Alwiene schreef:Dat van die thee vind ik een beetje raar? Normaal gesproken krijg je toch zo'n bakje op tafel met verschillende soorten thee als je thee besteld? Heb nog nooit gezien of gehoord dat je bij het bestellen meteen aan moet geven welke smaak je wil, je weet toch immers niet welke smaken ze hebben?
Dat is bij ons heel eenvoudig, wij hebben alleen maar groene thee en gewoon zwart. Dat vraag ik dus meestal wel aan tafel(als ik eraan denk) en anders vraag ik het alsnog wel even bij het wegbrengen en loop ik indien nodig nog keer heen en weer.
Ik had laatst ook iets aparts als bediening zijnde. Ik nam iemand over in het café en die had nog een bestelling staan, deze zou ik even wegbrengen. Doordat ik deze mensen niet had opgenomen wist ik dus niet wie wat had. Ging om een biertje en een kopje thee. Aangekomen zitten een man en vrouw aan tafel en ik vraag "wie had het biertje"(of iets in die trant). Mevrouw meteen zwaar geïrriteerd, dat kon ik namelijk gewoon zelf raden, want het was altijd meneer die het bier dronk. Waarop ik vriendelijk antwoordde dat daar bij ons heeel weinig systeem in zit en dat het ook regelmatig voorkomt dat de man aan de frisjes zit en mevrouw compleet teut van het bier/wijn de tent uitloopt. Waarop ik weer een snauw kreeg dat ik het wel zou weten dan omdat ik ervaring had, waar ik ik geantwoord heb "ja inderdaad" en ben daarna weg gelopen
. Zo gek is het toch niet dat ik even check wie wat besteld had? 
Edit:
Bedenk me nu ook een mega irritatie als gast zijnde, maar ik denk dat het meer muggenziften van mijn kant is.
Ik was met vriendin aan het eten in een eetcafé/kroegje, super gezellige tent, onwijs lekker(en veel te veel, maarja das altijd als ik uit eten ben) gegeten. Prima bediening en lekker wijntje bij het eten, ware het niet dat de wijn geschonken werd in gewoon fris/thee/jus glazen: http://www.horecaservies.com/Tumblergla ... uralex.htm .
Dat drinkt toch helemaal niet lekker wijn? Ik begrijp de praktische kant ergens wel, maar ik kan een lekker groot wijnglas erg waarderen.