Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HTM

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:17

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:06

Ik ben op zoek naar een apparaat via MP, en ik had eigenlijk geen idee wat ze zoal op moeten brengen. Ik wil de meest simpele versie, en er werd eentje "zo goed als nieuw" aangeboden. Er was al een bod gedaan, 40 euro. Dus ik braaf 45 euro geboden, ik ging eigenlijk een beetje uit van het eerste bod en dan verhogen met 5 euro leek me prima. Krijg ik een mailtje van de verkoper: "Voor 95 euro mag u m op komen halen. Laat u even weten wanneer u langskomt? Dan zet ik m klaar"

Ehm, prima dat zo'n ding voor de verkoper meer waard is, dat ie mijn bod te laag vindt, maar er van uit gaan dat ik m voor 50 euro meer direct op wil komen halen?!? Neuh... ik heb geschreven dat ik dat teveel vond en verder zoek.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:56

Dat ze nog aangeeft 95,00, prima, maar dat ze er dan meteen vanuit gaat dat je dat goed vindt?! :P

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:11

Misschien is dat een 'zo forceer ik een koper'-techniek :P
Zou dat werken? Heb het zelf nog nooit geprobeerd namelijk, al die rare truukjes.

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 17:04

Dat heb ik eerlijk gezegd ook wel al een keertje gedaan, maar iets meer tactvol :=
Ik had zoiets van, ik dwing die mens niet ik 'help' hem alleen een beetje om een beslissing te maken :D

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 17:38

Zo krijg ik ook welleens mailtjes.... Ik heb het nog steeds niet ontvangen. Bij deze nogmaals mijn adres.

Ik laat altijd alle mailtjes staan tot ik bericht heb dat het is aangekomen.
Maar dit zijn ook van die trucjes.... Komt waarscheinlijk omdat ik veel advertentie's heb.
Denken mensen aah sturen we even zo'n mailtje tussen door misschien word het dan wel verzonden.
Alleen jammer voor deze personen dat ik daar heel zorgvuldig mee om ga haha. Ik weet heel goed wat ik aan wie verkoop.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 17:41

als je een track en trace code hebt kun je ook zelf controleren of het is aangekomen. ik weet dat het pakket wat ik gisteren heb verstuurd vandaag om 12.26 is afgeleverd haha.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:14

Mieke93 schreef:
Dat heb ik eerlijk gezegd ook wel al een keertje gedaan, maar iets meer tactvol :=
Ik had zoiets van, ik dwing die mens niet ik 'help' hem alleen een beetje om een beslissing te maken :D

Aanname sales techniek is dat! :D Als de koper dan nog niet klaar is voor een beslissing, dan word je vanzelf teruggefloten, haha! :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:16

Tallie hoe is het afgelopen met je nagellakjes?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:16

Dwingelandij, en dat doen ze maar bij een ander.

Al wás het ding werkelijk zo veel waard (ga ik ook wel van uit hoor), dan had ik m niet bij deze verkoper gekocht.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:36

Alja schreef:
Tallie hoe is het afgelopen met je nagellakjes?

Niks meer van gehoord! :P

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:07

Ik moest er trouwens aan denken, ik heb ook nog wel een bizar verhaal.

Jaar of 2/3 geleden had ik een MP4 speler te koop. Ik had een man die wel geïnteresseerd was, maar die wilde ergens afspreken om de MP4 speler op te halen, ergens in mijn gemeente.. Ik vertrouwde het zaakje niet helemaal en heb toen aan m'n moeder gevraagd me te brengen, ook omdat ik de plek die die vent in gedachten had niet eens wist zijn. (ergens aan 1 of ander voetbalveld?) We zijn toen toch maar heen gereden, maar niemand gezien en niemand komen opdagen. Dan bij twijfel toch maar naar een ander veld gereden (wisten niet 100% zeker dat het het juiste was gezien hij zo vaag was met zijn afspraak), ook niks of niemand te zien. Hebben zo een halfuur verspeeld en heb nadien niets meer van die kerel vernomen. Ik heb hem ook niet meer gecontacteerd. Wilde er niets meer mee te maken hebben, en ik zou op zo'n afspraak nu ook nooit meer ingaan. Ze komen het maar halen aan de deur.

