paasei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 07:56

viphorse schreef:
Gek genoeg had ik voorheen zo hekel aan koud weer en regen en liefst zo warm mogelijk maar sinds jaar kan ik zo intens genieten van een koele dag en ook regen vind ik helemaal prima

Ik ook. Maar dat komt ook omdat het lijkt alsof warme dagen nu ook meteen zo benauwd zijn. In mijn herinnering was dat vroeger niet of veel minder.

Jessix

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 07:59

Maar juist wanneer het zo wisselvallig is, is de luchtvochtigheid hoog. Gisteren voelde ook meteen weer zo plakkerig terwijl ik in juni nergens last van had.

Volgende week ook weer uitschieters in temperatuur met daarna onweer.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 08:24

Volgende week 1 dag 31 en 3 dagen 30.
Nou dat het dan minstens droog blijft. Kunnen we hooien.

Bleh te heet.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 08:41

Suzanne F. schreef:
viphorse schreef:
Gek genoeg had ik voorheen zo hekel aan koud weer en regen en liefst zo warm mogelijk maar sinds jaar kan ik zo intens genieten van een koele dag en ook regen vind ik helemaal prima

Ik ook. Maar dat komt ook omdat het lijkt alsof warme dagen nu ook meteen zo benauwd zijn. In mijn herinnering was dat vroeger niet of veel minder.

Dat dus ! Kon voorheen met 30 graden mijn geluk niet op tegenwoordig lig ik bij de airco . En nu geniet ik van dit weer.
Zag net de voorspellingen voor volgend weekend en daarna. Ik hoop serieus dat ze er flink naast zitten .

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 10:22

Ik kan, godzijdank, nergens 30 graden vinden. Ik hou gewoon mijn eigen app aan. Tenzij er een is die nog kouder zegt, dan klopt die. :D
Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 10:30

Hier staat volgende week zaterdag 30 graden voorspeld...ik hoop ook dat ze er naast zitten.

Vind het ook gelijk vies warm altijd in Nederland ja..niet uit te houden. Ben net zo blij met deze zomer..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 10:53

zoals mijn oud collega altijd zei met zulk weer: het is Afrika vandaag (hij had 20 jaar in Tanzania gewoond): zeiknat en bloedheet. Ik heb de dunste jurk aan die ik kon vinden en zweet me helemaal kapot. Ik heb al meegedeeld dat ik van donderdag t/m de dinsdag erop NIKS doe. (helaas moet ik vrijdag de caravan naar de reparatiemeneer brengen en de maandag erop weer ophalen en naar de stalling terugbrengen)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 13:53

3 jaar geleden was het (gisteren) 39 graden hier bij ons (kreeg ik in een herinnering) gemeten in de schaduw

Kan het me nog herinneren, geen kip op straat toen en dat terwijl de lockdown er af was

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 14:57

Gisteren was het hier wat warmer maar niet overdreven. Ik had gewoon een truitje met lange mouwen aan. Vandaag is het frisser, lange broek met korte mouw shirt maar wel onder een dekentje.
Vanavond een feestje waar ik mooie jurk voor heb maar er gaat ook een vestje mee.

Hier wordt voor volgende week ook wat warmte voorspeld maar ik wacht het gewoon af. Als ik vorige week mezelf ook ik een depressie had gegooid omdat er voor gisteren 30 graden was voorspeld dan waren dan verloren dagen want het was 23 graden. :D
Ik zie het wel, niets veranderlijker dan het weer. En ach als het 30 graden wordt dan kan ik het ook niet veranderen. Na een week continu 30 mag ik van mezelf gaan zeiken en mokken.
Maar heel eerlijk mogen we tot nu toe echt niet klagen. Het heeft nog steeds geen hittegolven geregend. Sterker nog, wel hebben al een heel herfst seizoen achter de rug.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 15:02

Heb het spaans benauwd door de hoge luchtvochtigheid. %)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 15:22

Marcella schreef:
Heb het spaans benauwd door de hoge luchtvochtigheid. %)

Ik ook, vreselijk vandaag. Ik zit in m’n dunste zomerjurk te puffen op de bank. Moet me zo omkleden om beneden een pakje uit de brievenbus te halen, dat durf ik niet in een ma Flodderjurk :roll: dus even lange broek en trui aan en zweten in de lift (en waarschijnlijk niemand tegenkomen :roll:

