model worden/hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 22:15

Leuke kledingstijl heb je Emma! Ik vond mezelf altijd al lang met 1.77m maar jij steekt er duidelijk nog boven uit! :D

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 22:32

ik ben 1.85 ongeveer.

Anoniem

Re: model worden/hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 22:45

Haha komisch, ik ken niet zo veel lange meiden!
En dankjewel xSaarSaar! Ik ben er veel mee bezig en ik vind het ook leuk haha

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 23:24

Courses schreef:
Hey, Anouk heeft dezelfde BH als mij :P

Toffe foto Loki! Echter persoonlijk, had ik 'm wel wat geretoucheert op 't voorhoofd gezien dat nu wel heeeel erg wit uit valt, beetje zonde van de foto! :)

Mocht iemand 't leuk lijken, ik heb volgende week (18 februari tot .. 22 februari) beschikking over een studio hier in Harderwijk. Ik wil graag nog wat model fotografie oefenen dus mocht iemand ( of 2 dames samen ) het leuk vinden hierheen te komen, jullie zijn welkom :) Mocht je eventueel een vriendin hebben die visagie kan verzorgen o.i.d, graag ^^ Is goed bereikbaar met OV.

Ik ben geen professioneel fotograaf, wel goed bekent met de techniek en heb weinig modellen portfolio gezien ik het neer zetten van model nogal lastig vind :)
Mocht je wat portfolio werk willen zien eerst even moet je 't maar even zeggen, maar lijkt me tof een dagje aan de slag te gaan met een aantal Bokt dames! :D

Sorry, dit was als pb bedoeld

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:41

Dankjullie :) Mijn haar is wild/slag van mezelf ja simone. :)

Onwijs gave foto van Ellen. Echt vet met die verf. Erg leuk uitgewerkt!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:04

Net ff de foto's gesorteerd van mislukt/redelijk/goed en hier zijn er een paar.. Commentaar mag maar wees lief want 't was voor mij de 1e keer om model te staan :=

Afbeelding

Afbeelding
(oooh platgedrukte uitmestspierballen = niet mooi op een foto _O- )

Afbeelding

Afbeelding

We hebben wel meer dan alleen portretfoto's gedaan alleen de anderen vind ik niet zo geweldig gelukt. (kritisch as always := )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:06

Mooie foto's! Wel vind ik dat je op elke foto een beetje hetzelfde scheve lachje trekt, is een beetje een aparte uitdrukking :p Voor de eerste keer prima gelukt!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:06

Emmaa_ schreef:
Mooie foto's! Wel vind ik dat je op elke foto een beetje hetzelfde scheve lachje trekt, is een beetje een aparte uitdrukking :p Voor de eerste keer prima gelukt!

Heb je helemaal gelijk in, ik zag het op bijna alle foto's! Echt verschrikkelijk :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:12

Haha ik trek op 90% van de foto's ook echt maffe bekken hoor :') Gewoon een kwestie van oefenen!
Ik vind het verder niet heel storend ofzo, het viel me alleen op!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:13

Emmaa_ schreef:
Haha ik trek op 90% van de foto's ook echt maffe bekken hoor :') Gewoon een kwestie van oefenen!
Ik vind het verder niet heel storend ofzo, het viel me alleen op!

Goh ja er zit ook 1 foto tussen die is net getrokken toen ik mn haar schudde ofzo, maar 't ziet er zo debiel uit _O-

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:14

Foto's van jezelf terugzien resulteert (in ieder geval bij mij) vaak in een "oh dit had ik beter kunnen doen", "dit is echt lelijk", "ik vind mezelf in het echt veel knapper dan op déze foto" :)) Ik vind ze leuk hoor voor de eerste keer Umay!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:16

En idd, ik heb bij alle foto's wel minstens 3 dingen gezien die beter konden volgens mijzelf haha. Maar das alleen maar goed, kan ik mooi oefenen voor de volgende keer :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:18

Aiii, eerste foto is scherp gesteld op de arm, zonde! Vind de laatste foto 't sterkste qua compositie en pose denk ik, vind bij de rest voornamelijk de achtergrond enorm storend maar dat is meer fototechnisch als echt op jou als model aan te merken :) Misschien wel een tip voor de volgende keer om voor jezelf ook op te letten; bij zulke jurkjes kun je je BH bandjes beter in je BH zelf stoppen, want BH bandjes is altijd zo gruwelijk storend op foto's (ik vergeet 't soms nog wel eens) maar bij Anniek had ik 'm voor mezelf gelukkig wel snel door. Dat scheelt altijd zo veel op foto's! :) Leuk gedaan voor een eerste keer :)

Wat voor 'n fotograaf was 't? Amateur of?

