Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 13:00

En trouwens ook gemerkt dat ik steeds moeilijker bij de koppeling kom.

Nog even en dan kom ik helemaal deur niet uit.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 13:00

Moska schreef:
‘Onze ‘ bouwvakkers luisteren gelukkig naar radio Veronica. Ik erger me wel aan het feit dat ik drie kwartier geleden al geroepen heb dat de lunch klaarstaat. De gebakken eieren zijn inmiddels weer koud

Oude muziek zeg ik geen nee tegen dat mag van mij zeker aan.

--

Altijd als mijn ouders op vakantie gaan gaat er of iets stuk of gebeuren er dingen waar ik geen verstand van heb. Net klapte het stroom eruit toen ik een lamp aan deed. Ik schrok mij wild. Beetje paniek want is er kortsluiting of hoe maak ik dit.

Was heel simpel achteraf, maar goed de lamp is gelukkig alleen stuk. Schakelaar omgezet en nu doet alles het weer.

We kunnen weer koken in ieder geval.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 13:02

Zebrastreep schreef:
Altijd als mijn ouders op vakantie gaan gaat er of iets stuk of gebeuren er dingen waar ik geen verstand van heb. Net klapte het stroom eruit toen ik een lamp aan deed. Ik schrok mij wild. Beetje paniek want is er kortsluiting of hoe maak ik dit.

Was heel simpel achteraf, maar goed de lamp is gelukkig alleen stuk. Schakelaar omgezet en nu doet alles het weer.

We kunnen weer koken in ieder geval.

Ohhh dit heb ik ook altijd. Al een keer het zonnescherm, lamp boven fornuis, lamp in de badkamer.
Op een of andere manier altijd als de oudelui op vakantie zijn

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 13:05

Ik had een uitgebreide reactie getypt, en die was ineens foetsie op mijn telefoon.

Ik zag dat het nogal wat stof doet opwaaien dat Suzanne F. mij aanraade om eens in het GLP-1 topic te kijken.

En dat begrijp ik. Ik heb een eetstoornis. Ik ben hier alweer even geleden een half jaar in (groeps)therapie geweest. Het gaat met vallen en opstaan, en soms is er iets dat triggert en dan heb ik daar mentaal veel last van.

Ik ben zelf van mening dat dit soort medicatie mij niet gaat helpen. Wat niet zegt dat dat het voor andere wel kan zijn.

Mijn gewicht is een trigger. Al ben ik nooit zo zwaar geweest als de mensen die ik tijdens therapie ontmoet heb. Ik was “slechts” 20 kg te zwaar.

Het lukte mij uiteindelijk om op het mentaal stukje te foccusen, niet te luisteren naar dat kritische stemmetje in mijn hoofd. Totdat ik bijvangst had op een MRI, en het voor mij medisch noodzakelijk is die kilo”s te verliezen. Ik heb er nog 8 te gaan. Maar de druk die er gevoelsmatig op ligt maakt het heel lastig.

Ik heb 2 vriendinnen die ik via die therapie groep ken, en beide hebben uiteindelijk medicatie gebruikt om af te vallen, of zijn daar mee begonnen. Maar ik ken en hoor dus ook de keerzijde ervan, de bijwerkingen. Het weer aankomen bij stoppen omdat je je gewoontes/levenstijl niet aanpast.

Voor mij persoonelijke situatie is het dus niet passend. Weetende dat ik niet zou kunnen/willen stoppen met afvallen. Want ook daar ben ik geweest.

Gloriosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 13:12

DuoPenotti schreef:
Dat mijn lieve kleine hondje weer een oorontsteking heeft.
Hopelijk werkt de antibiotica snel.

Beterschap voor je hondje. Oorontsteking is naar

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 13:18

Lalladidoo schreef:
DuoPenotti schreef:
Dat mijn lieve kleine hondje weer een oorontsteking heeft.
Hopelijk werkt de antibiotica snel.

Beterschap voor je hondje. Oorontsteking is naar

Dankjewel.
En het is zo'n bikkeltje. Je ziet er niets aan betreft gedrag.
Net zo goed eten, net zoveel spelen, enkel het oortje krabben en rood.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-25 13:30

Sanniejtjuh schreef:
Ik had een uitgebreide reactie getypt, en die was ineens foetsie op mijn telefoon.

