Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 13:22

Kentaro schreef:
Dat je voor dat geld best een leeg doosje op wilt sturen ..... }>

:D denk dat de doos er nog te duur voor is, of ik moet een kleine pakken :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 13:25

Nee joh, die hebben ze gratis bij bijvoorbeeld de supermarkt of een tuincentrum...... :D

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 13:26

dan moet ik daar nog naar toe, en dat is best koud nu... :brr:

Dav

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:24

Kreeg een bod van 50,- via de mail. ex verz.kost.
Een ander bood 45,- dus ik mail hem van ''beste %% andere bieder biedt 50,- ex verz.kosten.
Wil je daar overheen?

Kreeg net een mail terug....ik bied 53 incl.verz.
(en dat terwijl het heel duidelijk is dat de verz.kosten 6,75zijn)
Dus ik zou nog 3,-verliezen met zijn bod...slimmerik...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:57

:D Dat heb ik inderdaad ook wel eens gehad, en dan ook nog eens van dezelfde persoon! (had een bod gedaan en ik gezegd dat ik het daar niet voor weg deed. Bood die een bedrag inclusief verzenden wat uiteindelijk dus lager uitkwam als zijn eerste bod }:0 )

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:39

Hé een marktplaatstopic !

Heb zo`n honderd paardenboeken op MP staan en kom ook leuke tegen !
De volgende vond ik wel grappig :

Ik had een boek staan voor € 10,00 (excl. vzk.)
Krijg ik een mailtje dat iemand het boek wel wilde hebben voor € 10,00 incl. vzk.
Ik heb het boek er al een tijd op staan en wil er wel vanaf dus in mail heel vriendelijk dat ik de vzk. wel wil delen. Die waren € 3,00.
Dus dan zou ze in mijn opinie € 11,50 betalen. ( 10 + 1.50 )

Had ik dat volgens haar helemaal verkeerd ! Ik had de € 1,50 van de € 10,00 afmoeten trekken.
Ze vond dat het dan € 8,50 moest zijn !

Het was net een moderne wisseltruc !

De transactie is dus niet doorgegaan !
:D

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:40

Naja, bied ik net keurig de vraagprijs voor een Nintendo Wii, moet ik maar een bod plaatsen en hopen dat er niemand meer gaat bieden... Wil dat ding best hebben, ben bereid hem nu meteen op te komen halen maar dan niet voor meer dan waarvoor ze hem aanbieden. Als ze meer wil hebben had ze de prijs in de advertentie hoger moeten zetten! Of ben ik nou gek?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:41

Bayazo, _O- Ze verdient hem bijna met haar vindingrijkheid!!!

mick75, helemaal met jou eens! Maar ik heb dat soort dingen helaas vaker gehoord.

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:48

Kentaro schreef:
Bayazo, _O- Ze verdient hem bijna met haar vindingrijkheid!!!.

Ik vond hem zelf ook meesterlijk ! :D

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:10

Mensen en advertenties ... :')
Zo kreeg ik al eens de vraag of de vos uit m'n onderschrift zadelmak was ... er staat filmpje bij waarop ik er op rijd.
Ook heel veel vragen die al in de advertentie staan: stamboek, afstamming, kleur (!), hoe groot hij is, ...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:14

Joh, ik kreeg regelmatig de vraag bij een 1 jarige of die al zadelmak was............ :D

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:21

heb je niet gezegd dat die de ZZ zwaar oefeningen al kent ;)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:23

HTM schreef:
heb je niet gezegd dat die de ZZ zwaar oefeningen al kent ;)

zonder zadel zwaar oefeningen _O-

Juuls_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:24

ardech schreef:
gabiiy schreef:
ik wilde een aantal anky spullen van iemand overkopen en komen halen omdat ze net als ik in spijkenisse woont,
maar ze verkocht het liever aan iemand anders, omdat ze verzenden gemakkelijker vond.. :?

Misschien dachten ze oplichten via de post is makkelijker dan aan de deur :D

haha dat was ook mijn eerste gedachte

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:25

HTM, ik zal daar een eventuele volgende keer aan denken :D

Juuls_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:27

Kentaro schreef:
:D Dat heb ik inderdaad ook wel eens gehad, en dan ook nog eens van dezelfde persoon! (had een bod gedaan en ik gezegd dat ik het daar niet voor weg deed. Bood die een bedrag inclusief verzenden wat uiteindelijk dus lager uitkwam als zijn eerste bod }:0 )

heb ik ook een keer gedaan (per ongeluk, was al een poosje later en dacht dat het iemand anders was),
is wel gelukt en heb 'm nu dus goedkoper ontvangen :D
blijkbaar wilde ze er echt vanaf

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:44

Ik ben van de week voor het eerst 'opgelicht' via marktplaats.
Had een G-star broek overgenomen van iemand voor 40,- echter heb ik nu 2 weken later niks ontvangen en krijg ik ook geen reacties meer op mijn mailtjes (ik had het geld gelijk overgemaakt 17 jan.).
Ben goed kwaad erover :(

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:47

LittleRose schreef:
Had een G-star broek overgenomen van iemand voor 40,- echter heb ik nu 2 weken later niks ontvangen en krijg ik ook geen reacties meer op mijn mailtjes (ik had het geld gelijk overgemaakt 17 jan.).

