Secret Santa Surprise 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 21:40

Lezen doe ik ook graag, op de ereader. Genre historische romans, of boeken (memoires) over de 2de wereldoorlog.
Maar heb veel boeken (deze week weer 30 nieuwe mogen ontvangen) dus ook hier dan anoniem om een lijstje vragen.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 21:42

Ooohh leuk.. de lootjes zijn er <3

Mijn kleuren in huis zijn vooral bruin/beige, grijs en zwart en hier en daar een beetje groen en roze.
Redelijk rustige kleuren allemaal.

Ik las nog een vraag over boeken.. de boekenkast is aardig vol :')
Maaar er kan altijd wel een boek bij.. ik vind vooral van die chicklits ofzoiets leuk.

Ik ben misschien even een paar dagen niet actief. Morgen is mijn operatie :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 21:44

Ik ben niet van de leesboeken, daar heb ik helaas gewoon te weinig tijd en rust voor :+ Maar ik word wel altijd blij van informatieve boeken. Ik heb veel kookboeken, boeken over zeezeilen/reizen met de boot, moestuin, wecken, wijn maken, hobbyen.. Zo’n boeken zijn altijd welkom, vooral ook tweedehands.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 21:44

Woehoe, gisteren avond opeens een lootje binnen en had binnen een paar minuten al een leuk cadeautje in gedachten.

In huis komen bij ons de kleuren (oker) geel en groen (emerald achtig, maar ook licht groen-grijzig) terug, de meeste muren zijn wel grotendeels wit. Keuken is taupe met beige en wat lichtgeel. Onze badkamer is begin dit jaar verbouwd en daar ben ik nog steeds zo ontzettend blij mee, het is een hele warme ruimte geworden met koperen kranen, hout en marmerlook (met goud/bruine nerf)

Ali en Temu is voor mij een liever niet, tweedehands is geen probleem.
Eerder werd ook nog gevraagd naar kinderen, mijn dochter snapt cadeautjes nog niet (ze is een half jaar oud) maar als Santa iets voor haar in het pakket wil doen vind ik dat erg leuk. Maar voel je absoluut niet verplicht!
Laatst bijgewerkt door Roulette_ op 02-10-25 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 21:45

Boeken zijn hier ook altijd welkom! Maar omdat ik al best een collectie heb is vragen om een lijstje wel een goed idee. :j
Heb tevens een kindle/e-reader waarop ik veel lees. Momenteel veel van Freida McFadden, leest iemand anders haar boeken ook?

Ali/Temu opzich geen probleem, hoef alleen niet van die dingen waar je eigenlijk niks aan hebt. :')
Ik hou wel van functioneel, of dingen om mee te knutselen in een bullet journal - die heb ik namelijk onlangs aangeschaft om mee te gaan beginnen (net alsof ik nog niet genoeg hobby’s en dingen te doen had! :+ )
+ de dingen uit m’n voorstel post - ik hou ervan dat iemand me een beetje verrast naar aanleiding van mijn introductie en antwoorden!

Ik heb ook geen bad, dus dat is een flop. Douche spullen heb ik in principe ook voldoende, evenals verzorgingsproducten. Alleen gezichtsmaskers of een fijne lippenbalsem zijn wel welkom!
Laatst bijgewerkt door KimW op 02-10-25 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 21:45

Tanya schreef:
Jaaa lootje!
Ik ben nog even benieuwd of sommige mensen echt hele sterke voorkeuren hebben qua wel/geen tweedehandse maar ook Temu en AliExpress?

Ik heb totaal geen moeite met Temu en AliExpress hoor

Zertab schreef:
Ik gooi er nog een vraag in, als dat mag :)

Mag er een boek in je pakket zitten? En zo ja, welk genre?

Ik ben niet echt een lezer, of meer.. ik gun mezelf de tijd er niet voor. dan Brown en Stephen king kan ik wel waarderen, maar daar heb ik alle boeken van thuis.

LWDaisy schreef:
Ik heb het kleurenpallet van een kleurenblinde in mijn huis :')

_O- _O- _O-

Linnie050 schreef:
Wat vinden jullie van bad en douche spullen of bv bodylotion.
Hebben jullie een bad?

Ik heb een bad, maar daar zit ik bijna nooit in..
Laatst bijgewerkt door Matheno op 02-10-25 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 21:48

Hopelijk ben je snel herstelt van de operatie KM_Ris, toi toi toi!

O ja, nog een aanvulling op boeken, kookboeken zijn ook altijd welkom. Slowcooker recepten bijvoorbeeld, maar ook andere niet te ingewikkelde recepten. Met name niet recepten waar je uren achter de pannen staat. :))

marleen_88

Re: Secret Santa Surprise 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 21:49

Sterkte KMris.