Ik zag dat het nogal wat stof doet opwaaien dat Suzanne F. mij aanraade om eens in het GLP-1 topic te kijken.

En dat begrijp ik. Ik heb een eetstoornis. Ik ben hier alweer even geleden een half jaar in (groeps)therapie geweest. Het gaat met vallen en opstaan, en soms is er iets dat triggert en dan heb ik daar mentaal veel last van.

Ik ben zelf van mening dat dit soort medicatie mij niet gaat helpen. Wat niet zegt dat dat het voor andere wel kan zijn.

Mijn gewicht is een trigger. Al ben ik nooit zo zwaar geweest als de mensen die ik tijdens therapie ontmoet heb. Ik was “slechts” 20 kg te zwaar.

Het lukte mij uiteindelijk om op het mentaal stukje te foccusen, niet te luisteren naar dat kritische stemmetje in mijn hoofd. Totdat ik bijvangst had op een MRI, en het voor mij medisch noodzakelijk is die kilo”s te verliezen. Ik heb er nog 8 te gaan. Maar de druk die er gevoelsmatig op ligt maakt het heel lastig.

Ik heb 2 vriendinnen die ik via die therapie groep ken, en beide hebben uiteindelijk medicatie gebruikt om af te vallen, of zijn daar mee begonnen. Maar ik ken en hoor dus ook de keerzijde ervan, de bijwerkingen. Het weer aankomen bij stoppen omdat je je gewoontes/levenstijl niet aanpast.

Voor mij persoonelijke situatie is het dus niet passend. Weetende dat ik niet zou kunnen/willen stoppen met afvallen. Want ook daar ben ik geweest.

Wat knap dat je dit deelt, hopelijk voelde je je niet te verplicht want dat was niet mijn bedoeling :(:)

Ik vind het heel knap dat je het op deze manier aanpakt, dus _/-\o_

En verder een dikke knuffel :(:)

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 13:31

Ik zag net een mevrouw in een huidskleurige legging, dacht eerst ze staat in haar blote kont, maar toch niet. Bijna gestopt om er wat van te zeggen, maar toch maar niet gedaan… waarom zegt niemand in haar omgeving er iets van( haar man?Stond ernaast.. )

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 13:36

Waarom bestaan er huidkleurige broeken/leggings. Ik heb me daarbij al vaker over verwonderd

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 13:41

Als je uit Afrika of zo komt is die niet huidkleurig }>

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 13:42

xPabloBokt schreef:
Sanniejtjuh schreef:

Wat knap dat je dit deelt, hopelijk voelde je je niet te verplicht want dat was niet mijn bedoeling :(:)

Ik vind het heel knap dat je het op deze manier aanpakt, dus _/-\o_

En verder een dikke knuffel :(:)

Dankjewel :) Nee voelde me zeker niet verplicht dit te delen hoor. Maar wilde het wel even gezegd hebben. Ik vind het juist belangrijk om er vaker wel voor uit te komen, en erover te praten.

Bedankt voor de support

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 13:45

fokfanaat schreef:
Waarom bestaan er huidkleurige broeken/leggings. Ik heb me daarbij al vaker over verwonderd

Legging is in de winter handig, dan kan er een panty overheen O:) Ziet er netjes uit, maar is warmer haha.

Maar zoiets had ik paar weken geleden ook. Diegene had alleen ook een huidskleurige sportbh aan en was aan het hardlopen. Oke van dichtbij was het niet helemaal huidskleur, maar van een paar meter en verder weg wel. Zag er echt uit alsof ze naakt aan het hardlopen was. Ik snap sowieso niet dat mensen in een legging en alleen sportbh buiten gaan sporten/hardlopen. Het was ook nog eens geen goede sportbh en die had zij wel nodig....

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 13:46

Mooie post Sanniejtjuh.

Ook dat je vind dat het jou niet gaat helpen, maar het voor andere het dat wel kan doen :j
Zo mag ieder zijn keuze maken.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 13:47

Oh ik ga gerust hardlopen in een sport bh :o die is ongeveer formaat croptop en daar loop ik ook zo in over straat.

