Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:50

Coot: clublessen dans ik bij de Blue Toes, latinlessen via Groningen Danst en ballroomlessen bij Paris & Anouk.

Cindeeh: leuk dat jij en je vriend willen gaan dansen! Gewoon kleren aantrekken die lekker zitten en waar je makkelijk in kan bewegen, dus niet een te kort rokje of een te strakke spijkerbroek. Hakken zijn niet verplicht, maar schoeisel zou ik wel even overleggen met je dansschool. Hier wordt je bijvoorbeeld direct de vloer afgestuurd als je gewone schoenen draagt, omdat dit niet goed is voor de dansvloer.

Coot

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 22:07

Okee Blue Toes, heb je dan les van Jerry? Dat is mijn dansleraar geweest!

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 21:21

Cindeeh schreef:
Ik heb zojuist gebeld met een dansschool hier in de buurt. We zijn wel aan de late kant maar de eigenaar van de dansschool wil ons gratis(!) 2/3 privélessen geven zodat we vervolgens kunnen instromen in de groep :D
Mijn vriend is nog niet helemaal overtuigd, ookal wil hij stiekem toch wel, dus ik heel benieuwd. We kunnen aanstaande woensdag al beginnen.

In wat voor kleding dansen jullie eigenlijk? Ik heb nogal slechte voeten dus weet niet of ik de eerste tijd wel op hakken kan dansen, is neit verplicht toch?

kleding is gewoon vrijetijdskleding ,waar je zelf lekkerste in voelt ,kan gerust in spijkerbroek
als je niet lekker voelt op hoge hakken, zou ik dat niet doen
bij beginners is niet zo ,dat je direkt op dansschoenen moet of wilt aanschaffen

een goed zittende schoen met een laag hakje wil prima in begin
er zijn ook, als je door wilt gaan ,dansschoenen te koop met een lage hak of een lagere brede hak

wat ik niet aanraden kan is schoenen met een rubberen profielzool voor dansen
wij deden laast een beginnerscurus salsa en daar zag ik een dame met een soort snowboots salsa pogen :') ,die bleef dus steken op de vloer

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 21:24

hier is minder streng ,er dansen bij ons ook veel mensen met "gewone schoenen"
van de vloer is nog geen gestuurd ,in de beginners salsa les is wel voorzichtig belang van goede schoenen uitgelegd toen in algemeen ,ik denk dat de lerares op de snowboots dame doelde daarmee hahahaha

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 10:50

Hmm, Allstars hebben zeker ook rubberen zool? Ik heb alleen Nike's, allstars en birkenstock slippers, maar daar kom ik niet ver mee...

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 18:29

Snowboots, serieus? :')

Cindeeh: je kan ook altijd nog op sokken gaan dansen :)
Coot: op vrijdag heb ik les van Jerry, ja! Op maandag van Jan Willem Jansen, die ken je vast ook nog wel :j

Eerste échte wedstrijd gehad vandaag en het ging meteen super goed! Twee keer finale mogen dansen en geen enkele herkansingsronde hoeven dansen. Uiteindelijk tweede geworden in de ballroom (met twee promotiepunten 8-) ) en zesde in de latin! Dus ik ben blij *\o/*

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 23:59

gefelicteerd !welke klasse dans je ?

ja soort snowboots met echt een groffe profielzool en dan een snelle draai in de salsa erop pogen
ik heb heel die les mijn lachen moeten inhouden ,das was nogal moeilijk :')

tegenovergestelde kan ook ,een piepkleinvrouwtje op een dansavond gespot en dan een geweldige plateauzoolpump met een hak van minstens 10 cm en dan zo hele dunne spitse variant van hak keurig netjes onder een strak rokje zodat er ook al geen beenvrijheid meer is
ook dat danst niet ,men ziet dan van die "huppelpasjes " :')

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:37

Haha dat is ook humor Tina! Kan daar ook altijd heerlijk van genieten :D

Leuk Wineds! Ja Jan Willem heb ik ook wel een wedstrijdtraining van gehad! Doe vrijdag maar de groetjes aan Jerry van Corrine ;)

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:03

Mijn vriend heeft vandaag even bij de PietKerkhof nette schoenen gehaald, (de hele firma gaat stoppen dus overal 20% korting ofzo) mijn zus heeft nog wel schoenen, nu maar even kijken of ik ze pas, soms schelen we net een maat, ze moeten natuurlijk wel goed zitten.

Woensdag hebben we onze eerste (privé)les!! ben zo benieuwd en heb er veel zin ook!

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 23:39

spannend hoor je eerste priveles!

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 00:44

Veel plezier en succes met jullie priveles ...

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 09:51

Heb net even zitten vergelijken tussen 2 dansscholen bij ons in de buurt, hebben we dus de duurste genomen. Kan mezelf wel even voor de kop slaan, maargoed als het maar leuk is, daarna kunnennwe altijd overstappen mocht dat echt te duur worden.

Is een dansseizoen trouwens een jaar of een half jaar.

