Schrijven met een ter dood veroordeelde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:46

Precies Babel, ik was ook benieuwd, want ik begrijp er echt geen snars van.

Geeft het de schrijvers zelf het 'feelgood' gevoel? Iets bijzonders doen om waardering te krijgen uit je omgeving?

Sorry, hoor, dat komt bot over natuurlijk, maar vrees dat als je deze vraag stelt aan een psych je toch dit antwoord zult krijgen.

Waar zijn de psych's onder ons? :D

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:47

Babel schreef:
Ik ben nieuw hier en vind t jammer dat ik dan naar 50 pagina's met o.a. kletspraat wordt verwezen. Had serieus interesse maar als het zo moet kom ik er wel op een andere manier achter.
Als je vind dat er hier kletspraat staat dan denk ik niet dat je serieus geinteresseerd bent. Kletspraat is namelijk volgens de Van Dale nog steeds waardeloos, leugenachtig of dwaas gepraat.

LDRD schreef:
Geeft het de schrijvers zelf het 'feelgood' gevoel? Iets bijzonders doen om waardering te krijgen uit je omgeving?
Ik weet niet wat jij ervan denkt maar ik ga niet tegen iedereen die ik ken roepen dat ik dit doe. Maar ik ga verder niet meer op jou in want je opmerkingen zijn te hopeloos voor woorden.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:48

Rock schreef:
Ik vind het absoluut niet normaal om iemand te vermoorden of te verkrachten. Ik denk wel dat iedereen tot moord in staat is onder de verkeerde omstandigheden.

Mensen in de gevangenis in Amerika hebben het niet zo makkelijk als hier. Mensen op death row moeten elke dag ploeteren om te overleven, tot de dag dat ze de naald of de stoel krijgen.

Misschien hebben ze het verdiend, misschien hadden ze een lichtere straf kunnen krijgen, misschien zitten ze er totaal onschuldig, daar gaat het in mijn ogen niet om.

Die mensen hebben niemand, niks, behalve zichzelf. Vaak mogen ze geen bezoek, mogen ze niet naar buiten. Ze hebben niks om zich mee te vermaken, behalve dan misschien een brief die ze geschreven wordt door een good samaritan.

Die mensen op death row gaan over een tijdje dood. Het kan morgen zijn, het kan over een paar jaar zijn. Maar ze gaan in eenzaamheid dood, zonder vrienden, zonder familie, met een zooi mensen die naar ze kijken, die misschien ook geen traan zullen laten.

Als ik ze een klein lichtpuntje nog kan geven, dan gun ik ze dat. Ondanks dat ze misschien vreselijke dingen hebben uitgespookt, het blijven mensen.

Maar waarom moet uitgerekend jíj dat lichtpuntje zijn dan? En waarom ben je niet een lichtpuntje voor iemand in je direkte omgeving die wel een lichtpuntje kan gebruiken?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:48

Flew schreef:
Ja ik wil sowieso wel dat dat nieuwe topic er komt. Ik ben een beetje flauw van die verwijten die ons haast gemaakt lijken te worden.

Vind je dat serieus???
Ik vind het juist een erg net topic, met keurige discussies en mensen die veelal oprecht geinteresseerd zijn, en tuurlijk zitten er ook bij met alleen 'belachelijk!' maar goed... aan jou wat je daarmee doet toch?

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:49

Flew schreef:
Kritiek kan ik tegen, maar ik word er flauw van om me steeds maar moeten te verdedigen waarom ik dit doe. Dat mag ik toch zelf weten?

Bij mij gaat het niet om verdedigen zoals ik net ook al zei. Het gaan om interesse. Ik zie hier geen toegevoegde waarde in voor mezelf maar wil graag weten waarom anderen het doen. Misschien dat ik het te bekrompen bekijk of dat ik mijn mening zal aanpassen als ik er meer over hoor.

Als het zo goed is om te doen waarom willen jullie dan anderen niet enthousiast maken hiervoor?
Zie het niet als verdediging maar als iets positiefs.

@ManonR_ Ik zeg niet dat het allemaal kletspraat is maar er wordt ook onderling met elkaar gepraat over andere dingen dan de reden dat er geschreven wordt met een gevangene. Om een topic van 50 pagina's door te spitten waarvan de helft zeker niet over de info gaat die ik zoek vind ik gewoon te veel werk.
Simpele vraag, simpel antwoord. Nogmaals, jammer dat jullie het teveel moeite vinden om even uitleg te geven ook al heb je dat al vaker gedaan.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:50

LDRD schreef:
Precies Babel, ik was ook benieuwd, want ik begrijp er echt geen snars van.

Sorry, hoor, dat komt bot over natuurlijk, maar vrees dat als je deze vraag stelt aan een psych je toch dit antwoord zult krijgen.

Waar zijn de psych's onder ons? :D
Bij mij weet niemand het hoor ;)

LDRD

Kennelijk is een kritiekloze discussie hierover niet mogelijk. Waarom zo aangevallen voelen.
Ik vraag me alleen maar serieus iets af en geef mijn mening.

Overtuig me zou ik zeggen.

Amethyst_

Ik vind het topic rommelig worden..

LDRD; ik ga hier niet eens serieus op in.. Iedereen bedenkt toch voor zichzelf waarom ze dit doen.. Jij hoeft dat lichtpuntje heus niet te zijn, niemand die het je verplicht ;)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:51

Babel schreef:
....ook al heb je dat al vaker gedaan.
Al heel veel vaker en dat is het probleem nou juist. Als je het echt interessant vind dan ben je best bereid om even te zoeken. Zo niet? Nou dan niet ik lig er niet wakker van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:51

Ik probeer óók een lichtpuntje te zijn voor mensen in mijn omgeving :)

En waarom uitgerekend IK hun lichtpuntje moet zijn? Als ik het niet doe, wie doet het dan wél? Jij ook niet, toch?

