Inflatie en alle gestegen kosten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 12:39

purny schreef:
cocktailtime schreef:
Dat maak je er zelf van. :)

Nee dit is gewoon de waarheid.

Dit noem je een mening. _/-\o_
Er staat nergens beschreven dat ze een ander niks gunt.

MarlindeRooz

Re: Inflatie en alle gestegen kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 12:53

Dit is niet haar eerste bericht op dit forum. :+

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 12:54

Ik ga uit van het goede in de mens (kan ik iedereen aanraden), maar hier is geen andere interpretatie meer mogelijk hoor.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 12:57

cocktailtime schreef:
purny schreef:
Nee dit is gewoon de waarheid.

Dit noem je een mening. _/-\o_
Er staat nergens beschreven dat ze een ander niks gunt.

Hoe interpreteer jij het dan?
Ik kan er met de beste wil ook niks anders in lezen dan een hoop kwaadheid dat andere mensen dingen krijgen in NL en zij dat niet wil.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 12:59

Terwijl wij luxe zoals haar hond en auto betalen.
Of althans, rechtse partijen noemen dat luxe. De linkse gunnen je vaak wat meer.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 13:25

MarlindeRooz schreef:

Precies, sommige Bokkers kom je overal tegen en weet je inmiddels hun mening.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 13:26

Op bokt mag je niet op de man vrouw of hen spelen. Dat gebeurt nu wel weer.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 13:36

Racisme en discriminatie is ook niet toegestaan en dat gebeurt ook zat.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 14:18

MarlindeRooz schreef:

Tiggs schreef:
Terwijl wij luxe zoals haar hond en auto betalen.
Of althans, rechtse partijen noemen dat luxe. De linkse gunnen je vaak wat meer.

verootjoo schreef:
Hoe interpreteer jij het dan?
Ik kan er met de beste wil ook niks anders in lezen dan een hoop kwaadheid dat andere mensen dingen krijgen in NL en zij dat niet wil.

Electra63 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Precies, sommige Bokkers kom je overal tegen en weet je inmiddels hun mening.

Hierboven 4 voorbeelden van iets met een pot en een ketel... Er wordt beweerd dat Mvdende niemand iets gunt maar het is ook duidelijk dat hierboven Mvdende haar mening ook niet gegund wordt.

En dit inderdaad wat Karuna zegt hieronder is exact juist...
Verwijt een ander niet, wat je vervolgens in groep zelf (meermaals) doet.

karuna schreef:
Op bokt mag je niet op de man vrouw of hen spelen. Dat gebeurt nu wel weer.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 14:36

Een heleboel linkse die andere niet veroordelen lijken anders weer bezig met goed veroordelen zeg ipv met gunnen. En flink te generaliseren op rechts en op de persoon.

Hoe dan ook, meer mensen binnen dan er huizen gebouwd kunnen worden, meer mensen binnen terwijl onze zorg al vast loopt, meer mensen binnen terwijl er al een te kort aan drinkwater is, meer mensen binnen terwijl het elektricinetsnet vastloopt.
Lijkt mij ook niet verstandig.
En dat heeft niks met persoonlijk iets te maken hebben tegen bepaalde mensen maar over hoe het hier geregeld is en alles nu vastloopt.

Selecteer net als in Canada mensen op een lijst met punten voor welk werk ze komen doen en laat daar ook iemand garant voor staan.
En de rest van de vluchtelingen Europees opvangen. Ook Portugal, ook Polen enz.
En laat dat uit een grote EU pot komen. Dan hebben mensen wel een veilige oplossing, maar dragen alle landen daarin mee.
Dus komen er 100.000 mensen binnen verdeel je die even gelijk over alle landen en wat dat kost, van aanvraag asiel tot huis tot zorg kunnen deze landen declareren bij de EU vluchtelingen pot.

Maar nee zo werkt het niet... Ook D66 of volt pleit dat niet

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 14:45

Wie is er links dan ?

