Met de trein, deel 2.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: Met de trein, deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:43

haha ja :o :)

overigens, bij 9292 staat bij de treinen die ik dan moet hebben ''syntus'' enz..
dat maakt toch niet uit of mijn OV geldig is of niet enzo? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:47

Daarin is je OV gewoon geldig :) Ik gebruik hem ook altijd in de syntus :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:51

oke :D het klonk zo anders ;) :))

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:02

Ik had net in Oudenbosch een oude mevrouw die dacht dat ze wist hoe het werkt. Ze staat met haar tas op het balkon, toevallig bij de deur waar ik ook uit de trein wil stappen. Vraagt ze aan mij of ik haar tas uit de trein wil zetten. Nu doe ik dat liever niet, we zijn namelijk niet verzekerd als het fout gaat als we dat doen. Staat niet in ons takenpakket.
Ik vraag aan haar of de tas zwaar is, en kom altijd met de smoes dat ik last heb van mijn rug, (sommige slepen echt bakstenen mee :P ). De tas was niet zwaar, en ik ben de beroerste niet.
Zegt ze doodleuk:"jij hoort toch bij dat clubbie? Dan moet je ook tassen op het perron zetten" :? . (helaas stond de tas al op het perron :Z ). Ik leg het verhaal alsnog uit. Zegt ze:"nou dan moeten ze op ieder station er maar voor zorgen dat er iemand staat om te helpen".
Ik durf te wedden dat zij het hardst loopt te mopperen als blijkt dat dan de kaartjes ongeveer 4 keer zo duur gaan worden dan :+ . En ze had best mazzel dat het mijn trein naar huis was, anders had ik de tas net zo makkelijk weer terug in de trein gezet. Had ze het alsnog zelf kunnen doen }> .

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:10

:= oef :oo
dan moet je inderdaad maar net stil kunnen houden inoterry :=

ik heb weer heerlijk heen en weer naar 'shertogenbosch geslapen in die trein :z

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:12

Bleh, verschrikkelijk zulke mensen := "Dat clubbie" haha, ik had dr tas weer in de trein gezet :D

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:28

lindatje schreef:
Bleh, verschrikkelijk zulke mensen := "Dat clubbie" haha, ik had dr tas weer in de trein gezet :D

Had nogal een lange dienst en wilde eigenlijk toch wel heel erg snel naar huis :D

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:41

Echt hè Ino, net wat je zegt, en wat dan als die kaartjes stukken duurder worden. :P

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:55

jee, ik zeur nooit, ik ben braaf, koop altijd een kaartje maar ik ga echt ontploffen als het NOG duurder wordt. Het is in december verhoogd en niet lang daarna OPNIEUW.

-:(-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:12

Ik heb nergens last van? :+ Nou hoef ik ook niet zo vaak een kaartje te kopen, en als ik het moet ivm feestdagen waarp ik moet werken kan ik de boel declareren :)

Ino, dat clubbie? :oo ik kan dat niet uitstaan, zeikers in de trein :=

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:28

Tsja, je hebt er af en toe mensen bij :+ . Zo heb ik een paar jaar geleden nog net een (zinloze) discussie kunnen voorkomen met 2 dames die een klacht wilden indienen over mijn 2 mannelijke collega's. Die hadden het al niet zelf aangeboden om hun zware tassen boven te zetten, en toen de dames het vroegen weigerden ze gewoon. Dat vonden ze echt SCHANDÁÁÁÁLIG }:0 , ze worden er tenslotte voor betaald.
Ik ben maar wegelopen met de mededeling dat we het niet eens mogen en heb ze maar laten mopperen.
We mogen het ook echt niet van de ARBO overgens. En mocht de tas in kwestie kapot gaan, mogen we dat uit eigen zak betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:31

Uhuh, dan is het veel te riskant om ook te helpen, en als het van de arbo niet mag, kan je het ook beter niet doen :j stel dat het mis gaat, zit je met gezondheidsproblemen..

