Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:37

dinniedepooh schreef:

Ik lees trouwens vol verbazing in dit topic dat er toch wel veel bokkers zijn die op de partij van de dieren willen stemmen. Vraag me dan toch serieus af of jullie überhaupt weleens gelezen waar deze partij voor staat en wat deze partij wil, want zij zijn namelijk TEGEN paardensport evenementen!! Lijkt mij dan een beetje vreemd om als paardenliefhebber/bokker op deze partij te stemmen...

PvdD zegt dit over de paardensport:

Citaat:
Paardrijden en paardensport
Hoewel de meeste ruiters het beste voor hebben met hun dier, gaat het met veel van de paarden en pony’s in ons land niet goed. Dat begint al met de huisvesting. Paarden zijn echte kuddedieren met een sterke behoefte aan contact met soortgenoten en veel bewegingsvrijheid. Een paard brengt van nature meer dan de helft van de dag door met eten en de daarbij behorende beweging. De manier waarop veel paarden en pony’s worden gehouden in Nederland is het tegenovergestelde daarvan. De dieren staan het grootste deel van de tijd alleen in een kleine box. Als ze geluk hebben, zien ze aan de andere kant van de tralies een soortgenootje, maar normaal contact met een ander paard is niet mogelijk. Die eenzame opsluiting is een straf voor sociale dieren.

Ook het trainen en berijden van paarden is niet probleemloos. Wanneer het natuurlijke bewegingspatroon van het paard als uitgangspunt wordt gehanteerd, kan paardrijden plezierig en verantwoord zijn voor mens en dier. Veel paarden worden echter te jong ingezet en te slecht getraind, waardoor ze hun leven lang verkeerd lopen met pijnlijke en chronische blessures tot gevolg. Voor hun tiende levensjaar zijn deze dieren volledig doorgesleten waarna ze als dank voor bewezen diensten op transport worden gezet naar slachterijen in Italië om als paardenrookvlees te eindigen.

In de sport staat het welzijn van het paard op gespannen voet met ambities en competitie. Bij military, een raceparcours met vaste hindernissen, lopen paarden vaak ernstige blessures op en moeten ze in sommige gevallen zelfs worden afgemaakt. Voor dressuur worden paarden met behulp van pijnlijke methodes vaak in houdingen gedwongen die ze van nature nooit zouden aannemen. Uit angst voor blessures laten de meeste eigenaren hun sportpaarden nooit in de wei.

De Partij voor de Dieren wil dat er wettelijke normen komen voor het huisvesten, trainen en het berijden van paarden en pony’s. Voorwaarden voor het welzijn van deze sociale dieren zijn bijvoorbeeld de mogelijkheid om contact te maken met een soortgenoot en dagelijkse weidegang. Verder moeten er regels komen om het welzijn van paarden en pony’s in training en bij berijden te waarborgen, zoals een minimumleeftijd waarop het dier belast mag worden en een verbod op schadelijke trainingsmiddelen.

Maatregelen

•8.8 Er komt een verbod op het gokken op wedstrijden met dieren.
•8.9 Hengelen wordt verboden of anders ontmoedigd door middel van voorlichting en beperkende maatregelen, waaronder een verbod op het gebruik van meerdere hengels, weerhaken, de drietandhaak (dreg) en leefnetten.
•8.10 Viswedstrijden worden verboden.
•8.11 Er komt een verbod op meerdaagse vluchten en éénhoksraces met duiven.
•8.12 Er komt speciale regelgeving voor het welzijn van paarden en pony’s in de vorm van een Paardenbesluit. Daarin worden onder meer minimumeisen opgenomen voor huisvesting, sociaal contact, bewegingsvrijheid en de leeftijd waarop een dier belast mag worden met training. Schadelijke trainingsmethoden worden verboden.
•8.13 Er komt een verbod op paardenmarkten.
•8.14 Het verbod op couperen van paardenstaarten wordt strikt gehandhaafd.
•8.15 Er komt een sluitend identificatie- en registratiesysteem voor paarden en pony’s.
•8.16 Er komt regelgeving voor gaststalling, watervoorziening en voedering voor paarden die langer dan 4 uur per dag op wedstrijd gaan.
•8.17 Gezien de enorme toename van de paardensport in Nederland en een gebrek aan kennis zorgt de overheid voor adequate voorlichting over het diervriendelijk houden en berijden van paarden

Ze zijn nergens tegen paardenevenementen, alleen tegen markten.
Ze staan voor voor betere omstandigheden voor de paarden, wat ik eigenlijk alleen maar kan toejuichen.