En wat ben jij dan ?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 14:51

Kunnen we het misschien weer over de inflatie hebben en er geen politiek topic van maken?
Dat is er al, leef je uit zou ik zeggen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 14:52

DuoPenotti schreef:
Een heleboel linkse die andere niet veroordelen lijken anders weer bezig met goed veroordelen zeg ipv met gunnen. En flink te generaliseren op rechts en op de persoon.

Hoe dan ook, meer mensen binnen dan er huizen gebouwd kunnen worden, meer mensen binnen terwijl onze zorg al vast loopt, meer mensen binnen terwijl er al een te kort aan drinkwater is, meer mensen binnen terwijl het elektricinetsnet vastloopt.
En dat heeft niks met persoonlijk iets te maken hebben tegen bepaalde mensen maar over hoe het hier geregeld is en alles nu vastloopt.

Selecteer net als in Canada mensen op een lijst met punten voor welk werk ze komen doen en laat daar ook iemand garant voor staan.
En laat dat uit een grote EU pot komen. Dan hebben mensen wel een veilige oplossing, maar dragen alle landen daarin mee.
Dus komen er 100.000 mensen binnen verdeel je die even gelijk over alle landen en wat dat kost, van aanvraag asiel tot huis tot zorg kunnen deze landen declareren bij de EU vluchtelingen pot.

Het is een unicum maar... AMEN _/-\o_

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 15:32

DuoPenotti schreef:

Maar dat heeft ook niet met asielzoekers te maken, maar met hoe onze economie in elkaar zit en hoe de overheid heeft geanticipeerd, of beter niet heeft geanticipeerd, op bevolkingsgroei en veranderende energiehuishouding.

En natuurlijk de EU. Mensen uit de Europese Unie mogen wonen en werken waar ze willen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 15:52

Ja, dat klopt.

Het probleem met asielzoekers, arbeidsmigranten en anderen die binnenkomen, heeft te maken met het feit dat de overheid niet adequaat heeft gereageerd.

Vaak is het geklaag over asielzoekers geen persoonlijke aanval, maar een uiting van frustratie op allerlei vlak die voortkomt uit de bevolkingsgroei, waar niet op is ingespeeld.

Hoe is dat makkelijk zeggen, de asielzoekers zijn het probleem.

Beetje zoals de Brabanders praten, gewoon kort houden en niet zo uitgebreid :P
NL: Dit behoort tot de mogelijkheden!
Br: Dè ken!

NL: Hieromtrent kunnen wij u geen enkele zekerheid bieden!
Br: Dè witten we nie!

NL: Zou u dat nog eens willen herhalen?
Br: Wa?

:+

Uiteraard zal dat over de criminelen mensen uit geroepen wel persoonlijk bedoeld zijn.
En persoonlijkbegrijp ik dat wel weer.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 16:04

Maar het klopt niet. Asielzoekers en arbeidsmigranten/expats onder dezelfde noemer gooien is hetzelfde als zeggen dat alle mensen in de WIA bijstandtrekkers zijn.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 16:14

_San87_ schreef:
Maar het klopt niet. Asielzoekers en arbeidsmigranten/expats onder dezelfde noemer gooien is hetzelfde als zeggen dat alle mensen in de WIA bijstandtrekkers zijn.

Weer met je eens dat dat niet klopt.

Al worden alle "uitkeringstrekkers' ook vaak onder 1 hoop gegooid.
En ze kunnen vast wel werken. En hier op bokt is de regelmaat als je kunt bokken kun je ook werken.
Kan er zo nog 1 quoten van vorige week richting mij....

Ik denk dan dat zegt inderdaad wat over de mensen die dat zeggen.
Aan de andere kant begrijp ik ook wel eens waarom uitkeringen op 1 hoop worden gegooid, begrijp ik ook dat alles wat Nederland binnen komt op 1 hoop word gegooid in een korte discussie.

