Afrij stress, We kunnen het!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sharonaa_

Re: Afrij stress, We kunnen het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 22:40

dan kom ik me ook maar even melden.
midden januari heb ik mijn theorie gehaald, en ik mag binnenkort ook afrijden, het moet alleen nog aangevraagd worden, en dat gaat mijn leraar binnenkort waarschijnlijk doen, heb vorige les al een aanvraag formulier in meoten vullen, dus het zal allemaal niet zo lang meer gaan duren :) Ben benieuwd.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:58

@hildago; hier kostte het 46,45 ofzo.. >;) (géén spoed)
heb hem vandaag opgehaald en ben net terug
paps is meegereden, maar die is wel relaxed, 1x laten stilvallen, wennen hoor, benzine auto ipv diesel! :oo :P

en hij is wat langzamer dan m'n leswagen, dus moet goed doortrappen :)
maargoed, morgen naar tilburg toe :=

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 00:21

Pff.. even van me afschrijven hoor!

Ben al sinds vorig jaar maart aan het lessen.
Was begonnen bij een eenmansbedrijfje, goede naam & slagingspercentage en ook best goedkoop.
Ging allemaal wel oke en heb er 24 lessen gereden. (zaten, soms flinke, tussenposes tussen ivm vakantie aan zijn kant e.d.) Toen kreeg meneer iets aan z'n hart en moest geopereerd worden. Daarna niks meer van hem vernomen & krijg hem ook niet te pakken via de telefoon of iets. (gelukkig betaalde ik de lessen los en had ik geen pakket)
In december was mijn laatste les van hem & nadat ik niks meer van hem had vernomen ben ik een rijtest gaan doen bij Bruinsma & heb me hier aangemeld. (gedaan eind januari)
Deze vertelde me (nadat ik een proefles had gereden) dat ik max 15 lessen nodig had en dan op examen kon. Ik hartstikke blij! Voor mijn gevoel is dat eigenlijk best snel.

Nou heb ik vandaag mijn eerste echte les erop gehad (meteen van een invaller, mn vaste is ziek).
Wat ging dat verdomd bagger zeg :o
Allemaal situaties waar ik vrij sloom in handelde (moest echt weer erin komen qua inschatten ed maar kreeg hier eigenlijk ook niet echt de kans voor) of fout handelde. Het frustrerende was dat elke keer na zo'n situatie ik precies kon zeggen wat ik anders had moeten doen etc. voordat de instructeur het zelf kon zeggen.
Dat frustreerde hem uiteindelijk ook merkte ik. Steeds van 'Waarom dóe je dat dan niet?'
Heb zelfs 2x met tranen in m'n ogen gezeten van frustratie, want ik merk gewoon zo dat ik weer een paar stappen terug heb gedaan doordat ik er 2 maanden uit heb gelegen.

Pffff.
Volgende les beter hopelijk!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 07:44

siskeh schreef:
d_ruiter schreef:
stufi en op de middelbare school???

jahh dat heet anders, weet het :9
maar vergeet de naam steeds :o

edit:
@dennisem:
altijd!!!
maarja, zodra ik in de auto stap is het vaak weer over...
maar ben wel bang dat mn praktijk een ramp wordt ,hopelijk begint ie er niet al te snel over :o

heb zo les, dus zal wel zien hoe het gaat!

Kinderbijslag bedoel je? Dat gaat toch altijd naar je ouders?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 09:40

@imd: nee geen kinderbijslag....als je 18 bent krijg je van de ibgroep een of andere toeslag als je nog op de middelbare zit, die de kinderbijslag vervangt.
maar deze is voor mij zelf, en niet voor mn ouders!
(en aangezien je weet dat ik met autorijlessen bezig ben, kan je ook nagaan dat ik 18 ben)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 13:06

Pff ik moet dinsdag op voor mijn theorie, en 20 maart tussentijdse toets. Hoop zo dat ik alles in 1 keer haal :P

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 20:03

jah dat is inderdaad zo'n toeslag, want je ouders krijgen dan geen kinderbijslag meer he als je 18 bent..

