Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:01

fionaf09 schreef:
En ook nog een keer staat een man die wat wil bestellen:
man zegt ''1 patat speciaal en een frikandel''.
:= we zijn de mc geen snackbar :P

De groentenburgers die jullie vroeger hadden roken altijd naar zweet. Dan bestelde ik die, een hamburger en patat: "Mag ik een McZweet, een McBurger en een McFriet?" En ze snapten het nooit :P .
Dat ze de McZweet niet snappen, oké, maar de McFriet toch wel?

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:03

eilleen333 schreef:
fionaf09 schreef:
En ook nog een keer staat een man die wat wil bestellen:
man zegt ''1 patat speciaal en een frikandel''.
:= we zijn de mc geen snackbar :P

De groentenburgers die jullie vroeger hadden roken altijd naar zweet. Dan bestelde ik die, een hamburger en patat: "Mag ik een McZweet, een McBurger en een McFriet?" En ze snapten het nooit :P .

Ooo ik vond de groenteburgers altijd heerlijk :9
Nu hebben ze niks egt vegatarisch meer.... vind ik wel slecht.. maarja..
Ik werk trouwens niet achter de kassa in werk nog in de lobby.
maar mcfriet denk dat ze zich dan af vragen of je groot, klein, medium wil.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:05

fionaf09 schreef:

Nee, ze snapte het echt niet. Dus ik zo: "Doe dan maar patat."
Krijg ik het, zegt ze: "ja, sorry dat we dat andere niet hadden."
Ze had hem dus echt niet door :P .

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:07

eilleen333 schreef:
fionaf09 schreef:

haha, wel raar dan.
ik ben iig blij dat ik nog niet achter de kassa sta

Specials

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:14

Van de week een man *alcholist en ik en meerdere collegas hebben zon hekel aan hem*

"Zo jij heb een dikke reet gekregen"

Waarop mijn liefste baas meneer een tik op zn hooft gaf :')

En gister van een vaste klant waar alleen ik het mee kan vinden kreeg ik de opmerking "hou je van rode of witte rozen?"

Uhmm beide ??

"Mooi dan neem ik vrijdag een hele grote bos rozen voor je mee" <3

Kleinester

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:16

Staan echt leuke tussen hier! Zoals die van die vader en dat zoontje 2 pagina's terug dacht ik haha

Weet niet of ik hem al een keer had gepost, maar mijn zus heeft bij de Appie gewerkt en ze zat achter de kassa en dacht dus van, goh mn bh-bandje zakt af, maar ik kan hem nu natuurlijk niet gaan ophijsen...
Zegt ze tegen de klant
'Wilt u de bh nog mee ?' :+ in plaats van 'wilt u de bon nog mee? '
Nou die man keek toch wel even heel raar, en de rij lag helemaal plat :')

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:17

Specials schreef:
Van de week een man *alcholist en ik en meerdere collegas hebben zon hekel aan hem*

"Zo jij heb een dikke reet gekregen"

Waarop mijn liefste baas meneer een tik op zn hooft gaf :')

Die enge opa van mij, had tegen mijn collega van de bakkerij gezegd dat ze niet op lunchpauze hoefde, want ze was al vol genoeg... Zij helemaal verontwaardigd (en terecht). Ik zo: Ruilen? :P

Vind dat klanten hun mening voor zich moeten houde wat betreft uiterlijk... Dat doe ik toch ook?

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:21

fionaf09 schreef:
eilleen333 schreef:

Ooo ik vond de groenteburgers altijd heerlijk :9
Nu hebben ze niks egt vegatarisch meer.... vind ik wel slecht.. maarja..
Ik werk trouwens niet achter de kassa in werk nog in de lobby.

Ooh, de Mac's waar ik kom, hebben gewoon groenteburgers :)

Ik was is met mijn moeder bij de King Drive op de meubelboulevard bij Eindhoven. En daar bestelden we dus : "Een grote patat alstublieft".. Die vrouw begreep het niet! Uiteindelijk kwamen we eruit dat ze "Frietjes" wel begreep :)

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:23

Er zitten hier echt geniale tussen :')
En toch maakt ik ook wel genoeg leuke dingen mee. Er komt bijvoorbeeld elke dag een man langs om een frikandel te halen voor z'n beide hondjes en laatste had ik een bak vol druiven voor me meegenomen uit zijn eigen tuintje :))

