Ben je gelovig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:46

Je kunt Gods genade niet verdienen.. Je vergeving van zonden, alles wat God je aanbiedt, komt uit Zijn genade.

Ik geloof ook niet dat je je genezing kan "verdienen" door goed te geloven. Je mag de Here God natuurlijk om genezing vragen, maar dat is ook het enige wat je kan doen.. Je kunt daar geen invloed op uitoefenen als klein nietig mensje..

Zooist

Re: Ben je gelovig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:52

Door Zijn striemen BEN je genezen zegt Zijn Woord.

Dat is waar ik op doel. En het in bezit nemen van hetgeen hier staat.

Maar daar verschillen de meningen sterk over binnen de verschillende gelovigen.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:52

Hannah_Menno schreef:
Myra schreef:
En als je dan niet in deze Jezus gelooft, ongeneselijk ziek bent en tóch herstelt... hoe wil je dat dan verklaren?

En ik geloofte heel erg dat God mij kon genezen maar Hij deed het niet en andere mensen wel..
Het is niet zo als je maar 'genoeg' gelooft dat je dan genezen zult worden! ;)
Er zijn ook mensen die niet geloven en wel genezen inderdaad.. Mooi voorbeeld! :j

Dus, als ik het goed begrijp:

Je moet geloven, het liefst zo veel mogelijk: veel liefde geven aan "God".
Kom je in slechte tijden, dan wordt het geloof beloond. God is beter voor hen die geloven en helpt hen met hun problemen.
Maar he... blijkbaar is de hoeveelheid geloof die je in je geloof stopt niet van toepassing.
Dan zit je mooi met de gebakken peren als je binnen 3 maanden overlijdt aan kanker; elke dag 3x bad, 2x per week naar de kerk ging en je leven leefde zoals door "God" van hem verlangd werd.

Iemand die meer "geluk" heeft en niet gelooft blijkt wél te herstellen en wordt gelukkig oud.
Is dan niet de kans op dit geluk voor ieder mens even groot, ongeacht of je nou in een God gelooft of niet? En waar ligt het verschil?

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:54

Lame schreef:
Ik geloof ook niet dat je je genezing kan "verdienen" door goed te geloven. Je mag de Here God natuurlijk om genezing vragen, maar dat is ook het enige wat je kan doen.. Je kunt daar geen invloed op uitoefenen als klein nietig mensje..

Waar doe je het dan voor, als het blijkbaar toch op jezelf neerkomt?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:55

Myra schreef:
Kom je in slechte tijden, dan wordt het geloof beloond. God is beter voor hen die geloven en helpt hen met hun problemen.
Maar he... blijkbaar is de hoeveelheid geloof die je in je geloof stopt niet van toepassing.
Dan zit je mooi met de gebakken peren als je binnen 3 maanden overlijdt aan kanker; elke dag 3x bad, 2x per week naar de kerk ging en je leven leefde zoals door "God" van hem verlangd werd.

Niemand zegt hier dat je MOET geloven. ;)
God is niet beter voor de mensen die geloven aangezien gelovigen niets beter zijn dan ongelovigen. :n Gelovigen halen wel hun kracht uit God en zullen dus ook beter door slechte tijden heen komen. ;)

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:55

Zooist schreef:

Ja genezen van je zonden Zooist, dit is geen letterlijke genezing in de zin van het woord.. Als dat wel zo zou zijn, dan zouden mensen die geloven en niet beter worden, niet goed geloven ofzo?

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:59

Myra schreef:
Lame schreef:

Waar doe je het dan voor, als het blijkbaar toch op jezelf neerkomt?

Waarom komt het op jezelf neer? God staat altijd bij je, is altijd om je heen, maar het feit dat je gelooft in Hem, zegt niet automatisch dat je dan "recht" hebt op genezing.

Ik geloof in God omdat ik veel aan mijn geloof heb. God troost mij als dat nodig is, God zie ik in de mooie dingen van het leven en het is onvoorstelbaar dat er iemand in je leven is, waar je altijd op terug mag vallen, die jou volledig accepteert zoals je bent.. Dat is mijn leven met God..

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:06

Lame schreef:
Waarom komt het op jezelf neer?

Hoe komt het níet op jezelf neer? Jij bent toch verantwoordelijk voor je daden, voor alles wat je met je leven doet?

Maar nu ben ik wel nieuwsgierig, hoe weten jullie nou dat die "God" altijd om je heen is? Wat is nou het verschil met die stem van God als je het vergelijkt met je eigen stem in je hoofd?
Ik heb het idee dat een God altijd als iets objectiefs wordt gezien, het staat buiten jezelf. Maar als het er nou echt op neerkomt, is het datgene wat jij in jezelf voelt/hoort/etc., dus ben jíj het en niet een buiten staande kracht.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:09

Myra schreef:
Dus, als ik het goed begrijp:

Iemand die meer "geluk" heeft en niet gelooft blijkt wél te herstellen en wordt gelukkig oud.
Is dan niet de kans op dit geluk voor ieder mens even groot, ongeacht of je nou in een God gelooft of niet? En waar ligt het verschil?