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 17:00

Ik had gisteren gewoon een migraineaanval door die hoge luchtvochtigheid en die grafhitte. %)
Was hier ook 27°c ofzo, vandaag 23°c geloof ik maar weer een hoge luchtvochtigheid.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 17:10

Die takkezon ook nog erbij en door de keiharde wind blijft mijn zonnescherm niet naar beneden. Grrrrrrrr…. Ik zie het met de minuut warmer worden hier in de huiskamer

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 17:21

Oh Loraine dat is niet fijn. Voel je je vandaag wat beter? :(:)
Herinner jij je nog de fijne bos ritten door het Zandenbos bij bloedheet weer? Jij reedt altijd op miss Einstein. Toen konden we er een heel stuk beter tegen.

Morrie, dat is inderdaad vervelend. Hier kunnen ze. U voor de helft uit maar ook niet verder ivm de wind. Als ik ze volledig uit gooi kan ik ze drie dorpen verderop ophalen. :')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 17:48

Tazzey schreef:
Morrie, dat is inderdaad vervelend. Hier kunnen ze. U voor de helft uit maar ook niet verder ivm de wind. Als ik ze volledig uit gooi kan ik ze drie dorpen verderop ophalen. :')

Hier gaat het zonnescherm automatisch omhoog bij teveel wind.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 18:22

Hier normaal ook maar ik heb die beveiling even uitgezet na een software update. Zodra er nu een fanatieke meeuw voorbij vliegt gaan ze al in, dan detecteert het andere systeem geen wind en die gooi ze weer uit. Je krijgt er het heen en weer van.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 18:43

Tazzey schreef:
Oh Loraine dat is niet fijn. Voel je je vandaag wat beter? :(:)
Herinner jij je nog de fijne bos ritten door het Zandenbos bij bloedheet weer? Jij reedt altijd op miss Einstein. Toen konden we er een heel stuk beter tegen.

Ja gaat vandaag gelukkig een stuk beter.
Ben wel compleet afgedraaid nu de visite weg is maar das een kwestie van een uurtje liggen en vanaf daar verder kijken. :)

En ja, miss Einstein herinner ik me nog wel ja. <3
Jij reed altijd op Erena toch?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 18:54

Soms wel idd maar meestal een van de sport paarden van Tjumme.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 19:25

Tazzey schreef:
Hier normaal ook maar ik heb die beveiling even uitgezet na een software update. Zodra er nu een fanatieke meeuw voorbij vliegt gaan ze al in, dan detecteert het andere systeem geen wind en die gooi ze weer uit. Je krijgt er het heen en weer van.

mijn scherm is 25 jaar oud, die heeft geen app dus alleen een molentje, als dat gaat draaien, gaat het scherm omhoog, als ik hem weer naar beneden wil hebben, moet ik op een knopje drukken.
Ik wil geen zon in de kamer, want dan gaat de poes in de zon liggen en heeft ze binnen 5 minuten weer dikke, rode ogen

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 21:50

Jongens, kom ook naar Schotland, het is hier heerlijk! Graadje of 18 en miezer *\o/*

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 21:58

Ha, ik moet eigenlijk een beetje om mezelf lachen. Ik ben al wekenlang blij dat we deze zomer besloten hebben hier in Spanje te blijven. Eerst om de regen in Nederland, nu juist weer omdat het er zo benauwd is.

Mag september gewoon zo rond de 20 graden en liefst weinig regen? Dan komen wij graag.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 22:27

Graag,ik ga half september nog een weekje met de caravan weg, in Nederland. Zon en hitte hoeft niet, regen mag wegblijven

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 22:36

Ik zag de weervoorspellingen alweer, was het maar weer herfst.

Vrijdag was echt vreselijk.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 07:36

Gister in ermelo de hele ochtend regen, rond 12 droog en meteen felle zon.
Het was net een sauna met de luchtvochtigheid... ik zat echt te wachten tot iemand een opgieting kwam doen :')

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 08:35

Het begon gister hier heerlijk met regen en was afgekoeld tot dat de zon er goed bij kwam man wat werd het benauwd.
Afgelopen vrijdag ook al zo benauwd met ook hier fikse migraine en afgelopen 2 dagen ook mega veel last van hooikoorts .
Nu schijnt de zon wel maar qua temperatuur is het goed te doen