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:39

Ik zal dan nog eerder geneigd zijn om iemand te helpen als ik in mijn vrije tijd in de trein zit. Dan ben ik wel gewoon voor alles verzekerd namelijk.
Maar er zijn ook nog mensen die bijvoorbeeld al vanaf Amsterdam in de trein zitten (sneltrein via Haarlem) en dan kom je ze bij Leiden tegen, die dan beginnen te miepen dat dat raampje aan de overkant van het gangpad wel even mag worden dichtgedaan. Als iemand gezondheidsproblemen heeft vind ik dat geen nog geen probleem. Maar anders leven ze zich zelf maar uit hoor.
En ik heb ook een keer een mevrouw gehad die boos werd omdat ik weigerde aan een meneer te vragen of zij op het klapstoeltje mocht gaan zitten waar die man tegenaangeleund stond. Zij stond dichter bij die man dan ik 8)7

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:43

Echt hè, sommige mensen.. :Y)

Maarr, ik denk dat er ook vaak genoeg leuke kanten aan het werk zitten, is het niet? :)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:49

Gelukkig wel :j .
Pas geleden nog een mevrouw met haar vergeten tas herenigd. Alles zat er nog in *\o/* .
Altijd proberen lol te hebben met de mensen in de trein. Kleine kinderen met leuke uitspraken :D . Leuke herenigingen die je soms ziet. (zie je een klein mannneke over het perron vliegen OOOOOOPAAAAAAA). Of geliefden die elkaar weer in de armen vliegen. Iedere dag is anders, en iedere dag zie ik zat leuke dingen.
Zo'n mevrouw moet ik trouwens ook wel om lachen hoor :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:54

Dat zijn echt mooie dingen die je dan ziet :D Ik zie ook af en toe taferelen, en die zijn dan zo mooi en gelukkig, dat ik er tranen van in mn ogen krijg :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:57

Oeh, ik hoorde net een liedje, en dat heb ik dus even verkregen, en nu weet ik weer waar ik het van kende :D Het was de titelsong van mijn favoriete tvprogramma, "In het spoor van"

:D

Citaat:
In het spoor van...
Het programma over het wel en wee bij de NS. Een slimme marketingtruc van de NS om het bedrijf in een goed daglicht op TV te krijgen. Daar is niets mis mee, want door dit programma krijg je ook eens de andere kant van de conducteur te zien. Ik zou als NS zijnde wel willen betalen om dit programma op de buis te houden. Betere reclame dan deze kan bijna niet, toch? Door het goede tweede seizoen is een derde seizoen een inkopper, maar uiteindelijk hangt het volledig af van de sponsor. Wellicht per maart 2006?

Ik wil het echt nogmaals zien, :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:59

Gelukkig heeft je beroep idd nog genoeg leuke kanten Ino! :j

Maar sommige mensen zou je idd wel achter het behang willen plakken.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:40

Zo heb ik vandaag ook nog heel erg moeten lachen. In Dordrecht waren spoor 1 en 2 buiten dienst vanwege werkzaamheden. Was er een man hele "intelligente" vragen aan het stellen aan die werkmensen. Die waren daar al een beetje lacherig om in elk geval. Als ik binnen hoorbereik ben, hoor ik de man tegen de werkmensen zeggen:"Ja, jullie zullen dadelijk toch echt even moeten stoppen, want mijn trein moet zo komen". En dat met een grote glimlach op zijn gezicht :D . Zegt 1 van de werkmannen tegen hem dat er voorlopig echt even geen trein vertrekt van spoor 1. Komt die man op een beetje belerend toontje dat zijn trein echt altijd van spoor 1 vertrekt. Dus die werkman wijst de man naar de trein op spoor 3 met de mededeling dat als hij de intercity naar Amsterdam wil halan, dat hij nog anderhalve minuut de tijd heeft.
Dat verbijsterde gezicht van die man toen hij bestefte dat zijn trein al een tijdje klaarstond en dat hij moest gaan rennen _O- _O- _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:55