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:35

Kleinester schreef:
Staan echt leuke tussen hier! Zoals die van die vader en dat zoontje 2 pagina's terug dacht ik haha

Weet niet of ik hem al een keer had gepost, maar mijn zus heeft bij de Appie gewerkt en ze zat achter de kassa en dacht dus van, goh mn bh-bandje zakt af, maar ik kan hem nu natuurlijk niet gaan ophijsen...
Zegt ze tegen de klant
'Wilt u de bh nog mee ?' :+ in plaats van 'wilt u de bon nog mee? '
Nou die man keek toch wel even heel raar, en de rij lag helemaal plat :')

whaha ik zou ook niet meer bij komen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:42

Ik was er zondag zelf niet zo goed bij :+ Sta elke zondag in een traiteur:

Klant: 100g tonijn cocktail aub
Ik: cocktail of mayonaise?

Klant: 150g kalkoensalade aub
Ik: de Pittige?
Klant: is er andere dan?
Ik: aja neen.

En dan nog een klant die niet zo wakker was: Kunnen jullie het brood hier ook snijden?

Serieus waar snijden ze nou niet je brood de dag vandaag en de snijmachine kun je niet bepaald naast kijken :')

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:51

wimmus schreef:
Vanavond waren we aan het afsluiten, deuren al op slot, toen er een vrouw op de deuren begon te bonken. Deur open, verteld dat we al gesloten waren, het spijt mij reuze etc.
Is de keuken dan ook al dicht? Ja.
Ja maar, ook geen frituurtje meer? Nee.
Ook geen gebakje meer? Nee.
Oh maar ik had nou net zo'n zin in gebak!
En ook geen drankje meer? Neeheee.
Oh maar ik had nou net zo'n zin in koffie!

Ging ze weg, klopte ze na 10 min weer op de deur. Deur weer open, sorry mevrouw, we zijn nog steeds gesloten. Vertelde ze dat ze naar de wc moest, dat mocht uiteraard. Laat ik haar binnen, zegt ze ineens; "Ha! Nu ben ik tóch binnen gekomen. Mag ik een koffie met appelgebak?"

Echt, alsof we niet meer gesloten zijn als ze zich met een smoes naar binnen werkt :')

Haha wij hadden ook een keer een klein jongetje bij ons na sluitingstijd.
Hij: zijn jullie al gesloten?
ik: ja eigenlijk wel
hij: mag ik alsjeblieft nog even naar binnen? ik moet voer halen voor mijn kat anders gaat ie dood.
ik: nou ga dan maar gauw even he!
Haha de kassa's waren er nog niet uitgehaald en ik was spullen van buiten naar binnen aan het halen. Heb er toch wel even om gelachen :Y)

Ik had ook een keer een man bij mij aan de kassa die ook even grappig dacht te zijn. Na een hele rits boodschappen kwam er op het laatst een vis in zo'n verpakking. Ik geloof een makreel. Hij pakte het om het in de kar te gooien maar duwde 'm onder mijn neus en zei; ieeeh hij leeft nog! met als gevolg dat ik me rot schrok en met mijn elleboog tegen een ijzeren balkje aan stootte. Ik vind het nu grappig maar kreeg toen zo'n beetje een hartverzakking :+

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:55

eilleen333 schreef:
fionaf09 schreef:

Was het in de drive of aan de kassa? Want door die headsets kun je soms dingen echt niet verstaan haha.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:58

Wij hadden vorige weekeind ook mensen die eerst zouden komen voor spelletjes en pannenkoeken. Door het slechte weer werden dat alleen pannenkoeken, om 5 uur. Duidelijk bij het reserveren verteld dat het park om 6 uur sluit. Vanaf 12 uur hadden we niemand meer gezien. En vervolgens kwamen ze om kwart over 5 binnen en zijn tot 7 uur gebleven. Dan heb je ook écht geen zin meer.

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:59

Meneer wilde graag een videocamera kopen, vraagt hij bloedserieus;

'Doet de accu het wel lang? Want ik wil graag kinderen filmen!'

Ja, dan sta je daar met een bek vol tanden... Laten we hopen dat het de kleinkinderen waren :=

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 20:09

Bij mijn werk (tankstation) ben ik verplicht om tussen 21:00 en 06:00 achter kogelwerend glas te zitten.

