Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak heb jij seks met je partner per week?

Meer dan 3 keer per week.
373 (29%)
Ongeveer 2 keer per week.
340 (26%)
Een keer per week.
239 (18%)
Ongeveer 2 keer per maand.
164 (12%)
Minder dan 2 keer per maand.
158 (12%)

Totaal aantal stemmen: 1274

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 15:45

Ach, die axe deo is leuk, maar als ik me 5 minuten inspan dan heeft m'n eigen geur toch echt de overhand hoor :Y)
Zelfde als 50% van die 48h deo.. Dat haalt het bij mij lang niet :+

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 15:49

Hmmmm nee een buikje kan ik bij manlief echt niet ontdekken (wat best een wonder is gezien de hoeveelheid voedsel die hij iedere dag naar binnen werkt :P ).

En heel eerlijk de eerste keer dat ik hem zag hadden we geen van tweeën het idee dat we date-materiaal waren. Maar in ons geval is het gevoel gewoon gegroeid. Naar mate we elkaar meer spraken bleek het gewoon ontzettend goed te klikken en tegen de tijd dat we gingen daten waren we eigenlijk al vrij zeker van elkaar. Soms lopen de dingen nu eenmaal zo.

Ayasha
Blogger

Re: Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 15:50

Ik was vanaf het eerste moment stapelgek van 'm. Hell, ik heb mijn kleuter-crush op hem gehad en ben daar wellicht nooit helemaal overheen gekomen ofzo. _O- :')
En tóch zei ik ook dat ik geen relatie-materiaal was, juist omdat ik zo gek op 'm was... Wilde hem niet beperken... Manlief dacht er anders over. :')

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 15:51

Varekaj schreef:
Als je daar een foto van gaat zien ga je fiks teleurgesteld zijn :') Het is er eentje als 13 in een dozijn, met beetje overgewicht zelfs en een buikje :)) Maar het is voor mij gewoon het geheel, hij heeft in mijn ogen iets bijzonders dat ie uitstraalt.
Wanneer hij zegt "ik ben trots op je", dan zie je dat ook echt aan hem. Hij moet niet zeggen "je ziet er goed uit schat", zijn blik spreekt gewoon boekdelen en dan merk ik aan zijn hele houding als we samen gaan stappen dat hij er onwijs van geniet.

Je hebt soms koppels waar je haast verwacht dat ze licht gaan geven in elkaars gezelschap, omdat ze zo stralen. Dat gevoel heb ik gewoon best vaak bij mijn vriend en hij kan het ook niet verbergen. En dat is echt onbetaalbaar :)

Ik word gewoon blij als ik dit lees zo lief!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 15:57

Ik moet zeggen dat de axe hierop het einde van de dag nog wel ruikbaar is hoor? Niet even duidelijk als 's ochtends en bij inspanning tikje minder maar wel aanwezig. Scheelt misschien dat mijn vriend ook niet zo'n (stink)zweter is?

Mijn kerel heeft echt dik, veel en donkerbruin haar en van die heerlijke diepe donkerbruine ogen <3 Hij grapt altijd dat ik met mijn blond haar en blauwe ogen de tegenpool ben en dat onze kleine ooit ros met groene ogen gaat worden.

Maar pas op, eens hij op mijn zenuwen werkt kan ik ook ontzettend giftig op en over hem worden. Maar dan moet ie het wel al heel bont gaan maken.

Wij hadden bij de eerste blik in elkaars ogen wel iets van "wohow..." en er was wel een vonk. Alleen zat ik met iemand in gesprek en zei ik nog botweg tegen hem "nu niet ik ben bezig" :') Dat vond hij leuk zei hij achteraf, direct mijn eigen wil doorgeduwd :)) Wij hadden wel een klik maar beiden door omstandigheden eerder interesse in fwb dan een relatie (vooral praktisch denken haha). Alleen was die klik toch intenser dan gedacht en we hebben er eigenlijk niet over moeten nadenken toen dat wederzijds bleek.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 16:01

Ik ben normaal zo bot maar toen hij in mijn buurt stond (hij heeft vroeger paard gereden dus kwam me op de manege op zoeken waar mijn paard stond) vergat ik spontaan hoe ik ook alweer riempjes los kreeg... :o :') Sam zal toen wel gedacht hebben "bij wat voor debiel ben ik nu weer terecht gekomen."

