Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hannah_Menno schreef:Myra schreef:En als je dan niet in deze Jezus gelooft, ongeneselijk ziek bent en tóch herstelt... hoe wil je dat dan verklaren?
En ik geloofte heel erg dat God mij kon genezen maar Hij deed het niet en andere mensen wel..
Het is niet zo als je maar 'genoeg' gelooft dat je dan genezen zult worden!
Er zijn ook mensen die niet geloven en wel genezen inderdaad.. Mooi voorbeeld!
Lame schreef:Ik geloof ook niet dat je je genezing kan "verdienen" door goed te geloven. Je mag de Here God natuurlijk om genezing vragen, maar dat is ook het enige wat je kan doen.. Je kunt daar geen invloed op uitoefenen als klein nietig mensje..
Myra schreef:Je moet geloven, het liefst zo veel mogelijk: veel liefde geven aan "God".
Kom je in slechte tijden, dan wordt het geloof beloond. God is beter voor hen die geloven en helpt hen met hun problemen.
Maar he... blijkbaar is de hoeveelheid geloof die je in je geloof stopt niet van toepassing.
Dan zit je mooi met de gebakken peren als je binnen 3 maanden overlijdt aan kanker; elke dag 3x bad, 2x per week naar de kerk ging en je leven leefde zoals door "God" van hem verlangd werd.
Zooist schreef:Door Zijn striemen BEN je genezen zegt Zijn Woord.
Dat is waar ik op doel. En het in bezit nemen van hetgeen hier staat.
Maar daar verschillen de meningen sterk over binnen de verschillende gelovigen.
Myra schreef:Lame schreef:Ik geloof ook niet dat je je genezing kan "verdienen" door goed te geloven. Je mag de Here God natuurlijk om genezing vragen, maar dat is ook het enige wat je kan doen.. Je kunt daar geen invloed op uitoefenen als klein nietig mensje..
Waar doe je het dan voor, als het blijkbaar toch op jezelf neerkomt?
Lame schreef:Waarom komt het op jezelf neer?
Myra schreef:Dus, als ik het goed begrijp:
Je moet geloven, het liefst zo veel mogelijk: veel liefde geven aan "God".
Kom je in slechte tijden, dan wordt het geloof beloond. God is beter voor hen die geloven en helpt hen met hun problemen.
Maar he... blijkbaar is de hoeveelheid geloof die je in je geloof stopt niet van toepassing.
Dan zit je mooi met de gebakken peren als je binnen 3 maanden overlijdt aan kanker; elke dag 3x bad, 2x per week naar de kerk ging en je leven leefde zoals door "God" van hem verlangd werd.
Iemand die meer "geluk" heeft en niet gelooft blijkt wél te herstellen en wordt gelukkig oud.
Is dan niet de kans op dit geluk voor ieder mens even groot, ongeacht of je nou in een God gelooft of niet? En waar ligt het verschil?
Lame schreef:Zooist schreef:Door Zijn striemen BEN je genezen zegt Zijn Woord.
Dat is waar ik op doel. En het in bezit nemen van hetgeen hier staat.
Maar daar verschillen de meningen sterk over binnen de verschillende gelovigen.
Ja genezen van je zonden Zooist, dit is geen letterlijke genezing in de zin van het woord.. Als dat wel zo zou zijn, dan zouden mensen die geloven en niet beter worden, niet goed geloven ofzo?
Lame schreef:Waarom komt het op jezelf neer? God staat altijd bij je, is altijd om je heen, maar het feit dat je gelooft in Hem, zegt niet automatisch dat je dan "recht" hebt op genezing.
Ik geloof in God omdat ik veel aan mijn geloof heb. God troost mij als dat nodig is, God zie ik in de mooie dingen van het leven en het is onvoorstelbaar dat er iemand in je leven is, waar je altijd op terug mag vallen, die jou volledig accepteert zoals je bent.. Dat is mijn leven met God..
Hannah_Menno schreef:Ik VOEL God altijd om mij heen, ik voel een rust, een warmte in mij... Ik voel dat er Iemand is die van mij houdt, die voor mij wil zorgen etc. En ik denk dat de relatie die je hebt met God heel persoonlijk is, iedereen ervaart het anders en bij iedereen is het ook anders.. Voor een niet gelovige is het misschien moeilijk te begrijpen en die zullen dus al snel zeggen dat je het 'zelf' bent maar ik weet dat dat niet zo is!
Myra schreef:Ja zeg, dit is wel heel makkelijk...
Er is altijd een kans op genezen, en moet dat nou verklaard worden?
Er zullen altijd mensen dood blijven gaan aan ziektes, "slechte" of "goede" mensen. Hoe wil je dan verklaren (nadruk op verklaren, omdat er blijkbaar achter alles een rede gevonden moet worden) dat mensen die veel goed doen toch dood gaan aan een ziekte?
Dan is het opeens de "wil" van God. "Het heeft zo moeten zijn" - dat is toch helemaal geen beredenering om iets te verklaren?
Hannah_Menno schreef:Misschien heb je recht op genezing maar dat wil nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk gebeurt.
Lame schreef:En zo zie je Myra.... zelfs hier is al verschil in het geloof in dezelfde God... Dat maakt het alleen nog maar lastiger..
Zooist, ik geloof daar niet in, simpelweg omdat je dan voor mijn gevoel God en je genezing kunt verdienen.. Maar ik zal zeker eens kijken naar dat boek..
Hannah_Menno schreef:Ben ik het mee eens, we moeten niet alleen maar in de kerkbankjes zitten maar ook de wereld in trekken en het werk van de Geest gaan doen!