Klant laatst "Goh, zit je 's avonds altijd achter de ramen?". Werd heel raar gezegd, niet echt op een grappige manier ofzo. Echt onvriendelijk, terwijl ik hem verder netjes had geholpen.
Kon ik niet waarderen en dan ben je bij mij aan het verkeerde adres, dus ik zei "Goh, ga jij altijd naar meiden achter de ramen?"
Hij kreeg toch een rood hoofd...

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 20:11

@ Plien91,
als ik het zo lees lijkt het maar net de vraag of het echt wel zo bot bedoeld was. Ik zou het ook raar vinden als ik geholpen word door iemand die echt beschermd van mij zit. Maar woon ook in een veilige omgeving.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 20:23

Het was echt de intonatie en het gezicht wat hij erbij trok waarop ik de vraag niet anders kon opvatten dan dit. Het wordt wel vaker gevraagd waarom ik 's avonds achter een kogelwerende balie zit, maar dat wordt toch op een andere manier gezegd.

Waarom vind je het raar om geholpen te worden door iemand die achter een kogelwerende balie zit? Ik woon ook in een veilige omgeving hoor maar het is wettelijk verplicht om na 21:00 en tot 06:00 achter een kogelwerende balie te zitten wanneer je op een tankstation werkt. Veilige omgeving zegt verder niets over de kans op een overval.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 22:13

@plien: herkenbaar!! Ik heb ook 2 jaar bij een tankstation gewerkt (esso) en idd na 21.00 het raam naar beneden. Die vraag over achter dat raam zitten heb ik zoo vaak gehad werd je echt moe van , maar jou opmerking vind ik wel geniaal :D

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 22:27

ik had zaterdag een klant die had al een aanbieding van de week daarop! dus de kassa registreerde dat natuurlijk niet.

nou een heel gedoe uiteindelijk kwam ik erbij. en besloot dus het verschil terug te geven(wij leggen het immers al in het vak)

begint ie ineens omdat het niet snel genoeg gaat.

nou nu mag je wel opschieten, geef mij die 40 cent nou maar, zo moeilijk is dat toch niet? anders ga ik je vermoorden.

toen heb ik toch duidelijk verteld dat ik niet behandeld wilde worden, en toen zei hij: dat moet je niet te letterlijk opvatten.

nou ja om een lang verhaal kort te maken, hij wilde het artikel niet meer. dus ik geld terug gegeven en nog prettig weekend gewenst. waarop meneer antwoorden:

Jaa daar meen jij helemaal niets van! ennuh ik kom hier nooit meer!
(had die een andere keer ook al gezegd, en hij is er toch elke dag) altijd op zoek naar iets waarop hij ons kan pakken, en spreekt rare taal tegen andere klanten.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 22:31

Zo iemand zou bij ons een winkelverbod krijgen, van dergelijk gedrag zijn wij niet gediend en treden we ook tegen op.
Komt na het uitschrijven van een winkelverbod deze meneer alsnog in de winkel > politie erbij, want dan pleegt hij een strafbaar feit (huisvredebreuk).

Zulk soort mensen moet je hard aanpakken, die moet je niet in je winkel willen hebben :)
Nou krijgt iemand niet bij elk wiswasje een winkelverbod, maar bij zulke bedreigingen en lastig vallen van andere klanten is het gauw gedaan natuurlijk.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 23:37

Zeker neit als ie je gaat bedreigen met vermoorden. Zeker niet in deze tijd pff :\

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:20

@ Plien91, vandaar. Ik wist niet dat het verplicht was dus had het nog nooit gezien.
Snap wel dat je je dan niet lekker voelt als je zo'n opmerking naar je hoofd krijgt..

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:06

Douce schreef:
@ Plien91, vandaar. Ik wist niet dat het verplicht was dus had het nog nooit gezien.
Snap wel dat je je dan niet lekker voelt als je zo'n opmerking naar je hoofd krijgt..

Moet je maar een naar de Shell , Esso en als die andere stations toe gaan na 21.00 uur, Zitten allemaal achter een raam, Doen ze het niet en krijgen ze controleren staat er een boete op..
Doen ze het niet en ze worden overvallen oid zijn ze niet eens vezekerd..
Had altijd zo'n hekel aan dat raam :') ...

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:53

Ik werk al anderhalf jaar bij de HEMA en ik heb me soms ook figuren aan de kassa dat je echt denkt 'Was ik maar thuis gebleven vandaag'
Wij hebben dus de klantenservice boven zitten, en heel veel mensen schijnen dat niet te begrijpen.

