Wonen in een chalet-Tiny house?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 17:39

Groen met een groene keuken <3 heel huiselijk zo.

Prairy

Re: Wonen in een chalet-Tiny house?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 18:26

Je kunt ook deurtjes laten spuiten, vaak bij de autospuiter.

Ik heb zelf composiet als blad en ben daar erg blij mee.

Er zijn ook bedrijven die specifiek voor de ikea kasten, deurtjes en bladen maken.

En ook voor een 2e hands keuken geldt, kastdeurtjes kun je laten spuiten (of de hele keuken als hij toch al los staat).

Wrappen is ook een optie en evt ook zelf te doen als je tijd en energie hebt, en wil besparen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-25 23:53

De keuken die ik nu heb zijn 3 kastjes. Dus ik moet echt een andere keuken.

Als ik een tweedehandse koop dan koop ik er eentje die ik mooi vind en ik niet hoef te wrappen. Of te verven. Maar eentje die wel al graniet of composiet of natuursteen is. Favoriet graniet maar iig geen hout.

Als ik nieuw koop uiteraard ook eentje die ik mooi vind. Alleen ik vind bijvoorbeeld een jaren 20 "brocante keuken" heel mooi en eentje echt in die style is lastiger te vinden. Maar Ikea heeft ook gezellige niet te moderne keukens. En voordeel aan Ikea is dat als er iets kapot gaat bijvoorbeeld een frontje dan kun je hem vervangen. Nadeel dus dat ik een blad elders vandaan moet gaan halen.

Ik weet van de opties wrappen of spuiten maar daar ga ik dus niet voor.

Andere optie is een dure optie en kost ook veel tijd. Een keuken laten maken op maat.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 07:36

Heerlijk BeFunny om weer met dit soort luxe problemen bezig te zijn. Er wordt vo.op geleefd weer en dat is fantastisch!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 08:26

Ik ben heel benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien. :j

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-26 14:27

Nou met mijn aannemer kon ik niet tot een vaste prijs afspraak komen.
En de prijs waar die nu mee kwam op offerte was al hoger dan budget maar miste nog veel dingen.
Dat ik met een andere aannemer een ander plan ga maken helaas. Er komt dan waarschijnlijk een kleinere aanbouw geen opbouw maar met hun kan ik gaan kijken voor vergunningsvrij bouwen zij hebben meer hier gedaan dus dat scheelt sowieso.

Mijn andere aannemer kreeg op het laatst het niet rond dus kon niet doorzetten naar architect voor aanvraag.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 14:46

Voor een vaste prijs bouwen is een flink risico voor de aannemer. Je weet nooit wat voor werk erbij komt.(Meestal wel)
Maar ik begrijp ook dat jij een begrensd budget hebt. Hopelijk vind je een goede oplossing.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 14:55

Dat is jammer zeg, dus nu ben je geld voor de architect kwijt.
Over naar plan B dan maar.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 15:02

Dat is een tegenvaller!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-26 15:10

Voor de architect ben ik alleen het geld kwijt voor deze tekeningen maar nog niet voor de volledige tekening en doorzetten naar de gemeente.

Met andere aannemer werd het echt te gek.

De offerte was niet compleet er miste heel veel dingen op die mondeling besproken waren.
In de offerte stond beschreven twee maanden werk maar dat het afgebouwd kon worden in twee maanden dat was eigenlijk niet mogelijk.

Ook miste de prijs voor electricien en loodgieter. En kwam ik dus niet met duidelijke afspraken.

Er moet met budget dan rekening gehouden worden met evt onvoorziene kosten. Maar deze prijs ging wel erg de verkeerde kant op.

Overigens bedoeld de aannemer het wel goed hoor hij was heel enthousiast maar heeft zijn prijzen niet op een rijtje gehad want het zou allemaal gaan lukken voor 100k maar alleen arbeidsloon zonder electricien en loodgieter daar zat ik met btw al op 70k voor 2 maanden en dan weet je je de 100k niet gaat redden. Maar het viel gewoon niet kort te sluiten we zaten nu op 130k en daar miste een stuk binnen afwerking. En dus nog wat andere dingen dat loopt dan snel op naar 200k en ik zou natuurlijk een b&b ook regelen. Maar met deze aannemer kwam ik ook niet tot een ander plan hij heeft zich verkeken en dan is het denk niet verstandig om zo verder te gaan. Dat gaat gewoon niet. Dus ga ik nu een ander plan maken. Met een aannemer waar ik al een gesprek mee heb gehad en die hier meer heeft verbouwd.

Overigens krijg ik de kozijnen en karalit heel goedkoop samen voor minder dan 20k voor hele huis en de rest is houten skelet bouw.

Sanitair en keuken zitten er dan ook nog niet bij

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 17:43

Budgetteren is heel belangrijk dus dat doe je goed!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-26 19:26

Morgen komt de nieuwe aannemer hier kijken en dan ga ik daarmee kijken of we op èèn lijn kunnen komen. Als we vergunningsvrij kunnen dan kunnen hun in februari van start. Helaas niet in April want dan begint hun nieuwe klus en hun huidige is klaar eind januari dus met hun moet ik er dan ook wel snel uit komen en kijken of de kozijnen sneller kunnen. Best een gedoe wordt dat ook nog. Maar het belangrijkste vind ik dat wat we bespreken afgebouwd wordt want ik kan het dus niet zelf. En ik had dan liever iets kleinere aanbouw en meer kijken naar hoe kunnen we praktischer bouwen met de reeds beschikbare ruimte en wat meer speling in mijn budget om het maar zo te zeggen. Maar ook dat er echt een afspraak mee te maken valt en niet dat als het op papier moet ze ineens het toch niet rond kunnen breien.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 20:17

