Secret Santa Surprise 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Secret Santa Surprise 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 19:55

Oh pijnlijk!!

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 20:16

We hadden een xxxl schoonmaak en alles werd na die tijd weer te plek gezet en met een - uiteraard - zware kast ging het mis,die gleed van de heftruck lepels af en ik kwam klem.

Andere collega loopt met de middelvinger omhoog want die is ook blauw _O-

Tegen de tijd dat de pakketten verstuurd mogen worden zal ik vast wel weer wat kunnen...

straks doet mijn Santa 13 meter plakband om het pakket heen :')

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 21:02

Gefeliciteerd Chiren ^&+

Auch Daan #)
Beterschap.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 21:19

Gek op unicorns, maar de unicorn hand mag je mooi houden O:)

Onderstaande zag ik laatst in de boekwinkel trouwens. Helemaal geweldig *\%/*
Afbeelding

O ja, begonnen met opruimen in huis. Ik heb heel veel kookboeken 8-) een bakbijbel voor brood bakken/ deeg zou nog wel welkom zijn :-)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 22:12

idinn schreef:
Chiren, gefeliciteerd!! Wat leuk <3 Hoe is het gegaan?

Jolien, foto's! Ik ga binnenkort ook weer met herfstthema aan de slag. Buiten naast de voordeur altijd wat anders staan.

Van die waterbollen lopen hier altijd direct leeg = plant verzopen. Ik kan het gelukkig ook zelf :+ Vergeet ze maar heel soms..

Yes, komtie!
De krans aan de voordeur:
Afbeelding

Afbeelding

De achterdeur. Ik ben zo blij met die etagere. Dit was echt een verdomhoekje maar nu kan er altijd wat leuks staan.
Afbeelding

Afbeelding

En iets gezelligs op de eettafel.
De basis is een houten stam met 4 kaarsenhouders van de Action. Die heb ik eerst omwikkeld met huishoudfolie en daarop heb ik platmos geplakt. En vervolgens losgegaan met het lijmpistool. :D
Afbeelding

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 22:47

Voor Daan dus bubbeltjes plastic in het Santa pakket..... Auwie!! :') #)

Chiren, van harte!!

StonedRomy, oh jee, hopelijk geen heel heftige operatie? :(:)

Roosjenat, Zweden lijkt me zo gaaf!!

De nee-hoorn, geniaal :))

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 22:52

Hier de komende tijd bezig met voorbereiden verhuizing dus wat stiller. Even snel overal doorheen gebladerd.

Die water balletjes voor planten klinken wel interessant. Ben heel goed in planten of te veel water te geven of gewoon helemaal niet :+

Ook leuk bijvoorbeeld zou zijn, zijn recepten of kookboeken van buitenlandse keuken. Zou graag mijn kennis daarin uitbreiden

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 23:13

Nog weer even wat bijgelezen in het topic. Jullie gaan te hard :') . Een voorstelrondje van mezelf komt ook ergens deze week nog wel. Voorlopig nog even quotes van eerdere pagina's met mijn reactie eronder als ik wat tegen kom tijdens het bijlezen waar ik nog graag op wil reageren.

Ashleytjuhh schreef:
ik zal mij later ook nog even voorstellen.

maar beste ik vraag niet veel maar de sleutels van een leuke woning voor mij is welkom :')
Die zoek ik ook nog steeds en ik zag er nog meer in dit topic, dus dat wordt een populair cadeau :D . Ik woon nu alweer ruim vier jaar in het appartement dat ik daarvoor bijna acht jaar met mijn ex heb gedeeld. Jullie begrijpen vast wel dat ik dolgraag een nieuwe start zou willen maken in een eigen huisje, maar dat is in mijn regio nog niet zo makkelijk als alleenstaande. Tenzij je graag meer dan driekwart van je salaris weg wilt smijten aan huur van een mini-studio via een particuliere verhuurder :? . Ik blijf dus voorlopig nog even waar ik nu zit, ondanks het emotionele aspect. De relatief lage huur (flat met appartementen voor afstudeerders waar ik met mijn "oude" huurcontract niet uit hoef als reeds werkende) maakt dat ik ruim kan sparen; alleen soms een beetje jammer van de geluidsoverlast als ik er als werkende een ander dag/nachtritme op na houd dan mijn buren :( .

