( Doet ondertussen een telefoontje om deze tip te geven

Wat zal de staatskas weer lekker gespekt worden!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Snelleedje schreef:Ik hoop dat de leerplichtambtenaren er straks op alle stakingen bij zullen zijn en fikse bekeuringen uit gaat delen aan de stakende jeugd!
( Doet ondertussen een telefoontje om deze tip te geven![]()
)
Moirsa schreef:Snelleedje schreef:Leerplicht!
Vrijheid van meningsuiting
Snelleedje schreef:Ik hoop dat de leerplichtambtenaren er straks op alle stakingen bij zullen zijn en fikse bekeuringen uit gaat delen aan de stakende jeugd!
)
WildWings schreef:Moirsa schreef:
Vrijheid van meningsuiting
Snap jij uberhaupt wel waar leerplicht, staken, rellen, en vrijheid van meningsuiting over gaan?
Moirsa schreef:Snelleedje schreef:Ik hoop dat de leerplichtambtenaren er straks op alle stakingen bij zullen zijn en fikse bekeuringen uit gaat delen aan de stakende jeugd!
)
Er zijn minder leerplichtambtenaren dan dat er scholieren zijn dus dat lukt ze noooit!
Nougat_ schreef:Vandaag weer staken, naja ik kan het geen staken noemen want het was echt alleen maar rellen. Ze gooide auto's om, kwamen met honkbalknuppels en iedereen werd geslagen door elkaar. Zo word het toch nooit sirieus meer genomen?
Moirsa schreef:Snelleedje schreef:Ik hoop dat de leerplichtambtenaren er straks op alle stakingen bij zullen zijn en fikse bekeuringen uit gaat delen aan de stakende jeugd!
)
Er zijn minder leerplichtambtenaren dan dat er scholieren zijn dus dat lukt ze noooit!
katiavl schreef:Moirsa schreef:weer lekker gespekt worden!
Citaat:Er zijn minder leerplichtambtenaren dan dat er scholieren zijn dus dat lukt ze noooit!
Citaat:Denk je dat er één ambtenaar per scholier nodig is
snelleendje gewoon afwezigheden op school opvragen
Snelleedje schreef:Citaat:snelleendje gewoon afwezigheden op school opvragen
Goed idee! Kunnen de afwezigen allemaal een bekeuring tegemoet zien!
Moirsa schreef:Nee maar tegen die tijd dat ze er 1 hebben is de rest al weg gerent
Saskiaatje schreef:Pff, het was hier echt niet normaal vandaag.
Autoruiten ingooien, mensen neergestoken met messen, ME erbij, leerlingen met knuppels geslagen, meisje klemgereden, ligt in het ziekenhuis, plantenbakken omgegooid, lantaarnpalen eruit getrokken, winkels vernield, eieren gegooid, bakstenen naar de politie gegooid. Stel je voor, een groep van 4000 mensen.
Maartje1990 schreef:voordiegene die gingen staken/willen staken als daar een oproep voor komt. wat zeggen júllie als iemand je een microfoon onder de neus duwt met de vraag: 'waar staak je voor?'
Ik zelf zou zeggen, voor de vermindering van de lesuren omdat zo'n dag alleen maar leerstof opnemen ontzettend slopend is. (eventueel erbij zeggen dat een werkweek inderdaad 40 uur is máar dat is vaak werk wat je gekozen hebt omdat je 't leuk vindt) ook zodat de kwaliteit omhoog gaat, zodat we ook daadwerkelijk iets leren in de lessen (dit zijn ook de punten die het LAKS heeft aangekaart). Even een voorbeeld, voor diegene die 't filmpje misschien gezien hebben over die 15 leerlingen die het klaslokaal uit zijn geklommen door het raam. Dit is dan wel wat overdreven maar dat bedoel ík in ieder geval met slecht (of niet goed genoeg) onderwijs
Citaat:snelleendje gewoon afwezigheden op school opvragen
Citaat:Goed idee! Kunnen de afwezigen allemaal een bekeuring tegemoet zien!
Citaat:daar gaat de school echt niet aan mee werken hoor