[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 17:43

Steeph schreef:
DuoPenotti schreef:
https://www.ed.nl/tilburg/dode-vrouw-vo ... ~a13000ed/

volledig verbrande vrouw in achtertuin...euh geen misdrijf...dus je mag mensen altijd zonder consequenties bbq-en?

"Na uitgebreid onderzoek van de politie blijkt dat er géén sprake is van misdrijf. De vrouw is om het leven gekomen door zelfdoding."
https://www.bd.nl/tilburg-e-o/na-urenlang-onderzoek-politie-blijkt-verbrande-vrouw-in-achtertuin-tilburg-geen-misdrijf~a13000ed/

Maar die vrouw heeft zichzelf dan in brand gestoken? brrr wat naar ;(

capopjekop

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 18:01

Ik hoef het filmpje niet te zien. Ik vond de omschrijving wel beeldend genoeg. Wat ontzettend heftig voor zijn vriendin en kinderen om het te zien gebeuren. Hij is een exspeler van jong vites. Daar heb ik regelmatig wedstrijden van gezien maar ik ken hem volgens mij niet.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 19:37

Moet zeggen dat het zeer slecht te zien is.
Heel erg pixelig vanwege de afstand.

Maar de klap op de rotsen en vervolgens het water zie je hem iets beter.
Maar je ziet geen bloed, geen gezicht etc.
Daar is het echt veel te ver voor.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 19:42

DuoPenotti schreef:

volledig verbrande vrouw in achtertuin...euh geen misdrijf...dus je mag mensen altijd zonder consequenties bbq-en?

Ik heb voor een baas gewerkt welkebij de vrijwillige brandweer zat. Die heeft dit ook wel eens meegemaakt. Iemand die zichzelf in de brand heeft gestoken. Afschuwelijk, maar het gebeurt wel.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 19:48

Renske_W schreef:
DuoPenotti schreef:

Ik heb voor een baas gewerkt welkebij de vrijwillige brandweer zat. Die heeft dit ook wel eens meegemaakt. Iemand die zichzelf in de brand heeft gestoken. Afschuwelijk, maar het gebeurt wel.

Maar zo stond het niet on het originele bericht.
Daar stond dat hij was opgepakt omdat hij met de brand misschien de doodsoorzaak wilde verbloemen

Er stond toen niks geschreven over zelfmoord.
Dan had ik het hier niet geplaatst....

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 21:16

Ik vind het eerlijk gezegd nog steeds wel in het topic passen en best luguber als je zo zelfmoord kan plegen. Ik zou dan toch wel de buurt bij elkaar schreeuwen gok ik.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 21:30

Er was/is een monnik die zichzelf vrijwillig, als teken van protest, in brand heeft gestoken. Op een druk bezocht plein, nadat de (lokale) pers was ingelicht. Zijn hele lichaam is verbrandt, behalve zijn hart, heel bijzonder.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 22:43

Ik heb op een gesloten woon- en crisisafdeling gewerkt en heb het twee keer meegemaakt dat iemand zichzelf in de brand stak.
In beide gevallen bleef de persoon gewoon staan, tot omvallen... maar geen gegil, geen paniek. Juist een hele enge vorm van rust.

"Gelukkig" beide op tijd kunnen blussen, echter wel grote brandwonden over het gehele lichaam. Vooral de 2e, die had namelijk een synthetisch trainingspak aan, dat smelt er echt in.
De geur zal ik niet snel vergeten...

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 22:45

Ik heb ooit eens vernomen dat verbranden de minst pijnlijke dood is. Ik wilde dat Googlen ter bevestiging, maar werd nog net niet doorverbonden met 113 :=

Edit: oh nee tog nie

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 22:53

Vind dat vaak moeilijk dat 'redden'
Heb in het verpleeghuis 2 mensen met zelfmoordpogingen meegemaakt en beide waren op tijd gevonden.

