Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:11

Niet de Ikea gehaktballen? , kom je uit je ballenbak ga je naar het restaurant _O-

Nee ik vries alles in , groente haal ik uit blikjes en vers gooi ik in een ovenschotel en de rest soep of naar de konijnen :)

Hebben/ nemen jullie huisdieren? , ik begon 2 weken na mijn bewoning met 1 kat. Dat werden er 2 , toen nog 2 konijnen :=

Roosch

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:13

Hihi, zoals je weet heb ik 2 witte poezenhuisgenootjes. Ik zeg altijd maar, ik eet nog liever elke avond droog brood dan dat die beesten wat tekort komt. :+

Nog een tip voor de mensen die net op zichzelf gaan.. (de Nederlandse, sorry Belgjes, ik weet niet hoe het bij jullie gaat.) Hou rekening met de gemeentelijke heffingen, daar kijk je snel overheen in de berekening van je vaste lasten.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:15

Lieveli: daar heb ik m'n moeder voor. :))
Eens in de zoveel tijd gaat daar een volle boodschappentas met bevroren kliekjes heen, heeft zij weer wat boodschappengeld over en ik ben een deel van m'n kliekjes kwijt.

Roosch: lekker slim. :')

Rebecca: ik heb 2 katten. :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:17

Morgen ga ik voor de eerste keer mijn boodschapjes halen. Samen met mams... Dan de kat over verhuizen en alles inrichten.
Ik spaar ook koopzegeltjes en koffiezegeltjes bij de appie. Voor een volle kaart krijg ik 52 euro en voor de koffie 2 euro voor 25 zegeltjes.
Groente haal ik in de Lidl, ik heb een klein vriezertje van mijn ouders gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:18

Hahah je 2 monsters Roos :P , als ik dat zeg verklaard moeke me voor gek :') . Geregeld hebben hun het mooier dan mij , ik red me wel maar als hun niks hebben..

Ik krijg vaak kliekjes van moeder , dingen die ik zelf niet kook zoals stamppot etc. Dag 2 is het nog lekkerder opgebakken

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:26

Ik maak eens in de maand ofzo eenngrote pan soep, denk een liter of 7 en wat op de 2e dag over is (lees: minstens 4l) vries ik per halve liter in.
De soep dikt wat in en moet daardoor weer wat verdund worden bij het opwarmen dus per zak haal ik er 2 kommen soep uit. :9

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:40

Ik heb 2 kittens (broertjes) van nu 18 weken oud die mijn huisje door vliegen :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:43

Overigens, veel Alkmaarders hier! Ik woon zelf in de binnenstad. Maar ja, ik hoor niet in dit topic, ik woon inmiddels 10 jaar op mezelf. :=

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:44

Een van mijn motto's: "A house is just a house, but it becomes a home when there's a cat waiting for you to come home."
:D

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:52

lieveli schreef:
Overigens, veel Alkmaarders hier! Ik woon zelf in de binnenstad. Maar ja, ik hoor niet in dit topic, ik woon inmiddels 10 jaar op mezelf. :=

Ik hoor hier ook niet thuis :D
Woon 2,5 jaar op mezelf in st pancras, maar blijft leuk topic om te lezen ! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:56

Roosch schreef:
Een van mijn motto's: "A house is just a house, but it becomes a home when there's a cat waiting for you to come home."
:D

Broer is ervaringsdeskundige , woont nu 2 maanden opzichzelf en wil nu al een kat :') Maar wij zijn ook opgegroeid met katten :j

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:57

Nav rebecca's vraag: ik heb mijn eigen kat achtergelaten bij mijn moeder, mocht hem van de verhuurder helaas niet meenemen. Vraag me af of ik vissen of een reptiel wel zou mogen houden.. Maar denk het eigenlijk niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:58

Als je goed je best doet heb je vanzelf muizen :')

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:34

Rebecca schreef:
Als je goed je best doet heb je vanzelf muizen :')