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 16:03

Hahaha oeps.. Ik heb mijn ex bij een van onze eerste dates per ongeluk tegen een lantaarn paal geduwd :') nadat hij mijn fiets had gemaakt, want die was stuk.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 16:29

Cultuur en Evolutie kun je niet zomaar scheiden alsof het twee dingen zijn die apart van elkaar gebeurd zijn. Mensen hebben zich waarschijnlijk ontwikkeld omdat een min of meer monogame relatie de grootste kansen gaf op het bieden van veiligheid voor zowel partners als kinderen en dus heeft ook ons brein zich zo ontwikkeld dat wij daar geschikt voor zijn.

Vrouwen hebben van oudsher een minder hoog libido (uitzonderingen daargelaten) dan mannen; uit onderzoek blijkt ook bijvoorbeeld dat homoseksuele mannen in een relatie gemiddeld significant meer seks hebben dan homoseksuele vrouwen in een relatie.

Grof gezegd: iets ergens in stoppen is makkelijker, vrijblijvender en minder kwetsbaar dan iets ergens ingestopt krijgen, en of de seksuele partner genomen groter en sterker is (meestal is de man in lengte, gewicht en kracht nu eenmaal dominant over de vrouw) maakt ook veel uit voor de beleving. Vandaar ook dat veel mannen die grote verhalen hebben over vrije seks ineens heel anders piepen als het gaat om situaties waarbij zij iets in hun mond of bips gestoken krijgen (niet eens per sé in een seksuele context).

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 17:28

sallandval schreef:
Cultuur en Evolutie kun je niet zomaar scheiden alsof het twee dingen zijn die apart van elkaar gebeurd zijn. Mensen hebben zich waarschijnlijk ontwikkeld omdat een min of meer monogame relatie de grootste kansen gaf op het bieden van veiligheid voor zowel partners als kinderen en dus heeft ook ons brein zich zo ontwikkeld dat wij daar geschikt voor zijn.

Vrouwen hebben van oudsher een minder hoog libido (uitzonderingen daargelaten) dan mannen; uit onderzoek blijkt ook bijvoorbeeld dat homoseksuele mannen in een relatie gemiddeld significant meer seks hebben dan homoseksuele vrouwen in een relatie.

Ik raad aan om te beginnen met Patterns of Sexual Behavior, 1951, Clellan S. Ford en Frank A. Beach. Het wordt gezien als een baanbrekende klassieker in de anthroplogie.
Er is in 1977 een gereviseerde versie uitgebracht onder de titel Human Sexuality in Four Perspectives.

De mens heeft zich in de loop der millennia zeer flexibel getoont en zelfs anno nu loopt het ondanks twee millennia van eeuw van agressieve semitische godsdiensten over de wereld uiteen van polyandry tot polygygny met alles ertussen.

Tip: Er is zeer goed leesbaar en interessant materiaal over de eskimos voordat die gekerstend werden. Heel inzichtelijk, logisch mbt sexuele tolerantie.

Al met al zijn de vormen (afhankelijk van definitie/onderscheid 4 tot meer) vormen van polygamie zelfs bij elkaar opgeteld geen absolute meerderheidsvorm. De verschillende variaties van polygamie waren/zijn veel breder vertegenwoordigd:

´of 1,231 societies from around the world noted, 186 were monogamous; 453 had occasional polygyny; 588 had more frequent polygyny; and 4 had polyandry´ -

Veel leesplezier +:)+

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 17:43

Ik dacht toch echt dat het ging over hoe vaak seks te hebben in een relatie, maar begrijpend lezen is ook een vak. Anderen erop aanvallen en zeggen zelf ontopic te zijn en vervolgens zelf irrelevante verhalen en boektitels noemen.
Een topic openen over monogamie vs polygamie zou een betere optie zijn, maar waarom een apart topic openen als je in deze de meeste mensen kan treiteren natuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 18:12

Mag ik even eerlijk mijn mening zeggen en aangeven dat ik het nu wel welletjes vind? Het gaat al lang niet echt meer over hoe vaak per week gemiddeld maar wel zaken die gerelateerd zijn. Alle partijen hebben tot nu toe interessante insteekpunten weergegeven waar iedereen over kan meepraten. Op zich vind ik het een aardig topic en je begint me nu ook wel een beetje de keel uit te hangen.

Dan hadden we ook maar geen discussie over 50 tinten of 90 dagen Geneviève moeten voeren een paar pagina's eerder. Want dat is ook niet to the point, net zo min als de insteek over D/s en BDSM, over deodorants en mannelijkheid en seks in de reclame.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 18:26

Ik hou van niet van de meeste deo's en parfumgeuren, ook niet bij mannen
Mij maak je ook niet blij met een geurtje en jezelf een extra vleugje geven voor een date heeft voor mij weinig zin. ;)

Cinderella, Hou er gewoon over op.
Het is nu wel goed geweest.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 18:40

Ik ben net zo vrij als ieder ander om te reageren, dus helaas :).