Als iedereen denkt 'dat mag een ander doen' dan doet niemand het dus.

Ik hoef er niks voor terug, behalve misschien het gevoel dat ik iets goeds doe voor iemand anders.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:52

LDRD schreef:

Ik doe dit juist niet voor mijn omgeving, ze gaan het toch niet begrijpen. Ik vind het persoonlijk voor mezelf wel heel interesant ja, en daarbij vind ik het niet erg als hun leven daardoor een heel klein beetje beter word.

Eponastable

Mindim schreef:
Met Devin Bennet zou ik niet willen schrijven. Ik ben moeder van een zoontje van bijna 3 en iemand die zulke kleine onschuldige wezentjes iets aan kan doen, spoort in mijn boek aan de basis al niet en heeft imo de doodstraf verdiend. Ik walg bij voorbaat al van dat soort mensen.

Het kindje had een schedelbasisfractuur en was zo toegetakeld dat het vergelijkbaar was met wanneer het babietje een autoongeluk had gehad. Op 25 augustus 2000 is het gebeurd en het kindje heeft tot 27 augustus 2003 in coma gelegen en is overleden.

Ja mindim ik heb zijn hele rapport gelezen en zoals velen zeggen, het is niet op de daden zelf dat je moet afgaan...
Ik ben op de hoogte van de feiten, en weet je het gebeurd hier bij ons ook...

Als ik kijk naar hier die moordzaak, een moeder die haar 5 kinderen één voor één de keel oversnijdt met voorbedachte rade want ze was al langer van plan ze het leven te ontnemen...

Sommige willen niet met moordenaars schrijven, nja sorry dit houdt me niet tegen.

Flew

Rock schreef:
En waarom uitgerekend IK hun lichtpuntje moet zijn? Als ik het niet doe, wie doet het dan wél? Jij ook niet, toch? Als iedereen denkt 'dat mag een ander doen' dan doet niemand het dus.
Ik hoef er niks voor terug, behalve misschien het gevoel dat ik iets goeds doe voor iemand anders.

Goed gezegd Rock. Zo denk ik er ook over.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:53

Tjsa als je niet zo snel leest als ik dan is het misschien niet zo makkelijk om alles even snel door te lezen.
Maar goed, blijkbaar is het niet teveel moeite om een ten dood veroordeelde te schrijven. Maar als iemand dan serieus wil weten waarom je dat doet dan is het wel te veel moeite om het uit te leggen.
Succes ermee.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:53

Oké, ik geef het op. :roll:

Maar ik blijf me erover verbazen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:54

Babel schreef:
Tjsa als je niet zo snel leest als ik dan is het misschien niet zo makkelijk om alles even snel door te lezen.
Maar goed, blijkbaar is het niet teveel moeite om een ten dood veroordeelde te schrijven. Maar als iemand dan serieus wil weten waarom je dat doet dan is het wel te veel moeite om het uit te leggen.
Succes ermee.
Omdat het al 10 keer gezegd is ja.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:54

Ga jij een bejaarde uitlaten, dan ga ik met iemand schrijven die in Amerika een jaar of 10-20 vastzit voor iets waar je hier 3 jaar of een "foei, nietmeerdoenhe" krijgt. :D
Ik vind 't onzin dat er elke 5 pagina's wordt gevraagd om een reden, LEES dan, of gebruik de zoekfunctie.

Amethyst_

Re: Schrijven met een ter dood veroordeelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:55

Lief blijven :D Iefke is in overleg over nieuw topic :)

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:56

Eponastable schreef:
Ja mindim ik heb zijn hele rapport gelezen en zoals velen zeggen, het is niet op de daden zelf dat je moet afgaan...
Ik ben op de hoogte van de feiten, en weet je het gebeurd hier bij ons ook...
.

Ik vind juist wel dat je op de daden af kan gaan... Een behoorlijk aantal delicten zou mij absoluut tegen houden te gaan schrijven, waaronder bovenstaande...
Zulke mensen verdienen imo zeker geen lichtpuntjes in hun leven.
Dat jij je ermee kan verzoenen iemand te schrijven die zoiets heeft gedaan, oké. Maar ik kan en wil dat niet en ga dan wel degelijk af op de daden van iemand...
Denk ook niet dat je daar te licht over moet denken ( dat richt ik dan niet alleen tegen jou hoor...) je gaat je wel min of meer mengen in zo'n persoon zijn leven..
Laatst bijgewerkt door _rosita_ op 14-01-09 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:56

:?

Iets vriendelijker kan ook wel hoor.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:57

LDRD schreef:
Oké, ik geef het op. :roll:

Maar ik blijf me erover verbazen.

Als je eens verteld waarover je je nu precies zo verbaasd wil ik gerust uitleggen wat mijn motivatie is :j!

Anoniem

Ik heb besloten te gaan schrijven met Thong Le :)

Waar was het lijstje gebleven?

Flew

Ergens op een vorige pagina, volgens mij.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:59

ManonR_ schreef:
ManonR --> Amanda Marksberry & Terah Lawyer
Misschien is een lijstje met vertalingen van wat ze gedaan hebben ook wel een goed idee!

Ik ben vergeten :'(

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:01

Zet het even in het hele lijstje, anders is het nog geen lijstje meer :P Ben nog niet thuis dus kan het niet meteen in word zetten :)