Huertecilla schreef:Wetenschappers, proberen met de evolutietheorie hetzelfde, de meeste beweren dat godsdienst achterhaald is door wetenschap, dit is ook een vorm van de mond snoeren. Het gaat om de tegenhang richting wetenschap wanneer zij uitspraken doen op basis van onvolledige informatie die gepresenteerd wordt als waarheid.Het probleem is dat de creationisten het recht menen te hebben om de wetenschappers de mond te snoeren.
Ook de actie rondom de borden, als ik als christen zeg, dat er waarschijnlijk wel een God is, laat ik zien dat ik er aan twijfel of er een God bestaat. Ik geloof dat God bestaat. Als ik waarschijnlijk zou zeggen, zou ik God's bestaan in twijfel trekken en beledig ik daarmee God. Als je als niet christen aangeeft, dat er waarschijnlijk geen God is laat je alles in het midden. Iets moet toch die eerste groep (humanisten) geprikkeld hebben tot het doen van die reclame actie "er bestaat waarschijnlijk geen God".
Huertecilla schreef:Je ziet dat verkeerd, als iemand niet geloofd, is dat zijn vrije en eigen keus. Het zal iemand met een echt geloof niet aantasten. Waar het om ging was het feit dat in de aardig netjes verlopen discussie, er een aantal figuren waren die alles respectloos neerzetten. Of als er meerdere malen om een onderbouwing gevraagd wordt, er niets volgt. Respect, betekent niet dat je niet met elkaar oneens mag zijn, maar wel dat je de ander niet compleet belachelijk maakt omdat hij/zij een andere mening heeft.Ook in dit topic is door verschillende gelovigen beledigd gereageerd op het simpele feit dat niet-geloven een aantasting van hún geloof is.
Zolang de aarde zal bestaan, zullen er twee soorten mensen zijn zowel vanuit christelijke visie, echte gelovige en zogenaamde ongelovigen/ anders gelovigen. Een moslim, zal het precies zo zien, alles wat niet moslim is, is ongelovig. Dit gaat al duizenden jaren zo. De meeste godsdiensten claimen exclusieviteit.
Als je sceptisch bent en je bent van mening, dat er geen enkele exclusieve waarheid is op enige vorm van geestelijke werkelijkheid, dan is dit zelf ook een geloof. Dan geloof je dat er geen God is en dat is ook dat is een aanname. Maakt deze aanname iemand dan niet net zp exclusief als iemand die exclusiviteit van een God claimt?