Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 13:13

SusanH schreef:
Ik wil trouwens best bijbetalen voor extra schoonmaak. Of het kunnen hebben van een privé toilet en douche :j aan de andere kant. Zwembad gaat niet open. Daar krijgen we geen korting voor. Dus mocht extra schoonmaak de oplossing zijn, vind ik extra betalen minder nodig. Er is immers geen inzet van personeel nodig in het zwembad.

En jij denkt dat een zwembad verder niks kost?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 13:16

Als je het niet open hebt kost het sowieso minder. Toezicht houden en schoonmaak is niet nodig.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 13:22

SusanH schreef:
Als je het niet open hebt kost het sowieso minder. Toezicht houden en schoonmaak is niet nodig.

En hoe wil je het water dan in goede conditie houden? De pompen zijn niet zuinig, onderhoud moet ook gewoon. Je hebt er hoe dan ook kosten aan, net als voor alle andere voorzieningen die (nog) niet open mogen. Dit zijn ondernemers die het zwaar hebben, geen inkomsten hebben en extra kosten moeten maken. En dan nog willen mensen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten? Ik snap dat echt niet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 13:30

Achterom schreef:
SusanH schreef:

En hoe wil je het water dan in goede conditie houden? De pompen zijn niet zuinig, onderhoud moet ook gewoon. Je hebt er hoe dan ook kosten aan, net als voor alle andere voorzieningen die (nog) niet open mogen. Dit zijn ondernemers die het zwaar hebben, geen inkomsten hebben en extra kosten moeten maken. En dan nog willen mensen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten? Ik snap dat echt niet.

Ik zeg toch nergens dat ik voor een dubbeltje op de 1e rang wil zitten? Ik ben best bereid extra te betalen. Maar ik betaal zoals het er nu naar uit ziet ook voor dingen die ik niet kan gebruiken. Ik krijg ook geen geld terug bij annulering. Dus dan kan de eigenaar ook wel wat tegemoet komen als zou blijken dat extra schoonmaak wat extra kosten met zich meebrengt. Bijvoorbeeld maar een deel van die kosten door berekenen.

Om een voorbeeld te geven. Vorige zomer superluxe camping uitgezocht. Maar door verbouwing geen zwembad en speelfaciliteiten voor kinderen. Verbouwing kostte hen veel geld. Maar wij kregen wel flinke korting. Immers, groot deel van de faciliteiten was niet open.

x_Jeanine_x

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 13:54

Zullen we vanavond even weer afwachten....
Hoorde op het nieuws zeggen dat er misschien weer gezwommen kan worden vanaf 1 juni :o

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:01

Dan ga ik wel uit van baantjes trekken. Zwembad waarin gespeeld wordt, mensen van de glijbaan gaan ed is 1,5 meter afstand houden een heel stuk lastiger. Kan me voorstellen dat ze dan een x aantal bezoekers gaan hanteren. En dat je dan met tijdblokken gaat werken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:02

x_Jeanine_x schreef:
Hoorde op het nieuws zeggen dat er misschien weer gezwommen kan worden vanaf 1 juni :o

Dan mag binnen sporten ook weer. Laten we het hopen!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:13

Suzanne F. schreef:
x_Jeanine_x schreef:

Dan mag binnen sporten ook weer. Laten we het hopen!

Buitenbad....

Hoop wel dat zwemmen weer door gaat, al is het alleen maar als zwemles en in clubverband trainingen.

Ben benieuwd vanavond!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:42

Toilet en douche schoonmaken na ieder gebruik is geen doen nee,

Maar dat is toch ook niet verplicht?

Zover we weten, is corona niet heel erg besmettelijk op oppervlakken enz.

Dat het virus overleefd, betekent niet dat het ook nog besmettelijk is.

Vaker dan 1x per dag schoonmaken zal wel moeten en schoonmaakmateriaal beschikbaar stellen voor diegene die graag een schoon toilet en of douche wil.

Een paar flessen alcohol en wat papier is echt wel voldoende dan. Dan kan de even het toilet inspreyen en een stukje papier erover heen.

Douche hetzelfde. Plankje en haakjes even inspuiten en afnemen en klaar.

Al doe ik het zelf waarschijnlijk niet.

Ik neem ook de winkelmandjes / wagentjes niet af.

En koop gerust een snack die ik direct bij het verlaten van de supermarkt in mn mond stop.