@Santigo, succes:D:D k mag 26e afrijden.. spannend:D

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 20:20

Wat spannend allemaal :)
Ik mag over 3 weken me tussentijdse toets doen, hoop zo dat ik het haal en anders tja dan wil ik alsnog afrijden O:)

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 20:47

k doe geen ttt, dus gewoon alsnog gaan afrijden idd:P

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 20:48

ik heb de 26ste TTT. dus we hebben op dezelfde dag een toets ;) Heb wel een prettige tijd. 9.50

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 02:55

siskeh schreef:
@imd: nee geen kinderbijslag....als je 18 bent krijg je van de ibgroep een of andere toeslag als je nog op de middelbare zit, die de kinderbijslag vervangt.
maar deze is voor mij zelf, en niet voor mn ouders!
(en aangezien je weet dat ik met autorijlessen bezig ben, kan je ook nagaan dat ik 18 ben)

Oh, dat wist ik niet. Handig!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 08:57

@imd: tis ook niet echt raar dat je dat niet wist, meestal zitten de meeste van 18 ook niet meer op de middelbare(alhoewel bij ons in 5 havo toch wel een aantal zitten)
maar ik ben wel een stukje ouder, dus ook al langer aant lessen

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:23

Dreamy schreef:

Was begonnen bij een eenmansbedrijfje, goede naam & slagingspercentage en ook best goedkoop.
Ging allemaal wel oke en heb er 24 lessen gereden. (zaten, soms flinke, tussenposes tussen ivm vakantie aan zijn kant e.d.) Toen kreeg meneer iets aan z'n hart en moest geopereerd worden. Daarna niks meer van hem vernomen & krijg hem ook niet te pakken via de telefoon of iets. (gelukkig betaalde ik de lessen los en had ik geen pakket)
In december was mijn laatste les van hem & nadat ik niks meer van hem had vernomen ben ik een rijtest gaan doen bij Bruinsma & heb me hier aangemeld. (gedaan eind januari)
Deze vertelde me (nadat ik een proefles had gereden) dat ik max 15 lessen nodig had en dan op examen kon. Ik hartstikke blij! Voor mijn gevoel is dat eigenlijk best snel.

Nou heb ik vandaag mijn eerste echte les erop gehad (meteen van een invaller, mn vaste is ziek).
Allemaal situaties waar ik vrij sloom in handelde (moest echt weer erin komen qua inschatten ed maar kreeg hier eigenlijk ook niet echt de kans voor) of fout handelde. Het frustrerende was dat elke keer na zo'n situatie ik precies kon zeggen wat ik anders had moeten doen etc. voordat de instructeur het zelf kon zeggen.
Dat frustreerde hem uiteindelijk ook merkte ik. Steeds van 'Waarom dóe je dat dan niet?'
Heb zelfs 2x met tranen in m'n ogen gezeten van frustratie, want ik merk gewoon zo dat ik weer een paar stappen terug heb gedaan doordat ik er 2 maanden uit heb gelegen.

Pffff.

Vervelend zeg ! Ik heb dat ook, ik weet altijd heel goed wat ik fout heb gedaan. Maar dan het nog doen..
Het rolt er vanzelf in, heb daar vertrouwen in. In je hoofd moet er een soort van vast stappenplan komen en die is er nog niet.
Ik had het vooral in het begin heel erg met een rotonde leren nemen. Ik gooide alles door elkaar waardoor het niet goed lukte.
Je moet maar denken, je bent al verder dan stap 1, je weet wat er fout ging. Als je niet weet wat je fout deed moet je nog een veel langere weg begaan.

Het gaat ook een stuk sneller als je straks meerdere keren achter elkaar gaat rijden. Dan weet je je vorige fout nog en kan je daar extra op letten de volgende les.

Ik kan me ook mateloos irriteren als ik iets fout doe en zelf weet wat ik fout doe. Zit ik weer te zuchten achter het stuur als ik bijv de koppeling niet soepel laat opkomen (denkende muts doe t nou eens goed! :( ) :+

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:23

Ik hoef nog niet af te rijden, maar ben wel bezig met rijlessen. Heb er nu 4 gehad. :+ En heb woensdag mijn theorie gehaald. :)

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 13:45

Ja frustrerend is dat he marije, dat heb ik ook vaak. En als ik eenmaal een grove fout gemaakt heb, blijven ze volgen. Heel vervelend, vooral als je weet wat je fout doet!

Wat goed Loose, hoeveel fouten had je?

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:22

o0marije0o schreef:
Dreamy schreef:

Pffff.

Vervelend zeg ! Ik heb dat ook, ik weet altijd heel goed wat ik fout heb gedaan. Maar dan het nog doen..
Het rolt er vanzelf in, heb daar vertrouwen in. In je hoofd moet er een soort van vast stappenplan komen en die is er nog niet.
Ik had het vooral in het begin heel erg met een rotonde leren nemen. Ik gooide alles door elkaar waardoor het niet goed lukte.
Je moet maar denken, je bent al verder dan stap 1, je weet wat er fout ging. Als je niet weet wat je fout deed moet je nog een veel langere weg begaan.

Het gaat ook een stuk sneller als je straks meerdere keren achter elkaar gaat rijden. Dan weet je je vorige fout nog en kan je daar extra op letten de volgende les.

