Volwassen mannen met jonge meisjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onassa

Re: Volwassen mannen met jonge meisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 21:44

Huertecilla schreef:
Onassa schreef:
En Alet heeft dus blijkbaar een dochtertje, lijkt me niet zo moeilijk te volgen toch?

Zoals het er staat schrijft Alet over een onbepaald kind: 'jouw (mijn) kind'.

De juiste werkwoordsvorm is overigens 'mogen' want meervoud. Dan wordt 'ze' onbepaald. Anders is 'het' of 'hij/zij' logischer.
Zoals het er nu staat kan ik het inderdaad niet volgen en stel ik mijn vraag.

Blijft: 'die mannen' hebben/hadden ook een moeder Cool

hc

Jesussssss....het is dat je zelf zegt een goed leven te hebben want ben nu zwaar geneigd om te zeggen, get a life!!
of is jou intelligentie toch niet van die hoogte als je wilt doen voorkomen???
Als je zulk soort zinnen al niet meer begrijpt......

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 21:45

Huertecilla schreef:
Onassa schreef:
En Alet heeft dus blijkbaar een dochtertje, lijkt me niet zo moeilijk te volgen toch?

De juiste werkwoordsvorm is overigens 'mogen' want meervoud. Dan wordt 'ze' onbepaald. Anders is 'het' of 'hij/zij' logischer.

hc

Voor alle duidelijkheid (taaltechnisch was het niet helemaal ok, maar het gros begreep wel hoe ik het bedoelde gelukkig, jij vast ook wel hc Knipoog ): ik had moeten zeggen 'mijn kind' zodat 'ze' correct gebruikt werd.

Las net de beginpost van 'wordt zo moe van dit huis', begrijp denk ik wel wat je bedoelt: hoe ontworstel je je uit een milieu. Dat zal niet meevallen denk ik, moet je stevig voor in je schoenen staan lijkt mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 22:50

Nicolletje schreef:
Ik ben namelijk het type 'Karin'; ik voel me 26, ik zie eruit als 26 en ik gedraag me... soms ook zo Haha!
En ineens zegt de teller, dat je geen 26 meer bent.

Dit komt mij erg bekend voor...........

Mooi geschreven stuk heb je trouwens in je profiel staan!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 23:28

Nicolletje schreef:
Anneliesdj: spermabank dan?

Kan, maar dan heb je nog steeds een kerel nodig die zijn kwakje daar wil droppen Knipoog
Huertecilla schreef:

hc

Ik snapte de post van Alet ook niet helemaal hoor, kreeg een beetje 't idee dat ze samen een kind wilden Nagelbijten / Gniffelen

Naast dat; die mannen hebben ooit een moeder gehad maar je kunt wel 100 redenen verzinnen waarom ze de opvoeding niet zo heeft kunnen doen als ze zou willen. Daarnaast blijft het een feit dat tienerjongens meestal niet naar hun moeder luisteren en heeft pa dus ook een groot aandeel in de opvoeding, als ze daar wel naar willen luisteren.
En dan heb je natuurlijk ook nog de mensen die bewust zo opvoeden omdat ze er zelf ook zo over denken en helaas zitten daar ook vrouwen bij.

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:13

Ik ga weer even een stukje terug in op het topic over dat het vanaf 18 niet meer uitmaakt met welke leeftijd je thuiskomt, maar als je 16 of 17 is het not done.. Is dat niet een beetje vreemd? Ik ben nu 17,5 en zou niet weten hoe ik zou reageren als ik verliefd werd op iemand van 39 ofzo, dat kun je pas weten als het je overkomt! Zeker weet ik wel dat ik niet vind dat ik er nu niet toe in staat zou zijn een relatie met een 39-jarige man te beginnen en over een half jaar wel, dat is belachelijk!

Daarnaast zei Mija, Nu jonge meisjes geniet eerst eens van je mooie jonge leeftijd; Ik maak liever iets van me leven, waar je dan van geniet als dat ik een beetje alles moet uitproberen! Vind de opmerking niet echt toepasselijk eerlijk gezegd, iedereen geniet anders van het leven..

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:17

Ook de opmerking van anneliesdj vind ik apart, waar basseer jij het op dat jongens vaak niet naar hun moeder luisteren? Ik ken meer jongens dan meisjes die naar hun moeder luisteren hoor, ik mijn geval.. Als ik iets in mijn kop haal doe ik het ook, of dat nou met of zonder toestemming van moeders is maakt niet uit! Het is mijn leven, ik moet zelf vallen en op mijn bek gaan om het uit te vinden.. Natuurlijk kan ze opbouwende kritiek geven op wat en hoe ik iets doe, maar daar houdt het op deze leeftijd mee op

Dus waar het op slaat dat jongens niet naar moeders luisteren?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:24

Zucht....ik reageerde op een stukje van hc waarin hij het had over uitgangspunten voor het opvoeden van kinderen. Nu lees ik het net even terug en zie ik dat ik het niet helemaal goed gelezen heb (ik lees vrij snel en dan sla je wel eens iets over) en het dus niet helemaal klopt. Vind het wel amusant dat het sommige mensen nogal bezighoudt Knipoog

Natural heeft wel gelijk als ze zegt dat het een beetje gek is als het niet meer zou uitmaken waarmee je thuiskomt als je 18 bent en een jaartje eerder nog wel. Je zult in de meeste gevallen in die periode niet opeens heel erg veranderen. Verschilt van mens tot mens.
Ik ken overigens ook veel meisjes die beslist niet naar hun moeder luisteren!

