Met de trein..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Met de trein..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:02

Ah ik snap het Lachen Een soort van keersysteem. Wel beter dat ze weer doorgaan naar Zwolle, Zwolle - Arnhem is nu voornamelijk Mat64 als intercity. (Tenzij ik daar rijd, dan zit ik om de een of andere reden altijd in VIRM Clown )

Kan het zijn dat er laatst op maandag ook een trein stuk stond op rotterdam? Een sprinter? Want ik had 1 treinstel ipv 2 op de maandag, en die van mij hield het halverwege ook niet echt meer vol..

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:04

Dat akkefietje met die trein naar Vlissingen had ik met dezelfde machinist waar ik vorig jaar met een trein zonder tractie (geen motor die nig werkt dus) vanuit Etten-Leur Roosendaal heb bereikt. Dat was best wel humor eigenlijk. Hij was net aan het optrekken in Etten-Leur toen de tweede tractiemotor er de brui aan gaf. De andere was er in Oss al mee gestopt. We hadden alle 3 einde dienst, en alle 3 al heel veel bijgelegd die dienst ivm een versperring. De helpdesk wilde dat hij de trein stil zou zetten, om zo te proberen de motor weer op te starten. De machinist had zo iets van "ja doei, ik heb zo vakantie, en ik heb nog tempo". Hij heeft de post in Roosendaal opgebeld met het verzoek alles veilig door te zetten, en de kortse weg naar het perron. Zo zijn we met een gangetje van nog geen 15 km Roosendaal binnen gesukkeld. De meeste mensen begonnen spontaan te klappen toen we netjes naast het perron tot stilstand kwamen. Dit was trouwens wel een trek en duw trein met ICR rijtuigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:05

dat verhaal is wel heel gaaf Inoterry, hoe jullie het station hebben weten te halen. Haha!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:08

Zeker ja, dan ben je blij als je er bent.
Welke trajecten ben jij eigenlijk conducteur, Inoterry?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:08

Er gaan iedere dag wel ergens treinen kapot, dat kan ik allemaal niet bijhouden. Meestal kan de trein nog doorrijden tot een station met een storingsmonteur, zodat de gevolgen voor de reizigers zo minimaal mogelijk blijven. Soms helaas niet.

Tsja, de machinist weet uit ervaring dat we ter hoogte van Zegge een stuk dalende rails hebben. Hij ging er dus van uit dat we daar weer opnieuw wat tempo zouden oppikken en zo net Roosendaal konden bereiken. Hij bleek helemaal gelijk te hebben Haha! .

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:14

Ik zit vooral op de trajecten Roosendaal- Vlissingen, Den Haag, Arnhem en Amsterdam. Ook wil het wel eens voorkomen dat ik vanuit Den Bosch naar Utrecht moet, en de lijn Arnhem- Den Haag heb ik ook regelmatig. Gisteren moest ik voor het eerst in mijn carriere met de stoptrein naar Amersfoort. Daar was ik alleen nog maar met de intercity naar toe geweest.
We hebben er ook 1 heel leuk dienstje inzitten, (nu nog wel, ben benieuwd in de nieuwe diensregeling). Dan moeten we stopperen naar Den Haag, daarna met de stopper naar Utrecht om vervolgens naar de Maliebaan te gaan. Dan kan je 20 minuutjes door het spoorwegmuseum wandelen. En vervolgens de zelfde weg weer terug naar huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:19

Oeh via het museum is wel erg leuk ja Lachen

Ik heb wel eens de Den Haag - Arnhem, misschien ben ik je nog wel eens tegengekomen!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:20

Dat klinkt wel als een leuke dienst. Jammer, alleen niet echt op de trajecten waar ik veel kom, ja tussen Amsterdam en Roosendaal/Vlissingen ligt wel Nieuw-Vennep, maar daar gaat de intercity hard langs,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:26

Ik heb altijd Rotterdam - Amsterdam maar dan met de sprinter, erg drukke lijn om half 8, vooral op de maandag Nagelbijten / Gniffelen

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:27

Ik denk dat ik dagelijks wel enkele bokkers in de trein passeer. Alleen de kans dat er achter komt of iemand op bokt zit, of niet, is vrij klein.