Ik kan me ook mateloos irriteren als ik iets fout doe en zelf weet wat ik fout doe. Zit ik weer te zuchten achter het stuur als ik bijv de koppeling niet soepel laat opkomen (denkende muts doe t nou eens goed! :( ) :+

of dat je weer eens niet optijd bent 'voorbereid' voor een bocht..

Das mijn probleem.. niet vergenoeg vooruit komen waardoor ik niet optijd reageer soms..

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:58

Wie heeft er wel eens een proefles gedaan? Hoe was dat?

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:59

RolingRoos schreef:
Ja frustrerend is dat he marije, dat heb ik ook vaak. En als ik eenmaal een grove fout gemaakt heb, blijven ze volgen. Heel vervelend, vooral als je weet wat je fout doet!

Wat goed Loose, hoeveel fouten had je?

5. :D Iedereen thuis dacht dat ik zou zakken inclusief ikzelf. :D Was de dag van tevoren pas begonnen met leren en die oefentoetsjes had ik steeds 11 fout enzo. Alleen de laatste had ik 7 fout. :D En toen haalde ik het ook nog. :):)

Haha ja dat met die fouten is herkenbaar. Dan doe je dat en dan denk je van kuuuttt ik wist wel hoe het eigenlijk moest, nog terwijl je het doet. ^)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 02:27

Ik vind het zeer vermakelijk hoe sommige mensen op puur slagingspercentage van rijscholen afgaan.
Als er ergens niks van de cijfers klopt, zijn het wel de slagingspercentages. Wist je dat rijscholen (vooral de iets grotere) de goede en slechte leerlingen gewoon op aparte namen zetten. De goede leerlingen die een leuke kans van slagen hebben, komen op naam van de rijschool waaronder die bekend is en de slechte komen gewoon op een andere naam te staan. Hier wordt erg veel mee gesjoemeld. Het cbr probeert steeds weer opnieuw om dit aan te pakken, maar er schijnen toch altijd weer mazen in het net te zijn waardoor deze cijfers kunnen worden gemanipuleerd.
Er zijn bijvoorbeeld ook rijscholen die erg slechte leerlingen gewoon niet aannemen :oo
Mensen met verstandelijke beperkingen of beperkingen in de motoriek bijvoorbeeld. (en dan hebben we het natuurlijk niet over zulke ernstige vormen dat behalen van een rijbewijs uberhaupt onmogelijk is.) Of gewoon mensen die er totaal geen gevoel voor hebben. Wij nemen dus ook altijd iedereen aan, ik bedoel, dat hou je toch niet voor mogelijk dat je puur om commerciele redenen die mensen niet aanneemt, omdat t slecht is voor je slagingspercentage.
Ons slagingspercentage ligt dan ook niet op 90% ofzo, hoewel het daar wel gezeten heeft, maar het wordt ook maar over bepaalde periodes meegenomen, tja soms heb je maandenlang dat iedereen in 1 keer slaagt en dan heb je er weer een aantal bij die niet in een keer slagen, tja daar gaat dan je percentage.
Maar wij hebben niet te klagen, al onze leerlingen zijn ontzettend tevreden en we hebben t nog abnormaal druk :oo

Maargoed even om mensen hiervoor te waarschuwen. Ga bij de keuze van een rijschool vooral af op gevoel en ga gewoon hier en daar eens persoonlijk langs. En vergeet niet, goedkoop is soms ook duurkoop :P En betaal nooit te veel vooraf, jullie hebben vast allemaal wel eens van die programma;s gezien waarin mensen hun verhaal doen over hoe ze belazerd zijn door hun rijschool/instructeur, alles al betaald en die is met de noorderzon vertrokken :+

Marloe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:55

Ai. Dalijk eerst nog even lessen en dan om 5 voor 3 examen.. :=
Ik wil niet. Doen jullie duimen?

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:56

Zeker :j Succes!

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:02

Gezakt. oliebol. |(
Moest uitwijken voor stilstaande auto, keek niet in de dode hoek. 31 Maart weer afrijden, weer om 9 uur....

We gaan gewoon door! :D

Marloe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:09

Dankje Kippiekipp!

Ilona__ : Oh balen zeg.. Echt irritant op zo'n klein foutje zakken terwijl je echt wel weet hoe het moet.

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:23

Ja inderdaad. Baal er ook heel erg van.. Maargoed, nog 2 lessen en dan voor mijn examen weer een uurtje.. En dan probeer ik het gewoon nog een keer.. Haha..

Marloe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:25

Hoeveel keer ben je al opgeweest?