Jeetje wat balen, ik heb het helaas ook een paar keer gehad.
ik maak tegenwoordig een printscreen van de advertentie en vraag om telefoonnummer.
via google kun je diegene soms ook achterhalen.

Annemiek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:10

De verzorger van mn paard vertelde dat ze een hele rare reactie gehad had op haar advertentie op zoek naar een verzorgpaard, ze had erin gezet dat ze een pony zocht om te verzorgen en te berijden. Had een man gereageerd dat ze hém wel mocht 'berijden' en dat ze daar dan geld voor zou krijgen.. 8)7

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:18

Ja meestal maak ik inderdaad ook printscreens, helaas ben ik dat bij deze vergeten!
Had haar al wel gevonden op facebook, maar daar kun je eigenlijk ook niets mee.
Vind dat zo flauw van mensen!

Jeetje er ik lees wel erg rare dingen ja, sommige mensen hebben ze volgens mij niet helemaal op een rijtje :?

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:31

LittleRose schreef:

dreigmails wil nog wel eens helpen!

Heb zelf eens een paar schoenen gekocht en alles waa goed verlopen tot ik een email kreeg van marktplaats 'account verwijderd wegens oplichting'. oliebol dacht ik dat kan mij toch niet gebeuren aangezien ik alles chek, maar net deze keer niet. Ik ben toen als een gek gaan google- en en ik kwam al snel alles te weten over de dame in kwestie, ze was al meer dan twee jaar bezig met haar oplichtingspraktijken en was een bekende. Ik heb haar toen een aantal niet zo nette mailtjes gestuurd dat ik al haar gegevens had en affijn de volgende dag werden de schoenen zowaar toch bezorgt, helaas wel nep. Ze had ze nog snel om 5 voor 5 op de post gedaan na mijn mailtjes.

Heb haar toen nog gemailt dat het wel errug jammer was dat wat ze uberhaupt verkocht nep was maar heb er nooit meer iets van gehoord ..

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 19:23

Heeft iemand wel eens geprobeerd een gemaakte deal af te dwingen? Dus koper en verkoper hebben via mail een akkoord maar daarna probeert één van beide daarop terug te komen?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:16

Heb vaak gehad dat een 'deal' niet door ging, maar als iemand tenminste de moeite neemt om het te laten weten, is het voor mij klaar.
Heb eens voor iemand echt weken iets vastgehouden. Ineens wordt dat bod verwijderd... :( Die kwal nam nog niet eens de moeite om in het ieder geval een mailtje te sturen...
Maar zojuist kwam iemand iets ophalen dat ze een paar weken terug had besproken. Keurig op afgesproken tijdstip. Het kan dus ook echt wel!

Maar er zitten ook ech zielige mensen bij! M'n vriend had bij 3 personen een aantal punten van de Plus gekocht voor de messen. Van 2 kwam het keurig aan. Maar 1 dus niet. Dan denk ik echt als je iemand op wilt lichten, doe dat dan niet voor die paar euro... }:0

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:27

tja via bokt word ik nu ook wel een beetje moedeloos had een vliegendeken gekocht maat 205 incl kap en hals...krijg pakket binnen is het een vliegedeken maat 105 met een vast kort halsje ja zou nie weten wat ik daar mee moet..

ze zal de andere na zenden maar zit er nu al dik 3 week op te wachten al 3 x mijn adres gemaild maar nog steeds geen vliegendeken wacht nog ff dan zet ik het mod erachteraan...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:31

via MP, gratis af te halen bureau. Hoog van de torenblazen, 5 euro bieden en dan vervolgens niet opkomen dagen :x

Heb hem savonds (op de dag dat hij het op zou komen halen) gemaild dat die niet meer hoefde te komen en het bureau voor een ander was (deze persoon had vrijdag gemailt en zou het zaterdag ochtend ophalen).
Zondag is het bureau opgehaald door iemand anders.

En vervolgens krijg ik vandaag een mail waar je U tegen zegt.... Ik ben onbeschoft, hou me niet aan afspraken en hij stuurt een klacht over mij naar MP.
Moet die vooral doen!