Ik lees graag thrillers, Suzanne Vermeer lees ik lekker weg.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 21:50

Sterkte Kmris!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 21:51

marleen_88 schreef:
Wst toevallig dat jouw man dezelfde hobby heeft. Hier staat de keukentafel regelmatig vol, helemaal wanneer hij met een project bezig is. Maar geen vaste plek in de woonkamer.

Ik sluit ook bij jullie aan, mijn man is ook van de Warhammer. ^) Toen ik opnieuw zwanger raakte, heb ik mijn man gevraagd om zijn collectie uit te dunnen en zorgvuldig op te bergen. Zijn Warhammer ligt nu in dozen en kratten op de vliering.

Ik ben ook een groot fan van lezen, maar ik heb ook de Online bibliotheek en Storytell op mijn telefoon staan, dus hoef niet persé een boek in mijn pakket, tenzij mijn Secret Santa een steengoed boek heeft gevonden dat ik absoluut moet gaan lezen. Ik ben heel slecht in lijstjes bijhouden op Goodreads, sorry Santa! Historische romans vind ik vaak wel leuk om te lezen, bijvoorbeeld die van Arthur Japin.

Liever geen Ali of Temu in mijn pakket, tweedehands is geen probleem.

LWDaisy, wat heerlijk om zoveel boeken te hebben!

Veel sterkte, Kmris!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 21:53

Adamootje en Renee: laten we een clubje oprichten. De "mijn man doet aan Warhammer, dus het huis staat vol"club? :))

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 22:15

Bad en douche spul heb ik genoeg op voorraad dus dat hoeft niet. Alleen een echt goede conditioner is nog welkom, maar das ook weer duuuuur

Ik ben dol op tweedehands, ook ideaal met kids
Al ben ik er wel achter dat soms primark/ Action haast nog goedkoper is :')

Warhammer? Ik ga googelen

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 22:22

Ik heb voor de verhuizing heel veel boeken weggedaan, dus liever geen boeken in mijn pakket. Tijdschriften vind ik wel leuk. Zoals Mijn geheim en Vriendin.

De kleuren in mijn huis vind ik lastig te omschrijven. Van alles wat eigenlijk. :+

Helaas heb ik nog steeds geen bad. Maar ik ga wel graag naar hotels met een bad. Bodylotion vind ik fijn, masr liever geen dove. Ook Zwitsal en rozengeur vind ik vies.

Zijn alle lootjes nu verdeeld?

*Zwaait naar degene die mijn naam in haar mailbox vond*

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 22:32

Linnie050 schreef:
Wat vinden jullie van bad en douche spullen of bv bodylotion.
Hebben jullie een bad?

Ik heb geen bad!

Een mini reisdouchschuim is welkom! Gewoon formaat heb ik al teveel voorraad.
Bodylotion gebruik ik weinig en heb ik voldoende van.

Ik zag ook een vraag over boeken.
Die luister ik vooral en lees anders op mijn ereader.
Reis- of paardentijdschrift vind ik wel leuk!

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 22:33

Ik lees minder vaak dan ik zou willen, maar dan voornamelijk ook op de e reader. Meer boeken hoef ik voor nu niet :j

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 22:46

Boeken, leuk! Ik lees grotendeels Engels, maar tussendoor eens NL. Ik heb ook good reads waar ik inmiddels m'n gelezen, 'ooit lang geleden gelezen', en 'staan nog in de kast en moet ik ooit lezen' boeken op heb staan. Zal eens kijken of die openbaar is in te kijken.

Ik lees nu veel fantasy, maar tussendoor van alles wat er doorheen. En ik laat me ook graag verrassen. Laatst blind een boek gekocht en dat was er 1 die ik nooit zelf had gekozen maar wel echt leuk was!

Ik ben ecoloog en heb al veel boeken over soorten staan (vlinders, vogels, bomen etc). Bedenk me dat dat soort boeken niet op m'n good reeds staan... misschien toch eens gaan uitbreiden.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 22:59

Sterkte met de operatie KM_ris en een goed herstel gewenst.

Tweedehands vind ik helemaal prima. Zelf koop ik regelmatig bij de kringloop of via sites als marktplaats en vinted.
Temu, Ali, Shein en dergelijke heb ik liever niet.

Een bad heb ik niet en douchegel en zeep gebruik ik eigenlijk nooit vanwege mijn droge huid. Een fijne bodylotion of handcrème is wel altijd welkom. Vooral producten met ureum doen mijn huid erg goed.

Renee schreef:
Ik vind het ook leuk om te zien dat zoveel dames enthousiast zijn over hun lootjes. Mijn nieuwsgierigheid vraagt zichzelf dan toch af of die gene die mij heeft gekregen daar ook blij mee is.

Datzelfde zit ik mij bij het lezen van alle reacties ook af te vragen.