Echter beide enorm veel hersenschade. Ben ik dan zo hard als ik zeg dat ze dood beter af waren geweest. Zowel voor zichzelf als voor hun familie.

Ik snap trouwens wel het willen/ moeten helpen als je iemand zo vind. Op dat moment zal je als hulpverlener of omstander niet over de gevolgen nadenken.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 23:17

Ja het redden bij een TS voelt altijd dubbel, ben ik zeker met je eens. Maar dat doe je wel, in dat werk.
Maar het was natuurlijk ook voor de andere bewoners in het pand. Wanneer iemand blijft branden gaat er nog meer mee terwijl die dat niet willen.
Tegenwoordig heb je gelukkig ook de zelfdodingsklinieken voor mensen die psychisch ondraaglijk lijden.
Maar dat is echt een hele taak om dat er doorheen te krijgen.
Maar toch mooi dat het kan wanneer het leven zwaarder is dan dood.
1 meisje gehad als patiënt die dat uiteindelijk heeft grkregen. Wij hadden haar soms in crisis tijdens haar heftige episodes. Was bv ook al deels verlamd door een eerdere poging waarbij ze voor een wagen was gesprongen.

Toen het er doorheen was belde ze heel blij onze afdeling op dat het eindelijk gelukt was. Echt huilend van geluk, ik had haar echt nog nooit zo vrolijk horen klinken.
Het voelde heel dubbel, je gunt iemand beter worden en een goed leven kunnen leiden waar iemand geluk uit kan putten.
Maar voor haar zelf was ik wel tevreden, omdat zij er zelf zo blij en gerust mee was. Ook omdat zij dan ook geen andere mensen meer in gevaar kon brengen met de pogingen.
Maar het besef dat voor bepaalde mensen het leven zo uitzichtloos kan zijn, blijft altijd een moeilijk stuk. Je gunt mensen zo veel meer geluk en geborgenheid in het leven.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 23:33

Mooi gezegd.

Ik ben blij dat ik met zichtbaar letsel werk en dat het in mijn doelgroep (kanker en orgaanfalen) overduidelijk is dat er geen toekomst meer is.
Is in vergelijking met psychisch lijden toch makkelijker.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 00:11

Niobe schreef:
Ik heb ooit eens vernomen dat verbranden de minst pijnlijke dood is. Ik wilde dat Googlen ter bevestiging, maar werd nog net niet doorverbonden met 113 :=

Ik denk dat je verdrinken bedoelt. Dat doet geen pijn maar geeft wel een hoop stress. Zodra je over de paniek heen bent schijn je in een rustige roes te komen. Overigens doet verbranden ook geen pijn meer als je 3e huid laag (met zenuwen) kapot is.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 01:53

Doodvriezen is het rustigst dacht ik. Je hebt het eerst koud en dan gaat je lichaam in shock en denken veel mensen dat ze het juist warm hebben en zak je langzaam weg

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 06:18

Doe mij 's nachts maar een hartinfarct, of een kogel door de kop ofzo. :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 07:26

fleurtjeuh schreef:
Doodvriezen is het rustigst dacht ik. Je hebt het eerst koud en dan gaat je lichaam in shock en denken veel mensen dat ze het juist warm hebben en zak je langzaam weg

Lijkt me juist verschrikkelijk omdat ik sowieso een hekel heb aan kou :o

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 07:56

Captain schreef:
Doe mij 's nachts maar een hartinfarct, of een kogel door de kop ofzo. :+

:')

Mij ook.

Voordat je bezwijkt bij verdrinking, verbranding of bevriezing maak je het wel mee.
Bij verbranding: pijn, hitte, ademtekort (brand haalt zuurstof weg)
Bij verdrinking: ademtekort, uiteindelijk haal je alsnog bewust adem en je longen lopen vol met water. De hele tijd dat je je adem inhoudt ben je bij bewustzijn.
Bij bevriezing: pijn en kou. Voordat je echt wegglijdt ben je oncomfortabel vanwege de kou.

