Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 18:01

Benzz schreef:
De AH, vorige week al 3 keer niet naar binnengegaan. Vandaag weer een poging want een aantal essentiele dingen zijn op. Schappen leeg, geen winkelmandje te krijgen, stervensdruk. Maar weer omgekeerd.

Hoezo eten mensen zo achterlijk veel met de feestdagen?

Dit hadden wij net ook..
Geen parkeerplaats meer te vinden.
Het leek wel gratis bij de AH.

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 18:05

Hier gaven ze gisteren wel gratis feeststollen weg bij de AH maar ze kwamen er maar niet vanaf :')

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 18:19

Suzanne F. schreef:
Ik heb zo’n hekel aan oud en nieuw. Dat is zo’n zenuwuitputting, ik ben echt kapot de volgende dag. Eerst de angst voor het vuurwerk: blazen ze mijn auto niet op, moet ik de brievenbus dichtmaken, gooien ze niks over de schutting heen, blijft alles wel heel. Dan het feit dat losse spullen uit de voortuin weg moeten naar binnen want anders kan je het de volgende dag gaan zoeken in het dorp op het kerkplein. Hele nare traditie hier, slepen. Dus plantenpotten naar binnen, bankje etc. En dan komt het slechte slapen er nog bij waar ik het heel slecht op doe, ik word ziek van weinig slaap dus ik ben echt dood op 1 januari. Nou gelukkig nieuwjaar hoor. Kan niet wachten tot het 2 januari is.

Ik ook.. en daarbij heb ik ook nog een hond die als een gek gaat blaffen bij elke knal (dus de hele avond) en niet meer naar buiten durft en verplicht tot 12 uur opblijven. :')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 18:29

Aan m'n overburen die niet kunnen parkeren. En ik kwam m net tegen en zei er wat van, en denk dat ik nu een buren ruzie heb := Echt 0 respons ik denk dat hij wat aan t broeden is :=

Ioo stond er een vuurwerk pot bij hun pp de stoep. Niemand in de straat steekt vuurwerk, en nu verdenk ik hen, en heb ik nog meer een hekel aan ze :))

Froukje_J

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 18:51

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 18:55

Wij zijn 2 jaar in ferwert geweest, nooit iets van gemerkt.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 19:01

Mando schreef:
Wij zijn 2 jaar in ferwert geweest, nooit iets van gemerkt.

Haha ik woon er :+ maar vorig jaar was wel echt bar en boos

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 19:25

Goh, verrassend.
Afbeelding

Ah inmiddels de verzending verplaatst naar morgen. Dag zoveel.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 19:44

Paarden waren hélemaal leip door de wind en het vuurwerk. Heb maar geholpen met binnenzetten, dat was geen pretje := Zeldzaam hoe panisch ze waren. Er is er geen een los gekomen, dat vind ik dan wel weer stoer van mezelf :D Zelfs toen er een ander wél losgerukt langs kwam stuiven.

Zal blij zijn als deze dagen weer voorbij zijn.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 20:01

Dat door de rare dagen ik dag besef kwijt ben. En nu dus om 19 uur op de bank lig met de pyjama aan maar dat ik mij bedenk prut het is maandag en ik dus over een uur op de tennisbaan moet staan.... grrrrrr

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 20:23

Berdien: normaal gaan ze zelf of hoe bedoel je dit? Niet grappig idd harde wind icm met die knallen..

Succes Themba, geloof dat ik niet zo’n die hard ben en gewoon lekker op die bank was geploft. (Tenzij er iemand op je rekent, das wat anders)

Edit:
Eigen ergernis nog steeds: niks gehoord van het bedrijf waar ik vrijdag heb besteld, zaterdag dit geleverd zou worden en gister een klacht hebt gestuurd. Helemaal niks. Niet dat het op de post is, niet dat het geannuleerd is.. heel irritant.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 20:45

Hier waren de paarden totaal niet zichzelf. We hebben even hun staarten gewassen en helemaal gepoetst, normaal vallen ze haast in slaap als we dat doen, maar vandaag konden ze maar niet stil staan.

