purny schreef:cocktailtime schreef:Dat maak je er zelf van.
Nee dit is gewoon de waarheid.
Dit noem je een mening.

Er staat nergens beschreven dat ze een ander niks gunt.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cocktailtime schreef:purny schreef:Nee dit is gewoon de waarheid.
Dit noem je een mening.![]()
Er staat nergens beschreven dat ze een ander niks gunt.
MarlindeRooz schreef:Dit is niet haar eerste bericht op dit forum.
Tiggs schreef:Terwijl wij luxe zoals haar hond en auto betalen.
Of althans, rechtse partijen noemen dat luxe. De linkse gunnen je vaak wat meer.
verootjoo schreef:Hoe interpreteer jij het dan?
Ik kan er met de beste wil ook niks anders in lezen dan een hoop kwaadheid dat andere mensen dingen krijgen in NL en zij dat niet wil.
Electra63 schreef:MarlindeRooz schreef:Dit is niet haar eerste bericht op dit forum.
Precies, sommige Bokkers kom je overal tegen en weet je inmiddels hun mening.
karuna schreef:Op bokt mag je niet op de man vrouw of hen spelen. Dat gebeurt nu wel weer.
DuoPenotti schreef:Een heleboel linkse die andere niet veroordelen lijken anders weer bezig met goed veroordelen zeg ipv met gunnen. En flink te generaliseren op rechts en op de persoon.
Hoe dan ook, meer mensen binnen dan er huizen gebouwd kunnen worden, meer mensen binnen terwijl onze zorg al vast loopt, meer mensen binnen terwijl er al een te kort aan drinkwater is, meer mensen binnen terwijl het elektricinetsnet vastloopt.
Lijkt mij ook niet verstandig.
En dat heeft niks met persoonlijk iets te maken hebben tegen bepaalde mensen maar over hoe het hier geregeld is en alles nu vastloopt.
Selecteer net als in Canada mensen op een lijst met punten voor welk werk ze komen doen en laat daar ook iemand garant voor staan.
En de rest van de vluchtelingen Europees opvangen. Ook Portugal, ook Polen enz.
En laat dat uit een grote EU pot komen. Dan hebben mensen wel een veilige oplossing, maar dragen alle landen daarin mee.
Dus komen er 100.000 mensen binnen verdeel je die even gelijk over alle landen en wat dat kost, van aanvraag asiel tot huis tot zorg kunnen deze landen declareren bij de EU vluchtelingen pot.
Maar nee zo werkt het niet... Ook D66 of volt pleit dat niet
DuoPenotti schreef:Een heleboel linkse die andere niet veroordelen lijken anders weer bezig met goed veroordelen zeg ipv met gunnen. En flink te generaliseren op rechts en op de persoon.
Hoe dan ook, meer mensen binnen dan er huizen gebouwd kunnen worden, meer mensen binnen terwijl onze zorg al vast loopt, meer mensen binnen terwijl er al een te kort aan drinkwater is, meer mensen binnen terwijl het elektricinetsnet vastloopt.
Lijkt mij ook niet verstandig.
En dat heeft niks met persoonlijk iets te maken hebben tegen bepaalde mensen maar over hoe het hier geregeld is en alles nu vastloopt.
Selecteer net als in Canada mensen op een lijst met punten voor welk werk ze komen doen en laat daar ook iemand garant voor staan.
En de rest van de vluchtelingen Europees opvangen. Ook Portugal, ook Polen enz.
En laat dat uit een grote EU pot komen. Dan hebben mensen wel een veilige oplossing, maar dragen alle landen daarin mee.
Dus komen er 100.000 mensen binnen verdeel je die even gelijk over alle landen en wat dat kost, van aanvraag asiel tot huis tot zorg kunnen deze landen declareren bij de EU vluchtelingen pot.
Maar nee zo werkt het niet... Ook D66 of volt pleit dat niet
_San87_ schreef:Maar het klopt niet. Asielzoekers en arbeidsmigranten/expats onder dezelfde noemer gooien is hetzelfde als zeggen dat alle mensen in de WIA bijstandtrekkers zijn.
fokfanaat schreef:Maar iemand die gebruik maakt van het vangnet in Nederland, zelf niet bijdraagt aan de staatskas die zich dan drukmaakt dat we daarvan mensen helpen die het veel minder hebben dan zijzelf, dat vind ik bijzonder en niet zo netjes.
Fitzroy schreef:Kunnen we het misschien weer over de inflatie hebben en er geen politiek topic van maken?
Dat is er al, leef je uit zou ik zeggen.
fokfanaat schreef:Maar iemand die gebruik maakt van het vangnet in Nederland, zelf niet bijdraagt aan de staatskas die zich dan drukmaakt dat we daarvan mensen helpen die het veel minder hebben dan zijzelf, dat vind ik bijzonder en niet zo netjes.
Little_Gift schreef:fokfanaat schreef:Maar iemand die gebruik maakt van het vangnet in Nederland, zelf niet bijdraagt aan de staatskas die zich dan drukmaakt dat we daarvan mensen helpen die het veel minder hebben dan zijzelf, dat vind ik bijzonder en niet zo netjes.
Hoezo dragen mensen met uitkeringen niet bij aan de staatskas?
Die betalen ook gewoon belastingen toch?
Little_Gift schreef:fokfanaat schreef:Maar iemand die gebruik maakt van het vangnet in Nederland, zelf niet bijdraagt aan de staatskas die zich dan drukmaakt dat we daarvan mensen helpen die het veel minder hebben dan zijzelf, dat vind ik bijzonder en niet zo netjes.