Ik zou het liever niet aan willen zien komen. Dan kan je ook geen angst hebben :+

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 08:13

xSCWx schreef:
Niobe schreef:

Ik denk dat je verdrinken bedoelt. Dat doet geen pijn maar geeft wel een hoop stress. Zodra je over de paniek heen bent schijn je in een rustige roes te komen. Overigens doet verbranden ook geen pijn meer als je 3e huid laag (met zenuwen) kapot is.

Ik ben als klein meisje bijna verdronken. Het doet geen pijn maar de paniek en alles wat erbij komt de angst etc het is niet te omschrijven, heb er nu na bijna 25 jaar nog last van.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 09:15

Toch denk ik vaak: waarom is er geen plek waar je gewoon dood kan gaan als jij dat wilt? Je wordt al zonder instemming zomaar op de wereld gezet en als je je hier ongelukkig voelt, waarom mag je dan niet zelf beslissen dat je dit niet wilt en ermee stoppen? Het zou zoveel leed besparen en ook zoveel kosten voor gezondheidszorg etc. Er moet hulp zijn voor degene die worstelen met het leven maar als iemand ervan overtuigd is dat dit niet is wat hij of zij wil, waarom mag je er dan niet op een humane manier uitstappen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 09:23

Dit doet mij echt denken aan Fleur en haar strijd. Daar werd zij ook keer op keer afgewezen want: Niet uitbehandeld. En inderdaad. Wie zijn die dokters om te zeggen: Nog niet. Ik snap dat je eerst andere trajecten op start. Maar als die wens na al die jaren nog steeds zo intens is en het lijden zo groot, dan is het klaar. Dan moet je niet iemand nog van behandeling naar behandeling laten gaan omdat je eerst een lijstje moet af gaan.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 09:28

Ik snap sowieso niet waarom iemand perce helemaal uitbehandeld moet zijn. Tuurlijk moet je zoiets niet in een opwelling doen en goede hulp geboden worden maar waarom zou iemand jarenlang moeten lijden? Met kanker mag je toch ook zelf bepalen hoe ver je wilt gaan of dat je het genoeg vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 09:32

Tja dat is het grote probleem met een psychische ziekte. Bij kanker kun je zeggen: Dit betert niet meer. Op enkele mirakels daar gelaten. Maar kun je dat bij een psychische ziekte? Je moet dan telkens beslissen of het lijden eventueel geluk in de toekomst overstemd. Ik snap dat je als dokter daar enorm mee worstelt. Maar het gaat vaak ook gewoon te ver. Te lang wachten met de goedkeuring om te mogen beëindigen. Te lang psychisch lijden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 09:47

Ik vind dat ook suzanne.
En je kan wel zeggen het mag niet in een opwelling, voor de trein stappen kan dat ook zijn..maar dan "mag" het wel.

Het het is zo wat je al zegt, we komen ongevraagd de wereld op, en als je het hier gewoon ruk vind mag je niet uitchecken.
Je mag niet bepalen over je eigen leven.

Sowieso vind ik dat ze het psychische behandelen of het altijd wel te genezen is.
Waarom word er niet geaccepteerd dat dit ook een ziekte kan zijn zonder behandeling die werkt.
Dit voor mensen die eruit willen stappen, Niemand tot last zijn alleen zichzelf, maar ook bij tbs geleuter bij ernstige gevallen.
Ik geloof gewoon niet dat als je zo verknipt bent dat je mensen ernstig pijn doet of zelfs vermoord dat het daarboven ooit nog goed komt. Of misschien tijdelijk, dat het later weer terug komt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 10:10

En waarom wordt dat voor jou bepaald? Je mag alles hier in het leven zelf bepalen. Welke opleiding je gaat doen, wat je wilt worden, wat je eet, wie je als partner wilt, je mag zelfs je eigen uitvaart al helemaal vastleggen. Maar je mag niet kiezen om eruit te stappen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 10:43

Helemaal met jullie eens.