Dingen die je je afvraagt deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 21:45

Yom schreef:
da's nou jammer :D ben sws wel wat allergisch voor bedrijven die pin only zijn maar ja

Waarom?

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 23:43

Telpeva schreef:
Als je een verwarmde deken hebt, zo eentje voor over je heen wanneer je op de bank zit bijvoorbeeld. Zijn die dingen ertegen bestand als er kreukels in zitten en je erop gaat zitten, gaan ze van binnen kapot door zulke druk of kunnen ze daar tegen? Ik ben altijd een beetje zenuwachtig voor kortsluiting ofzo.

Nog een koukleum hier. Ik zit er al een paar jaar het hele winterseizoen op en hij doet het nog steeds. Ik wikkel mezelf er lekker in :D
Een elektrische voetenwarmer kan ik ook zeker aanraden, nooit meer koude voeten <3

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 23:56

Telpeva schreef:
Als je een verwarmde deken hebt, zo eentje voor over je heen wanneer je op de bank zit bijvoorbeeld. Zijn die dingen ertegen bestand als er kreukels in zitten en je erop gaat zitten, gaan ze van binnen kapot door zulke druk of kunnen ze daar tegen? Ik ben altijd een beetje zenuwachtig voor kortsluiting ofzo.

Die van mij, van Tamado geloof ik, wordt heeeel warm in de hoekjes waar die dubbel zit. Er is nooit wat gebeurd ofzo maar ik hou er vaak wel rekening mee dat ie helemaal uit ligt als ik hem gebruik en hoog zet.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 08:48

Ik doe wel altijd mijn elektrische onderdeken eens in de zoveel jaar vervangen.
Heb een keer meegemaakt bij een familielid die bedlegerig was dat de deken in de fik vloog :))
Is gelukkig wel goed gekomen maar toch.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 13:23

Heeft iemand een simpel recept voor een quiche of hartige taart met pompoen; zonder 'gekke' kaas?

In veel recepten zie ik bijv. geitenkaas of feta terugkomen... maar ik ben geen 'gekke kazen'-liefhebber :+ mozzerella (of eventueel oude kaas) zijn prima :)

Het weer lokt echt om iets herfstigs te maken, dus misschien hebben jullie ideeen :D

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 13:41

Gebakken kip en mandarijn uit blik.
Gebakken kip broccoli en geraspte belegen of oude kaas door het eimengsel.
Of als je met pompoen wil met kalkoen of kip en geraspte belegen kaas.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 13:53

Kookaburra schreef:
Heeft iemand een simpel recept voor een quiche of hartige taart met pompoen; zonder 'gekke' kaas?

In veel recepten zie ik bijv. geitenkaas of feta terugkomen... maar ik ben geen 'gekke kazen'-liefhebber :+ mozzerella (of eventueel oude kaas) zijn prima :)

Het weer lokt echt om iets herfstigs te maken, dus misschien hebben jullie ideeen :D

Ik was er van overtuigd dat ik een foto op mijn telefoon had van een recept van een quiche met pompoen en champignons. Komt uit het Amerikaanse kooktijdschrift Taste of Home en dan "Taste of Fall" dat mijn moeder heeft meegenomen uit de VS. Ik heb daar allemaal foto's van op mijn telefoon staan, maar die precies niet :') (kan wel vragen of ze een foto stuurt). Dat tijdschrift had net zo goed Pumpkin Recipes kunnen heten, want daar staat het helemaal vol mee, zowel hartig als zoet. Dus als je meer herfstige pompoen recepten wilt, let me know :D

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 14:30

Avelienvd schreef:
Gebakken kip en mandarijn uit blik.
Gebakken kip broccoli en geraspte belegen of oude kaas door het eimengsel.
Of als je met pompoen wil met kalkoen of kip en geraspte belegen kaas.

Oeeh!

Picopico schreef:
Kookaburra schreef:

Ik was er van overtuigd dat ik een foto op mijn telefoon had van een recept van een quiche met pompoen en champignons. Komt uit het Amerikaanse kooktijdschrift Taste of Home en dan "Taste of Fall" dat mijn moeder heeft meegenomen uit de VS. Ik heb daar allemaal foto's van op mijn telefoon staan, maar die precies niet :') (kan wel vragen of ze een foto stuurt). Dat tijdschrift had net zo goed Pumpkin Recipes kunnen heten, want daar staat het helemaal vol mee, zowel hartig als zoet. Dus als je meer herfstige pompoen recepten wilt, let me know :D

Dat klinkt wel erg goed!
Ik denk dat ik mij vandaag wel red met iets lekkers. Even kijken of ik online iets kan vinden met pompoen en champignons... en anders zet ik zelf iets in elkaar :D

Mocht je binnenkort het recept toch nog voor handen hebben, dan zie ik hem graag verschijnen!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 15:15