Aan de andere kant, mijn hond lijkt ineens grotendeels over haar vuurwerkangst heen. Alleen als er echt heel veel tegelijk de lucht in gaat of erg flitst kijkt ze op, maar niet meer dat constante blaffen en rennen.
Alhoewel ze nu wel heeft besloten dat ze wil vechten met vuurwerk :+

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 21:06

Vandaag echt een hoop vuurwerk vanavond. Kat heeft nog steeds z'n brokjes van 15 uur niet op en durft ook niet onder de deken weg. En zie op de camera dat de paarden ook allert staan ipv hun hooi te eten. Sneu hoor.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 21:26

Ik vind hier meer de truckerstocht bloedirritant, continue getoeter, en vind het gewoon belachelijk terwijl iedereen zijn best moet doen voor het milieu.

Vuurwerk hoor je hier heel t jaar door minimaal eens per week, gaat nu wel hele avond al door. Mijn paard is er gelukkig totaal niet bang voor, die kijkt niet eens op en gaat staan tukken 8)7

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 21:31

Marocje: alles gaat hier altijd aan de hand naar binnen :j Normaal zijn ze doodbraaf, maar nu.. %)

Nu wel een zere arm, zoveel kilo’s aan een fibromyalgie arm is wat matig :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 21:32

Ik zit de hele avond met een teckel die totaal over de zeik is.

Hij blijft maar blaffen en bang zijn. Ondanks dat alles dicht is en hij medicatie heeft. -O-

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 21:37

Wat een narigheid toch, nog even volhouden mens en dier.

Hier zijn ze ook op hun hoede en brommen van angst.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 21:40

Heb hem maar een knaag snack gegeven waar hij uren zoet mee gaat zijn. En dan maar vroeg naar bed want in bed is hij vrij rustig. -O-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 21:48

Zo kansloos dat zulke lui niet het geduld hebben om een dag te wachten, morgen mogen ze gewoon afsteken...
Hier is het ook raak sinds pakweg 17:00

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:11

En met de code geel wind die voor morgen gepland staat zullen veel mensen het eerder gaan afsteken...fun

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:13

Hier nog totaal geen vuurwerk, hooguit 6 knallen gehoord. Was net de paddock even aan het rechttrekken zodat ze morgen tijdens jaarwisseling niet in kuilen stappen. Toen besloot de hangjeugd op het plein hiertegenover een paar enkele pijlen af te steken, flinke knallers maar wel sier. Paarden kwamen aangerend vanuit stal en waren even gespannen. Hoorde in de verte een hond gaan blaffen en die bleef maar aan de gang. Volgens mij een buitenhond maar duidelijk een angstige blaf. Zielig. Leg zoon dier binnen. En flikker op met je vuurwerk. Er is n verbod.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:18

MarlindeRooz schreef:
Heb hem maar een knaag snack gegeven waar hij uren zoet mee gaat zijn. En dan maar vroeg naar bed want in bed is hij vrij rustig. -O-

Naja tis een gezellige kerel toch? :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:18

Snoraly schreef:
Hier gaven ze gisteren wel gratis feeststollen weg bij de AH maar ze kwamen er maar niet vanaf :')

Waarom doen ze dat hier niet. -O-

Teveel gedaan.

Moet in 3 weken tijd 2 stellingen vol met volle wecken potten en flessen leeghalen. En dan ergens in huis zetten waar al geen plek is. Of naar de garage/huis brengen van mijn oom. Weet even niet hoe.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:24

Met de hoeveelheid vuurwerk die hier de afgelopen dagen al de lucht in is gegaan, leven we ondertussen al in 2035…. Ik roep elke keer weer gelukkig nieuwjaar :$ maar het is echt bizar hoeveel er al afgestoken wordt.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:40

Telpeva schreef:
Zo kansloos dat zulke lui niet het geduld hebben om een dag te wachten, morgen mogen ze gewoon afsteken...
Hier is het ook raak sinds pakweg 17:00

Vanmiddag was het hier rustig, dus onze huisgenoot heeft in overleg met mijn man de katten naar buiten gedaan om nog even de benen te strekken. Ondanks dat het hier een landelijk gebied is met heel veel dieren, is die ellende ook deze kant op gekomen. Koud buiten steekt er een *piep* joch op zo'n 20 meter van ons huis vuurwerk af. Eén kat kwam met een noodgang weer naar binnen gerend (huisgenoot had de deur nog net niet dicht), de ander is er als een haas vandoor gegaan en niet meer terug gezien. De hele avond zijn we al aan het roepen en zoeken, maar taal noch teken. Inderdaad kansloos volk.