Als corona daadwerkelijk zo super besmettelijk zou zijn via overdracht op voorwerpen, dan was ik al lang 10x ziek geweest.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:49

mvdende schreef:

Vaker dan 1x per dag schoonmaken zal wel moeten en schoonmaakmateriaal beschikbaar stellen voor diegene die graag een schoon toilet en of douche wil.

Een paar flessen alcohol en wat papier is echt wel voldoende dan. Dan kan de even het toilet inspreyen en een stukje papier erover heen.

En koop gerust een snack die ik direct bij het verlaten van de supermarkt in mn mond stop.

Als corona daadwerkelijk zo super besmettelijk zou zijn via overdracht op voorwerpen, dan was ik al lang 10x ziek geweest.

Dat is niet echt hoe besmetting werkt ;)

Je kan wel degelijk besmet zijn maar je wordt pas ziek als je geïnfecteerd wordt ermee.

Het virus overleeft op oppervlakken en is daarmee wel besmettelijk als je het in je slijmvliezen krijgt, dus niet gelijk als je het op je handen krijgt. Het hangt van je immuunsysteem af of je daarna ziek wordt.

In die tussentijd dat jij het ongemerkt meedraagt kan je het wel aan een ander geven die dan ms wel geïnfecteerd wordt.

Daarom is die handhygiëne ook zo belangrijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:52

mvdende schreef:

Tja, misschien heb je het, asymptomatisch en door geen wagentje of mandje af te nemen besmet je misschien dat oude mannetje die jouw karretje pakt, denk toch ook eens aan een ander. Hoe moeilijk kan het zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 18:04

Hier staat dat vanaf 1 juli de campings weer helemaal open mogen, ook de douche- en toiletgebouwen.
Even doorscrollen, gaat niet alleen over OV.
https://nos.nl/l/2332969

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 18:06

Ja, ik hoorde het ook op de radio dat ze dat zeiden. 1 juni.
Ben echt heel benieuwd.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 18:09

Ik krijg opeens hoop dat ik toch met de tent weg kan *\o/* maar ik wil wel echt de grens over -O- dat is nog een beetje onduidelijk of het kan

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 20:12

Ik gok dat Duitsland of Scandinavië wel eens een goede optie zou kunnen zijn voor kamperen deze zomer.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 20:28

Ja veel duidelijkheid over vakantie is er nog niet. Had gehoopt dat daar iets meer over gezegd had kunnen worden.

We spreken zaterdag onze Griekse vrienden(via Teams) en hadden ze graag wat duidelijkheid gegeven of wij deze zomer komen.

Maar goed we wachten af.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 20:36

Oostenrijk gaan de campings en hotels 28 mei weer open.

Maar geloof niet voor buitenlandse gasten.

Afwachten dus idd...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 20:41

Weet iemand hoe het in Italië zit en wat daar de vooruitzichten zijn qua covid en toerisme?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 20:48

Ik zou 24 augustus vertrekken naar Canada. Zit nu beetje in dubio. Nu zelf omboeken of wachten op voucher. Ben een beetje bang dat iedereen nu gaat boeken voor 2021 en alles dan vol zit tegen de tijd dat wij meer weten.

Maar ja stél we kunnen toch nog dit jaar... al schat ik die kans erg klein.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:33

Vanaf 1 juli de toiletgebouwen open. Mooi :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 09:57

IATA (het internationale samenwerkingsorgaan van luchtvaartmaatschappijen) houdt bij welke beperkingen er per land zijn voor de luchtvaart. Het overzicht wordt steeds bijgewerkt met de meest actuele gegevens.

https://www.iatatravelcentre.com/intern ... 226297.htm

Het is natuurlijk ook aan te raden om op de websites van luchtvaartmaatschappijen te kijken en op de overheidswebsite van het land waar je naartoe wilt gaan. Ook handig om erachter te komen of je ter plekke nog een aantal dagen of weken in quarantaine moet.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:40

moonsparkle schreef:
Ik krijg opeens hoop dat ik toch met de tent weg kan *\o/* maar ik wil wel echt de grens over -O- dat is nog een beetje onduidelijk of het kan

Friesland! :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:44

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:25

joykel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:23

ik zou in juni naar Engeland gaan (omgeving Londen)met de overtocht van Calais - Dover. Inclusief een bezoek aan Harry Potter Studio in Londen en een race circuit.
De overtocht krijg ik een voucher van, de rest kan ik alleen omboeken (hotel moet de nieuwe datum in dit jaar zijn). maar ik durf geen nieuwe datum te zeggen.. moeten tenslotte ook door Belgie en Frankrijk om op de boot te komen en dan Engeland nog in...