Ik; Goedemiddag mevrouw
Mevrouw; [laad haar hele tas uit op mijn kassa] Goedemiddag
Ik; U wilt wat ruilen neem ik aan? [gezien ze een bonnetje in d'r hand had]
Mevrouw; Ja, ik wil deze 3 graag ruilen
Ik; Het spijt me, maar dan moet u echt even naar boven naar de klantenservice toe.
Mevrouw; Wat is dit voor achterlijk gedoe? Dit is toch gewoon een kassa? Ik kan hier gewoon mijn spul terugbrengen en mijn geld terugkrijgen?!
Ik; Sorry, dat kan ik hier helaas niet doen, dat moet u echt even boven bij de klantenservice afhandelen mevrouw.

Volgens mij mocht ik blij zijn dat ik het einde van het gesprek niet meegekregen heb.
En dit gebeurt wel 3x op een dag dan zeg maar.
Ook hebben wij dus nu een toiletsysteem wat zeg maar het geld compenseert, krijg je een bonnetje voor de lunchroom voor op het eten 0.50€ korting.
Alleen mensen schijnen heel lastig te kunnen lezen en lezen alleen 'Korting' en 'Etenswaren' dus je snapt 'm al.
Je krijgt overal [hotdogverkoop, vlees/brood/gebak afdeling, normale kassa's] die bonnetjes in je handen geduwt.
Dus laatst moest ik op de LunchRoom staan, kwam er een stel aan, rond de 40/50 en de man had daarvan een enorme camera om z'n nek hangen.

Ik; Goedemiddag
Mevrouw; Goedemiddag [zet saucijzenbroodje neer en legt bonnetjes erbij]
Ik; [slaat het broodje aan - 1x 50 eurocent gezien ik maar per artikel 1 bonnetje mag verrekenen] Dat word dan 1.50€ mevrouw.
Mevrouw; [liep al bijna weg met het broodje] Dat klopt helemaal niet! Ik heb 4 bonnetjes!
Ik; Sorry, ik mag maar 1 bonnetje per artikel verrekenen
Mevrouw; [smijt het broodje terug op de balie en verscheurt de bonnetjes] Wat een achterlijk bedrijf is dit! Ik kom hier NOOIT weer! [stormt weg]

En m'n laatste, die was écht wat minder leuk en daar ben ik nog steeds niet helemaal 'overheen' eigenlijk.
Vorige week zaterdag had mijn collega klantentoiletten, en merktte op dat er een jongeman al een langere tijd in de toiletten stond te wachten.
Afijn, ik ben niet zo snel bang en zij durfde hem niet aan te spreken, dus ik ben heel vriendelijk naar de jongeman toegelopen, en enorm netjes gevraagd of hij toevallig op iemand stond te wachten gezien mijn collega hem had opgemerkt voor zeker 10 minuten.
'En je moet je bek houden, gaat je niks aan. Niet mee bemoeien, gewoon doorlopen. Vind je het normaal zoiets te vragen?'
Dus dat ging echt 3 minuten zo door en uiteindelijk ben ik een beetje verbaast weggelopen, snapte niet helemaal waar dat voor nodig was maar toemaar.
Ik het vertellen aan een collega van mij gezien onze klantenservice meteen naast de toiletten zit.
Ben ik verder gegaan waar ik mee bezig was, en na 5 minuten kwam de jongeman eindelijk de toiletten uit.
Ondertussen was het super druk aan de balie en stonden voor de wc's ook een enorme hoeveelheid mensen te wachten.
Loopt die jongen ineens naar de balie toe waar ik sta,
'Ja meisje, volgende keer, ik zweer het ik trek je aan je haren naar de kelder en ik doe je wat'
Ik had die echt hélémaal niet aan zien komen en ik raakte ook best wel in paniek, maar gelukkig schoot een collega van mij meteen bij dat ie zo niet tegenover mij hoefde te praten en of hij de winkel wou verlaten.
Een aantal klanten stonden ook al echt te kijken van 'Sorry?!' en zeiden ook al dat ik me er niks van aan moest trekken.
Maar ik was echt even helemaal de weg kwijt, ik was echt heel erg geschrokken.
Achteraf had ik 'm even goed op z'n nummer moeten zetten en m'n leiding er meteen bij moeten halen maar ja, gebeurt is gebeurt.