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 18:48

Dat is waar, maar je zeurt wel een beetje.

Vond het heerlijk om de lieve stukjes van Varekaj en Ayasha te lezen, zo liefdevol. <3

Toen ik mijn lief voor het eerst zag dacht ik meteen :7 :Y) 8-) :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:03

Nou aangezien Amanda vind dat ik alles naar mezelf toetrek en alleen over mezelf praat en haar dat stoort, beslis ik maar om op te rotten uit dit topic. Ik ga er van uit als ik mensen stoor, dat zij dan het fatsoen hebben om dat ook beleefd te melden.

Laat ik even goed duidelijk maken, dat ik me ook al aardig aangevallen heb gevoeld, als persoon, door oa de post over misbruik waar ik dan ook op heb gereageerd. Dat heeft mij, persoonlijk, zéér diep geraakt. Ga er niet van uit dat je de enige bent in je leven die zoiets meemaakt, hele goeie tip.

@Amanda: hier ook nog een keer hetzelfde antwoord als in de PB: ik heb geen mensen persoonlijk aangevallen, ik heb respect voor iedereen en zijn waardes en ja, zelfs voor HC al lijken die soms totaal de andere kant op te gaan. Soms moet je wat om een sfeer weer recht te trekken. Egoïst of niet, als een mens niet mag proberen om een topic draaiende te houden ondanks bovenstaande nogal agressieve aanvallen van Cinderella naar HC (in mijn ogen onterecht zelfs), dan moet je het zelf maar beter doen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:06

Jammer dat je het zo openbaar wilt doen. Ik bedoelde er verder niks mee en vond het ook niet nodig om zo iets in het topic te zetten. Ik heb ook nergens gezegd dat je moet oprotten, ik begrijp niet zo goed waar jouw heftige reactie vandaan komt. Excuus als ik je overstuur heb gemaakt, dat was in ieder geval niet mijn bedoeling.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:08

Varekaj schreef:
Nou aangezien Amanda vind dat ik alles naar mezelf toetrek en alleen over mezelf praat en haar dat stoort, beslis ik maar om op te rotten uit dit topic. Ik ga er van uit als ik mensen stoor, dat zij dan het fatsoen hebben om dat ook beleefd te melden.

Wat mij betreft kunnen we het ophemelen van vriendjes/mannen overslaan, maar dat betekent niet dat ik vind dat je 'op moet rotten' uit het topic. Ik ga er vanuit dat iedereen wel posts tegen komt die ze minder interessant vinden, kwestie van een beetje selectief lezen toch?

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:11

Agressieve aanvallen? Welnee, hoe kom je daarbij? Ik word er gewoon moe van dat elk topic wat over seks gaat, moet eindigen in de welbekende polygamie-monogamie discussie, waarbij elke keer weer een groot deel van de bevolking als hypocriet wordt afgeschilderd.
De seks topics zijn meestal degene waar ik het hardst om kan lachen, dit topic las ik met plezier, totdat het weer de andere kant op ging.
Ik val HC verder niet persoonlijk aan hoor, alleen de manier van discussiëren en waarom dat in dit topic moet gebeuren. Als je het over agressieve aanvallen hebt dan vind ik het raar dat je naar mij wijst, terwijl mening bokker hem in dit topic heel wat bijnamen heeft gegeven. Selectieve keuze dit :+.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:12

-O- -O-

Iedereen heeft recht om hier te reageren, zeker.
Maar hou het boven de gordel en niet agressief.

Doet mij denken aan dat labradortopic van afgelopen weekend.
Als je iets niet wilt lezen, doe dat dan ook gewoon niet. ;)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:17

Ik val niemand agressief aan nogmaals, lees eens reacties van anderen en dan die van mij. Ik val hem nergens persoonlijk aan.
Labradortopic? Geen idee, niet gezien.. :)
Probleem is gewoon dat ik het juist leuk vond dit topic te lezen en vervolgens weer te moeten zien hoe het uitloopt op deze discussie, zoals al bij zoveel topics gebeurd is. En dan bokkers uit frustratie te zien reageren, omdat die er ook van balen en deze vervolgens geband worden of een OW ontvangen..