Kookaburra schreef:

De kaas die je niet lust vervangen voor kaas die je wel lust. Voila. Recept gefixt.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 15:37

Haha, yep. Zat ik ook aan te denken hoor ;) maar er zit zo'n smaakverschil tussen geitenkaas en oude kaas. Dat ik toch eerst maar even hier vroeg of iemand een recept wist :)

Foaly

Re: Dingen die je je afvraagt deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 15:38

Als je geitenkaas vervangt door oude of parmezaanse kaas? Houd je wel de pit, maar niet de geitensmaak.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 15:44

Mijn moeder is net verhuisd en de boeken zijn nog niet uitgepakt. Het zijn 52 dozen :')
Maar Taste of Home heeft kennelijk een website. Denk dat het deze is:
https://www.tasteofhome.com/recipes/savory-pumpkin-quiche/
Je moet het een beetje converteren naar Nederlandse maten en ingrediënten. Gecondenseerde melk kun je vervangen door room en we hebben hier natuurlijk geen pompoen uit blik. Ik vind Amerikaanse recepten vaak vrij vet/zoet/zout, dus daar gebruik ik altijd minder van en juist meer groente.

Amerikanen vinden pompoen fruit en gebruiken het daarom vooral in zoete gerechten. De klassieke pumpkin pie is dus geen quiche. Mijn moeder wist dat vroeger niet en heeft het een keer bij de kalkoen geserveerd :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 15:48

Kookaburra schreef:
Haha, yep. Zat ik ook aan te denken hoor ;) maar er zit zo'n smaakverschil tussen geitenkaas en oude kaas. Dat ik toch eerst maar even hier vroeg of iemand een recept wist :)

Dan heb je dus smaakverschil. En laat dat nou precies zijn wat je wilt, want je houd niet van Geitenkaas. :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 17:22

Ligt het aan mij, of is de geur van Robijn Color (oranjeverpakking) veranderd?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 17:43

_San87_ schreef:

ik dacht dat het kwam omdat ik verkouden ben, maar ik vind het ook anders ruiken dan voorheen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 17:50

Morrie schreef:
_San87_ schreef:

ik dacht dat het kwam omdat ik verkouden ben, maar ik vind het ook anders ruiken dan voorheen

Omg, yes!

Ben benieuwd of meer Bokkers dat ook hebben.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 26-10-25 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 17:52

Ik koop altijd random wasverzachter dus geen idee hoe die normaal ruikt. _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 17:55

Ik bedoel het wasmiddel. Maar wellicht is de verzachter ook van geur veranderd.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 18:13

Ik heb nog een grote flacon staan die ik het zelfde vind ruiken, maar die is al 3 maanden oud denk ik.
Zal eens snuffelen bij een nieuwe fles morgen.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 00:34

Ja ruikt zeker anders! Ik heb verdorie nog een heeeele grote fles. Overweeg over te stappen op Ariël. Collega gebruikt dat en vind ik erg lekker ruiken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 08:07

Nog meer bevestiging. Ik heb een fles van vorig jaar op de boot staan, als ik de geuren vergelijk dan is t anders. Minder fris.

Mooi. Hoef ik geen nieuwe wasmachine te kopen :').

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 15:04

rien10 schreef:
Yom schreef:
da's nou jammer :D ben sws wel wat allergisch voor bedrijven die pin only zijn maar ja

Waarom?

omdat ik vind dat dit een keuze moet zijn, maar vooral ook omdat ik me afvraag wat de toekomst gaat brengen als we alleen maar met pin kunnen betalen.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 15:30

Bij kraampjes die alleen contant aannemen heb je ook geen keuze. Wat is daar je mening over?

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 16:00

prima, het gaat mij om puur alleen kunnen pinnen. Ik heb zelf in brocante gehandeld dus ik snap dat mensen niet alles via de pin willen hebben. En tegenwoordig is via tikkie betalen supermakkelijk mochten ze dat toch willen

het gaat er mij om dat ik niet in alles traceerbaar wil zijn in wat ik gedaan heb, hoevaak ik tank, wat voor boodschappen ik doe enz. En dat zal al lang bekend zijn maar toch wil ik dat contant ook blijft.
Maar ik ben vd oude stempel en houd graag vast aan tradities

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 18:04

Ik snap je punt en ik hoop dat jij ook de andere kant kunt zien, want daar sta ik. Ik sta 's avonds laat vaak alleen in de winkel en onze bezorgers fietsen alleen in het donker. Contant geld maakt ons werk gewoon echt gevaarlijker. Het risico op overvallen wordt veel hoger. Daarom ben ik blij dat we dat niet hebben. Dan maar een paar klanten minder. Als we hier wel contant geld zouden hebben, denk ik niet dat ik hier zou werken. Dan zou ik me niet veilig voelen.