MISTRAL94

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:49

De standpunten van de partij van de dieren heb ik helemaal niet gelezen, ondanks dat ik veel dingen lees waar ik me goed in vinden kan krijgen ze mijn stem niet. Het was net zo'n rattennest daar binnen die partij wat een gedonder is daar geweest. Dat zorgt helaas niet voor veel vertrouwen bij de kiezers.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:53

Toekie schreef:
8nnemiek: Toch denk ik dat je je daarin vergist. Ik denk dat het Christendom nog zéér serieus wordt genomen en dat Nederland vrij ''modern'' (triest dat ik het zo moet noemen) is als het bijvoorbeeld over homo's en abortus gaat. Dus ja; misschien heb je wat betreft Nederland gelijk. Maar ik denk dat dat meer met onze mentaliteit te maken heeft dan met het serieus nemen van geloof. Want in andere delen van de wereld is er ook nog volop fundamentalisme van het Christendom. Ik noem bijvoorbeeld Amerika.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Christenfundamentalisme

Hoe kom jij dan bij dat getal dat het grootste deel van de kerkgangers in Europa 70+ is?

Verdorie >< Net een heel stuk geschreven, met links erbij, valt internet weg ><
In het kort: Ierland en Polen zijn de enige landen waar nog echt bijna iedereen gelovig is. Nederland staat bijna onderaan, samen met landen als Rusland en Noorwegen. In landen als Duitsland en Engeland nemen t aantal gelovigen ook snel af, vooral onder jongeren. En in Frankrijk kom je het in grote steden ook nog maar weinig tegen (en de meeste Franse jongeren verhuizen naar de stad)..
Amerika had ik idd niet genoemd, omdat daar nog stenger gelovige mensen wonen, maar die wonen dan vooral in de kleinere steden. In LA bv heb je ook nog maar vrij weinig gelovigen.
In Amerika wordt alles veel overdrevener gedaan. Daar heb je mensen die helemaal doorslaan richting het geloof (bestaat bv een organisatie die zich in zet tegen landen die niet gelovig zijn := http://www.godhatessweden.com/filthymanneroflife.html ) 70 procent van de Amerikanen zijn op papier Christen (waarvan 12% echt zwaar gelovig is) Maar er zijn ook genoeg Amerikanen die juist helemaal tegen het geloof zijn, zich echt afzetten tegen het geloof. 20 procent is Atheist.
Denk dat Nederlanders en andere Europeanen daar wat nuchterder in zijn, die hebben meer zoiets van 'het geloof is niet zo belangrijk dat je er ruzie om moet maken'

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:56

Eefske schreef:
Zelfs ik als student stem voor een partij waarbij er aan de studiefinanciering gesleuteld moet worden. Er valt haast niet omheen te komen en ik als 'rijkere student' moet het dan maar terug betalen. Zolang de aanvullende beurs er maar blijft voor mensen die het minder hebben thuis. Daarnaast willen ze de bezuinigingen op de studiefinanciering gaan uitgeven aan betere kwaliteit hoger onderwijs. En dat vind ik helemaal geen verkeerd idee :n

Dit is ook de reden dat ik gewoon D66 stem.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:20

Ingmar_ schreef:
Eefske schreef:
Zelfs ik als student stem voor een partij waarbij er aan de studiefinanciering gesleuteld moet worden. Er valt haast niet omheen te komen en ik als 'rijkere student' moet het dan maar terug betalen. Zolang de aanvullende beurs er maar blijft voor mensen die het minder hebben thuis. Daarnaast willen ze de bezuinigingen op de studiefinanciering gaan uitgeven aan betere kwaliteit hoger onderwijs. En dat vind ik helemaal geen verkeerd idee :n

Dit is ook de reden dat ik gewoon D66 stem.