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:40

Dank je en tuurlijk kun je wel veranderen in een jaar en zelfs in een half jaar, maar dat is tussen de 18de en je 19de net zo.. En omdat het op papier staat dat je op je 18de "volwassen" bent neemt iedereen dit klakkeloos maar als goede leeftijd voor van alles en nog wat, terwijl als dit 16 geweest was je hier in dit topic waarschijnlijk alle cijfertjes naar 16 had kunnen veranderen Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:58

natural_ schreef:
Dank je en tuurlijk kun je wel veranderen in een jaar en zelfs in een half jaar, maar dat is tussen de 18de en je 19de net zo.. En omdat het op papier staat dat je op je 18de "volwassen" bent neemt iedereen dit klakkeloos maar als goede leeftijd voor van alles en nog wat, terwijl als dit 16 geweest was je hier in dit topic waarschijnlijk alle cijfertjes naar 16 had kunnen veranderen Knipoog

Het staat niet zomaar op papier, er zijn genoeg wetenschappelijke onderbouwde stellingen voor het getal 18.
Wat denk je nu dat bevoegde mensen allemaal nummertjes op een bord geplaatst hebben en vogelenpik gehouden hebben op wanneer iemand volwassen is. Dromen
Tuurlijk als het 16 was zou iedereen het op 16 nemen omdat je dan rationele beslissingen kunt maken, maar dat is absoluut niet het geval...... Dus wat wil je hier mee wilt bedoelen snap ik echt niet.

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:04

Dus als ik 17,5 ben denk ik heel anders als dat ik 18 ben?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:07

hihihihi natural........... ben jij in alles zo zwart/wit????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:14

Ze is nog erg jong Kim Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:32

Hey allen, blijft een sprankelende bedoening hier, leuk! Haha!

HC, het zou niet mijn ding zijn om met een getrouwde man te rommelen als ik vrijgezel was, en puur hypothetisch gezien- als alle partijen op de hoogte zijn vind ik het minder shocking, heb er dan geen moeite mee. (En dan is het nog niks voor mij. Pling )
Maar dan nóg moet je dat willen, die keuze maken.
Echter vind ik Kiwiko heel openhartig en ze weet wat ze wel en niet wil; ieder zijn ding, dat heeft ook met vrij laten, respecteren, etc..; je kunt heel bewust keuzes maken zonder je daar bij schuldig te voelen. Daar is niks mis mee, toch?..

Voor mij maakt 16 of 18 ook geen bal uit; ik kijk naar mijn stiefdochter als persoom en als zij op haar 16de of 18de thuis komt met een 10 jaar ouder iemand en deze persoon lijkt een heel geschikt figuur en ze vullen elkaar mentaal goed aan, tsja, waarom per definitie fout?.. Misschien is een 5 jaar jonger knulletje wel een meer creepy typje..
Dan vind ik dat leeftijdsverschil ff minder belangrijk.

Maar loslaten idd, da's een heel belangrijk euvel.
Vind het wel een beetje een gare vergelijking dat het bitloos (loslaten) er steeds wordt bij gehaald.

Faye, ga ik je trouwens ook meeten aanstaande woensdag? (ff offtopic)..
Laatst bijgewerkt door detour op 11-01-09 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:33

offtopic: ik hoop het wel, de oudste heeft 40 graden koorts.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:34

Jeetje, sterkte dan, da's best hoog!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:36

faye schreef:

Pardon??? Ze heeft wel gewoon gelijk. Doordat individuele personen en omstandigheden enorm uiteenlopen kan je er geen dogma over uitroepen.
De wetgever is er daarom aanzienlijk flexibeler in dan veel van de dames hier.

hc

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:39

Huertecilla schreef:
faye schreef:

Pardon??? Ze heeft wel gewoon gelijk. Doordat individuele personen en omstandigheden enorm uiteenlopen kan je er geen dogma over uitroepen.
De wetgever is er daarom aanzienlijk flexibeler in dan veel van de dames hier.

hc

Dat is niet waar hc, dat is een ander soort volwassenheid zelfs geen volwassenheid te noemen eerder schijnvolwassenheid. En dat de wetgever er flexibel voor is heeft veel andere redenen. En wat jij noemt in het rechtsysteem kunnen we hopelijk niet veralgemenen met de normale populatie.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 11-01-09 14:45, in het totaal 2 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:40

Wat maakt iemand volwassen?
Wie bepaald wat volwassen is?
Is de wet daar geschikt voor?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:51

detour schreef:
Wat maakt iemand volwassen?
Wie bepaald wat volwassen is?

Dat is pas een onderwerp wanneer indirect betrokkenen menen dat er aangifte gedaan moet worden.

