Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:39

Inderdaad, je engels word er echt wel beter van :D

Zojuist 3 kantjes geschreven voor mijn gevangene :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:40

Verzin je een stad of dorp aan de andere kant van het land, haha!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 17:48

Mavelle schreef:
Brrr, daar zou ik echt niet op zitten te wachten. Had het allang afgekapt of het even duidelijk aangegeven.

Ik weet niet hoe dat zit, met een Nederlander schrijven. Maareh.. schrijven met een Amerikaan is een mooie manier om je engels te oefenen toch? De meesten schrijven volgens mij gewoon simpel Engels, niet al te moeilijk. Ik weet natuurlijk niet hoezeer de taal een obstakel voor je is, maar ik denk dat je al snel een heleboel op kan pikken uit de brieven, ook als je Engelse taalkennis niet zo goed is.

Het is niet dat mijn Engels echt super slecht is ofzo. Doe gewoon een hbo opleiding waarbij alle literatuur in het engels is. Maar ik ben gewoon nogal onzeker over het schrijven zelf/zinnen fabriceren. En ben bang dat het me dan sneller tegen gaat staan. Maar jullie hebben wel gelijk :j

eclair98 ik ben misschien dan toch wel te erg van het slechtste in de mens uitgaande maar ik heb niet echt een veel voorkomende naam, en als ik vertel over hobby's heb je me echt zo gegoogled.
Oke eigenlijk is het wel duidelijk voor mezelf een Nederlander is eigenlijk toch een no go.

Dan ga ik maar een leuke amerikaan uitzoeken denk ik :j

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 17:51

Schunnig gedoe zou bij mij ook een nono zijn. Daar zit ik niet op te wachten. Ik kan vriendschap bieden, een goed gesprek, een lolletje af en toe, that's it. Geen briefseks voor mij. :roll: Jamie heeft ook nooit iets in die richting geprobeerd en dat zou hij ook nooit doen. Sterker nog, hij verklaart degenen die wel op die manier met een penvriend(in) omgaan, voor gek. :P

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 18:41

Mwah ik schrijf gewoon hele simpele engelse zinnen
het is niet allemaal foutloos maar de mensen die je schrijft die in de gevangenis zitten letten daar eigenlijk niet op.... Ik zie ook bij hem hier en daar wat foutjes kwa schrijven dus in princiepe ;)

Maarja ik zou het wel een klein beetje enger vinden om een nederlander te schrijven want die staat sneller een keer op de stoep dan een amerikaan ... Na heel veel brieven gaat er bij zoon man meschien nieuwsgierigheid opspelen....

Nu schrijf ik wel een nederlander die in noorwegen vast zit .... over 11 jaar mag hij eruit.

Maarja vind het wel leuk hoor schrijf nu 3 mensen :)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 17:14

De documentairemakers die Jamie hebben bezocht, hebben ook zijn vrouw bezocht. Ze blijkt er niet zo best aan toe te zijn. Ze lijdt aan ernstige obesitas (het soort dat je alleen in Amerika tegenkomt...) en haar huis is ontzettend smerig. Toen ze bij haar op visite gingen was het midden op de dag, maar haar zoon (tevens Jamie's zoon) lag nog in bed. Geen werk, geen reden om uit bed te komen.

Uitzichtloze situatie, zo lijkt het. -O-

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:29

Awh er is toch ook een amerikaanse obesitas? Misschien kunnen die haar helpen?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:30

Jeetje, niet best. Dat moet voor Jamie ook niet leuk zijn om te weten. Hoe anders had hun leven kunnen zijn als ze met z'n drieeen waren gebleven?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:48

Bah dat is niet leuk voor Jaimie!