Er lijkt wel heel langzaam licht aan het einde van de tunnel zichtbaar te worden: ik ben in afwachting van een vast contract bij mijn huidige werkgever, HR is er al mee bezig. Als we na wat onderhandelen akkoord zijn over de details, hoop ik dat de bank gunstiger te stemmen is over een mogelijke hypotheek...moet alleen de huizenmarkt nog even iets meer instorten, want als ik van bevriende stellen hoor hoeveel er momenteel overboden moet worden om kans te maken op een huisje maak ik nog steeds geen schijn van kans met mijn salaris, vrees ik |o .

Marjo schreef:
Tancreda4 schreef:
*gaat Lihanboutjes googlen*

Same :')
Same :+ . En na het Googlen ook geen "oh ja"-momentje hoor :n . Het klinkt best lekker, maar als ik dan voor frituursnacks mag kiezen dan wil ik heel graag een Mexicano of nasischijf...daar mag je mij voor uit mijn bed bellen. Of überhaupt voor krokant gebakken, dunne, Franse frietjes :Y) . Helaas hier geen frituurpan (bewuste keuze in dit kleine appartement zonder balkon/tuin ivm geur) en de ovenvarianten van patat en snacks vind ik tot nu toe nog steeds niet vergelijkbaar. Misschien doe ik iets verkeerd...maar ik vrees dat ik het effect van het bakken in de vette olie gewoon mis :') .

Oeh, ik lees ook van alles over alcohol <<) . Hier absoluut geen rode wijn drinker, wit (met name droog) of rose vind ik wel lekker. Biertjes drink ik ook, dus een eigen brouwsel lijkt me hartstikke leuk. Ik heb een aantal jaren gewerkt in een biercafé met meer dan 100 speciaalbieren op de kaart (die helaas Corona niet heeft overleeft, zie ik zojuist met Googlen :( ). Het was daar gebruikelijk (en ook gewenst :roll: ) dat je na afloop van je dienst voor een euro per stuk twee biertjes mocht uitproberen, mits je niet na elke dienst hetzelfde nam. Zo leerde je langzaam de hele kaart kennen en kon je klanten beter adviseren. Zo ben ik erachter gekomen dat die donkere biertjes die ik altijd vermeed, juist mijn favoriet bleken te zijn. Dat ik IPA's lang niet altijd kan waarderen. Dat blond bier okey is, maar triples niet. Dat ik absoluut de hele hype rondom La Chouffe en Delirium niet snap %) . En dat ik kennelijk stout lekker vind, fruitbiertjes als kriek en radler in de zomer heerlijk zijn met een ijsklontje en je mij voor een Rochefort 8, 10 of Gouden Carolus Classic echt wakker mag maken :wow: . Met die laatste donkere biertjes, limoncello of sambuca kun je mij daadwerkelijk dronken voeren...ik kan veel hebben voor mijn lengte/gewicht, maar aangezien ik dat drink als limonade gaat het nog wel eens (te) hard := . Maar ik moet toegeven dat ik sinds ik single ben nauwelijks meer een druppel alcohol heb aangeraakt. Gezellig samen een flesje wijn in het weekend of een speciaal biertje op de bank voelt toch anders in je eentje. En de kroeg in met een vriendin heb ik door al die Corona-maatregelen van de laatste tijd ook al tijden niet gedaan. Toevallig afgelopen maand in een aanbieding een verpakking Radler 0.0% gekocht in de supermarkt om mezelf te kunnen trakteren na een paardrijdwedstrijd als ik thuis weer ben neergeploft op de bank...maar ik heb er nog steeds 4 van de 6 :o . Iets voor op de goede voornemens-lijst voor 2022 misschien?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 23:42

Nu ben ik benieuwd welk biercafe je bedoeld die het niet meer bestaat?

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 00:36

Gefeliciteerd chiren!

Ik hou jullie ff niet bij hoor :') ben nu zo druk met klussen en straks het daadwerkelijk verhuizen, geen tijd over voor bokt!

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 07:23

fohadie schreef:
Nu ben ik benieuwd welk biercafé je bedoeld die het niet meer bestaat?