Ik lees ontzettend graag, dus een boek (nieuw of tweedehands) wordt zeker gewaardeerd. Hoewel ik een ereader en abonnement op de online bieb heb, merk ik toch dat ik nog steeds het liefst papieren boeken lees.
Het mag een informatief boek zijn. Voeding vind ik erg interessant, maar ik verdiep me de laatste tijd ook erg graag in paarden. Van grondwerken tot voeding en gedrag.
Qua romans heb ik denk ik een redelijk brede interesse. Alleen thrillers en non-fictie (bijv. biografieën) zijn niet aan mij besteed. Chicklit is oké, van bijvoorbeeld Ali Hazelwood, zolang het maar niet al te over de top voorspelbaar en zoetsappig is. Ik lees vooral graag fantasy, historische romans en dergelijke. Ik lees wel hoofdzakelijk in het Nederlands, maar Engels kan eventueel ook.

Ik las iets over tijdschriften. Die vind ik ook leuk. In Eigen Land, Roots, Flow of een kookblad zoals Foodies. Geen Weekend, Linda of Margriet graag.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:22

Sterkte met de operatie KM_ris !

Hier voorstander van 2ehands (hou van kringloopshoppen en daar iets een 2e kans geven, vooral ook boeken)
Ali/Temu geen problemen mee, bestel er zelf ook regelmatig .

Ik lees heel graag en ben het sinds kort weer meer gaan doen, heerlijk ontspannend. Ben echt van de historische (oftewel hysterische aldus vriendlief :o) romans, fantasy en biografieën zijn ook een top :j (ben bezig met de warcraft reeks) Verder heb ik veel boeken omtrent mijn werk : dementie, het menselijk brein, gedrag, psychologie :j

Tijdschriften/roddelbladen koop ik zelf nooit, maar lees bij mijn moeder ze wel eens door, of op de wc :o

Onze tonen thuis zijn denk ik ehhh warm gemixt met wat industrieel. Hout/zwart/bruine bank, accesoires pas ik aan qua thema op het seizoen.

Ik houuuuu van uitpakken voor kerst, heb sinds vorig jaar het ook eindelijk voor elkaar dat we een echte kerstboom hebben :o (na 6 jaar zeuren :o) in plaats van de neppe. Ik ben qua kerst wel echt van de traditionele kleuren rood/goud/groen etc :j

Douchespullen hoeven voor mij niet perse in het pakket, heb nog veel te veel liggen :o We hebben wel een bad, eerder zat ik echt 3x in de week in bad, maar het afgelopen half jaar denk ik 2x in de maand, ik pak dan wel echt uit als een verwenmomentje voor mezelf :o

Het stalken voor mijn lootje is begonnen, ik heb er weer zin in!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:30

Jaaa zo’n leuk lootje!

Weekvraag week 40
Welke kleuren/kleurenpalet heb jij in huis?

Wii hebben grijs, geel, blauw op t moment. Maar t blauw wordt binnenkort vervangen door groen… hoop ik haha.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 05:19

Hier is 2e hands, ali, temu geen probleem. 2e hands kleding mag niet las ik maar mocht t iets qus babyspul zijn vind ik t geen probleem.
Bad en douche spullen heb ik al genoeg (en helaas geen bad)
Boeken ben ik gek op,enige genre waar ik wat minder mee heb źijn de liefdes romannetjes :D

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 05:46

Boeken mogen ook dat mag best 2ehands geen probleem.
Thrillers, over de oorlog en romans.
Heb je een ander boek liggen en het leest lekker weg verras me maar gwen probleem.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:19

Ik lees nier zoveel, maar als ik lees vaak chicklits. Makkelijk ereleden en week/ weken later weer op te pakken. Haal ik vaak tweedehands.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:31

Degenen die eventueel sokken willen zouden die dan ook hun maat kunnen vermelden? Zomaar even tussendoor. Mijn eigen maat is 38 :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:41

Mijn goodreads is: https://www.goodreads.com/ink4

Tijdschriften zijn ook altijd wel leuk :) Lees ik niet vaak, dus zo af en toe is wel leuk. National Geographic, Quest, Donald Duck, van alles wel :)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:55

Ineke2 schreef:
Degenen die eventueel sokken willen zouden die dan ook hun maat kunnen vermelden?

Staat als het goed is al in een eerdere post, maar herhaling kan nooit kwaad. Ik heb schoenmaat 39. ;)

@Stal_Fiore: Wat heb jij een fantastisch uitzicht over de stad! Af en toe loop ik weleens langs het pand waar jullie wonen, ook toen ze het nog volop aan het verbouwen waren. Wat zal dat tof wonen zijn. Jullie hebben er ook echt leuks van gemaakt. Mooi stekje.