Lange afstandsrelatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

FNews

Re: Lange afstandsrelatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:13

_Nynke, welkom! :)
Hoelang moeten jullie reizen?
Mn vriend woont op een kwartier van Winschoten.

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:23

Fnews, ongeveer 2x 35 minuten met de trein. Ligt eraan hoelang de wachttijd op Groningen CS is. Zo moest ik woensdagavond 50 minuten wachten.. :=

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:25

Valt nog wel mee dan.
Je bedoelt dan de trein van Groningen naar Winschoten? :)

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:33

Valt idd mee, maar fietsafstand zou fijner zijn :p Ook best wel knullig dat ik van oorsprong (laaaang geleden :+ ) uit Finsterwolde kom, en nu woon ik helemaal hier :P
En daarbij komt ook nog dat de busreis van t dichtstbijzijnde treinstation naar mijn woonplaats is ook nog een half uur.

Eerst met de trein van Veenwouden - Groningen CS, daarna inderdaad van Groningen CS naar Winschoten :j

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:36

Das idd best knullig :)

Ik probeer ook de trein van Groningen naar Winschoten te nemen. Is me tot nu toe 2 keer gelukt :+
Als ik het niet haal wordt ik opgehaald in Groningen gelukkig.

Hoelang hebben jullie nu een relatie? :)

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:52

Als ik naar mijn vriend ga heb ik echt een heel scala aan vervoersmiddelen nodig

lopen naar
tram
trein naar schiphol
vliegtuig naar londen
bus naar
trein naar de
metro, nog een keer overstappen op andere metro en vervolgens op de
DLR,

En dan ben ik er... zucht..
Laatst bijgewerkt door DromenLies op 25-04-14 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:56

Dan heb ik nog wel een luxe zo te horen :oo
Ik word gebracht naar het station, 4 uur in de trein zitten en word gehaald van het station.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:59

DromenLies schreef:
Als ik naar mijn vriend ga heb ik echt een heel scala aan vervoersmiddelen nodig

lopen naar
tram
trein naar schiphol
vliegtuig naar londen
bus naar
trein naar de
metro, nog een keer overstappen op andere metro en vervolgens op de
DLR,

En dan ben ik echt... zucht..

Haha, heel herkenbaar!

Lopen naar de S-bahn
S-bahn
Bus
Vliegtuig
Trein
Overstappen trein
Lopen

(Is een van de variaties dan. Kan evt ook met de trein naar NL, of met de bus naar zijn huis.)
Ben toch gauw zo'n 5 uur onderweg (en met de trein een dikke 9 uur), en dat terwijl het helemaal niet zo heel ver is...

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:26

Dromenlies; idd := Vind het sowieso wel spannend, maar gelukkig duurt het nog wel even. Ik weet
Leuk! Komt ie speciaal voor Koningsdag jouw kant op?

pfff xswanheart, ik snap wel dat je dat niet leuk vindt :=

Ahw wat super lief Mel!
Ik vlieg stukje vroeger al, ik kom namelijk om 11.45 aan in Warschau :P

Dat lijkt me echt heel lastig, Eulogy. Maar komt er dan op een gegeven moment wel een moment waarop je hen kan ontmoeten? of is het zo erg dat dat pas kan als je verloofd bent ofzo := ? (ik heb geen flauw idee hoe streng/strikt dat allemaal is)

Welkom Nynke!
Die afstand is gelukkig nog wel goed te doen. Ik zou willen dat mijn vriend zo dichtbij woonde :P

Ik ga morgen dus voor het eerst vriendliefs kant op :D := Nadat hij een aantal keer hier is geweest, is het nu wel eens mijn beurt :P Ik heb er super veel zin in :):) Kon mijn geen betere invulling van mijn meivakantie wensen. Zometeen maar een beginnen met mijn koffer in te pakken. *zucht* dat is toch altijd wat minder leuk. :Y) Ik vlieg naar Warschau en daar haalt hij me dan op en dan moeten we nog zo'n 4 uur met de auto naar Krakau.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:30

Ja, en hij neemt nog 30 mensen mee en die gaan allemaal op een boot dus het wordt echt compleet gekkenhuis haha.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:34

Jetske schreef:
Ik ga morgen dus voor het eerst vriendliefs kant op :D := Nadat hij een aantal keer hier is geweest, is het nu wel eens mijn beurt :P Ik heb er super veel zin in :):) Kon mijn geen betere invulling van mijn meivakantie wensen. Zometeen maar een beginnen met mijn koffer in te pakken. *zucht* dat is toch altijd wat minder leuk. :Y) Ik vlieg naar Warschau en daar haalt hij me dan op en dan moeten we nog zo'n 4 uur met de auto naar Krakau.

Wat spannend! Misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoe lang zijn jullie nu samen? (Aangezien je nog nooit bij hem bent geweest.)
Ben heel benieuwd wat je ervan vindt! Ga je ook zijn ouders ontmoeten?

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:47

Oh, dat wordt dan vast een gezellig boel, dromenlies :D !

@xswanheart: Sinds begin januari zijn we officieel samen, maar we kennen elkaar al iets langer. We hebben elkaar in Oostenrijk leren kennen afgelopen zomer. Tussendoor hebben we elkaar weer gezien in Duitsland en Engeland.
Maargoed, hij is dus Schots, maar studeert momenteel in Polen :Y) (Zijn ouders wonen in Schotland, dus die zal ik niet eerder dan de zomervakantie zien).
Sinds januari kwam het toevallig steeds zo uit dat hij af en toe een weekend naar NL kwam. Hij heeft met zijn masters net iets meer vrijheid dan ik als eerstejaars (die nog verplicht bij alle colleges moet zitten), maar we hadden al vrij snel bedacht, dat ik dan in de meivakantie naar Polen zou komen. Dus vandaar, is het een beetje te volgen :+ ?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:53

Haha, ja, ik volg het! Leuk dat je zo met heel veel culturen in aanraking komt. Dat is toch wel het leuke van een buitenlandse liefde he :P (Al ben ik in mijn geval zelf de 'buitenlandse' liefde, dus eigenlijk mag ik er niet over meepraten, haha.)