Achteraf bekeken ben ik ook erg blij dat ik de speler niet aan hem verkocht heb. Hij is uiteindelijk naar een meisje gegaan die hem aan haar zusje cadeau heeft gegeven. Die waren er erg blij mee en heb dat meisje nog lang gesproken op msn nadien.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:10

Als je linksbovenaan de pagina op het rondje naast 'abonneer' klikt, komt er een stipje te staan en hoef je geen zinloze reactie te plaatsen :)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 09:36

Nou.. Dit is ook wat.. -O-

Iemand wilde een nieuwe vliegendeken en een Eskadron Bicolor kopen. Vroeg 60 euro per artikel, maar voor 100 euro mocht ze het hebben. 20 euro minder dus. Ze ging akkoord en wilde het ophalen. Ik mijn adresgegevens gestuurd, blabla. Gisteren zou ze komen, ik mijn nummer gestuurd dat als ze nog kwam, ze mij even een sms wilde sturen.

NU ZIET ZE VAN DE KOOP AF.

Nou. :')

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 10:11

Wees blij dat ze het je heeft laten weten :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:22

Heb net het meest rare gesprek via marktplaats ooit gehad :=

Ik had een kapstok gevonden die me wel wat leek om op te knappen, maar was vrij ver weg dus ik deed een bod en een mail of deze verzonden kon worden.
Ja dat kon geen probleem moest wel geld bij nou logisch natuurlijk, dus ik vrag met welk bedrijf gaat u versturen.
Krij ik een licht geirriteerde mail terug dat ze geen bedrijf hebben.
Dus ik weer netjes dat ik bedoel welk bedrijf ze willen verzenden.

Krijg ik een mailtje terug met ja sorry hoor hoe kunnen wij dat nou weten bla bla, ik dacht direct al ok heb aangegeven dat we het beste met een bepaald bedrijf(dhl of andere) kunnen regelen ik betaal de verzend kosten, nou dat was allemaal moeilijk etc. verkoper wou enkel via post nl, nou weet ik dat die hier heel slecht bezorgen dus geef aan dat liever niet te willen. Krijg ik een mail terug met sukkel, je moet je op laten nemen etc etc :=
Ik heb netjes terug gereageerd dat ik van de koop af zie en van deze werk wijze niet gediend ben. Nou toen kreeg ik echt een geniaal berichtje, met de tekst dat ze me wel op zouden zoeken, en dat ze niet op bedreigingen in gingen etc.

Ik moest er wel even opm lachen maar kan me voorstellen dat andere mensen hier vreselijk van schrikken,

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:33

Ik vind hun toon werkelijk belachelijk, maar vind het niet vreemd dat er aangegeven wordt alleen met Postnl te verzenden! Ik zit al meer dan 5 jaar op marktplaats en werkelijk nog nooit is er een pakketje niet (of niet goed) aangekomen!! En ik heb er echt al veel verstuurd!
Een DHL afgiftepunt hebben wij niet meer in de buurt, dus daar zou ik echt een eind voor om moeten. (en persoonlijk heb ik met hun geen goede ervaring :P )

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:37

Hier komen pakketen continu niet goed aan worden gewoon in de regen buiten gezet, worden naar een verkeerd dorp gebracht ea. Ik wou als volgende aangeven een pakketdienst te bellen die het bij hun thuis af wou halen maar als mensen zo gaan reageren zie ik er liever van af.
Dit ging om een kapstok van ruim 1.20 dus die even versturen is niet allerdaags :D

Als laatste berichtje kreeg ik terug dat ze sowieso geen moeite wouden doen voor een half gare kapstok, ben ik toch weer blij dat ik me zelf weer heb behoud van het kopen van iets wat niet in de staat verkeerd als word aangegeven :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:40

:D Wat apart dat er zo'n verschil in ervaring zit zeg!
Maar gezien de mentaliteit van die mensen, ben je vast en zeker beter af nu!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:43

Het ligt kwa post etc echt aan waar je woont :j Hier in t dorp is iedereen er wel zat van maar een dorp er naast waar ook mensen wonen die we goed kennen hebben nooit problemen.

Ik weet het wel zeker, alleen jammer dat je bij marktplaats niet kan melden dat deze mensen dus troep voor goed willen verkopen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 17:57

@seven Je kunt toch een beoordeling plaatsen over ze? }:)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:18

Kan dat overal op marktplaats?

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:23

Had net mijn vogels (koppel dwergpapegaaitjes) op marktplaats gezet, krijg ik sms hallo, sms later, ik maandag vogels ophalen kom.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:26

Kijk verkocht dus :=

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:32

eten buitenlanders ook dwergpapegaaien?