Ik duim voor je. Het is krap in tijd. Dus +:)+

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-26 20:50

Ja en andere mogelijkheid is dan weer uitstellen maar eerst kijken of we kunnen kortsluiten en geloof me ik ben zo blij als ik een normale badkamer heb dus ik hoop niet uitstellen :')

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-26 17:39

Nou net een heel goed gesprek gehad met de aannemer en gelijk met een programma alles getekend voor een beeld en ze gaan alles berekenen. Zij willen wel tot een duidelijke prijs afspraak komen. Hierbij zit geen schuur de wasmachine komt in de badkamer. Dan kan ik kijken voor een tuinhuis waar de fiets in kan zo'n bouwpakket als er aan de andere kant bijgebouwd wordt moet er een vergunning en een tuinhuis mag ik vergunningsvrij neerzetten en de veranda die ik nu heb die blijft behouden maar wil ik dieper hebben dat zit er ook niet bij maar dat zijn geen hele hoge kosten dus daarvan heb ik gezegd als het geen wat nu getekend wordt binnen x budget kan dan kan ik dat nog wel apart doen en dat kunnen hun dan ook doen.

Maar mijn aanbouw komt nu aan de kant waar eerst de veranda met serre en schuur getekend was.

Die aanbouw dat is grotendeels woonkamer waar twee openslaande deuren en een aantal ramen in komen voor de verbinding met de tuin en een deel wordt een extra slaapkamer. Dan aan de zijkant waar de voordeur nu zit kont ook aanbouw en daar komt de badkamer met douche, bad wasbak en wasmachine. Dan het hok waar nu de wasmachine staat daar komt een halletje en een wc.
Mijn trap wordt helemaal dichtgemaakt dat ik hem helaas niet meer zien. Er komt een deur aan de voorkant en de hele onderkant wordt zeg maar gangkast. Het helemaal dichtmaken heeft als voordeel dat de warmte beneden blijft zeg maar. Het nadeel dat wat ik met de leuke trap voor ogen had weg is maar dit is wel de beste oplossing.

De douche wc unit die er nu in zit die gaat dus weg. De keuken blijft op de plek en daar ontstaat ruimte voor een hoek of u keuken en de ruimte wat nu woonkamer is wat wat kleur maar met de u keuken ontstaat er dan een woonkeuken waarbij dan een tafel en stoelen kwijt kan en misschien nog een mooie kast.
Er zit nu een geiser die niet krachtig genoeg is als er een bad komt dus er komt een krachtigere geiser en die wordt weg gewerkt in een kast.
En mijn elektriciteits kastje wordt ook vervangen en eromheen komt een kast in plaats van dat lelijke ding wat er nu zit en die kast wordt doorgetrokken naar boven zeg maar.

En mijn boven verdieping blijft mijn slaapkamer en het balkonnetje blijft.

De tweede mini kamer waar ik niet kan staan dat is een beetje lastig. Daar wil ik de muur uit. Omdat er geen opbouw komt. Alleen omdat ze daar ooit een dakkapel hebben geplaatst is een balk door gezegd dus moeten ze daar iets plaatsen dat gaan ze dus doen om die muur eruit te halen dan ontstaat er licht en ruimte voor Kasten boven (walk in closet idee) voor kleding enzo en kan mijn werkplek naar het raam. Verder hoeft er dan boven niks.

En omdat er binnen heel veel hout is komt er ook een schilder.

Verder doen hun alles zelf van electra tot dakdekker. Ik krijg ook een nieuw dak.

En natuurlijk ook volledige isolatie en dezelfde kleur Keralit als bij de andere.

Ik ben met dit plan ook heel blij.

O ja ze hebben een klus al daarvoor geschoven dat is niet een grote klus maar daardoor kunnen ze starten in maart/april dus niet in februari.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-26 17:53

Kun je niet zelf schilderen? Dat scheelt veel in de kosten. Ik schilder altijd alles zelf ook als het hoog is. Daar valt misschien nog iets te verdienen.
Het klinkt allemaal wel goed.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-26 17:58

Met name het balken plafond vind ik lastig. Hierbij moet ik vermelden mijn linkerarm daar uhm heb ik bijna geen kracht meer en een verdoofd gevoel links bij mijn litteken waardoor sommige dingen lastig zijn. Ik kan een muur wel schilderen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-26 18:37

Ja natuurlijk, sorry heb ik even niet bij nagedacht. Schilderen is heel belastend voor je borstspieren met name plafond en balken.
Als ik dat doe dan voel ik ook spieren waarvan ik niet eens weet dat ze lopen, laat staan wat dit voor jou moet betekenen. Echt niet bij nagedacht, zo dom. Sorry :=
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 10-01-26 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-26 18:43

Nee joh dat geeft niet. Zelfs voor de operatie vond ik plafonds echt hel maar dan zou ik het iig eerst zelf proberen. Nu ga ik het niet eens zelf proberen. En als de schilder toch komt kan die meer dingen doen.
De oude deuren vind ik wel mooi. Binnendeuren die moeten ook geschilderd. Dat lukt wel en vind ik ook leuk dus dat ga ik gewoon zelf doen.

In het nieuwe deel komt ook een balken plafond. Helaas weet ik niet welke kleur groen er op de balken zit als ik niet precies dezelfde vind laat ik het misschien wit schilderen het hele plafond of alles net iets anders groen. Maar ik heb wel echt zo iets van het nieuwe deel moeten ook balken want dat hoort gewoon bij het huisje. Dat kost dan iets meer maar dat is het voor mij dubbel en dwars waard.