Foto's van jezelf terug zien is altijd enorm confronterend inderdaad. Bij mijn eigen foto's van Mark had ik bijvoorbeeld 2 best wel opvallende lijntjes naast m'n mond (welke verergerd waren door de foundation) en soms trok ik enorm met m'n mond. Dat soort dingen zie je dan zelf terug. Als ik zelf aan 't fotograferen ben probeer ik modellen hier altijd wel op te attenderen, dat vind ik zelf ook altijd prettig als dat gedaan word namelijk :)
Laatst bijgewerkt door Courses op 21-02-13 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:21

Oh dat van dat scherpstellen op de arm zie ik nu idd.. zonde idd. De bh bandjes is ook een goeie, kwamen halverwege achter en toen gauw weggestopt :=
De fotograaf was een ervaren amateur fotograaf :j

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:24

Elastiekjes is ook zo eentje, daarvan blijf je heel lang striemen zien op je armen. Zijn zoveel dingetjes waar ik zelf al achter ben gekomen wat niet handig is of juist wel echt heel handig is om mee te nemen / te doen :P

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:29

Weet nog dat ik op mn eerste foto meeting zelf tegen een meisje zei ja doe je haar elastiekje van je arm af :P

Ik vind de een na laatste foto wel een mooie pose en blik, daar heb je niet dat lachje zeg maar. Zonde van de achtergrond, alleen daar kan jij niks aan doen natuurlijk.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:30

Achtergronden is echt heel lastig inderdaad, dat merk ik zelf ook veel vooral op locatie. Maar dit had misschien wel wat tactischer gemogen :) Maar dat is nogmaals naar de fotograaf, niet naar jou :)

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:31

UMayDream, leuk hoor voor de eerste keer! :)
Ik vind dat je echt een ontzettend mooie vorm qua gezicht hebt en mooie ogen. :j
Vind de foto's fototechnisch niet heel erg sterk (vaak beetje wazig en achtergrond vind ik niet netjes)
Vooral doorgaan zou ik zeggen!

En zag ook wat hele gave foto's voorbij komen die Thirsa heeft gemaakt, gaaf zeg! Alhoewel ik het eens ben met dat dat zwarte bij de lippen iets teveel is, maar dat is misschien ook de stijl van het model (heb haar facebook bekeken).

-----------

Ik ga 3 maart naar een testshootdag voor een modellenbureau (die nog in oprichting is), spannendddd!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:44

@loki, bedankt! Ben 't met je eens dat de foto's fototechnisch niet echt goed zijn.
Succes met de testshootdag!

En idd over de achtergronden; dat gordijn vind ik echt spuuglelijk, die kleuren.. :r := En idd ook storend gewoon, daar zal ik iig voor een volgende shoot mee gaan opletten :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:52

Misschien kijken of je volgende shoot gewoon in een studio kan doen? Heb je in ieder geval wat starter shots! :)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 22:18

Da's een goed idee :j
Zal es rondkijken, misschien mag ik wel es de studio van mn oom gebruiken samen met een vriendin (amateurfotografe), zou wel handig zijn :j

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 22:27

Is altijd een goede basis om vanuit te werken, vind ik als fotograaf zelf ook altijd erg fijn :)

Althans.

Fotograaf in studie! -:)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 22:35

Och.. in studie of niet, fotograaf ben je sowieso wel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 22:51

Ik weet niet of ik het ermee eens ben dat studio foto's per definitie goed of beter zijn.. Lekker eigenwijs als ik ben haha. Ik heb zelf een hele lange tijd gefotografeerd en studio is zo ontzettend moeilijk. Je moet aan zo veel denken, belichting bijvoorbeeld. Ik vind vooral bij modelfotografie flitsers echt veel te fel, die mogen van mij echt weg blijven. Alles gaat ervan glimmen en dat hoeft van mij echt niet.
Voor naturel foto's vooral vind ik de buitenlucht veel mooier, kleuren komen dan vaak een stuk beter bijvoorbeeld.

Dit is natuurlijk persoonlijke mening en ook nog eens gebaseerd op (veel) amateurfotografen, daar vind ik het vaak toch niet zo mooi uit de verf komen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 22:58

Emmaa_ schreef:
Ik weet niet of ik het ermee eens ben dat studio foto's per definitie goed of beter zijn.. Lekker eigenwijs als ik ben haha. Ik heb zelf een hele lange tijd gefotografeerd en studio is zo ontzettend moeilijk. Je moet aan zo veel denken, belichting bijvoorbeeld. Ik vind vooral bij modelfotografie flitsers echt veel te fel, die mogen van mij echt weg blijven. Alles gaat ervan glimmen en dat hoeft van mij echt niet.
Voor naturel foto's vooral vind ik de buitenlucht veel mooier, kleuren komen dan vaak een stuk beter bijvoorbeeld.

Dit is natuurlijk persoonlijke mening en ook nog eens gebaseerd op (veel) amateurfotografen, daar vind ik het vaak toch niet zo mooi uit de verf komen.

Oh, nee, 't is niet per definitie mooier.
Maar als je net begint met modellen werk is het wat 'beter' een paar standaard studio shots te hebben zonder drukke achtergronden o.i.d waarvan uit je dan een portfolio opbouwt zeg maar :) Gewoon lekkere plain beelden met een witte of zwarte background. Dan trekt de rest geen aandacht, enkel jij zelf als model. Ik vind kunstlicht bijna altijd minder mooi dan natuurlijk licht in 90% van de gevallen :)