Zo bedoel ik het niet. Ik geloof dat Jezus onze ziektes al heeft overwonnen. Ik geloof dat ziektes niet van God komen. Ik geloof dat ik in de naam van Jezus autoriteit kan nemen naar die ziekte.

Ik ken genoeg voorbeelden van mensen die eigenlijk binnen drie maanden dood hadden moeten zijn en nu nog medisch onverklaarbaar rondlopen.

Maar helaas ken ik ook voorbeelden van mensen, ook in nabije omgeving, die toch zijn overleden.

Waarom, geen flauw idee???? Niet te verklaren. Ik zeg ook niet dat ze niet genoeg geloofd hebben. Ieder die oprecht geloofd is mi goed bezig.

Op je laatste vragen: ik kan niet met cijfers aantonen hoe of wat dus dat kan ik niet zeggen of het percentage onverklaarbare genezingen bij gelovigen groter is dan bij niet gelovigen. Leuke afstudeeropdracht wellicht voor iemand?

Ik geloof wel dat het percentage genezingen erg groot is met Jezus!

Zoals ik al eerder schreef geloof ik ook dat familieleden, kennissen of collega's en vrienden de zieken kunne opeisen van hun geloof.

Is zo een beetje duidelijk wat ik bedoel?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:10

Ik VOEL God altijd om mij heen, ik voel een rust, een warmte in mij... Ik voel dat er Iemand is die van mij houdt, die voor mij wil zorgen etc. En ik denk dat de relatie die je hebt met God heel persoonlijk is, iedereen ervaart het anders en bij iedereen is het ook anders.. Voor een niet gelovige is het misschien moeilijk te begrijpen en die zullen dus al snel zeggen dat je het 'zelf' bent maar ik weet dat dat niet zo is! ;)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:11

Lame schreef:
Zooist schreef:

Ja genezen van je zonden Zooist, dit is geen letterlijke genezing in de zin van het woord.. Als dat wel zo zou zijn, dan zouden mensen die geloven en niet beter worden, niet goed geloven ofzo?

Ik zou je graag het studieboek: Door zijn striemen ben je genezen aan willen raden. Eventueel met bijbehorende dvd. Geschreven door Ps E. Holder.

Een voorbeeld van een verschil in geloof wellicht.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:14

Lame schreef:
Waarom komt het op jezelf neer? God staat altijd bij je, is altijd om je heen, maar het feit dat je gelooft in Hem, zegt niet automatisch dat je dan "recht" hebt op genezing.

Ik geloof in God omdat ik veel aan mijn geloof heb. God troost mij als dat nodig is, God zie ik in de mooie dingen van het leven en het is onvoorstelbaar dat er iemand in je leven is, waar je altijd op terug mag vallen, die jou volledig accepteert zoals je bent.. Dat is mijn leven met God..

ik geloof dat je als Christen RECHT hebt op genezing! Je hebt Jezus in je en daardoor sta je boven ziekte!

Ziekte moet wijken voor Jezus.

Zie de tip over het boek wat ik eerder genoemd heb.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:15

Ja dat is inderdaad zo Myra, het is niet zo dat je een stem van God in je hoofd hoort.. Het is hoe Hij jouw leven leidt, hoe hij soms antwoorden kan geven op vragen die je hebt, die je zelf pas achteraf door had..

Je bent zelf verantwoordelijk zoals je zegt voor je eigen daden, je eigen gedachten. Ik heb wel vaker gemerkt dat door gebeurtenis, een opmerking van iemand, een zin in een liedje die er ineens uit springt, ik antwoorden krijg op mijn vragen. Ik hoor dus zeker niet letterlijk de stem van God in mijn hoofd..

Er zijn mensen die dat wel hebben, ik krijg daar altijd een beetje jeuk van.. wat niet terecht is, want misschien is dat wel zo.. maar omdat ik dat zelf niet herken benader ik dat altijd sceptisch..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:16

Misschien heb je recht op genezing maar dat wil nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk gebeurt. ;)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:16

Hannah_Menno schreef:
Ik VOEL God altijd om mij heen, ik voel een rust, een warmte in mij... Ik voel dat er Iemand is die van mij houdt, die voor mij wil zorgen etc. En ik denk dat de relatie die je hebt met God heel persoonlijk is, iedereen ervaart het anders en bij iedereen is het ook anders.. Voor een niet gelovige is het misschien moeilijk te begrijpen en die zullen dus al snel zeggen dat je het 'zelf' bent maar ik weet dat dat niet zo is! ;)

Amen!

