Marcella schreef:Maar ja ik heb zelf zelden koorts met een lichaamstemperatuur normaal op 35/36 graden. Ja weet het val niet onder de normale mensen.
Is normale temp voor veel mensen
Niks geks aan
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Pandora2 schreef:Ik begrijp dit niet. Ik heb ook een lage lichaamstemperatuur en de laatste keer dat ik koorts had kan ik mij zelfs niet meer herinneren.
Ben ik dan ook niet normaal ?
Koorts hoeft niet alleen een hoge lichaamstemperatuur te hebben. Volgens mij is zweten en koud hebben ook een vorm van koorts
Marcella schreef:Pandora2 schreef:Ik begrijp dit niet. Ik heb ook een lage lichaamstemperatuur en de laatste keer dat ik koorts had kan ik mij zelfs niet meer herinneren.
Ben ik dan ook niet normaal ?
Yes ben niet de enige.Zelfs met laatste longontsteking geen koorts gehad. Kwam nog niet eens in de buurt van 38 graden. Huisarts wist het even niet meer.
Shadow0 schreef:Zebrastreep schreef:Als we nu allemaal om een verkoudheid thuis blijven, dan ligt de zorg al helemaal op zen kop met het personeels te kort.
Het helpt echt als je leest. Het ging in eerste instantie om thuiswerken als het kan.
Maar daarnaast: de zorg ligt al voortdurend op z'n kop omdat de eerste persoon misschien wel door kan werken maar vervolgens meerdere mensen aansteekt die wel degelijk ziek worden tot het punt dat ze niet door kunnen werken.
En clienten worden vervolgens ziek waarbij het echt heel erg ontwrichtend kan zijn. Er lijkt gewoonweg geen manier meer om rationeel, op cijfers en argumenten en eerlijke afwegingen, het hierover te hebben. Hoe minimaal de aanpassing ook is, het lijkt al teveel te zijn om zelfs maar te overwegen dat we de schade van ziekzijn zouden kunnen verminderen.
Zebrastreep schreef:Nogmaals het hoort bij het leven en ook het doodgaan. Het is niet leuk, maar je kan jezelf niet altijd beschermen.
purny schreef:Er zijn vast nog wel een heeeeeeeleboel mensen die standaard thuiswerken. Sommige collega’s heb ik nooit meer gezien
verootjoo schreef:purny schreef:Er zijn vast nog wel een heeeeeeeleboel mensen die standaard thuiswerken. Sommige collega’s heb ik nooit meer gezien
Gezien de ouderwetse drukte op de wegen het laatste half jaar denk ik toch dat er heel veel mensen weer op kantoor zitten.
Het enige voordeel van Corona vond ik die leegte op de snelweg de afgelopen 3 jaar.
Shadow0 schreef:Zebrastreep schreef:Nogmaals het hoort bij het leven en ook het doodgaan. Het is niet leuk, maar je kan jezelf niet altijd beschermen.
Het zou echt makkelijker worden als je leest. En er is heel veel tussen 'niet altijd' en 'helemaal niet'. We kunnen een heleboel dingen WEL en die helpen. We hebben zebrapaden en verkeerslichten en verkeersregels die maken dat je redelijk veilig de weg over kunt steken. Sluit dat alle ongelukken ooit uit? Nee, maar we komen best een eind.
We hebben caps en een tweede singelstoot en veiligheidsbeugels en we leiden onze paarden op. Is paardrijden daarmee 100% veilig? Nee, maar we komen best een eind.
We hebben stoppenkasten en rookmelders en een brandweer en Europese normen. Is er dan nooit meer een brand? Nee, maar we komen best een eind.
Niets van dat alles werkt 100% maar ze maken stuk voor stuk de kans flink kleiner dat je voortijdig dood gaat. Het zijn dingen die goed werken als voorzorgsmaatregelen en niet de hele samenleving ontwrichten, we hebben er gewoon even over nagedacht.
De paar schamele voorstellen die ik doe vallen ook in die categorie. Thuis werken als je thuis kunt werken en klachten hebt is niet echt ingewikkelder dan wachten voor een verkeerslicht. Luchtreiniging ophangen waar veel mensen samen komen kan gewoon prima. Verandert vrijwel niets aan hoe je je moet gedragen, maakt wel uit.
Waarom reageer je alsof ik een nieuwe lockdown voorstel terwijl het werkelijk in de verste verte niets extreems is dat ik noemde? Waarom lees je niet gewoon wat ik daadwerkelijk schrijf?
Zebrastreep schreef:Ik bedoel het niet boos op gemeen maar je berichten komen wel over alsof je heel graag een nieuwe lockdown wilt en iederen zich opsluit zodat jij niet ziek wordt.
Citaat:Ik ben van mening dat als het geen corona is we prima kunnen werken. Niet iedereen wordt direct mega ziek van de griep.
Neonlight schreef:Shadow heeft het niet over ziek melden maar thuis werken voor mensen die thuis kunnen werken. Er zijn beroepen waar dat niet bij kan, maar genoeg waar het wel kan.
Zebrastreep schreef:Het is bij mijn werk niet mogelijk om bij alles thuis te blijven als het geen corona is. Dan zitten we met een dienst minder die niemand anders op kan vullen en die wel nodig is voor het belang van de cliënten. Dus in de zorg wordt dat echt al lastig juist waar de mensen zitten die risico lopen op zieker worden.
Vayo schreef:.
En hoe zou het moeten voor zorg personeel dat niet thuis kan werken? Ik wil best thuisblijven als ik verkouden ben, maar ziek melden voor een hoestje wordt echt niet gewaardeerd.
En als ik verkouden ben of hoest dan ga ik echt niet mijn werk met een mondmasker op doen. Dat is veel te benauwd.
Ik denk dus echt dat dat terug naar normaal gaat.