Vraag je door zit er vaak wel veel meer nuance en zeggen ze: ooh ja maar die, die bedoel ik daarmee niet.
Dat gaat dan bijvoorbeeld over de hardwerkende Syriër die hier elektricien is (voorbeeld wat ik van het weekend aan de hand had).
Of de zieke in de bijstand.

Ze bedoelen dan toch die hier naar hun idee wel wat kunnen bijdragen.
of die van de week op tv was geweest die heel veel toeslagen had? (zelf niet gezien)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 17:52

Maar iemand die gebruik maakt van het vangnet in Nederland, zelf niet bijdraagt aan de staatskas die zich dan drukmaakt dat we daarvan mensen helpen die het veel minder hebben dan zijzelf, dat vind ik bijzonder en niet zo netjes.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 18:23

fokfanaat schreef:
Maar iemand die gebruik maakt van het vangnet in Nederland, zelf niet bijdraagt aan de staatskas die zich dan drukmaakt dat we daarvan mensen helpen die het veel minder hebben dan zijzelf, dat vind ik bijzonder en niet zo netjes.

Dus als iemand een uitkering ontvangt, mag diegene geen mening vormen, heeft deze minder te zeggen of inbreng terwijl iemand die werkt dat wel mag? Of begrijp ik dat verkeerd?

Daarnaast heb ik deze week geleerd dat, zelfs als je 'ik vind' schrijft, het nog steeds als een persoonlijke aanval kan worden gezien. En laten we eerlijk zijn, daar staan inmiddels wel een paar pagina’s vol mee.

Ze deelt mijn mening niet, maar het is háár mening. En daar heeft ze net zoveel recht op als wij allemaal. Behalve dan op Bokt...als je mening niet in een bepaalde richting valt, lijkt dat opeens anders te liggen. Dát vind ik dan wel bijzonder.

Fitzroy schreef:
Kunnen we het misschien weer over de inflatie hebben en er geen politiek topic van maken?
Dat is er al, leef je uit zou ik zeggen.

Maar misschien is dit ook wel een goed idee :j

Voor mij iig wel

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 18:24

fokfanaat schreef:

Hoezo dragen mensen met uitkeringen niet bij aan de staatskas?
Die betalen ook gewoon belastingen toch?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 18:26

Little_Gift schreef:
fokfanaat schreef:

Klopt, maar die uitkeringen komen uit de staatskas hetgeen sommige mensen doet concluderen dat dat geen actieve bijdrage is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 18:29

Little_Gift schreef:
fokfanaat schreef:

Je kunt redeneren dat geld gekregen uit de staatskas, teruggeven aan de staatskas niet echt belasting betalen is.

Veel minima krijgen ook kwijtschelding van gemeentelijke en waterschapsbelastingen

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 18:33

BTW betaald iedereen ongeacht waar je inkomen vandaan komt. En uitkering + beetje goed met je centen zijn = gewoon gemeentebelastingen betalen. Mijn vaste lasten zijn even hoog, want die kwijtschelding kom ik niet voor in aanmerking, die eisen zijn namelijk strenger (wat mij in conflict lijkt met gelijkheidsbeginsel).

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 18:34

Little_Gift schreef:
fokfanaat schreef:

Als jij 5 euro van mij krijgt en je betaald 1 terug.. heb jij dan mij 1 euro betaald of ik jou gewoon 4?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 18:39

Ten eerste betalen die mensen via hun boodschappen mee aan de lokale economie en de werkgelegenheid. Daarnaast is een zekere groep niet werkenden (die dat wel in elk geval theoretisch zouden kunnen) hoe je vraag en aanbod qua arbeid balanceerd qua salaris. Teveel werkelozen en de werkgever bepaald hoe weinig dat is, te weinig werkelozen en de werknemer bepaald hoe veel dat is. Economisch gezond is ergens er tussen in.