Het is daarnaast ook geen kwestie van volhouden, maar er vol mee zijn! De Heilige Geest woont in een ieder die het wil geloven! En reken maar dat je dat voelt.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:19

En zo zie je Myra.... zelfs hier is al verschil in het geloof in dezelfde God... Dat maakt het alleen nog maar lastiger..

Zooist, ik geloof daar niet in, simpelweg omdat je dan voor mijn gevoel God en je genezing kunt verdienen.. Maar ik zal zeker eens kijken naar dat boek..

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:20

Flaptopbatterij is leeg... Ik ga verder de Da Vinci Code kijken.. Lees morgen graag met interesse bij!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:20

Myra schreef:
Ja zeg, dit is wel heel makkelijk...

Er is altijd een kans op genezen, en moet dat nou verklaard worden?
Er zullen altijd mensen dood blijven gaan aan ziektes, "slechte" of "goede" mensen. Hoe wil je dan verklaren (nadruk op verklaren, omdat er blijkbaar achter alles een rede gevonden moet worden) dat mensen die veel goed doen toch dood gaan aan een ziekte?
Dan is het opeens de "wil" van God. "Het heeft zo moeten zijn" - dat is toch helemaal geen beredenering om iets te verklaren?

Nee er is niet altijd kans op genezing, God kan ook een "ander doel" met jou hebben.
Het gaat er niet om om veel goed doen, het gaat er om dat je geloofd en God aanneemt
en ZIJN weg volgt.

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:23

Ik ben niet gelovig/christelijk. Ik geloof wel dat er iets is qua geesten, na de dood. Maar verder geloof ik niet in god ofzo. Er is in mijn leven te veel gebeurd waarbij ik moest zeggen... waar is god, waarom staat hij mij/ons nou is niet een keer bij ;( Waardoor ik er echt absoluut niet meer in een god geloof.
Ik zei er vroeger nooit wat over, ik geloofde het aan de eene kant wel en aan de andere kant niet, maar ik ben er nu echt mee eens dat er geen god is ( in mijn ogen !)
Laatst bijgewerkt door Charissa_N op 09-05-10 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:24

Hannah_Menno schreef:
Misschien heb je recht op genezing maar dat wil nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk gebeurt. ;)

daar heb je gelijk in. Alleen God kan dat weten want die heeft het totaal overzicht.

Maar ik blijf geloven dat wij autoriteit hebben in Jezus naam tegen alles wat niet van God komt.

Wij zijn kinderen van God, erfgenamen van God, naast Jezus. Jezus is in ons en wij hebben de autoriteit gekregen door leiding van de Heilige Geest om daar naar te handelen.

Hand 10:38

Hij is rondgegaan, weldoende en genezende allen die door de duivel overweldigd waren, want God was met Hem.

Je moet je geloof activeren.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:25

Ben ik het mee eens, we moeten niet alleen maar in de kerkbankjes zitten maar ook de wereld in trekken en het [***] van de Geest gaan doen! :j

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:27

Lame schreef:
En zo zie je Myra.... zelfs hier is al verschil in het geloof in dezelfde God... Dat maakt het alleen nog maar lastiger..

Zooist, ik geloof daar niet in, simpelweg omdat je dan voor mijn gevoel God en je genezing kunt verdienen.. Maar ik zal zeker eens kijken naar dat boek..

Niet verdienen. Het is het innemen van een standpunt in geloof. Bij God zijn alle dingen mogelijk.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:29

Hannah_Menno schreef:
Ben ik het mee eens, we moeten niet alleen maar in de kerkbankjes zitten maar ook de wereld in trekken en het werk van de Geest gaan doen! :j

En als iedereen die gelooft hetzelfde standpunt inneemt krijgen we hier net zulke wonderlijke openbaringen als er in Afrika plaatsvinden!

Gaahaaf!

Ik geloof dat God ons geroepen heeft een bovennatuurlijk leven te leiden! Daar horen dit soort wonderlijke dingen bij! Het onzichtbare wordt zichtbaar!

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 23:11

Ik vind dat god een mensenleven veel belangrijker maakt dan dat ie is. IMO (!!!!!!!!!!!!! zo goed?) Zijn mensen maar een stipje op de wereldbol, allemaal even uniek, maar wel intens klein. Kan me niet voorstellen dat god zijn aandacht over iedereen kan verdelen. Maarja ik geloof dan ook niet in een god, dus kan me sowieso zéér weinig voorstellen bij al het bovenstaande.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 23:16

Het is een beetje zoals Bruce Almighty, maar dan anders.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand een menesenleven klein vind.

Ik vind een mensenleven zeer kostbaar en iets wonderlijk groots.

Grappig hè al die verschillende denkwijzen op een rijtje?

Slaap lekker allemaal!