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 15:19

De meeste mensen raken volledig in de war als ik begin dat 'rijtje' van gerelateerde landen begin op te noemen :P

Oh het is soms zo hilarisch, die verschillende nationaliteiten. Vooral als je stereotypen over elkaars landen/nationaliteiten gaat opzoeken samen :')

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 15:20

Haha, ik heb het ook rustig over kunnen lezen he :P :+

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 15:49

FNews schreef:

Ik probeer ook de trein van Groningen naar Winschoten te nemen. Is me tot nu toe 2 keer gelukt :+

Haha hoezo 2x gelukt? _O- waar kom je vandaan als ik vragen mag? Of heb ik dat gemist :P

Bijna 9 maanden :j

Jeetje wat een gereis met sommigen :oo Respeeect haha. Ben dan inderdaad nog wel blij met "'mijn" afstand ^^

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 15:58

Welkom Nynke! Is inderdaad ook een gedoe dat gereis. Is altijd makkelijker om je vriend dichtbij te hebben.

Leuk zeg Jetske!! Je vliegt dus lekker vroeg inderdaad. Lekker genieten samen!

Ik kan ook niet wachten om hem weer te zien, ookal is het maar een weekje geleden. Ben nu trouwens mijn haar aan het verven, heb niks verteld, ziet hij dua morgen vanzelf haha :)

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 16:40

[/quote]

Haha hoezo 2x gelukt? _O- waar kom je vandaan als ik vragen mag? Of heb ik dat gemist :P

Bijna 9 maanden :j

Jeetje wat een gereis met sommigen :oo Respeeect haha. Ben dan inderdaad nog wel blij met "'mijn" afstand ^^[/quote]

Steeds vertraging met eerdere treinen. Ik heb hem ook al een paar keer zien wegrijden toen ik het perron oprende -O-
Ik woon net over de grens in België.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 19:39

Welkom Nynke! :)
Klinkt lekker zeg Jetske veel plezier! Jij natuurlijk ook Mel, leuk idee van die brief!

Haha ja, ik zou ook willen dat het voor mij zo dichtbij was - Cardiff is ongeveer 8-9 uur rijden.

Jetske: ik zou het eerlijk gezegd niet weten, ik weet eigenlijk niet eens of ze wel van z'n ex wisten maar tot nu toe zegt hij meestal dat hij nu nog geen zin heeft in het gezeik haha. Ga er eigenlijk vanuit dat het over een tijdje wel kan :)

Ik ben ook weer onderweg naar huis. Ben zelfs nog langs Londen gereden onderweg haha, was mn blouse woensdag (ik had hem als vroeg verjaardagscadeau meegenomen naar Londen voor een nacht) in het hotel vergeten :+
Nu duurt het weer 9 en een halve week, wel heel lang dit keer...

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:02

Oh, mag ik mij ook melden hier?

Ik zit denk ik wel een LAR sinds kort. Het is allemaal nog niet zo vastomlijnd dat het een relatie is, maar het is ook niet maar gewoon iets.

Hekelpuntje: Ik woon op het moment nog in Amerika en hij in Australië. Hij is echter Nieuw Zeelands en we hebben elkaar ontmoet op een cruise door de Bahama's :') en vanaf toen wel een beetje dikke mik ;)
Wooptiedoo. Lang leve skype en whatsapp dan maar.

Ga eens even bijlezen hoe jullie dat zo doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:47

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-04-26 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:53

@ Eulogy, wel vervelend dat je het echt geheim moet houden voor z'n ouders, maargoed, beter zo dan maar waarschijnlijk.
edit: en gefeliciteerd! ^^ Toch fijn als je uit kan kijken naar eindelijk samen zijn ^^

Als ik al die reisperikelen lees ben ik toch blij met mn auto moet ik zeggen, met de auto is het 3,5uur, al komt dat met file e.d. meestal op 4u uit, maar met het openbaar vervoer zou het op 8u uitkomen, dus dat doe je ook al niet meer voor een weekendje.
Ik hoop nu dat ik vrijdag een brugdag kan krijgen. Donderdag is een vrije dag hier, maar als ik vrijdag ook vrij kan krijgen zou ik lekker een lang weekend die kant op kunnen.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 21:01

@Eulogy, ja als het goed is ga ik begin Oktober die kant uit, zo'n 6 weken.
En in de zomer 2015 zal hij naar Europa komen voor enkele weken/maanden.
Maar daar tussenin, dat moeten we nog even uitvogelen.. ;)

Ik had het inderdaad niet verder kunnen zoeken. :')

Wat leuk dat je naar de uni in Bristol gaat. Ik ga even je berichten lezen hoe jouw vork in de steel zit. ;)

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:41

Zou ik mij hier ook mogen melden? Mocht het geen probleem zijn dat ik wel een heel stuk jonger ben dan de meesten hier. Heb nu zo'n pagina of 20 meegelezen, vind het erg leuk om te lezen hoe iedereen met de afstand omgaat :)

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:51

Welkom!
Heb je zelf ook een vriend? :)