Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 17:50

Dat ik nu echt even een egoïstisch, mentaal momentje heb en daar best wel van baal.

Mijn zus gaat met haar Toller en mijn moeder een rondreis maken met een camper voor twee weken. Vanaf het begin dat mijn hond er is heb ik gezegd dat ik zoiets wilde als ik klaar was met studeren. Nu ben ik klaar met studeren en stond zoiets voor het najaar op de planning, maar nu is de hond behoorlijk ziek. Ik merk dat dit eigenlijk wel even de druppel is. We zijn al bijna 2 maanden bezig, waarvan het een groot rollercoaster is en er nog steeds geen oorzaak, diagnose of zekerheid is. En waardoor ik geen dingen vooruit plan omdat ik gewoon weg niet weet of de hond er dan nog wel is.

Maar mijn zus heeft de tijd, het geld en heeft wat dat betreft het altijd redelijk voor de wind gehad. Ik merk dat het mij nu behoorlijk steekt. En dat vind ik behoorlijk egoïstisch van mijzelf. -O-

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 19:08

Nou cupcakes dat is toch echt wel rot voor je. :(

Sterkte en beterschap voor je hond ! :(:)

Krtek

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 19:49

Ik kom hier ook even mijn hart luchten. Als mijn man en ik ruzie hadden, zei hij elke keer dat hij wilde scheiden. Laatste half jaar werdt zijn gedrag ook wat extremer (narcisme speelt een rol).Een paar weken terug weer ruzie gehad en zei hij het alweer. Nu heb ik gezegd dat we dat gaan doen ook. Lijkt op een vechtscheiding uit te lopen omdat hij totaal niet om kan gaan met de situatie. Ondanks mijn boosheid om zijn gedrag, mis ik hem toch wel. Maar er is geen weg meer terug. Vindt dat ik weer recht heb om gelukkig te worden |(

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 21:11

Ik baal gewoon een beetje van mijn onzekerheid. Het maakt me niet super verdrietig maar als ik zo blijf doem denken/piekeren, pieker ik mijzelf verdrietig -O-

Over alles gewoon. Het leven, het feit dat ik 27 ben en geen relatie heb (en op twee vrienden na de rest wel allemaal), nog thuis woon, mijn werk (of ik er wel goed in ben), mijn verzorgpaard (wat als hij beter verdient?). Etc.. -O-

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 21:21

D_akota schreef:
Ik kom hier ook even mijn hart luchten. Als mijn man en ik ruzie hadden, zei hij elke keer dat hij wilde scheiden. Laatste half jaar werdt zijn gedrag ook wat extremer (narcisme speelt een rol).Een paar weken terug weer ruzie gehad en zei hij het alweer. Nu heb ik gezegd dat we dat gaan doen ook. Lijkt op een vechtscheiding uit te lopen omdat hij totaal niet om kan gaan met de situatie. Ondanks mijn boosheid om zijn gedrag, mis ik hem toch wel. Maar er is geen weg meer terug. Vindt dat ik weer recht heb om gelukkig te worden |(

Lijkt me moeilijk, maar wel de goede keuze !
Op naar een toekomst met ruimte en vrijheid om te leven. :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 17:55

Ik ben niet fit, vorige week naar de ha geweest.
Longfotos, bloed prikken, alles goed.
Afspraak cardioloog staat voor de 12 en de ha gaf aan dat ze toch meer spoed erachter wilde zetten.
Ik mijn zorgverzekering gebeld om te bemiddelen 1 dag eerder. Dus ik laat mijn afspraken wel staan.
Maar ik heb steeds van die wegtrekkertjes dat je ff 1 seconde de wereld als een doedelzak ziet.

Ik vind dat heel angstig.
Was er vanmiddag ook echt verdrietig om.

Morgen maar even bellen of ik op de spoedlijst kan komen.

We kunnen beide onze vinger er niet op leggen, maar er is iets... maar wat.
Die onzekerheid wordt ik gek van.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 18:02

Mando schreef:
Afspraak cardioloog staat voor de 12 en de ha gaf aan dat ze toch meer spoed erachter wilde zetten.
Ik mijn zorgverzekering gebeld om te bemiddelen 1 dag eerder. Dus ik laat mijn afspraken wel staan.
Maar ik heb steeds van die wegtrekkertjes dat je ff 1 seconde de wereld als een doedelzak ziet.

Ach jeetje wat een schrik ik kan mij voorstellen dat je daar angstig van wordt.

Hopelijk kunnen ze je snel helpen!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 18:54

Zertab schreef:
Ik baal gewoon een beetje van mijn onzekerheid. Het maakt me niet super verdrietig maar als ik zo blijf doem denken/piekeren, pieker ik mijzelf verdrietig -O-

Over alles gewoon. Het leven, het feit dat ik 27 ben en geen relatie heb (en op twee vrienden na de rest wel allemaal), nog thuis woon, mijn werk (of ik er wel goed in ben), mijn verzorgpaard (wat als hij beter verdient?). Etc.. -O-

Waar ben je wel trots op?
En vraag een ander eens hoe ze jou zien. Vooral die meiden die wel een relatie hebben. Grote kans dat ze dingen van jou zien, die je zelf niet eens meer ziet.

Niet piekeren. Je zult ongetwijfeld talloze mooie eigenschappen hebben. En die relatie. Tja wie weet is ie er zo.

En je verzorgpaard is nog steeds je verzorgpaard omdat de eigenaar je waarschijnlijk heel geschikt vindt!

Kortom. Durf ook eens trots op jezelf te zijn!

