Iedereen heeft dat weleens, dat je aan het opruimen bent en spullen tegenkomt die je niet meer gebruikt maar weggooien is ook wel zonde..
Ik heb dat ook, regelmatig! Maar tegenwoordig is iets langsbrengen bij de kringloopwinkel ook niet meer zo makkelijk (kleding moet gewassen, gestreken, op maat en kleur aangeleverd worden en dan is het nog maar de vraag of ze het 'goed genoeg' vinden). En dan moeten mensen er nog weer voor betalen.
Weggeven is veel leuker en geeft nog veel voldoening ook! Ik geef regelmatig iets aan een ander, een ander is er blij mee. Ik heb weer ruimte en het geeft voldoening!
Dus waarom niet andere bokkers blij maken die het misschien wel heel goed kunnen gebruiken of nog graag willen hebben? Hier verdwijnt (ondanks het weggeven) nog zoveel bij het vuilnis, dat het eigenlijk gewoon doodzonde is, helemaal in tijden waarin de werkloosheid stijgt en de rijen bij de voedselbank langer worden.
- Oude potjes nagellak? Misschien maak je er nog iemand blij mee uit het
[MW] Nagellaktopic deel 8- Hou je net als dit
[VT] Taarten Decoreren deel XXIV topic van taarten/cupcakes bakken en decoreren maar maak je zoveel dat je het zelf niet kunt opeten? Misschien is er wel iemand bij jou uit de buurt heel blij met een taart!
- Heb je een gratis tegoedbon voor het ophalen van 2 tompoucen bij de hema maar houdt je niet zoveel van tompouce? Misschien een andere bokker wel!
- Gratis toegangskaartjes voor de dierentuin maar kun je op die dag niet? Maak een andere bokker blij met een leuk dagje uit!
- Een kerstpakket gekregen met daarin iets wat je niet lust? Weggooien of in de kast laten staan tot het over de datum is terwijl er mensen in nederland naar de voedselbank gaan? Als je het hier plaatst niet!
- 10 kg afgevallen en je kleding te groot? Er is vast een bokker die het past!
- Sportschoenen een maatje te groot besteld maar voor ruilen is het te laat? Misschien lopen ze wel de marathon met een bokker.
- Een boek al 3 keer gelezen en rijp voor de papiermand? Zonde!
Dus, alles wat je nog een
GRATIS 2e leven gunt, plaats het hier incl. de plaats waar het evt. af te halen is en misschien kunnen we zo heel wat andere bokkers blij maken
Mochten je kleding of schoenen geen 2e leven vinden via bokt dan kun je ze altijd nog doneren in een kledingbak