Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
idinn schreef:Chiren, gefeliciteerd!! Wat leukHoe is het gegaan?
Jolien, foto's! Ik ga binnenkort ook weer met herfstthema aan de slag. Buiten naast de voordeur altijd wat anders staan.
Van die waterbollen lopen hier altijd direct leeg = plant verzopen. Ik kan het gelukkig ook zelfVergeet ze maar heel soms..

. Een voorstelrondje van mezelf komt ook ergens deze week nog wel. Voorlopig nog even quotes van eerdere pagina's met mijn reactie eronder als ik wat tegen kom tijdens het bijlezen waar ik nog graag op wil reageren. Ashleytjuhh schreef:Die zoek ik ook nog steeds en ik zag er nog meer in dit topic, dus dat wordt een populair cadeauik zal mij later ook nog even voorstellen.
maar beste ik vraag niet veel maar de sleutels van een leuke woning voor mij is welkom
. Ik woon nu alweer ruim vier jaar in het appartement dat ik daarvoor bijna acht jaar met mijn ex heb gedeeld. Jullie begrijpen vast wel dat ik dolgraag een nieuwe start zou willen maken in een eigen huisje, maar dat is in mijn regio nog niet zo makkelijk als alleenstaande. Tenzij je graag meer dan driekwart van je salaris weg wilt smijten aan huur van een mini-studio via een particuliere verhuurder
. Ik blijf dus voorlopig nog even waar ik nu zit, ondanks het emotionele aspect. De relatief lage huur (flat met appartementen voor afstudeerders waar ik met mijn "oude" huurcontract niet uit hoef als reeds werkende) maakt dat ik ruim kan sparen; alleen soms een beetje jammer van de geluidsoverlast als ik er als werkende een ander dag/nachtritme op na houd dan mijn buren
.
. Marjo schreef:SameTancreda4 schreef:*gaat Lihanboutjes googlen*
Same
. En na het Googlen ook geen "oh ja"-momentje hoor
. Het klinkt best lekker, maar als ik dan voor frituursnacks mag kiezen dan wil ik heel graag een Mexicano of nasischijf...daar mag je mij voor uit mijn bed bellen. Of überhaupt voor krokant gebakken, dunne, Franse frietjes
. Helaas hier geen frituurpan (bewuste keuze in dit kleine appartement zonder balkon/tuin ivm geur) en de ovenvarianten van patat en snacks vind ik tot nu toe nog steeds niet vergelijkbaar. Misschien doe ik iets verkeerd...maar ik vrees dat ik het effect van het bakken in de vette olie gewoon mis
.
. Hier absoluut geen rode wijn drinker, wit (met name droog) of rose vind ik wel lekker. Biertjes drink ik ook, dus een eigen brouwsel lijkt me hartstikke leuk. Ik heb een aantal jaren gewerkt in een biercafé met meer dan 100 speciaalbieren op de kaart (die helaas Corona niet heeft overleeft, zie ik zojuist met Googlen
). Het was daar gebruikelijk (en ook gewenst
) dat je na afloop van je dienst voor een euro per stuk twee biertjes mocht uitproberen, mits je niet na elke dienst hetzelfde nam. Zo leerde je langzaam de hele kaart kennen en kon je klanten beter adviseren. Zo ben ik erachter gekomen dat die donkere biertjes die ik altijd vermeed, juist mijn favoriet bleken te zijn. Dat ik IPA's lang niet altijd kan waarderen. Dat blond bier okey is, maar triples niet. Dat ik absoluut de hele hype rondom La Chouffe en Delirium niet snap
. En dat ik kennelijk stout lekker vind, fruitbiertjes als kriek en radler in de zomer heerlijk zijn met een ijsklontje en je mij voor een Rochefort 8, 10 of Gouden Carolus Classic echt wakker mag maken
. Met die laatste donkere biertjes, limoncello of sambuca kun je mij daadwerkelijk dronken voeren...ik kan veel hebben voor mijn lengte/gewicht, maar aangezien ik dat drink als limonade gaat het nog wel eens (te) hard
. Maar ik moet toegeven dat ik sinds ik single ben nauwelijks meer een druppel alcohol heb aangeraakt. Gezellig samen een flesje wijn in het weekend of een speciaal biertje op de bank voelt toch anders in je eentje. En de kroeg in met een vriendin heb ik door al die Corona-maatregelen van de laatste tijd ook al tijden niet gedaan. Toevallig afgelopen maand in een aanbieding een verpakking Radler 0.0% gekocht in de supermarkt om mezelf te kunnen trakteren na een paardrijdwedstrijd als ik thuis weer ben neergeploft op de bank...maar ik heb er nog steeds 4 van de 6
. Iets voor op de goede voornemens-lijst voor 2022 misschien? fohadie schreef:Nu ben ik benieuwd welk biercafé je bedoeld die het niet meer bestaat?
) die daar heerst vind ik echt niks. Ik ga het café dus oprecht missen net als het prachtige historische interieur, want de alternatieven die nu overblijven ga ik van z'n levensdagen niet heen. Dat wordt dan toch zelf eentje kopen bij de bierspeciaalwinkel in de binnenstad en die op de bank opdrinken ofzo (wat ik vervolgens dus ook niet doe)