Whahahahahahahaah dat is echt geniaal _O- ik kan me ook zo het hoofd van die man voor me zien :')

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:00

Haha geweldig van die man, Ino. :D

En dat programma klinkt leuk, Unwritten. Lijkt mij ook interessant om te zien. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:02

Het was ook altijd heel leuk :j alleen jammer genoeg nergens terug te vinden ;(

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:15

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:40

Tsja, dat soort types hè :roll: . 99% van de mensen kan er om lachen, maar omdat dat soort mensen zich overal op aangesproken voelt, moeten we uitkijken met wat we omroepen. Ze krijgen namelijk nog gelijk ook.
Zo heb ik meen ik al eens het verhaal van de trein zonder tractie hier neergezet. Ik doe het nog 1 keer :P .
We rijden net Etten-Leur uit, en het valt me op een gegeven moment op dat we geen snelheid meer maken. Ik neem contact op met de machinist en krijg te horen dat allebei de tractiemotoren er mee opgehouden zijn. Nu had de machinist het plan opgevat om zonder af te remmen door te rijden naar Roosendaal. Ter hoogte van het plaatje Zegge zouden we wat naar beneden gaan, en mischien genoeg tempo kunnen krijgen om Roosendaal te halen.
En hoe leg je dat uit aan de reizigers, waarvan 99% niet van weet wat een tractiemotor is? Nou ja, ongeveer zo:
Goedenmiddag dames en heren. Zoals u ongetweifeld hebt gemerkt rijden wij nu niet onze gebruikelijke snelheid. Dit komt omdat deze trein kapot is, als in we kunnen geen gas meer geven. Nu is het plan van de machinist om zo doorrollend te proberen Roosendaal te bereiken. We zouden ter hoogte van Zegge wat naar beneden gaan, en dan weer wat tempo op moeten pikken. Of we het gaan halen, dat zullen we met zijn allen af moeten wachten.
Dit omroepbericht leverde al wat hylariteit op om me heen. Maar er komt even later een mevrouw half in paniek naar me toe, of we dan wel konden remmen. Ik weer naar de omroep: Dames en heren. Voor diegene die zich er ongerust over maken, de remmen werken nog perfect!. maar daar blijven we in elk geval tot aan het perron van Roosendaal vanaf, anders halen we het gegarrandeerd niet meer.
Nu lagen de mensen om me heen helemaal in een deuk. Komt er een man naar me toe met de opmerking dat ik nu eigenlijk ook om moet roepen dat iedereen positieve energie uit moest gaan stralen naar de trein. Ik heb maar uitegelegd dat datvanwege die ene persoon die dat niet kan waarderen geen goed plan is.
Uiteindelijk komen we met een slakkengangetje Roosendaal binnen gereden ( de machinist had er geen erg in gehad dat we ter hoogte van de philips weer wat gingen stijgen), maar we hadden het gered. Ik roep om: Dames en Heren, dankzij het goede denkwerk van onze machinist, hebben we het gehaald. Station Roosendaal, eindpunt van deze trein.
Begonnen de meeste mensen te klappen :+ :D .
Ik moet er wel even bij vermelden dat we al vanaf Oss met 1 tractiemotor reden, en dat die niet meer op wilde starten, en dat onze helpdesk wilde hebben dat de machinist de trein stil zou zetten om te kijken of hij de boel weer opgestart had gekregen. Dit houd natuurlijk in dat als de boel niet was gestart, dat we Roosendaal enkele uren later hadden bereikt.
Later heb ik weer met hakken over de sloot, met een andere trein, om een andere reden, met de zelfde machinist weer Roosendaal bereikt. Dus bij deze even hulde aan onze Pim _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Laatst bijgewerkt door Inoterry op 06-04-09 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:41

:oo beetje lang verhaal geworden :o