Edit; kijk ik in je profiel. Zie ik meteen zo’n leuke meid! Volgens mij ben jij dat in het echt ook.
Laatst bijgewerkt door Anomien op 01-07-24 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 18:56

Mando schreef:

Onwijs veel beterschap!!! Ik zal morgen aan je denken!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 19:06

Mando schreef:

Gaat je HA daar niet achteraan dan?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 19:17

Jawel dat heeft ze gedaan.
Spoed is 2 weken.
Ha gaf ook aan... als mevrouw met spoed binnen wordt gebracht dan kan het toch ook.... moeten we hier op wachten....

Dan snap je wel hoe ik me voel.... wat is er aan de hand. Ben niet fit maar ook nog niet dood _O-

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 18:23

Vanochtend gebeld maar de agenda zat helemaal vol.
HA moest me dan als spoed aanmelden.
Rond 11 belde de HA. Ik heb nu een 48 uurs kastje.
En dan zal je net zien dat ik vanmiddag wel moe was maar niet zoveel error momentjes.

Maar zien wat eruit komt.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 20:16

Anomien schreef:
Zertab schreef:

Waar ben je wel trots op?
En vraag een ander eens hoe ze jou zien. Vooral die meiden die wel een relatie hebben. Grote kans dat ze dingen van jou zien, die je zelf niet eens meer ziet.

Niet piekeren. Je zult ongetwijfeld talloze mooie eigenschappen hebben. En die relatie. Tja wie weet is ie er zo.

En je verzorgpaard is nog steeds je verzorgpaard omdat de eigenaar je waarschijnlijk heel geschikt vindt!

Kortom. Durf ook eens trots op jezelf te zijn!

Edit; kijk ik in je profiel. Zie ik meteen zo’n leuke meid! Volgens mij ben jij dat in het echt ook.

Aah lieve reactie, bedankt <3

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 20:54

Ik voel me zo ellendig door mijn buikklachten en vermoeidheidsklachten.
Zit bijna twee weken thuis, moet dingen afzeggen, ik baal er zo ontzettend van -O-
Hopelijk wordt de oorzaak gauw gevonden maar ik tast voorlopig nog in het duister :\

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 08:44

Sterkte meid :(:)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 10:15

Buikklachten zonder oorzaak zijn heel erg naar. Ik hoop dat ze gauw de oorzaak vinden. :knuffel:

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 14:36

Even kleine update

Uitslag van het kastje geeft wel aan dat mijn hart regelmatig overslaat.
Ze wilde me betablokkers geven maar daar wachten we even mee tot ik bij de cardioloog ben geweest vrijdag en maandag.

Ik heb echt de conditie van een goudvis.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 07:38

Mando schreef:
Even kleine update

Ze wilde me betablokkers geven maar daar wachten we even mee tot ik bij de cardioloog ben geweest vrijdag en maandag.

Oei Mando, ik duim voor je.

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 08:44

Wat vervelend mando. Ik balen dat je zo weinig energie hebt. Hoop dat je straks baadt hebt bij die bètablokkers

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 13:32

Mando schreef:
Even kleine update

Dit komt vaak voor in de overgang / menopauze. Ik zat laatst aan iets meer dan 500 per 24u. :+
Ik ga wel om het jaar even bij de cardio langs want ik heb ondertussen 3 lekkende hartkleppen. Gewoon slijtage, niks aan doen behalve sporten en fit blijven. Is trouwens ook goed tegen de hartoverslagen :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 14:56

Ja ik had weer wat geleerd, overgang betekend het gehele ABC van lichamelijk klachten.

Oei Pandora, ben je dan niet bang dat er iets gebeurt?
Ja sporten en fit blijven... ik ben te moe.
Ik rij normaal paard, zwemmen, wandelen, fietsen ondanks mijn niet werkende schildklier ben ik wel altijd actief.
Nu even niet en daar baal ik van.

Maandag maar even afwachten.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 17:17

Ik ben ondertussen al over de angst heen :')
Nee, serieus. De cardio heeft mij verzekerd dat het minieme lekkages zijn en dit soort slijtage bij heel veel mensen op oudere leeftijd ( :+ ) voorkomt.
En ik voel er helemaal niks van, dus dat is ook mooi meegenomen.

Ik kan je het boek Next Level van Stacy Sims erg aanraden trouwens. Ik heb nog nooit zo'n verhelderend boek gelezen wat betreft vrouwen en menopauze. Niet enkel voor (top)sporters op latere leeftijd, maar ook voor gewone stervelingen zoals wij is dit echt een bijbeltje.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:36

Zit al bijna 2 maanden in een dipje omdat alles plots weer heel snel aan het veranderen is en ik geen controle heb over zaken.

Ik studeer binnenkort af dus moet een fulltime job gaan zoeken wat binnen mijn sector echt een hel is. Hoewel ik grotendeels al op mijn eigen benen stond voelt dit toch anders. Daarnaast valt mijn stage bij mijn droomwerkgever tegen, mensen zijn afstandelijk en voel me daardoor soms heel eenzaam. Tenslotte is 4 uur pendelen per dag echt een hel. Heb binnenkort een gesprek met mijn huidige werkgever van mijn stage om mijn contract eventueel te verlengen maar wil dit ergens niet en twijfel nu gewoon aan alles waar ik ooit 'van droomde'.

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 10:45

Ik ben plaatsvervangend ontzettend verdrietig voor alle omgekomen paarden bij de brand in Zeewolde, en voor alle betrokkenen ;( Ik ben er misselijk van.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 12:14

_Nynke schreef:
Ik ben plaatsvervangend ontzettend verdrietig voor alle omgekomen paarden bij de brand in Zeewolde, en voor alle betrokkenen ;( Ik ben er misselijk van.

Ik zag het bericht ook
Wat verdrietig