Zoals Kim opmerkt is menig pubermeiske volwassener dan sommige 40-jarige dames.
'Normaal' is een leeftijdsverschil van 2 jaar. Dat brengt die pubermeiskers op gelijk niveau als de 42-jarige partners van die dames Knipoog

Citaat:
Is de wet daar geschikt voor?

De wet is het kader van wat écht oud genoeg is en wat écht te jong is.

In beide gevallen om de dírect berokkenen te beschermen en een invulling te geven aan wat sociaal-cultureel gezien normaal is.

Boven de 18 kan er geen aangifte gedaan worden.
Onder de 14 kan er geen ontheffing verleend worden.
De rest is hoogst flexibel en afhankelijk van de individuele omstandigheden.

hc

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:58

.. En dat maakt het imo alleen maar ingewikkelder.
Als volwassenheid betekent: Volledig onafhankelijk van een ander goed voor jezelf kunnen zorgen, zowel praktisch als emotioneel, dan ken ik zelfs mensen boven de 40, mannen dan wel vrouwen, waarvan ik denk:"Oei, dit persoon is op bepaalde manieren hulpbehoevende"..
Soms zijn het mensen die psychisch te lijden hebben..
Dus laten we er vanuit gaan dat de basis van de persoon in kwestie inhoudt dat het in ieder geval mentaal gezond is.

DAn het sexuele aspect: In de puberteit is de één natuurljik sneller gerijpt dan de ander.

Eigenlijk is het gewoon megacomplex en denk ik dat je per individu als ouder moet kijken wat je kind aankan en niet.
Maar hoe meer je claimt hoe meer dit averechts kan werken..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:50

detour schreef:
Eigenlijk is het gewoon megacomplex en denk ik dat je per individu als ouder moet kijken wat je kind aankan en niet.

...waarbij zelfs dát niet altijd haalbaar is omdat dit ervan uit gaat dat de ouder/ouders dit kan/kunnen.

De moeder van onze drie puberende buurmeisjes is net bevallen van een 'ongelukje' en hokt nu in een verlaten cortijo met de zigeuner die waarschíjnlijk de vader is.
Pa doet zijn best op bewonderenswaardige wijze maar alleen de oudste is van hem dus hij moet eigenlijk tegen een verloren zak opboksen.
De jonste van 13 experimenteert drie rugslagen in de rondte met vrijers waarvan ze naam nog leeftijd weet de volgende dag. Stel dat die zwanger raakt van een 21 jarige die de pech heeft dat er wat fout ging met het condoom omdat het vrijdag de 13e was toen hij er bezopen overheen ging. Moet je dat aangeven? 'Pa' zal al heel blij zijn als hij een abortus voor elkaar krijgt, want dán staat ma ineens uit morele overtuiging op de bres.
De oudste van 17 was gister bij ons over de vloer met haar VEEL oudere verloofde. Die twee hebben OK dan! relatie. Moet je die aangeven of heeft ze (en haar vader) eígenlijk een lot uit de loterij met een verstandige verloofde?

hc

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:56

schitterende situatieschets HC Haha! Haha! Haha!

ik denk zomaar dat de oudste een heel stuk volwassener is dan menig 17 jarige...........

en de 13 jarige.................. triest!!!! heel, heel triest dat een 13 jarige zo op moet groeien!

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:10

Wat katiavl ook steeds aanhaalt: ik vind dat er een soort beeld is ontstaan in de maatschappij dat mensen van 14 of 16 ook volwassen kunnen zijn, maar volwassenheid heeft echt niet alleen te maken met wat je hebt meegemaakt. Als je 16 bent, ben je nog een kind. Een jongvolwassene weliswaar, maar geen volwassen persoon. Sommigen kunnen beter keuzes maken dan de anderen, sommigen zijn met andere dingen bezig dan leeftijdsgenoten, maar ze zijn gewoon níet volwassen en dit is geen belediging; het ligt gewoon aan de chemische samenstelling in je hersenen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:11

KiWiKo schreef:
schitterende situatieschets HC Haha! Haha! Haha!

Helaas gewoon in woorden wat ik zíe.

Citaat:
en de 13 jarige.................. triest!!!! heel, heel triest dat een 13 jarige zo op moet groeien!

Heel triest. Het is een erg lief maar wat dom en heel, echt héél, aantrekkelijk meiske.
De middelste van 16 is nu aan de rol met een kleine crimineel van midden twintig. 'Pa' weet van niets maar zelfs als hij wat zou weten kan hij toch niets doen.

Wat wíj ervan leren is een bevestiging van wat we uit onze eigen jeugd onthouden/geleerd hebben.
Geef ons kereltje vroeg en gedetailleerd voorlichting, zet een schaal condooms naast de voordeur en laat hem aljeblieft zijn meiske mee naar zijn slaapkamer nemen.
De norminvulling van het hoe en wat van relaties/liefde/sex is vooral een rolmodel wat ons doen en laten daardoor zeker beïnvloed.

hc

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:12

Ik ken eigenlijk ook geen kids van 16 zelfs; die ik als volwassen ervaar..

HC, ik snap je punt.

Door fouten te maken wordt je volwassen, zonder trial & Error is het imo úberhaupt niet mogelijk.