Maar ik ga eens bij mijn paardenkind kijken. Doei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:29

Uhuh, ik kan voortaan ook elke conductrice aanspreken, zit u op bokt? Vork

Have fun bij 't paard! Doei!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 20:47

Nou, het was weer een feest vandaag. Ik heb Gouda nooit gered! Ik moest nog langs school om 5 uur maar we stonden al 20 minuten vast op 100 meter van station Gouda. Opeens zegt die conducteur; ja we hebben een wisselstoring, we gaan weer terug naar Alphen!
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH
Dus toen ging de trein weer terug Huilen van het lachen Ben bij Waddinxveen uitgestapt en toen heeft mn vader me opgehaald. Maar ik had geen tijd meer om naar school te gaan om iets in te leveren Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 20:49

Lekker dan Mies Nagelbijten / Gniffelen Lightrails ook Nagelbijten / Gniffelen

Ik had gewoon de trein een half uur eerder dan normaal.. resultaat dat flirtmans ook in de trein zat Clown

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 21:23

Ik wou net zeggen, was de lightrail zeker? Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 21:24

De laatste dagen is er ook elke dat wel wat stuk bij de lightrail Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 21:25

Vandaag brandmelding bij Dordrecht.
Dus ik moest vanaf Utrecht naar Den bosch vanaf daar naar Roosendaal, en vanaf daar weer naar naar station waar mn auto staat..NATUURLIJK al mn verbindingen net gemist..dus dik 3uur over gedaan No Cheer

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 21:39

Oeps, ik lees het al weer. Maar goed dat ik vandaag vrij ben Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 21:39

Haha, ik vond het anders heel gezellig hier vanmiddag op Bokt, in dit topic, jij ook? Haha!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 21:47

Hihi, ik lijk eigenlijk wel een beetje gek, ben ik een dagje vrij, zit ik nog de hele middag over treinen te l*llen Koe Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 21:49

Haha ach dat moet toch kunnen Haha! Je had ook nooit verwacht dat er hier van die treinfreaks zouden zitten Clown

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 21:57

Zo, heb even bijgelezen. Leuk al dat gebabbel over treinen. Ja
Moest ook even opzoeken welke afkortingen welke treinen zijn. Vork

Inoterry, leuk om ook 'jouw kant' van de verhalen te lezen. Lachen
Kan me voorstellen dat je soms flink wat lastige reizigers tegenkomt. Maar ook wel leuke zaken natuurlijk, zoals met Vlissingen.

Ik ben vandaag van Utrecht naar Den Haag doorgetreind, ipv eruit op Gouda,
daar een vriendin opgepikt en samen weer terug naar Gouda. Vork Zat heerijk, dus waarom niet.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:04

Unwritten schreef:
Haha ach dat moet toch kunnen Haha! Je had ook nooit verwacht dat er hier van die treinfreaks zouden zitten Clown

Ik heb inmiddels wel geleerd om niet meer zo snel ergens versteld van te staan hoor Haha! .

Gisteren had ik nog een heel grappig kindje in de trein trouwens. Hij was 3, dus hoeft geen kaartje te hebben. Maar ik heb nog efteling kinderkaartjes bij, zodat ik ze toch hun eigen kaartje kan geven. Hij kreeg toevallig een kaartje van langnek. Staat hij dat kaartje heel serieus te bekijken, zegt hij tegen zijn moeder:"dat is papa". Het manneke kijkt even om zich heen, ziet een reiziger staan op het balkon, wijst die reiziger aan, en zegt luid en duidelijk:"of hij!!!!". Moeders wist even niet waar ze moest kijken ROFL .

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:16

Haha, geweldig. *LOL*

Vroeg me af trouwens, gebeurt het weleens dat een passagier een kijkje mag kijken bij de machinist?
Het lijkt me nl. erg leuk en interessant om een keer mee te kijken daar. Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:18

Whaha, geweldig Inoterry, kinderen zijn vaak zo lekker onschuldig in hun opmerkingen Haha!

Ik zou eigenlijk hetzelfde willen weten als Marleen, het lijkt mij super ook eens te kijken, heb wel eens mogen kijken bij een LINT van syntus, maar dat vind ik nou niet zulke bijzondere treinen, ik zou een koploper bijvoorbeeld erg machtig vinden Ja

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:19

Ja mij ook, hoe ze zo'n gevaarte nou besturen en gas geven Clown