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:13

Ooh dat is wel balen ja... danslessen zijn gewoon duur....

bij ons is ballroom seizoen 20 a 25 lessen ( 20 a 25 weken ) en latin is 10 a 15 lessen / weken....

Van mij mocht het wel altijd ballroom seizoen zijn , dit omdat we hier ook verder in willen maargoed t'is niet anders , en wij hebben ook niks te klagen aangezien we niet betalen voor onze danslessen :$ .. mijn vriend heeft altijd met onze dansleraar zijn nichtje gedanst op hoog niveau ( europees kampioen etc etc .. ) dus hij kent alles al vandaar dat de dansleraar aan ons geen geld durft te vragen... super lief van hem & het scheeld ons weer...wat dat betreft hebben we dan ook niks te klagen ...

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:19

Seizoenen verschillen per dansschool! Bij ons heb je les gedurende het gehele collegejaar en we krijgen ballroom en latin door elkaar.

NoiRaM: wat een mazzel, dat zou ik ook wel willen!

Heb net een paar filmpjes gekregen van de ballroom van afgelopen zondag. Filmpjes van de latin krijg ik nog. Hier een filmpje van onze wals waarmee we op de eerste plaats waren gezet :D

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:42

Leuk hoor Wendy! Grappig ik herken veel figuren haha. Maarja, met dezelfde dansleraren gaat dat ook makkelijk he? :D

Bij ons ging het per half jaar 12/14 lessen en ook door elkaar :)

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:51

Cindeeh schreef:
Heb net even zitten vergelijken tussen 2 dansscholen bij ons in de buurt, hebben we dus de duurste genomen. Kan mezelf wel even voor de kop slaan, maargoed als het maar leuk is, daarna kunnennwe altijd overstappen mocht dat echt te duur worden.

Is een dansseizoen trouwens een jaar of een half jaar.

in NL was bij ons meende ik 12 lessen tegen een tig bedrag

hier in DLD bij onze dansschool betalen we een maandabo van 35 per persoon en dan mag je aan alles meedoen wat je maar wilt :)
dus volgen wij meest 1 a 2 themacurcussen en 1 clubgroep op zondag

een themacurcus kost normaal 50€ de persoon ,zo abo is hier er heel snel uit

danslessen hier beginners kost 80 de persoon trouwens

mooi filmpje ,welke klasse dansen jullie ,amateur of hoofdklasse of hoe de indeling ook mag zijn in NL ?

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 18:47

Ik heb nu 205 euro voor 28 lessen, dus ik gok voor n half jaar
en die andere was 170 euro voor 24 lessen.

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:24

Wineds schreef:
Seizoenen verschillen per dansschool! Bij ons heb je les gedurende het gehele collegejaar en we krijgen ballroom en latin door elkaar.

NoiRaM: wat een mazzel, dat zou ik ook wel willen!

Heb net een paar filmpjes gekregen van de ballroom van afgelopen zondag. Filmpjes van de latin krijg ik nog. Hier een filmpje van onze wals waarmee we op de eerste plaats waren gezet :D

mag ik vragen welke klasse en bond jullie dansen ??

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:22

NoiRaM & tina: dit was een NADB wedstrijd en we gaan ook bij de Daveno dansen, ballroom in debutanten 3 en latin in debutanten 4 :) Hoezo?

Coot: ik denk dat iedereen deze figuren wel herkent, we hebben alleen maar basis gedanst.

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:40

Aaah oke bedankt :-) ... ik heb er namelijk geen verstand van( van de verschillende bonden en klasses....) en liet het aan mijn vriend zien..Die zei al ik denk dat het dit en dat is maar vraag maar eens als je wil.. vandaar de vraag..

Volgens mij willen we straks ook in die richting in stromen , weten we een beetje wat onze concurentie gaat worden he ;) hahahhaha

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:53

Ok, vandaar :) In welke klasse had je vriend ons dan geschat?

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:28

die dacht hetzelfde debutanten 3 .. hij vond jullie houding ook erg netjes en ook zeker verdiend dat jullie daarmee 1e waren geworden ... :-)
hij vondt jullie de beste van het filmpje van wat hij kon zien :j

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 00:54

Jeej, dat is altijd leuk om te horen :D

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:49

Hoelang dansen jullie al ? En in de klasse??

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:00

Ik dans nu ongeveer 4 jaar, maar met vele pauzes tussendoor en ben nu ongeveer 1 jaar serieus en wedstrijdgericht aan het trainen. Mijn danspartner danst al wat langer, maar hoe lang weet ik niets eens :P Dit was onze eerste reguliere wedstrijd (we hebben beide al wel eens studentenwedstrijden gedanst, maar dat is allemaal veel minder officieel en van lager niveau), dus ook eerste keer in deze klassen :)

Hoe lang dansen jij en je danspartner al? Eerste wedstrijd al gepland? Wij gaan nu eerst meedoen met de Dutch Open in Assen en daarna onze eerste Daveno-wedstrijd in Wolvega.