Ik heb zelf ook nog erg aan D66 zitten denken maar er waren toch enkele punten waar ik me niet in kon vinden. Vind Pechtold van alle lijsttrekkers wel dé nieuwe minister-president van Nederland :j

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:23

Ja dat vind ik ook, maar ik ga niet op hem stemmen, maar op de nummer twee van de lijst :)

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:32

eerder stemde ik wel op de PvdD, maar ben er inmiddels achter dat ze de meeste dingen goed verpesten waardoor ik dit jaar even goed verder ben gaan kijken.
Bovendien heb ik het idee dat er dit jaar wat meer van af hangt dan andere jaren.

Op bijna alle argumenten kwam ik op de SP uit, en onderstaande gaf de doorslag:

http://www.wspa.nl/Images/standpunten-p ... -15600.jpg

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:39

Pechtold heeft zelf al aangegeven geen MP te worden als zijn partij de grootste partij wordt, hijzelf vind ik dus geen reden om op D66 te stemmen.

Ik heb wel even getwijfeld tussen D66 en Groenlinks, de punten en houding van beide partijen liggen dicht bij elkaar. Ik ga toch voor Groenlinks: Stijging AOW leeftijd afhankelijk van arbeidsverleden en zorgverzekering inkomensafhankelijk. Daarnaast vind ik Halsema erg gegroeid in haar rol als lijsstrekker dit jaar. Hoewel het maar een kleine kans bestaat dat het gebeurt, zie ik haar wel aan het roer van Nl. Ze schopt minder tegen andere meningen aan en weet met steeds meer geduld en minder 'onderbuik' te reageren op haar tegenstanders.

Mijn lidmaatschap van Groenlinks blijft dus nog even bestaan.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:42

Kaka schreef:
Pechtold heeft zelf al aangegeven geen MP te worden als zijn partij de grootste partij wordt, hijzelf vind ik dus geen reden om op D66 te stemmen.

Klopt, maar dat is geen reden om niet in de regering te komen, omdat de lijsttrekker van de grootste partij niet per definitie minister-president wordt. Ik zie D66 graag regeren!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:44

Ik zie D66 en Groenlinks beide graag regeren, maar zou dat gaan lukken dit kabinet?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:44

Ik denk zelf dat het VVD, PVV en SP gaan worden,die samen gaan regeren.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:48

SP en VVD, dat lijkt me zelf een totaal vreemde combinatie!

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:51

Yucca schreef:
SP en VVD, dat lijkt me zelf een totaal vreemde combinatie!

Is inderdaad ook wel een beetje een typische combinatie.

Ik laat me morgen wel verrassen :)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:52

VVD en SP samen? Dat lijkt me een moeilijke vorming van een kabinet.

Wat ik opvallend vind is dat veel PVV stemmers ook op de PVV stemmen omdat hij zo goed voor de dieren zou zijn. Hier heb ik sterk mijn twijfels over. Ook als je kijkt naar die link hierboven.

De PVV staat voor huisdieren. Maar het milieu en vee e.d. daarintegen wordt niet gespaard. In zijn partijprogramma staat ook dat alle milieuproblematiek en klimaatveranderingen onzin is en dat het probleem niet bestaat.

(Vind dit ook wel een mooi overzichtje: http://www.rankabrand.nl/GroenLinks)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:54

Ach weet je,ze zijn zo veranderlijk als het weer die partijen.
Ik kijk er niet vreemd van op als die 3 het gaan worden.
Een coalitie als VVD, PVV en P.v.d.A. dát zie ik dus echt niet zitten en gebeuren.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:54

Volgens mij heeft D66 het haast nog beter voor met dieren dan de PVV.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:57

Krips schreef:
VVD en SP samen? Dat lijkt me een moeilijke vorming van een kabinet.

Wat ik opvallend vind is dat veel PVV stemmers ook op de PVV stemmen omdat hij zo goed voor de dieren zou zijn. Hier heb ik sterk mijn twijfels over. Ook als je kijkt naar die link hierboven.

De PVV staat voor huisdieren. Maar het milieu en vee e.d. daarintegen wordt niet gespaard. In zijn partijprogramma staat ook dat alle milieuproblematiek en klimaatveranderingen onzin is en dat het probleem niet bestaat.

