DuoPenotti schreef:Alleen niet iedereen die teveel drinkt of niet zonder kan, is het stereotype alcoholist of altijd dronken. Dat is het probleem met alcohol: niemand vindt het raar als mensen elke avond een glas wijn of een biertje (of twee of drie) drinken, en daar stiekem niet mee kunnen stoppen. Dat zijn de volgende dag prima functionerende mensen, ze worden niet dronken, hoeven het niet te verbergen, realiseren zichzelf misschien nog niet eens dat ze toch wel verslaafd zijn, maar gezond is het ook niet.Dat iets waar je geen moeite voor hoeft te doen om aan te komen meer mensen een verslaving geven geloof ik wel.
Maar of dat is omdat het gezien word als oké?
Roken is toch al lang niet meer oké maar hele hordes jeugd rookt nog. Terwijl ik dan ook denk
Het is voortaan wel bekend wat het doet. Op de pakjes zelf ook niet te missen. Bijna nergens mag het meer.
Toch beginnen mensen nog. En je krijgt het niet eens cadeau.
Ik denk dus dat mensen die teveel drinken dat ook doen als het alleen nog bij de slijter te krijgen is. Zoals die vent die bij ons woonde ook wist wat hij deed niet oké meer was want anders verstop je het niet. Of giet je het over in een 7up fles oid.
Die wist echt dat het geen sociaal wenselijk gebruik was.
Het geven van alcohol als cadeau is natuurlijk niet de kern van het probleem, maar wel een teken van hoe normaal het is om alcohol te nuttigen zonder erbij na te denken.