Biercafé Olivier in Leiden. Dat is tijdens Corona gesloten en gaat dus ook niet meer geopend worden, had ik helaas helemaal gemist. De groep van eigenaren hebben meerdere cafés en restaurants in Leiden en omgeving, en ze hebben besloten om er een restaurant met focus op biefstuk van te maken. Als het goed is, zit er inmiddels sinds juli een filiaal van Loetje in, maar dat is me niet opgevallen toen ik er laatst langsfietste.

Persoonlijk snap ik dat de locatie niet ideaal is, want buiten de binnenstad dus random mensen die aan komen lopen heb je nauwelijks. Het is echt een plek die je ofwel bewust moet weten te vinden, of voor de locals, maar goed dat zal ook gelden voor het concept dat ze nu gaan opstarten op diezelfde locatie. Er blijft alleen nu slechts één (misschien twee) locatie(s) over waar je echt voor speciaalbiertjes heen kunt gaan en de sfeer (en het type klanten :n ) die daar heerst vind ik echt niks. Ik ga het café dus oprecht missen net als het prachtige historische interieur, want de alternatieven die nu overblijven ga ik van z'n levensdagen niet heen. Dat wordt dan toch zelf eentje kopen bij de bierspeciaalwinkel in de binnenstad en die op de bank opdrinken ofzo (wat ik vervolgens dus ook niet doe) :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 07:29

Oh is Olivier dicht? Zonde.. even bedenken waar we dit weekend dan neerstrijken als we weer eens in Leiden zijn -O- Dat Loetje daar snap ik de hype ook niet van trouwens..

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 09:18

Olivier ken ik idd, wat jammer. Die hadden toch ook een kroeg in Utrecht, of ben ik in de war?

Biefstukrestaurants heb je in mijn ogen meer dan genoeg. :o Zonde!

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:34

Even niet kijken kun je 10 bladzijden bijlezen, zucht. Wilde dat er een Bokt app was voor op de telefoon.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 13:01

Jammer is dat cnterpstra als een plek waar je graag kwam er dan mee stopt.
Fijn dat je in je studententenappartement kunt blijven, maar ideaal is t niet. Lastige omgeving ook om in je eentje als starter iets te kunnen kopen.

Jolien, dat ziet er leuk uit zeg! helemaal in herfstsferen, leuk! Ik moet nog eens even wat herfstige versiering op de kop tikken, ik doe nog alsof t zomer is, maar ja vandaag is toch wel echt een herfstdag. Paard vanmorgen toch ook maar een regendeken opgedaan, de tijd is gekomen.

Bienotje, dat boek ziet er geniaal uit, ga ik onthouden voor mijn nichtje.

Kookboek vind ik ook leuk. Zeker iets voor bakken of ovengerechten zou ik leuk vinden. Straks 2 ovens, dus ik kan aan de bak :+

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 13:32

Wat trouwens ook een top is, zijn De punten.
Heb net een stapeltje hele vintage punten gekregen van mijn oma omdat ik ze spaar

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 13:43

geerte schreef:
Wat trouwens ook een top is, zijn De punten.
Heb net een stapeltje hele vintage punten gekregen van mijn oma omdat ik ze spaar

Spaar je voor iets specifieks van die collectie? Ik heb ze ook liggen, maar je hebt er zoveel nodig om iets te kunnen kopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 13:47

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 13:51

Ik drink geen koffie, dus ook geen de punten.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 14:03

DE punten zitten ook op thee ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 18:55

Moet je wel net die thee willen drinken :D

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 19:18

Jolien wat gaaf!!!
Als jij mijn ss gaat worden mag je ook zoiets voor mij maken :D

@Daan beterschap

@Chiren gefeliciteerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 19:22

Jolien, wat super gezellig! Heb je de deurkrans ook zelf gemaakt? Echt super mooi <3

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 19:37

Ik heb ze net maar even georganiseerd, en heb 11686 punten liggen waar ik jaren op gespaard heb en niets mee doe. := We hebben sinds 7 jaar een bonenmachine en gebruiken ook geen DE meer.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 20:18

Die herfstkrans is echt prachtig geworden. Ik hou er wel van om met de seizoenen mee te gaan. Het is dat we in een tussenjaar zitten en we vooral moeten opruimen en dingen weggooien dat ik nu niet helemaal los kan gaan om alles in herfststemming te brengen.