Wat is daar mis mee? O:)

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 14:49

Zojuist mijn hardlooprondje van vanmorgen teniet gedaan met zo'n vers dik koekje van de appie :')

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 14:55

MyWishMax schreef:
fokfanaat schreef:

Legging is in de winter handig, dan kan er een panty overheen O:) Ziet er netjes uit, maar is warmer haha.

Maar zoiets had ik paar weken geleden ook. Diegene had alleen ook een huidskleurige sportbh aan en was aan het hardlopen. Oke van dichtbij was het niet helemaal huidskleur, maar van een paar meter en verder weg wel. Zag er echt uit alsof ze naakt aan het hardlopen was. Ik snap sowieso niet dat mensen in een legging en alleen sportbh buiten gaan sporten/hardlopen. Het was ook nog eens geen goede sportbh en die had zij wel nodig....

Of van die zwarte doorschijnende leggings, ook geen gezicht, je ziet precies van ze eronder dragen en al hun anatomische details... En dat zijn waarschijnlijk leggings die als "niet-doorschijnend" verkocht worden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 15:22

Sintara schreef:
Oh ik ga gerust hardlopen in een sport bh :o die is ongeveer formaat croptop en daar loop ik ook zo in over straat.

Wat is daar mis mee? O:)

Dan is het meer stof als deze was. Dit was echt BH en dan gaas tussen de cups. Plus echt niet genoeg steun voor die dame. :=
Zon sportbh wat meer croptop is vind ik dus meer een top als echt een bh.

En wat er mis mee is, niks. Ik snap het alleen niet. Net als de kleuren en geen support.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 15:37

fokfanaat schreef:

Ik heb er 1 voor onder jurken :+ Maar dat is een korte variant die niet onder de jurkjes/jurken uitkomt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 15:39

Koel/vries combinatie heeft kuren gehad. J́uist alles met vlees vis en gemaakte maaltijden. Alles is ontdooit en verandert in een stinkende gore massa %) :r nog niet zo lang lijkt het gelukkig hooguit een dag of 4. Maar de lucht is afschuwelijk in de keuken en een deel van de kamer en ruim 6 kilo aan inhoud in een vuilniszak in de kliko die hopelijk vrijdag wordt geleegd, anders moet het nog een week stinken. -O- %) :r ;(

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 16:07

In februari wandelschoenen gekocht. 190 euro.

Prima, ik wandel graag en veel. Heb scheve benen dus goede schoenen zijn nodig.

De hele hak ligt letterlijk open en eraf. Het schuim puilt eruit. :+

En dit merk staat goed bekend ook…

Dus kan nu terug naar de winkel. :roll:
Afbeelding

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 16:25

MarlindeRooz schreef:
Buienradar liegt.

Het zou helemaal droog blijven. Beetje regen is prima.

Ben nu een halfuur aan het lopen en heb al 2 flinke buien gehad. _O-

Moet nog ruim 10 kilometer. :+

Zondag was ie bij ons van slag. :')

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 16:59

Ik reed net naar huis, er is een wielerevenement bij ons deze week en ze sluiten het dorp af vanaf 18.00. Dan gaan ze fietsen. Nu was ik bijna bij mijn dorp en daar stonden al verkeersregelaars en er kwam een peloton aan. :\ Ik dacht dat we er wel voorbij mochten toen hun langs waren maar nee hoor. We moesten hun kant op of omdraaien. :x Hun kant op is mega om dus ik moest omdraaien en een andere route naar huis. Had ik dit van te voren geweten was ik al anders gereden maar het stond nergens aangegeven en dit gebeurd nooit.

Dus ik erger mij hieraan. :Y)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 17:30

https://www.facebook.com/share/r/1RgAUQ ... tid=wwXIfr Wie was er nog laatst gebeten tijdens het postbezorger?

Eigen ergernis: net naar een condoleance geweest van iemand van 60, te oneerlijk.

En daarvoor een loslopend paard gevangen in mijn goede goed maar het bedankje was nogal mager… thanks dat ik je knol van de weg afgeplukt heb zonder halster. Ik zou iemand toch erg dankbaar zijn, maar blijkbaar is dat normaal?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 17:38

Ja, het was ook op het nieuws over aanvallen aan postbezorgers.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 18:55

De kussenslopen hebben t overleefd, geen mm gekrompen. Mijn dure schapenvacht daarentegen... Vond 60 graden niet leuk |(