Die wil ik danweer niet :P

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:50

Ik heb (nog) geen kat. Wel een hond(je). Die verhuist met me mee straks. Vind het altijd wel gezellig met een dier in huis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:57

Ook leuk :D , beetje gezelschap :)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:57

Toen ik op kamers woonde had ik vrij snel een hamster in huis. Denk niet dat mijn huis heel lang dierloos blijft. Ik ben een gigantische hondenfan, maarja vind t wel sneu om zo'n beestje lang alleen te laten dus dat wordt m nog even niet.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 01:06

Wij mogen helaas geen dieren houden, anders had ik ook wel graag een kat gewild. :j

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 09:56

Ik heb gelukkig een dealtje kunnen sluiten (euh afgedwongen) met m'n ouders. Als ik aan het werk ben mag Knoert daar. Dan heeft hij gezelschap van de hond van m'n ouders en is maar een paar uurtjes alleen ipv een hele dag.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 09:58

LizMD schreef:
Ik heb gelukkig een dealtje kunnen sluiten (euh afgedwongen) met m'n ouders. Als ik aan het werk ben mag Knoert daar. Dan heeft hij gezelschap van de hond van m'n ouders en is maar een paar uurtjes alleen ipv een hele dag.

Dat is wel een goede deal. Denk niet dat ze het hier zo tof vinden. :')
Maar is altijd nog een optie!

Al ga ik vanaf februari ook deels vanuit huis werken, dus dan zal het wel ideaal zijn. :+ Breng me nou niet op ideeën! :')

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:01

Ik zeg gewoon doen. De oplossing komt vanzelf wel ;) Onwijs gezellig man, een hond! Hahaha

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:25

Ik wil ook doodgraag een kat maar mijn vriend is ontzettend allergisch en kan geen 5 minuten in aanwezigheid van een kat zijn voor zijn luchtpijp vernauwt :=

Hehe, zware dag gisteren maar alle meubels, matras en keukenspullen staan op mijn appartement! Vandaag nog mijn persoonlijke spullen verhuizen en dan heb ik vannacht de eerste nacht in mijn eigen appartement :D Ik ben verliefd, het is zoooo gezellig <3

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:56

bedankt voor alle kook, boodschap en bewaar tips! Een vriezer is ook een van de eerste dingen die gaat kopen. Ik moet ook nog wasmachine, koelkast etc, maar de wasmachine gaat het laatste komen. Ik ga op een steenworp afstand van mijn ouders wonen (erg he, hihi) en ik ga de eerste weken nog thuis wassen tot ik weer wat centen extra heb :o

Huisdieren, mijn 2 katten gaan mee. Ik ga echt niet helemaal alleen wonen. Zonder katten in huis kan ik niet. Eigenlijk wilde ik mijn twee katten bij mijn ouders houden, omdat ze dat nu zo gewend zijn en zo lekker daar wonen. Maar dan zou ik een nieuwe kat moeten nemen, en dan heb ik er uiteindelijk toch 3 waar ik wel kosten aan heb. Dus ze gaan met mij mee, in de hoop dat ze de verhuizing goed doen :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:14

Kat is goed overgekomen. Wel met een stressplas in de bak. Zit nu alles op het gemakje te verkennen.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:28

Gisteren ben ik naar het asiel geweest en volgende week maandag halen we ons nieuwe huisgenootje op :D

Afbeelding

We gaan haar Lady noemen, ze is nog ontzettend bang en blaast, het asiel vond het ook erg leuk dat mijn vriend en ik haar wilden, haha. Door mensen die ze kent, wilt ze wel rustig geaaid worden. Ze mept niet, ondanks dat ze zo bang is. Ik was meteen verkocht, ookal lag ze in haar kooi en was ze aan het blazen. Ze straalde toch iets ontzettend liefs uit!
Dus dat wordt nog een leuke uitdaging, hihi.
Ik zou niet zonder huisdieren kunnen.. mij te eenzaam!