(Vind dit ook wel een mooi overzichtje: http://www.rankabrand.nl/GroenLinks)

Maar zo heeft elke partij punten waarmee je het eens of oneens bent. Al die anderen hebben de afgelopen jaren al laten zien dat ze het niet kunnen. De partij van de dierne heeft een mooi programma, maar vergeet het hele oostvaardersplassen niet wat ze toen geroepen hebben. Dan zeg ik op mijn beurt ook, die partij moet de dieren beschermen....?

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:04

Ik twijfel nog tussen PVV en VVD. Denk dat het VVD wordt, Wilders toch wat te extreem. Als hij het niet zo simpel had gedaan allemaal met al dat geschreeuw van hem had hij mijn stem wel gehad, maar vind VVD toch wat genuanceerder en euh, professioneler ofzo. :=
Iig ik ben wel voor dat ze moeten stoppen met die bodemloze putten als ontwikkelingshulp (eerst wij zelf maar eens een normale economie opbouwen!), klimaatonzin (eindeloze discussie), kilometerheffing (WAT de fiets, dat slaat werkelijk NERGENS op)......

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:11

Talisa schreef:
Ik twijfel nog tussen PVV en VVD. Denk dat het VVD wordt, Wilders toch wat te extreem. Als hij het niet zo simpel had gedaan allemaal met al dat geschreeuw van hem had hij mijn stem wel gehad, maar vind VVD toch wat genuanceerder en euh, professioneler ofzo. :=
Iig ik ben wel voor dat ze moeten stoppen met die bodemloze putten als ontwikkelingshulp (eerst wij zelf maar eens een normale economie opbouwen!), klimaatonzin (eindeloze discussie), kilometerheffing (WAT de fiets, dat slaat werkelijk NERGENS op)......

Wat is daar onzin aan? Verklaar u nader :D

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:13

Vind het klimaat ook echt geen onzin hoor.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:25

Eefske schreef:

Ik kan me nog een eerder topic op bokt herinneren, eindeloze discussie over CO2 uitstoot ed.
Laat ik dit voorop stellen, natuurlijk moeten we respectvol omgaan met onze natuur en milieu.
Maar dat het klimaat opwarmt doordat wij teveel auto rijden, is onzin. De minister die "belasting op koeienscheet" wil invoeren, is toch gek geworden :x Anyhow. Vliegtuigen en vulkanen stoten duuzend keer zoveel CO2 uit. En wat groeit er goed van CO2? Juist ja, planten en bomen. :D
Ja, de aarde warmt op. Maar dat zijn natuurlijke schommelingen, was in de middeleeuwen ook al zo.
Het milieu kun je beinvloeden. (bijv al die smog boven steden) Het klimaat niet.
Klimaathype. Klimaatwaanzin. Dat is het :j

*bereid zich voor op boze linkse bokkers*

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:26

PVV! :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:27

Als iedereen zo denkt dan komt het vast goed met de wereld :')

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:28

Nee hoor, hier een niet-boze linkse bokker. Ik geloof wel dat onze manier van leven niet direct veel invloed heeft op het klimaat, maar wel op het milieu. Ik geloof wel dat we met onze manier van leven ons eigen leefklimaat kapot maken en daar mag wat mij betreft veel en veel meer aandacht voor komen.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:28

Talisa schreef:
Eefske schreef:

Ik kan me nog een eerder topic op bokt herinneren, eindeloze discussie over CO2 uitstoot ed.
Laat ik dit voorop stellen, natuurlijk moeten we respectvol omgaan met onze natuur en milieu.
Maar dat het klimaat opwarmt doordat wij teveel auto rijden, is onzin. De minister die "belasting op koeienscheet" wil invoeren, is toch gek geworden :x Anyhow. Vliegtuigen en vulkanen stoten duuzend keer zoveel CO2 uit. En wat groeit er goed van CO2? Juist ja, planten en bomen. :D
Ja, de aarde warmt op. Maar dat zijn natuurlijke schommelingen, was in de middeleeuwen ook al zo.
Het milieu kun je beinvloeden. (bijv al die smog boven steden) Het klimaat niet.
Klimaathype. Klimaatwaanzin. Dat is het :j

*bereid zich voor op boze linkse bokkers*

Mee eens! :)