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:17

word tijd voor een slotje denk ik zo :j

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:36

Cinderella schreef:
Ik val niemand agressief aan nogmaals, lees eens reacties van anderen en dan die van mij. Ik val hem nergens persoonlijk aan.
Labradortopic? Geen idee, niet gezien.. :)
Probleem is gewoon dat ik het juist leuk vond dit topic te lezen en vervolgens weer te moeten zien hoe het uitloopt op deze discussie, zoals al bij zoveel topics gebeurd is. En dan bokkers uit frustratie te zien reageren, omdat die er ook van balen en deze vervolgens geband worden of een OW ontvangen..

Als je deels op mij reageert.
Ik meld het gewoon in het algemeen met als aanleiding jouw post, maar niet met jou persoonlijk in gedachten.
Het labradortopic ging over die testhonden.Toen kreeg ik pbtjes dat ik een laffe labradormepper was. :D
In beide topics liepen de gemoederen soms ook hoog op, maar juist dat hier daarna weer pagina's goed gingen was leuk.
Totdat de volgende HCbasher kwam, dat is wel een beetje vermoeiend lezen als je eigenlijk ergens anders mee bezig bent.
Maar goed, iedereen mag reageren. :)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:56

Cinderella schreef:
Ik ben net zo vrij als ieder ander om te reageren, dus helaas :).

Dat wel, maar intussen zijn er een paar personen, waaronder jij, die erg hun best doen om hier de sfeer een beetje te verpesten. (Goh, daar is een topic over tegenwoordig waar jullie toevallig ook veel posten)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:12

Huertecilla schreef:
Al met al zijn de vormen (afhankelijk van definitie/onderscheid 4 tot meer) vormen van polygamie zelfs bij elkaar opgeteld geen absolute meerderheidsvorm. De verschillende variaties van polygamie waren/zijn veel breder vertegenwoordigd:

´of 1,231 societies from around the world noted, 186 were monogamous; 453 had occasional polygyny; 588 had more frequent polygyny; and 4 had polyandry´ -

Ik begrijp gezien je persoonlijke thema's wel dat je graag vasthoudt aan dit soort cijfers (waar het hoofd van vol is stroomt de mond over).

Zelf durf ik echter te wedden dat heel veel van de daar genoemde 'societies' kleine stammen betreffen die heel oud zijn en zich derhalve juist níet zo sterk ontwikkeld hebben maar leven met dezelfde gebruiken en rituelen als 700 jaar geleden. Ik identificeer me ook eigenlijk meer met laten we zeggen een vrouwelijke dierenarts in Hiroshima dan met één van de 10 vrouwen van het stamhoofd in een papoeastam in Papoea-Nieuw-Guinea. Bovendien leef ik in 2014 én in een westerse samenleving dus hou ik het liever op artikelen op mijn eigen vakgebied van ná het jaar 2000.

Maar bedankt voor de leestip. Ik heb er ook nog één voor jou:
Afbeelding

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:22

sallandval schreef:
Huertecilla schreef:

Ik begrijp gezien je persoonlijke thema's wel dat je graag vasthoudt aan dit soort cijfers (waar het hoofd van vol is stroomt de mond over).

Zelf durf ik echter te wedden dat heel veel van de daar genoemde 'societies' kleine stammen betreffen die heel oud zijn en zich derhalve juist níet zo sterk ontwikkeld hebben maar leven met dezelfde gebruiken en rituelen als 700 jaar geleden. Ik identificeer me ook eigenlijk meer met laten we zeggen een vrouwelijke dierenarts in Hiroshima dan met één van de 10 vrouwen van het stamhoofd in een papoeastam in Papoea-Nieuw-Guinea. Bovendien leef ik in 2014 én in een westerse samenleving dus hou ik het liever op artikelen op mijn eigen vakgebied van ná het jaar 2000.

Maar bedankt voor de leestip. Ik heb er ook nog één voor jou:
[ Afbeelding ]

Precies, ik denk dat we hier wel kunnen spreken van een zware confirmation bias vanuit HC.

Niets mis mee hoor, iedereen maakt deze denkfout wel eens. Mensen zijn tenslotte slaven van hun eigen beperkingen in denkvermogen :j

Verder is het ook slim, HC, om niet alleen antropologische (en zó schrijf je dat trouwens correct ;) ) inzichten te bekijken, bekijk het ook op microniveau. Verdiep je in de moderne (!) seksuologische kennis.

Wat random volkjes doen aan de andere kant van de wereld is voor ons niet van belang.

Vergeet ook de impact op het psychisch welzijn van de gemiddelde persoon niet als deze samenleving zo zou zijn als jij hem zou willen hebben. Polygaam dus.