzegels) dan dat ik daadwerkelijk stel, en dan daarna weer gedoe krijg omdat we elkaar verkeerd begrepen hebben.

Dus ik snap het antwoord wel, maar ik vind het een vreemd antwoord op de vraag.
Als een docent aan je vroeg op school 'heb je je boek mee?' zeg je toch ook niet 'nee dankje'? :)

Maar nogmaals het is geen ergernis ofzo, maar vond het opmerkelijk omdat ik het de laatste tijd vaak hoor!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:52

Het zal ergens ook wel een antwoord zijn dat ze 'klaar' hebben liggen.. Als je vaak boodschappen doet weet je al wat ze gaan vragen. :D

Of zoals Daar Vliegende Panters het verwoorden:

Spaart u ook zegeltjes
Bonuskaart of Airmiles
Wilt u extra geld opnemen
Tasje kost 35 cent
Houdoe, houdoe, houdoeoeoe!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:38

Of ja thuis op tafel
In de auto

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 12:52

Mensen die nadat hun producten al gescant zijn, nog geld moeten overschrijven van hun spaarrekening zodat ze kunnen pinnen.
Gisteren moest ik snel iets halen... Vriend was al aan het koken, maar waren iets vergeten. Sta je daar ruim vijf minuten te wachten tot de persoon voor je eindelijk zijn boodschappen af kan rekenen.
Ik was nog net op tijd thuis om het onderdeel nog toe te kunnen voegen aan het gerecht.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:54

Jee 5 minuten :+

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:57

Nou ik vind wel dat je VOORDAT je boodschappen gaat doen moet checken of je geld op je rekening hebt staan. Als je dat pas doe NADAT de cassiere heeft aangegeven hoeveel je moet betalen ben je niet echt slim bezig. Dan neem je onnodige tijd in beslag van zowel de cassiere als van de overige klanten. Geldzaken doe je VOOR de boodschappen. Lijkt mij niet zo moeilijk.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:51

Ach, het kan altijd een keer gebeuren dat je voor een verrassing komt te staan.
Is mij nog nooit gebeurd dat ik op iemand moest wachten die nog geld over moest schrijven, dus het zal heus niet iets zijn dat elke dag gebeurt..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:06

Geld overschrijven duurt ook echt geen 5 minuten hoor. Dat is met 2 minuten klaar

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:11

Ik heb het nog wel eens gedaan in de rij, was een gevalletje 'Oh ik wil deze schoenen heel graag, zie het maar als een investering in mijn voeten'. Maar dat was in de rij al gepiept. Duurt bij mij niet zo lang. Misschien dat ik me er daarom ook wel aan zou kunnen ergeren, omdat ik zelf binnen 30 sec. geld naar mezelf heb overgemaakt.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:26

Als het internet niet mee werkt... en je telefoon traag is.... meneer was zelf al half aan het vloeken dat zijn telefoon happerde en het internet heel traag was..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:29

Dus zal ie het zelf ook niet als echt heel prettig hebben ervaren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:37

Ik heb het ook wel eens gehad, er pas bij de kassa achter komen dat er niet genoeg op je reguliere rekening staat en dus even snel moeten overboeken. Ik vind het ook super vervelend, maar het kan gebeuren toch?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:39

Eigenlijk niet. Wat is er mis met gewoon voordat je van huis gaat ff checken of je wel geld op je rekening hebt?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:40

Er worden ook wel eens grote bedragen afgeschreven ineens dat er niet meer vroeg geld op de betaalrekening staat ;)