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:00

Ik denk ook niet dat ik Jamie daarover ga vertellen. Is beter als hij dat niet weet... Dan gaat hij zich er alleen maar vreselijk druk om maken. Ik zal zien wat ik kan doen voor d'r, al weet ik niet zo goed wat dat zou kunnen zijn. Ik heb haar om te beginnen een boek gestuurd waar ik zelf in moeilijke tijden veel aan gehad heb.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:19

dat is denk ik al een goed begin :j

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:54

Goed van je. Maar denk je niet dat hij het al weet? Ze zijn toch laatst op bezoek geweest?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:57

Hij kan niet aan haar zien dat het een grafzooi in hun huis is. :P Maar haar gewicht, ja, dat kan hij zien en daar maakt hij zich al vreselijk druk over, met name vanwege haar gezondheid. Hij is bang dat zijn zoon straks behalve geen vader, ook geen moeder meer heeft.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:00

Vind het echt ontzettend sneu voor hem. Lijkt me vreselijk om daar te zitten en er niks aan te kunnen doen dat het slecht gaat met je familie. Al scheelt het dan natuurlijk dat hij niet alles weet.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:26

Daarom, ik kan hem beter niet alles vertellen. Maar aan de andere kant, als ik daar ben en hij zou er rechtstreeks naar vragen, zal ik er ook zeker niet om liegen. Dat kan ik niet.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:53

En weer een nieuw blogje online. Kreeg via de documentairemakers wat rechtbank-transcripten in handen die ik nog niet had en waar informatie in stond die ook voor mij nieuw was. Klein stukje vertaald en voor blog gebrukt. Het totale document is meer dan 500 pagina's.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 09:24

wauw ik ga hem straks lezen!!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:49

Ik heb gister een brief terug gekregen van een amerikaan waar ik naar schreef :D *\o/*

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:56

En, een leuke brief?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:09

Ja best leuk wel een beetje een bescheiden brief
gewoon dat hij 3 kinderen heeft en wanneer die weer moet voorkomen bij de rechter ect.. Dat hij mn kaartjes leuk vond en ik een pretty lady was op de picture ..

Was wel moeilijk te lezen maar toch leuk!!!!!!!!

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:16

Tweede special visit is goedgekeurd, dus ik kan in totaal 16 uur bij Jamie op bezoek. *\o/*

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:28

gaaf!!!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:14

Fijn! Wanneer ging je ook maar weer?

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:52

Vroeger heb ik eens een spreekbeurt gehouden naar aanleiding van een documentaire die ik had gezien over drie jonge jongens die ter dood werden veroordeeld, deze jongens hadden een naam maar ik kan daar zo snel niet bij opkomen. Er was in ieder geval van meerdere kanten duidelijk dat deze jongens onschuldig waren, maar de staat erkent niet graag haar fouten.

Edit: gevonden: http://en.wikipedia.org/wiki/West_Memphis_Three

Dat heeft heel veel indruk op me gemaakt, en ik heb toen eens gekeken of ik hen kon schrijven, maar gezien het feit dat ik 14 was, was dat niet mogelijk.

Over de afgelopen weken heb ik een aantal keren op de website gekeken en Richard Cobb trok mijn aandacht, ik weet niet waarom, toen ik hem echter googelde bleek dat hij in April zijn strafvoltrekking moet ondergaan. Ondanks dat ik zijn daden niet goedkeur, vind ik het nog wat dat iemand die met 18 jaar een vreselijke misdaad begaat de doodstraf opgelegd krijgt. Ik heb hem een brief geschreven waar in ik heb gezet dat ik niet schrijf om hem te veroordelen of te vragen waarom, maar dat het me deed verwonderen over het feit hoe mensen in zulke penibele situaties terecht kunnen komen, en waar het leven je soms ongewild kan brengen. Verder wat zaken over mij en dat ik hoop dat hij vrede kan vinden in wat hem te wachten staat, en dat ik het ergens wel jammer vind dat ik zo laat pas op die site heb gekeken.

Ik denk dat mijn eerst volgende brief naar Clinton Young gaat, zijn er andere mensen die hem geschreven hebben?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:03

Was dat niet een die ook columns schreef? Clinton? Want dan heb ik er over nagedacht of ik dat zou doen :')